Arkadaşlar, konu başka yerlere sapmadan diğer forumlardaki gibi burada vag-com kodlamaları ile ilgili paylaşımlar yapmayı öneriyorum, her modele ait alt forumlarda vag-com konusu olsun bence, rapid için burada neler yaptık neler duyduk ve ne bilgiler edindik burada paylaşalım, ben 1 haftadır vag-com vcds options üzerinde araştırma ve aracım üzerinde denemeler yapıyorum, aracım daha 3 haftalık araç, öyle çok büyük riskler yok bence bcm ünitesini yakmak gibi, ünite en fazla kendini yanlış kodlamadan dolayı korumaya alır, kilitler vb.şeyler olur kanısındayım, öyle olursa da reset atıp işi kurtarırım diye düşünüyorum
daha önceki aracımda bluetooth elm327 ile torque programı kullanarak aracıma bağlanıp verileri log tutuyor ve bazı çalışmalar yapıyordum, tabiki bu kısıtlı ve müdahalesiz çalışmalardı, şimdi bu aracımda vag-com vcds olayını görünce bana keşfedilebilecek ve müdahale edebildiğim bir uğraşı çıkması heyecan verdi.
Günlerdir yabancı sitelerde araştırma yapıp bilgi topluyorum, amacım rapid ile ilgili her şeyi bilmek ve anlamak, vag-com vcds olayı bu açıdan benim için çok önemli çünkü aracınızı bu iletişim yolu ile tanıyıp ne özelliklere sahip olduğunu anlama imkanı var.
Artık rapid ile bu başlık yada forum yöneticilerinin belirleyeceği bir başlık altında vag-com vcds ile ilgili kodlama ve uygulama bilgi paylaşımı yapılmasını öneriyorum,
Bu güne kadar edindiğim bilgi ve yaptığım uygulamalar şunlar;
1-Rapid spaceback lerde kullanılan BCM ünitesi (elektronik kontrol ünitesi) 6R0 937 087 R kodlu ünitedir, bu ünite polo 6r lerde kullanılan platform üzerine kurulu revizyon görmüş bir ünite zannedersem, aynı ünite bazı seat 6j lerde de kullanılmış fakat rapid ile birebir aynı özellikte değil.
2-Genel de kodlama ile bir çok özelliği açılan üniteler 30 byte üniteler diye bahsediliyor ama benim aracım daki ünite de 30 byte olmasına rağmen bu kapsamda gözükmüyor şimdilik.(DSG araçlarda 30 byte ünite oluyor genelde).
3-Bir çok 30 byte üniteli araçta özellikler central electrik -coding- long coding helper kısmından byte lardaki bit değerlerinin yanındaki özellikleri aktif yada pasif edip uygulayıp aktif edilmesine rağmen, rapid lerede bunun sonucunda araçta hiçbir değişiklik olmuyor (yada ben yapamadım), bence bu araçların ünitesi adaptation adımındaki uygulamaları kabul ediyormuş ve oradan yürümek gerekiyor gibi geldi.
4-Aracım da açtığım özellikler ve nasıl yaptığımı aşağıda listeleyeceğim ve bu listeye her gelişmeyi ekleyeceğim ve sizlerden de aynı şeyi bekliyor olacağım, bu konu ile ilgileniyorsak mutlaka bilgi paylaşımı yapalım.
Açılan özellikler ve yapılışı:
1-Kadran selamlama: İnstruments - adaptation - indicator celebration seçerek 0 olan değeri 1 yapıp save ediyoruz.
2-Kapıların 15km hıza ulaşınca otomatik kilitlenmesi: centr.elec - long coding helper - byte 0 - bit 4 tiklenerek do it denilerek.
3-Silecek ağlama modu: centr.elec - long coding helper - byte 14 - bit 4 tiklenip do it denilerek
4-Comfor sinyal sayısını değiştirme: centr.elec - adaptation - comfort turn signals (cycles) seçilip new value sayısı 3-5 arasında değiştirmek ve save demek.
arkadaşlar şu an için bunlar rapid de çalışıyor ve çalışmalarım devam ediyor, yeni şeyler bulup olumlu sonuç aldıkça paylaşıma devam edeceğim bu konuyu aktif tutun lütfen.