škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Piyasanın düşmeye niyeti yok!!!

DuMaN38 · 76 · 16981

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DuMaN38

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1022
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;485746
@DuMaN38,
101' liklerde yağ eksitmeyeni de var. BBZ motor kodu olanların sibop lastiklerinden/keçelerinden  motoru  sıkıştırdığınızda yağ kaçağı oluyor. AUB kodlularda ise bu sorun yok. Performans dediğimizde kriterimiz ne? 101 BG' ler düşük devirlerde resmen tembel motorlardır adamı uyuz eder. Ben ancak 74 ile kıyaslayabilmiştim. Kalkışta olsun ilk sürratlenmede 74 BG' ler 101' e göre inanılmaz seridir. Ancak 74' ün nefesinin bittiği yerde 101' de hala nefes vardır. Dikkate alınabilecek tek fark bu. Esasen 101' lik motorun temel performansına bakacak olursak acı gerçeği daha net görebiliriz. En yüksek gücü 6000 dev/dk. verebilirken tork ise 126/4400 Nm dir. Bu derece yüksek devirde 101 BG'i almak ki bu devir neredeyse gaz kesme devridir, sakıncalarını anlatmaya kalksam burası yetmez. 74 BG ise Tam güç devri 5000 dev/dk. verirken tork aynı değerde ama126/3800 Nm daha düşük devirde vermektedir. Hadi 86 BG' de verelimki neden illa 86 dediğim iyi anlaşılsın. En yüksek güç devrinde bir fark yoktur. 75 BG ile ancak 86 BG verir 5000 dev/dk. da. Tork' una gelince132/3800 Nm dir yani basite indirgersek 86 BG aynı devirde daha yüksek sürate sahiptir. Kalkışta daha seridir (İlk 100 mtr. süresi) ve yokuş tırmanışta 74-75 ve 101 BG' re aynı ağırlıkta nal toplatır. Benim performans anlayışım bu. Elbette şanzıman dişli oranı farklılıkları varsa aynı motoru kullanan VW grubu araçlarda bunu da araştırmak lazım. Bu da performansı etkiler. Bu nedenle Fabiayı aynı tip motorlu Polo yada Seat'in benzer ağırlıktaki modeli ne ise mukayese etmemek lazım. Aralarında yazılım farkları dahi var ve bu performansı ciddi şekilde etkiliyor. Tabiki birde "at sahibine göre kişner" demişlerse de bu oldukça izafidir ve kişinin kullanış tarzı ve tecrübesi temel değerleri değiştirmez.Benim standard anlayışım bu değerler.
Ha millet "AAAA  !!!! 1.4 lt' de 101 BG deyip koşar," Koşanlar aslında basit anlatımla gücün sürrat ile ilgili olduğunu, tork(burulma)un özellikle İlk kalkış ve yokuşlarda çekiş ile ilgili olduğunu bilseler oturur bir kez daha düşünürler.

Valla hocam kağıt üzerindeki bilgileri çok güzel anlatmışsın, evet bu araba 2500 devire kadar hantal. Ama 2500 devirden sonra tam bir canavar. Demişsinizki 75 lik kalkışta daha hızlı, kusura bakmayın ama buna katılamam, sadece kalkış anında kendini bir adım öte atar ancak 1.vites 3000 devirden sonra 101 lik seni dikiz aynasından takip eder... Bırak 75 lik fabiayı 85 lik ibiza (2014 model, torku daha yüksek hatta 3800 devirde en yüksek torku veriyor) bile 2. vitesten sonra dikiz aynamda belirmeye başlıyor. (isterseniz 2 adet video mevcut) demişsinizki aynı ağırlıkta yokuş tırmanırken 101 lik nal toplarmış, kusura bakmayın bunada katılmıyorum.  Bu araba dediğiniz gibi düşük devir arabası değil, bu arabadan performans istiyorsanız yüksek devirde kullanmayı göze alacaksınız.  

Başka bir yorumda araba düşük devirlerde hantal olduğu için şehir içinde şehir dışındakinden 2 kat fazla yakıyor denmiş. Ben 3 yıldır 3 farklı 101 lik fabia kullanıyorum (üçüde tüplü) şehir içinde ne kadar performanslı kullanırsam kullanayım araba en fazla 100 km de 10 litre lpg tüketti. şehir dışı en ekonomik sürüşümde 1 litre lpg ile 14 km gidebildim. yani öyle 2 kat fark falan yok (bence o araçta bir sıkıntı var).

Bu araba yokuşta falan kolay kolay bayılmaz, baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba.

Burdan ne sonuç çıkar özetleyim, altında 101 lik fabia varsa devirli kullanmasını bileceksin haaa diyorsanızki devirli kullanırsam araba çok yakar, yok arkadaş çok falan yakmıyor ne kadar basarsan bas en fazla 10 litre lpg yakıyor, denemesi bedava...

Benim Performansdan anladığımda bu... !!!


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;485784
Evet abi esk yolunda yerleri.



Valla abi gecen hafta Hakan ben Emre abi insignia test ettik, temsilci bayan 2013 son arabayi yeni sattigini soyledi. Yine gecen hafta sonu bulusup dogusa gittik, 2013 a3 sedan vardi. Yine ellerinde tek tuk kaliyor.


Doğan sanki kadının bahsettiği insignia 2012 model 0 km arabaydı?


Çevrimdışı HakanParlar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emre0884;485797
Doğan sanki kadının bahsettiği insignia 2012 model 0 km arabaydı?
Yok yok 2013 tü hatta elegance donanimdi


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DuMaN38;485796
Valla hocam kağıt üzerindeki bilgileri çok güzel anlatmışsın, evet bu araba 2500 devire kadar hantal. Ama 2500 devirden sonra tam bir canavar. Demişsinizki 75 lik kalkışta daha hızlı, kusura bakmayın ama buna katılamam, sadece kalkış anında kendini bir adım öte atar ancak 1.vites 3000 devirden sonra 101 lik seni dikiz aynasından takip eder... Bırak 75 lik fabiayı 85 lik ibiza (2014 model, torku daha yüksek hatta 3800 devirde en yüksek torku veriyor) bile 2. vitesten sonra dikiz aynamda belirmeye başlıyor. (isterseniz 2 adet video mevcut) demişsinizki aynı ağırlıkta yokuş tırmanırken 101 lik nal toplarmış, kusura bakmayın bunada katılmıyorum.  Bu araba dediğiniz gibi düşük devir arabası değil, bu arabadan performans istiyorsanız yüksek devirde kullanmayı göze alacaksınız.  

Başka bir yorumda araba düşük devirlerde hantal olduğu için şehir içinde şehir dışındakinden 2 kat fazla yakıyor denmiş. Ben 3 yıldır 3 farklı 101 lik fabia kullanıyorum (üçüde tüplü) şehir içinde ne kadar performanslı kullanırsam kullanayım araba en fazla 100 km de 10 litre lpg tüketti. şehir dışı en ekonomik sürüşümde 1 litre lpg ile 14 km gidebildim. yani öyle 2 kat fark falan yok (bence o araçta bir sıkıntı var).

Bu araba yokuşta falan kolay kolay bayılmaz, baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba.

Burdan ne sonuç çıkar özetleyim, altında 101 lik fabia varsa devirli kullanmasını bileceksin haaa diyorsanızki devirli kullanırsam araba çok yakar, yok arkadaş çok falan yakmıyor ne kadar basarsan bas en fazla 10 litre lpg yakıyor, denemesi bedava...

Benim Performansdan anladığımda bu... !!!
@DuMaN38,
Aslında derdim sürtüşmek,hatta tartışmakta değil, asla bu yolda hiçbir çabam olamaz. Benim yazdıklarım "Bilimsel Temel" üzerinedir. LPG kullanımı ile yazdıklarımın bir ilgisi yok. Benzinle çalışan motor üzerinedir ve 1.4 VW motorlarının MPI olanlar hariç LPG' ye uygunluğuda tartışılır ki bu da yeni bir tartışma konusu yaratır. Hiç girmiyorum o nazik konuya:). km' de ne yaktığı yani yakıt tüketme konusu benim açımdan motorun bir performans kriteri olamaz. İşin içine aracı kullanın tüm özellikleri hatta o andaki pisikolojik faktörleri bile girdiğinden benim açımdan subjektif, hatta gerçekçi değildir.
Hepsi bir tarafa şu cümlenize takıldım. "baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba"
Basit bir sorum var. Vites düşürmekle ne yaptığınızı biliyormusunuz? Sürati düşürüp, TORK' u arttırıyorsunuz. Basit anlatımla biraz abartarak ta yazayım. Aynı tip araçta ve taşıdığı ek ağırlıklarda eşit olmak şartıyla (Özel durumlar gibi Örneğin aşağıdan 120-130 km/h süratlerle kaptırıp gelip tırmanmaya başlamak gibi uyanıklık durumları hariç) 101 BG 4. vitesle çıktığı yokuşu 86 BG rahatlıkla 5. vitesle çıkacaktır.Gerçekte 6-8 Nm fark viteste bu kadar büyük fark yaratacağını düşünüyor olmasam bile kolay anlaşılsın gerekçesiyle abarttım, ancak @DDŞ' nindizel Fabia' sında (Yanlış hatırlamıyorsam 75 BG/4000 d/d da, Tork:195/2200 Nm) aynen bu abartılı durum bire bir gerçekleşir.Aslında farklı anlatımlı dil kullanmamıza rağmen bir-iki farkla aynı şeyleri söylüyoruz.


Çevrimdışı DuMaN38

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1022
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;485827
@DuMaN38,
Aslında derdim sürtüşmek,hatta tartışmakta değil, asla bu yolda hiçbir çabam olamaz. Benim yazdıklarım "Bilimsel Temel" üzerinedir. LPG kullanımı ile yazdıklarımın bir ilgisi yok. Benzinle çalışan motor üzerinedir ve 1.4 VW motorlarının MPI olanlar hariç LPG' ye uygunluğuda tartışılır ki bu da yeni bir tartışma konusu yaratır. Hiç girmiyorum o nazik konuya:). km' de ne yaktığı yani yakıt tüketme konusu benim açımdan motorun bir performans kriteri olamaz. İşin içine aracı kullanın tüm özellikleri hatta o andaki pisikolojik faktörleri bile girdiğinden benim açımdan subjektif, hatta gerçekçi değildir.
Hepsi bir tarafa şu cümlenize takıldım. "baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba"
Basit bir sorum var. Vites düşürmekle ne yaptığınızı biliyormusunuz? Sürati düşürüp, TORK' u arttırıyorsunuz. Basit anlatımla biraz abartarak ta yazayım. Aynı tip araçta ve taşıdığı ek ağırlıklarda eşit olmak şartıyla (Özel durumlar gibi Örneğin aşağıdan 120-130 km/h süratlerle kaptırıp gelip tırmanmaya başlamak gibi uyanıklık durumları hariç) 101 BG 4. vitesle çıktığı yokuşu 86 BG rahatlıkla 5. vitesle çıkacaktır.Gerçekte 6-8 Nm fark viteste bu kadar büyük fark yaratacağını düşünüyor olmasam bile kolay anlaşılsın gerekçesiyle abarttım, ancak @DDŞ' nindizel Fabia' sında (Yanlış hatırlamıyorsam 75 BG/4000 d/d da, Tork:195/2200 Nm) aynen bu abartılı durum bire bir gerçekleşir.Aslında farklı anlatımlı dil kullanmamıza rağmen bir-iki farkla aynı şeyleri söylüyoruz.


Benim için performans alt devirde daha iyi olması falan değil (öyle olsa gider dizel alırdım), hatta aynı devirde daha fazla güç alması falanda değil, Benim arabam gerektiğinde vites değiştirerek diğer (75 lik 85 lik) araçlara nal toplatır mı toplatır, benim için performans kriteri budur. ""neden ısrarla bunu savunuyorum, çünkü 75-85 lik araçları sırf daha düşük devirde yüksek tork verdiği için daha performanslı olduğunu iddaa ettiğiniz için""...  
 
SONUÇ: son cümlenizde dediğiniz gibi aslında farklı şeyler söylüyor gibi görünsekte aynı şeylerden bahsediyoruz. Sizin 75 lik aynı tork değerleriyle 101 lik olsaydı işte o zaman sizin araba daha performanslı derdim, bilmem anlatabildim mi derdimi...

(Burada zaten tartışma-sürtüşme olmaz, sadece fikir ve düşünceler ortaya konulur ve değerlendirilir, tabi üsluba dikkat edilerek)...

Saygılar...


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DuMaN38;485796


Başka bir yorumda araba düşük devirlerde hantal olduğu için şehir içinde şehir dışındakinden 2 kat fazla yakıyor denmiş. Ben 3 yıldır 3 farklı 101 lik fabia kullanıyorum (üçüde tüplü) şehir içinde ne kadar performanslı kullanırsam kullanayım araba en fazla 100 km de 10 litre lpg tüketti. şehir dışı en ekonomik sürüşümde 1 litre lpg ile 14 km gidebildim. yani öyle 2 kat fark falan yok (bence o araçta bir sıkıntı var).

Bu araba yokuşta falan kolay kolay bayılmaz, baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba.

Burdan ne sonuç çıkar özetleyim, altında 101 lik fabia varsa devirli kullanmasını bileceksin haaa diyorsanızki devirli kullanırsam araba çok yakar, yok arkadaş çok falan yakmıyor ne kadar basarsan bas en fazla 10 litre lpg yakıyor, denemesi bedava...

Benim Performansdan anladığımda bu... !!!

Ben işin teknik ve bilimsel boyutuna o kadar vakıf değilim ama pratikte kullanım aynen Bilgin beyin dediği gibi.

tüketim çevresel şartlarla doğrudan ilişkili olduğu gibi katedilen mesafeyle de bir o kadar ilgilidir. belki sizin bir kontakta gittiğiniz yol 10 km dir ben en fazla 2-3 km yaıyorum.

sizin tırmandığınız rampalar neresidir bilmem ama bayburt çevresindeki zigana, kop, pöske geçitleri 1-2 vites küçültmekle geçilecek gibi değil. ufak çaplı rampalara elbette yüksek devirle girildiğinde üstesinden gelinebilir ama zikzaklarla dolu virajlı dağa o devir ve süratla girmek öbür tarafı göze alanlar için. ...
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2014, 11:05:30 Gönderen: biHEmta »


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
:ok:bu tatlı tartısmalarla yeni seyler ögreniyoruz, tesekkürler.
VW nin 115 bg 1.6 FSI motoruda üst devirleri seven alt devirlerde sagır bir motordu, fakat emsal 1.6 benzinlilere göre az yakardı, tüpte verimsizdi (132 bg 1.6 Valvematic Toyota motorundan az bi miktar az yaktıgını gözlemledim),
aynı 101 likte bahsettiginiz gibi vites düsürdünmü keyifliydi, devri severdi. Aslına bakarsanız bu durum normal bi kullanıcıyı rahatsız eder bence, rallici gibi vites düsür, kökle, motor sesi artsın...


Çevrimdışı DuMaN38

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1022
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;485829
Ben işin teknik ve bilimsel boyutuna o kadar vakıf değilim ama pratikte kullanım aynen Bilgin beyin dediği gibi.

sizin tırmandığınız rampalar neresidir bilmem ama bayburt çevresindeki zigana, kop, pöske geçitleri 1-2 vites küçültmekle geçilecek gibi değil. ufak çaplı rampalara elbette yüksek devirle girildiğinde üstesinden gelinebilir ama zikzaklarla dolu virajlı dağa o devir ve süratla girmek öbür tarafı göze alanlar için. ...


Hafta içi hergün hacettepe üniversitesi beytepe kampüsüne tırmanan biri olarak yazıyorum... Ayrıca bir Kayserili olarak bu arabalarla Erciyes dağına kaç kere tırmandığımı dahi bilmiyorum. Sonuç yine aynı çek bir alt vitese canavar gibi tırmansın :)


Çevrimdışı DuMaN38

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1022
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;485830
:ok:bu tatlı tartısmalarla yeni seyler ögreniyoruz, tesekkürler.
VW nin 115 bg 1.6 FSI motoruda üst devirleri seven alt devirlerde sagır bir motordu, fakat emsal 1.6 benzinlilere göre az yakardı, tüpte verimsizdi (132 bg 1.6 Valvematic Toyota motorundan az bi miktar az yaktıgını gözlemledim),
aynı 101 likte bahsettiginiz gibi vites düsürdünmü keyifliydi, devri severdi. Aslına bakarsanız bu durum normal bi kullanıcıyı rahatsız eder bence, rallici gibi vites düsür, kökle, motor sesi artsın...


Üst devirdeki motor sesi cidden çok güzel ben bayılıyorum... Bunun yanında bu kadar yüksek devirli kullanmama rağmen araç çok az yakıyor... son 3 yıldaki yakıt verilerimi hep paylaştım isteyen forumu incelerse bulabilir...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;485827
@DuMaN38,
Aslında derdim sürtüşmek,hatta tartışmakta değil, asla bu yolda hiçbir çabam olamaz. Benim yazdıklarım "Bilimsel Temel" üzerinedir. LPG kullanımı ile yazdıklarımın bir ilgisi yok. Benzinle çalışan motor üzerinedir ve 1.4 VW motorlarının MPI olanlar hariç LPG' ye uygunluğuda tartışılır ki bu da yeni bir tartışma konusu yaratır. Hiç girmiyorum o nazik konuya:). km' de ne yaktığı yani yakıt tüketme konusu benim açımdan motorun bir performans kriteri olamaz. İşin içine aracı kullanın tüm özellikleri hatta o andaki pisikolojik faktörleri bile girdiğinden benim açımdan subjektif, hatta gerçekçi değildir.
Hepsi bir tarafa şu cümlenize takıldım. "baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba"
Basit bir sorum var. Vites düşürmekle ne yaptığınızı biliyormusunuz? Sürati düşürüp, TORK' u arttırıyorsunuz. Basit anlatımla biraz abartarak ta yazayım. Aynı tip araçta ve taşıdığı ek ağırlıklarda eşit olmak şartıyla (Özel durumlar gibi Örneğin aşağıdan 120-130 km/h süratlerle kaptırıp gelip tırmanmaya başlamak gibi uyanıklık durumları hariç) 101 BG 4. vitesle çıktığı yokuşu 86 BG rahatlıkla 5. vitesle çıkacaktır.Gerçekte 6-8 Nm fark viteste bu kadar büyük fark yaratacağını düşünüyor olmasam bile kolay anlaşılsın gerekçesiyle abarttım, ancak @DDŞ' nindizel Fabia' sında (Yanlış hatırlamıyorsam 75 BG/4000 d/d da, Tork:195/2200 Nm) aynen bu abartılı durum bire bir gerçekleşir.Aslında farklı anlatımlı dil kullanmamıza rağmen bir-iki farkla aynı şeyleri söylüyoruz.


Buğra abinin bahsettiği 2014 ibizanın sahibiyim hem düz yol hem yokuş her fırsatta yan yana geldikçe deniyoruz çoğu testimizde benzinle gerçekleşti. Hatta beni geçtim kepekli rampasında 1.4 tdi 80 bg 195 torklu doğanın fabiası ile ufak bi roll yaptık iki arabada da 400 kiloya yakın yük vardı ister inanın ister inanmyın 101 kafayı açmaya başlamıştı araya araba girdi bizde bıraktık. Bu düşük vites devirli kullanımda takıldığınız yer nedir anlamıyorum atmosferik bir araba kullanıyorsanız performans için yüksek devir çevirmeniz gerekir bu en doğal şeydir. Benim 101 liğin 4te çıktığı yokuşu 5te çıkmamın tek sebebi vites oranlarımın çok kısa oluşudur. Benim arabamın vites oranları şehir içine ayarlanmış vaziyette 55 km/h da yol bilgisayarı 5. Vitese atmamı söylüyor bunun bi getirisi olarak şehir içi az yakıyorum. Ancak durum şehir dışında komple değişiyo 110 km hızda 3000 devirin üstünde seyretmek zorunda kalıyorum. Vel hasıl kelam 101lik fabia motoru tamamen performans motorudur aksini idda eden ya hiç kullanmamıştır yada hiç tokadına şahit olmamıştır. İyi forumlar


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Valla benim şu genç yaşımda anladığım şey tork tek başına hiç bir işe yaramıyor.Tork ile hp nin düzün bir şekilde harmanlanması lazım güzel bir performans için.TSI motorlarda bu olay çok iyi bence özellikle yeni tsı larda.Artık hp yi bile sabit devir aralığında vermeye başladılar.Ölü devir neredeyse hiç yok.Yeni nesil 1.6 tdı larda böyle.MK7 golf tdı ların iyi yürümesinin bir sebebide bu bence.Tork aynı hp aynı ama mk6 ile ama arada bariz fark var.

Gelmek istediğim nokta 101lik motorda böyle.Güzel ayarlanmış bir motor bence.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bahsi geçen 101 liği kullanmadığım ama 96-99 model polo sportline da kullanılan motorun aynısıyla çok güzel bir motor olduğunu söyleyebilirim..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Konuyu okudukca 101lik istahim kabardi. Aslinda minik bi supercharger takilarak tam bi saka makinasi yapilabikir var mi denemek isteyen


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;485844
Konuyu okudukca 101lik istahim kabardi. Aslinda minik bi supercharger takilarak tam bi saka makinasi yapilabikir var mi denemek isteyen


Kado garaj kendine kobay arıyor gibi


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;485847
Kado garaj kendine kobay arıyor gibi


Ayyynen :) bi tane cikma tsi sc i ve ic biraz da silikon hortum almaya gidiyorum getirin bana bitane 101lik bisey denicem :)