@DuMaN38,
101' liklerde yağ eksitmeyeni de var. BBZ motor kodu olanların sibop lastiklerinden/keçelerinden motoru sıkıştırdığınızda yağ kaçağı oluyor. AUB kodlularda ise bu sorun yok. Performans dediğimizde kriterimiz ne? 101 BG' ler düşük devirlerde resmen tembel motorlardır adamı uyuz eder. Ben ancak 74 ile kıyaslayabilmiştim. Kalkışta olsun ilk sürratlenmede 74 BG' ler 101' e göre inanılmaz seridir. Ancak 74' ün nefesinin bittiği yerde 101' de hala nefes vardır. Dikkate alınabilecek tek fark bu. Esasen 101' lik motorun temel performansına bakacak olursak acı gerçeği daha net görebiliriz. En yüksek gücü 6000 dev/dk. verebilirken tork ise 126/4400 Nm dir. Bu derece yüksek devirde 101 BG'i almak ki bu devir neredeyse gaz kesme devridir, sakıncalarını anlatmaya kalksam burası yetmez. 74 BG ise Tam güç devri 5000 dev/dk. verirken tork aynı değerde ama126/3800 Nm daha düşük devirde vermektedir. Hadi 86 BG' de verelimki neden illa 86 dediğim iyi anlaşılsın. En yüksek güç devrinde bir fark yoktur. 75 BG ile ancak 86 BG verir 5000 dev/dk. da. Tork' una gelince132/3800 Nm dir yani basite indirgersek 86 BG aynı devirde daha yüksek sürate sahiptir. Kalkışta daha seridir (İlk 100 mtr. süresi) ve yokuş tırmanışta 74-75 ve 101 BG' re aynı ağırlıkta nal toplatır. Benim performans anlayışım bu. Elbette şanzıman dişli oranı farklılıkları varsa aynı motoru kullanan VW grubu araçlarda bunu da araştırmak lazım. Bu da performansı etkiler. Bu nedenle Fabiayı aynı tip motorlu Polo yada Seat'in benzer ağırlıktaki modeli ne ise mukayese etmemek lazım. Aralarında yazılım farkları dahi var ve bu performansı ciddi şekilde etkiliyor. Tabiki birde "at sahibine göre kişner" demişlerse de bu oldukça izafidir ve kişinin kullanış tarzı ve tecrübesi temel değerleri değiştirmez.Benim standard anlayışım bu değerler.
Ha millet "AAAA !!!! 1.4 lt' de 101 BG deyip koşar," Koşanlar aslında basit anlatımla gücün sürrat ile ilgili olduğunu, tork(burulma)un özellikle İlk kalkış ve yokuşlarda çekiş ile ilgili olduğunu bilseler oturur bir kez daha düşünürler.
Valla hocam kağıt üzerindeki bilgileri çok güzel anlatmışsın, evet bu araba 2500 devire kadar hantal. Ama 2500 devirden sonra tam bir canavar. Demişsinizki 75 lik kalkışta daha hızlı, kusura bakmayın ama buna katılamam, sadece kalkış anında kendini bir adım öte atar ancak 1.vites 3000 devirden sonra 101 lik seni dikiz aynasından takip eder... Bırak 75 lik fabiayı 85 lik ibiza (2014 model, torku daha yüksek hatta 3800 devirde en yüksek torku veriyor) bile 2. vitesten sonra dikiz aynamda belirmeye başlıyor. (isterseniz 2 adet video mevcut) demişsinizki aynı ağırlıkta yokuş tırmanırken 101 lik nal toplarmış, kusura bakmayın bunada katılmıyorum. Bu araba dediğiniz gibi düşük devir arabası değil, bu arabadan performans istiyorsanız yüksek devirde kullanmayı göze alacaksınız.
Başka bir yorumda araba düşük devirlerde hantal olduğu için şehir içinde şehir dışındakinden 2 kat fazla yakıyor denmiş. Ben 3 yıldır 3 farklı 101 lik fabia kullanıyorum (üçüde tüplü) şehir içinde ne kadar performanslı kullanırsam kullanayım araba en fazla 100 km de 10 litre lpg tüketti. şehir dışı en ekonomik sürüşümde 1 litre lpg ile 14 km gidebildim. yani öyle 2 kat fark falan yok (bence o araçta bir sıkıntı var).
Bu araba yokuşta falan kolay kolay bayılmaz, baktın çekmiyor mu çek bir alt vitese bak nasıl tırmanıyor çekmiyor dediğin araba.
Burdan ne sonuç çıkar özetleyim, altında 101 lik fabia varsa devirli kullanmasını bileceksin haaa diyorsanızki devirli kullanırsam araba çok yakar, yok arkadaş çok falan yakmıyor ne kadar basarsan bas en fazla 10 litre lpg yakıyor, denemesi bedava...
Benim Performansdan anladığımda bu... !!!