Arkadaşlar sorunu çözdüm.
Servisler adına üzgünüm. Servisin bunu çözememesi gerçekten üzücü bir durum...
Gelelim çözüme:
1. Akünün kutup başı söktüm. 2 dakika bekledim. Tekrar taktım.
(Bunun çözüme nasıl bir katkısı var bilmiyorum.) Ama kesinlikle etkisi var. Bunu sonra anlatacağım.
2. Yola çıktım. İlk kmlerde motor soğukken rölanti devri 750 dd ya düşüyor ancak s/s çalışmıyor. Bu arada her kontrolde yağ sıcaklığının arttığını dolayısıyla motorun ısındığını gözlemliyorum. Yaklaşık 5-6 km normal şekilde kullandım. Tekrar okula geldim. Durdum. S/S yine çalışmıyor. Ancak bişey dikkatimi çekti. Rölanti 1000 dd da ve yağ sıcaklığı 83 dereceydi. Tam elimle stop edecekken vazgeçtim. 7-8 dakika boyunca 2500 dd de gaz bastım. Bu arada hafif yanık kokusu aldım. Rölanti devri 750 ye düşünce elimle stop ettim. Tekrar çalıştırdım. Yine rölanti devri 750dd. 100 metre kadar gittim ve durup vitesi boşa aldım ve s/s devreye girdi araç stop etti.
Dolayısıyla, tamamen benim kullanım şeklimle ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki:
Sabah çalıştırıyorum 1-2 dakika içinde araç rölanti devri 750 oluyor. Ama s/s çalışmıyor. Devam ediyorum 7 km sonunda okula varıyorum rölanti devrine dikkat etmeden stop ediyorum. Oysa ki stop etmemem gerekiyor, hatta gaz basmam gerekiyormuş. Çünkü rölanti devri 1000 deyken DPF temizliği yapıyormuş. Temizlik başlaması için egzos sıcaklığının 80 dereceyi geçmesi gerekitiği için benim yolumda ancak son 2 3 kmde bu sıcaklığa ulaşıyor temizlik başlıyor ama 1-2 dk içinde yolum bitiyor dolayısıyla temizlik yarım kalıyormuş. Birikmiş, birikmiş ama, hem sabah hem akşam aynı şekilde temizlik yarım kalığı için s/S hiç devreye girmiyormuş...
Ancak, ben pazar sabah 15 km 2000-2500 arası kullanmıştım işe yaramamıştı. Bugün 7-8 dk da temizliğin bitmesi ve ardından S/S in çalışmasını akünün kutup başını söküp takmaya bağlıyorum...