škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Artık çalışmayan start stop

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turkayenez;486375
Abdurrahman,
Öncelikle teşekkür ediyorum.
Pazar sabah kızı dersaneye (aksaray) bıraktıktan sonra dönüşte 4.vites 90-100km hızlarda (devir 2000 in altına hiç düşürmeden) 15 dakika kullandım. Eve geldiğimde hiç bir değişiklik olmadı. S/s yine çalışmıyor.
Durduğumda vitesi boşa alınca ekranda s/s lambası yanıyor ama stop etmiyor. İkaz anlamında hiç bişey yok...
İnternette bir kaç video izledim. Araç duruduğu yerde 2500 d civarında çalıştırılıyor. Egzos ısısı yükseliyor yükseliyor 20dk sonra temizlik (yanma) başlıyor. Egzosdan beyaz duman çıkıyor. 3-4 dk sonra azalarak tamamen temizleniyor. Ben de böyle bir deneme mi yapsam diyorum...

Konu dpf ile alakalı değil o kesin tıkalı olduğunda araç uyarı veriyormuş.Okumussundur muhtemelen ama hatırlatma anlamında kullanma kılavuzu syf 144-145 i ekliyorum.





Çevrimdışı bariskartal

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Aynı sorunu babamın yetisinde yaşadık, servis e götürdük kontrol edildi. Akü s/s özelliğini kaybetmiş dendi. Bu aküleri s/s özellikli olduğundan araca ekstra güç çekecek bişeyler takılmaması gerekiyormuş çakmağa vs. filan.

Bu şekilde kullanmanızda bir sıkıntı yok ama s/s çalışşsın istiyorsanız yeni sıfır akü takılması gerekiyor demişlerdi.

Orada denemek için akü taktılar ve çalıştı.


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
aracın garantisi devam ederken servise uğrayayım o zaman...
sorun aküdeyse değişsinler ya da her nerdeyse bulsunlar...


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Son durum:
Biraz önce servisteydim. (Bayrampaşa Atik Skoda)
Aracı cihaza bağladılar. Hiç bir arıza kaydı çıkmadı. Yol testine çıktık, usta da çalışmadığını gördü.
Yazılım yükleyeceğiz dediler. Cihaza bağlandı yazılım ve güncellemeler yapıldı. Tekrar yola çıkıldı. Sonuç Çalışmıyor...
Ne yapacağız dedim. Start stopla ilgili bir kaç parça denemesi yapacağız, aracı en az 1 gün bırakmanız gerekir dediler. Hangi parçayı deneyeceksiniz, yöntem bu mudur dedim. S/s düğmesi ve bişey daha söyledi. Ama aküden hiç bahsetmedi. Yapabileceğimiz başka bişey yok dediler. Cuma günü aracı sabah bırakabilirseniz kayıt açıp bakarız dediler. Orasını burasını söküp deneme yanılmayla çözmeye çalışmak bana hiç sıcak gelmiyor. Ne yapacağıma karar veremedim...


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bariskartal;486481
Aynı sorunu babamın yetisinde yaşadık, servis e götürdük kontrol edildi. Akü s/s özelliğini kaybetmiş dendi. Bu aküleri s/s özellikli olduğundan araca ekstra güç çekecek bişeyler takılmaması gerekiyormuş çakmağa vs. filan.

Bu şekilde kullanmanızda bir sıkıntı yok ama s/s çalışşsın istiyorsanız yeni sıfır akü takılması gerekiyor demişlerdi.

Orada denemek için akü taktılar ve çalıştı.
Sonra aküyü değiştirmeden mi çıktınız? Akü garanti kapsamına girmiyor mu?


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turkayenez;486736
Son durum:
Biraz önce servisteydim. (Bayrampaşa Atik Skoda)
Aracı cihaza bağladılar. Hiç bir arıza kaydı çıkmadı. Yol testine çıktık, usta da çalışmadığını gördü.
Yazılım yükleyeceğiz dediler. Cihaza bağlandı yazılım ve güncellemeler yapıldı. Tekrar yola çıkıldı. Sonuç Çalışmıyor...
Ne yapacağız dedim. Start stopla ilgili bir kaç parça denemesi yapacağız, aracı en az 1 gün bırakmanız gerekir dediler. Hangi parçayı deneyeceksiniz, yöntem bu mudur dedim. S/s düğmesi ve bişey daha söyledi. Ama aküden hiç bahsetmedi. Yapabileceğimiz başka bişey yok dediler. Cuma günü aracı sabah bırakabilirseniz kayıt açıp bakarız dediler. Orasını burasını söküp deneme yanılmayla çözmeye çalışmak bana hiç sıcak gelmiyor. Ne yapacağıma karar veremedim...

Aynı tip yeni akü ile test yapılsaydı iyiydi en azından akıldan çıkarılırdı


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar sorunu çözdüm.
Servisler adına üzgünüm. Servisin bunu çözememesi gerçekten üzücü bir durum...
Gelelim çözüme:
1. Akünün kutup başı söktüm. 2 dakika bekledim. Tekrar taktım.
(Bunun çözüme nasıl bir katkısı var bilmiyorum.) Ama kesinlikle etkisi var. Bunu sonra anlatacağım.
2.  Yola çıktım. İlk kmlerde motor soğukken rölanti devri 750 dd ya düşüyor  ancak s/s çalışmıyor. Bu arada her kontrolde yağ sıcaklığının arttığını  dolayısıyla motorun ısındığını gözlemliyorum. Yaklaşık 5-6 km normal  şekilde kullandım. Tekrar okula geldim. Durdum. S/S yine çalışmıyor.  Ancak bişey dikkatimi çekti. Rölanti 1000 dd da ve yağ sıcaklığı 83  dereceydi. Tam elimle stop edecekken vazgeçtim. 7-8 dakika boyunca 2500  dd de gaz bastım. Bu arada hafif yanık kokusu aldım. Rölanti devri 750  ye düşünce elimle stop ettim. Tekrar çalıştırdım. Yine rölanti devri  750dd. 100 metre kadar gittim ve durup vitesi boşa aldım ve s/s devreye  girdi araç stop etti.
Dolayısıyla, tamamen benim kullanım şeklimle ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki:
Sabah  çalıştırıyorum 1-2 dakika içinde araç rölanti devri 750 oluyor. Ama s/s  çalışmıyor. Devam ediyorum 7 km sonunda okula varıyorum rölanti devrine  dikkat etmeden stop ediyorum. Oysa ki stop etmemem gerekiyor, hatta gaz  basmam gerekiyormuş. Çünkü rölanti devri 1000 deyken DPF temizliği  yapıyormuş. Temizlik başlaması için egzos sıcaklığının 80 dereceyi  geçmesi gerekitiği için benim yolumda ancak son 2 3 kmde bu sıcaklığa  ulaşıyor temizlik başlıyor ama 1-2 dk içinde yolum bitiyor dolayısıyla  temizlik yarım kalıyormuş. Birikmiş, birikmiş ama, hem sabah hem akşam  aynı şekilde temizlik yarım kalığı için s/S hiç devreye girmiyormuş...
Ancak,  ben pazar sabah 15 km 2000-2500 arası kullanmıştım işe yaramamıştı.  Bugün 7-8 dk da temizliğin bitmesi ve ardından S/S in çalışmasını akünün  kutup başını söküp takmaya bağlıyorum...


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Sorunun çözüldüğüne sevindim bir nevi resetleme oldu sanırım kutup başı sökülmesi..Yada Dpf jenerasyonu başlatabilmesi için motor soğumasın diye S/S devre dışı  kalıyor diyebilirmiyiz


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Baştan beri size anlatmaya çalıştığım şey buydu. Çözüldüğüne sevindim


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Düşüncelerini açıklayan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Halâ daha kutup başını sökmenin etkisi var mı karar veremiyorum. Ama, net olarak öğrendiklerimiz de var:
1. Dpf temizliğinin başlaması için yağ ısısı 80 derecenin üstüne çıkmalı.
2. Temizlik sırasında S/S asla devreye girmiyor.
3. İkaz vermemesine rağmen, dpf nin temizliğe ihtiyacı varsa da S/S devreye girmiyor.
4.  Üstteki mesajlarda da bahsetmiştim, nadir de olsa rölanti devri 1000 de  kalıyor. Ki bu esnada temizlik devam ediyormuş. Aracı stop  ettirmemeliyiz.
5. Servis elemanları (Atik Skoda) bu konuda hiç bir  şey bilmiyorlar. Tek bildikleri yazılım yüklemek. Onu da doğru  yaptıklarından emin değilim. Akü kapağını bile yerine oturtmaktan  acizler. Kutup başı için açtığımda kapağın bir ayağının oturmamış  olduğunu gördüm.
Çok mecbur kalmadıkça servise bir daha gitmeyeceğime de karar vermiş oldum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
hareket halindeyken temizlenmemesinin sebebi hava soğuk ve hareket ederken rüzgardan egzoz soğuyor ısınamıyor o yüzden hareketsiz dururken yapılması daha mantıklı


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turkayenez;486877
Arkadaşlar sorunu çözdüm.
Servisler adına üzgünüm. Servisin bunu çözememesi gerçekten üzücü bir durum...
Gelelim çözüme:
1. Akünün kutup başı söktüm. 2 dakika bekledim. Tekrar taktım.
(Bunun çözüme nasıl bir katkısı var bilmiyorum.) Ama kesinlikle etkisi var. Bunu sonra anlatacağım.
2.  Yola çıktım. İlk kmlerde motor soğukken rölanti devri 750 dd ya düşüyor  ancak s/s çalışmıyor. Bu arada her kontrolde yağ sıcaklığının arttığını  dolayısıyla motorun ısındığını gözlemliyorum. Yaklaşık 5-6 km normal  şekilde kullandım. Tekrar okula geldim. Durdum. S/S yine çalışmıyor.  Ancak bişey dikkatimi çekti. Rölanti 1000 dd da ve yağ sıcaklığı 83  dereceydi. Tam elimle stop edecekken vazgeçtim. 7-8 dakika boyunca 2500  dd de gaz bastım. Bu arada hafif yanık kokusu aldım. Rölanti devri 750  ye düşünce elimle stop ettim. Tekrar çalıştırdım. Yine rölanti devri  750dd. 100 metre kadar gittim ve durup vitesi boşa aldım ve s/s devreye  girdi araç stop etti.
Dolayısıyla, tamamen benim kullanım şeklimle ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
Şöyle ki:
Sabah  çalıştırıyorum 1-2 dakika içinde araç rölanti devri 750 oluyor. Ama s/s  çalışmıyor. Devam ediyorum 7 km sonunda okula varıyorum rölanti devrine  dikkat etmeden stop ediyorum. Oysa ki stop etmemem gerekiyor, hatta gaz  basmam gerekiyormuş. Çünkü rölanti devri 1000 deyken DPF temizliği  yapıyormuş. Temizlik başlaması için egzos sıcaklığının 80 dereceyi  geçmesi gerekitiği için benim yolumda ancak son 2 3 kmde bu sıcaklığa  ulaşıyor temizlik başlıyor ama 1-2 dk içinde yolum bitiyor dolayısıyla  temizlik yarım kalıyormuş. Birikmiş, birikmiş ama, hem sabah hem akşam  aynı şekilde temizlik yarım kalığı için s/S hiç devreye girmiyormuş...
Ancak,  ben pazar sabah 15 km 2000-2500 arası kullanmıştım işe yaramamıştı.  Bugün 7-8 dk da temizliğin bitmesi ve ardından S/S in çalışmasını akünün  kutup başını söküp takmaya bağlıyorum...

Kırmızı işaretli yer kafama takılmıştı bir sıfır eksik mi diye yağ sıcaklığı imiş :ok:


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;486996
Kırmızı işaretli yer kafama takılmıştı bir sıfır eksik mi diye yağ sıcaklığı imiş :ok:
Haklısın. Yanlışlıkla egzos yazdım. Yağ sıcaklığı olmalıydı. 80 de benim tahminimdi, ki bi yerde 70 derece diye görmüştüm. Yani yağ sıcaklığı 70 derece olmadan dpf regeneration başlamıyor. Bu arada partikül filtresi temizliği için egzos sıcaklığının 600 dereceye ulaşması gerekiyormuş.
Bir soru daha sorayım. Vag com diye vw grubu araçlarda kullanılan bir kablo var. Bu kabloyla acaba dpf temizliği yapılabilir mi?


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba.

Malumunuz olduğu üzere Yeti'lerimiz çok erken bir anda 1 üst vitese atın diyor. Örneğin, benim araba 4. viteste 60-65 km sürat ve 1400-1500 devirde giderken 5. vitesi öneriyor. Ben buna pek itibar etmeyip 2000-2200 devire ulaşınca 5'e atıyorum. Bunun, yani aracı biraz devirli kullanmanın DPF'nin temizlenmesinde herhangi bir yararı oluyor mudur? :)


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Toygar;487248
Arkadaşlar merhaba.

Malumunuz olduğu üzere Yeti'lerimiz çok erken bir anda 1 üst vitese atın diyor. Örneğin, benim araba 4. viteste 60-65 km sürat ve 1400-1500 devirde giderken 5. vitesi öneriyor. Ben buna pek itibar etmeyip 2000-2200 devire ulaşınca 5'e atıyorum. Bunun, yani aracı biraz devirli kullanmanın DPF'nin temizlenmesinde herhangi bir yararı oluyor mudur? :)

Dizel motorun maksimum torku verdiği devir en ekonomik ve bayılmadan kullanılacağı devirdir, sanırım yeti 1500 d/d da max torku veriyor.Vites değişim sonrası araç 1500 devri  düşmüyor ise doğru yoldasınız.Fazla devir fazla yakıttır