škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Astra J rüzgar gibi geçti gitti...

turker · 110 · 55206

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
En belirgin farki ard arda test suruslerinde fark ediyorsun, ilk aldiginiz hissiyat onemli, araba kendini belli ediyor, benim eksim su artim su diyor, su bi gercekki; hicbirisi 4 4 luk degil.tabi mumkunse daha uzun testler, ve bir astra, focus, civic, golf, octavia, corolla ismi kolay olmuyor, senelerin birikimiyle isim yapiyorlar, tuketicide gozu kapali aliyor, satici yillarin birikimini yok etmek istemeyeceginden bu modellerde daha titiz davraniyor.
Uzun lafin kisasi, birinin yol tutusu daha iyi, birinin motoru daha iyi, birinin konforu daha iyi, birinin saglamligi meshur, birinin gorseli daha iyi. Sizin icin hangisi daha onemli ise, hangisi daha cok mutlu ediyorsa alip kullanmak bize dusen.
Serbest piyasada 'nekkadar para okkadar kofte' temel mantiginida yabana atmamak gerekir[emoji4]
« Son Düzenleme: 29 Kasım 2014, 18:03:59 Gönderen: mustisahin »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Burak Bey,

Leon ve Ibiza iç mekan kalitesi olarak Astra nın yanına bile yaklaşamaz.

Sert plastikler demişsiniz, Superb ve Octavia da da bol bol sert plastik bulunmakta.

Sürüş kalitesine gelirsek bundan ne beklediğinize bağlı. Opel ailesi özellikle Astar ve Insignia sert ve spor karakterlidir. Bunu da yol tutuş ve perf sürüşlerde size güven vererek sunarlar. Ben daha yavaş ve sakin araçlar olmasına rağmen Insignia ve Astra GTC deki yol tutuşu ne Superb de ne de Octavia da bulabildim.

İç kaliteye gelince; boş golf veya Passat a vereceğiniz para ile oldukça dolu Astra ve Insignia alabilirsiniz ki böylece iç kalitesi VW den daha yüksek olacaktır.

Motor perf ına değinmiyorum bile. Özellikle downsize yapılmış aşırı beslemeli motorlarında Opel, VW den oldukça üstün. VW forumlarında öve öve bitirilemeyen 160 lık TSI ları hem Insgnia hem de GTC ile çok üzmüşlüğüm vardır. VW grubun bana göre Opel e karşı en büyük avantajı 1.6TDI dır.

Bu durumda özetle, perf yol tutuş ve paranın karşılığında daha fazla donanım isteyenlerin Opel e yönelmeleri çok doğal.

Diğer yandan konforlu ve daha yumuşak sürüş isteyenler ise VW grubu tercih ediyorlar.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Astra genel anlamda kaliteli bi araç ama tabi ki mükemmel değil. Sert plastikler de var doğru, ama trim sesi gelmiyor. Sadece parke yolda bagaj tarafından bi ses alıyorum, o da kafayı takacak kadar rahatsız etmedi doğrusu.

Leon da düşündüm ama 2.eline sıfır gibi fiyat istiyorlar. Sırf vag diye anlamsız fiyatlar dönüyor. Bi de ciddi eleştirilen yönleri var. Style'da tüm havayastıklarının olmaması, arkada torsiyon, farlarda buğulanma, kapı içl sesler, içerde fazla plastik ve boş görünen kokpit, bunları düşününce astra ağır bastı.

Mesela aldığım aracın sıfır liste fiyatı (artık 1.3 cosmo satılmıyor gerçi ama) 78, kampanyalı 72, hadi bayi 69'a bıraksın (1.3 cdtinin boşunu buldum bayide ama son 59'a bıraktılar). 51'e alınca en azından sıfırdan şu kadar ucuza aldım diyorsunuz. Leonda bu olay yok, 20-30 binde dizeli 55'ten aşağı yok ki... Golfün dizeli ise bi önceki kasa almak istemedim bütçe itibariyle. Yeni kasa 1.2 comf alabilirdim ama benzinli istemedim. Bunlar haricinde sadece koreliler kaldı ki ceed alınabilirdi belki...

Aracı 3 gün şehir içinde, 2 defa da ş.dışında kullanmış oldum. Bugün bi bartına gidip geldim. Araç boşken de doluyken de alt takım tam ideal sertlikte bence. Süspansiyon çok güzel. Tabi bartın yolu çok rampalı virajlı, araba da dolu olunca güçlü motor rahatlığını aradım. Ama fena da değildi hani.

Çoğu forumda aktarmada şu başarılı, bu başarısız gibi yorumları bolca okuyoruz. Astra için aktarma eleştirileri yersiz değil ama teşhis yanlış, sorun aktarmada değil, ağırlıkta. 1,5 tonluk bi araç, yeni ve modern bi platforma ihtiyacı var. Bi de bi kapısı bile 100 kg varmış gibi geliyor bana :). Mqb platformundaki araçlar 1,2 tonun biraz üzerindeler ve bu avantajı çekişte fazlasıyla yaşıyorlar. Ve de yakıtta tabi ki.


Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;487227
Burak Bey,

Leon ve Ibiza iç mekan kalitesi olarak Astra nın yanına bile yaklaşamaz.

Sert plastikler demişsiniz, Superb ve Octavia da da bol bol sert plastik bulunmakta.

Sürüş kalitesine gelirsek bundan ne beklediğinize bağlı. Opel ailesi özellikle Astar ve Insignia sert ve spor karakterlidir. Bunu da yol tutuş ve perf sürüşlerde size güven vererek sunarlar. Ben daha yavaş ve sakin araçlar olmasına rağmen Insignia ve Astra GTC deki yol tutuşu ne Superb de ne de Octavia da bulabildim.

İç kaliteye gelince; boş golf veya Passat a vereceğiniz para ile oldukça dolu Astra ve Insignia alabilirsiniz ki böylece iç kalitesi VW den daha yüksek olacaktır.

Motor perf ına değinmiyorum bile. Özellikle downsize yapılmış aşırı beslemeli motorlarında Opel, VW den oldukça üstün. VW forumlarında öve öve bitirilemeyen 160 lık TSI ları hem Insgnia hem de GTC ile çok üzmüşlüğüm vardır. VW grubun bana göre Opel e karşı en büyük avantajı 1.6TDI dır.

Bu durumda özetle, perf yol tutuş ve paranın karşılığında daha fazla donanım isteyenlerin Opel e yönelmeleri çok doğal.

Diğer yandan konforlu ve daha yumuşak sürüş isteyenler ise VW grubu tercih ediyorlar.


''BOL BOL'' Plastik konusuna gelirsek öncelikle sert plastik Octavia A5 de bir tek çakmaklık ve bardaklığın bulunduğu o yerde var uzunluğu bir cetveli geçmez. Başka bi yerde daha varsa buyursun iddamı çürütsün. Ki bu araç VW'nin bir alt firması ve isteselerdi İnsignia gibi her yere o malzemedende kullanabilirlerdi ve kimse neden demezdi. Lakin adamlar İnsignianın bütün göğüsünü o malzemeden yapmışlar ve verdiğin parayla aldığın kalite ortada ama kimse bunu konuşmuyor. O kalite konusunda VAG'la yarıştıramazsınız. Dolu dolu Opel alırlar diyorsunda yıl olmuş 2014 en basitinden daha bi yol bilgisayarı bile olmamış yakışmamış yapılamamış. Astradaki bilgisayar 2013 dobloda da var. VAG grubundaki gibi değil kimse itiraz etmesin. VW'nin oturmuş bir lüks standartı vardır. O standartın altında üretim yapmıyorlar. İç kalitede haklı olarak karşılaştırma yapacağınız firmalar varsa onlarda BMW Mercedestir kardeşim. Sen GTC ile Superbi üzemezsen zaten biz üzülürüz  biri 1245 biri 1500 kg artı Astra gtc DOHC valflidir bu neyin kıyası . Mantık yok arada.  Bende İzmir-Ankara yolunda Octaviamla dik bir rampada vites küçültmemek için bildiğimiz 4 Çeker olan X5in dibine dayanıp selektör yaktım yol istedim. Benim arabam şimdi BMW den üstünmü oluyor yani. Yada bende mi performans var bmwde de mi yok ?  Bence Böyle çocuksu çözümlemeler yapmaya lüzüm yok. Yol tutuşu derken keskin viraja 180-200 le mi giriyorsun Astrayla arkadaş anlamadım ki derdini. A7 satışları dursun o zaman.  Hem 50 bin tl ye boş passat da ilk defa rastladım kim satıyorsa baya tok satıcıymış.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: mustisahin;487194
...Uzun lafin kisasi, birinin yol tutusu daha iyi, birinin motoru daha iyi, birinin konforu daha iyi, birinin saglamligi meshur, birinin gorseli daha iyi. Sizin icin hangisi daha onemli ise, hangisi daha cok mutlu ediyorsa alip kullanmak bize dusen....


en doğrusu bu aslında. 51'e dizel son kasa golf verdiler de biz mi almadık :) ya da octi... Arkadaşım daha geçen ay octi a7 tdi ambitionu 55 küsür'e sattı 30+ bin km'de. Düşünebillrdim ama donanım seviyesini biliyorsunuz işte led'i jantı sensörleri geçtim cc bile yok.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Ben pek plastik sertmis yumuşakmis önem vermiyorum.Sadece sertligine bakarak bir arabanin kalitesini ölcmeyi doğru bulmuyorum. Uretilirken hesaplanan çok fazla şey var sonuçta.

Lakin bu konuda Octavia'nin hakkını yememek lazım. Ben bizim arka kapıların üst kısmınin da yumusak plastik olduğunu hic farketmemistim.Kisa bir süre önce sıfır Golf7 alan arkadaşım benimkini incelerken 2006 model de oraların yumuşak olmasina çok şaşırdı. Golf'te sertmis oralar ama ben de baktığım da kesinlikle bir kalitesizlik hissettirmedi.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
a5'in içine gercekten özenmişler heryerinde yumusak malzeme var. Tek olumsuz şey soğukta gıcırdayan kapı fitilleri, onların da çözümü kolay.




Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
ben de severim hafiften, Gökhan gibi göz ucuyla takip ediyordum. Hatta 2. ceratoyu alacağım zaman bartında 1-2 yaşında bi corsa vardı az daha onu alacaktım ama satılmıştı. Nasip şimdiyeymiş.

Alıntı yapılan: mustisahin;487313
Profil resmide yakismis[emoji4]


:D Teşekkür ederim fena durmuyor deemi...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ben SuperB ile GTC yi kıyaslamadım. Dikkat ederseniz 160 lık TSI larla GTC yi ve Insignia yı kıyasladım. Bunun nedeni de VW forumlarında çok övülen ve Opel den iyi denilen bu motorların perf olarak Opel in gersiinde klamsı. Tüketim cevheri gibi gösterilmelerine rağmen de çok yakıyor etiketi yiyen opelin 1.6T motorundan max 1-1,5lt az yakması

Yol tutuş demişsiniz bu illa 200km ile viraja girmekle olmaz. Ben leon da da şu anki aracım Octavia A7 ile de yoncalardan dönerken (makul süratlerde) araçların arkası kopup yanıma gelecekmiş gibi oluyor. Oysa J kasayı geçtim H kasa Astra da çok daha oturaklı ve rahat virajlara giriyorum ve asla tedirginlik ve kopma yaşamıyorum.

Benim vurgulamak istediğim kaliteli dediğiniz VAG grubu araçlarda o kaliteyi hissedebilmek için ödediğiniz para maalesef çok oluyor. Hele Opel le VAG ı karşılaştırıp Opel in iç malzemesine 2. kalite demek bence çok da doğru değil.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Aynı dönem araçları olan Insignia ve Passat B6 yı yanyana koyun,Insignianın 2 gömlek üstün olduğunu göremiyorsanız bir şey diyemiyorum :) Bir Polo ve Passat kullanıcısı olarak :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
İlker abinin aracının içi gerçekten kaliteli alt donanımlarda nasıldır ona bakmak lazım ben günümüzdeki birçok arabadan iyi buldum içini tek eksiği ekranların çözünürlüğü çok düşük keşke onlarıda biraz gıdıklasalardı da tamamen 4-4 lük olsaydı onun haricinde derinin verdiği hava yetiyor zaten


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;487335
İlker abinin aracının içi gerçekten kaliteli alt donanımlarda nasıldır ona bakmak lazım ben günümüzdeki birçok arabadan iyi buldum içini tek eksiği ekranların çözünürlüğü çok düşük keşke onlarıda biraz gıdıklasalardı da tamamen 4-4 lük olsaydı onun haricinde derinin verdiği hava yetiyor zaten


Kadir arabaya DVD800 opsiyonu ekleselermiş ateş edermiş,dev gibi ekran geliyor ve çözünürlük muazzam oluyor. Türker abi alternatif çözümler mevcut Necvox,Cyclone gibi markaların uygun modelleri mevcut düşünürsen kesin al derim...


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
hatırlarsanız 2 hafta önce bi ankara turu yapıp bi kaç araca binmiştim. Mesela mazda 3 dizeli (son kasa degil tabi) içine binip motoru çalıştırdıktan ve biraz sürdükten sonra aklımdan tamamen çıkartmıştım.

O gün opel bayisine uğrayıp boş astra benzinliye bindiğimde "aha araba lan" demiştim. Yüzümde istem dışı bi gevşeme gülümseme oluşmuştu. Direksiyon bile deri değildi ama ne bileyim orada ceed'i bile 2. Sıraya aldım. Ceed hala hoşuma gidiyor ama kapı kalınlığı ve tokluğu galiba astrada karar kılmama neden oldu.