škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Böyle giderse arabamı satacağım.

mygokhan · 115 · 28356

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle
benzinliden dizele geçmiş biri olarak gayet mutluyum...istanbulda sabah - akşam trafiğnde kullamsam bile ortalama 750 km  yol yapıyorum...


BerkerCELIK

  • Ziyaretçi
:hanz:
Alıntı yapılan: ugurbey33;43394
70 Bin km dizel araç tecrübem var + 20 bin km'de benzinli aracım oldu ki 1.si 307 Dizel (şuanki aracım) ikincisi Tempra Sxa Benzinli (LPG'li değil !) eğer performans istiyorsanız kesinlikle Benzinli diyorum o kadar. Asla ne olursa olsun benzinlideki performansı dizel araç asla vermez. O yüzden ortalıkta bak benim arabam kral demeyin benzinli şahine bile yenilirsiniz :) Performans için Benzin (LPG'siz) ekonomi için Dizel Tavsiye ederim.

Not : Bu fikirler benim tecrübelerim konusunda ortaya attığım fikirdir benimseyen benimsesin benimsemeyenlere saygım sonsuzdur

Hocam 1,4 HDI ile tabiki tempra nın gerisinde kalırsın =) 70 HP ve 165 tork ve 1200 kg lık 307 ile ne bekliyorsunuz ki. Ama siz 1,6 HDI 110 hp 240 Tork 307 ya da 308 ya da Focus sürseniz eminim fikriniz değişecek ve bu sefer dizel daha performanslıymış diyeceksiniz. Ayrıca şunuda belirteyim örnek olarak, 1,6 115HP benzinli motorlu focus 0-100 11 sn, 1,6 TDCI dizel versiyonu 10,9 sn, hadi diyelim bu değerler aynı, ancak ara hızlanmalarda fark dizel lehine hemde baya bir fark atıyor...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurbey33;43394
70 Bin km dizel araç tecrübem var + 20 bin km'de benzinli aracım oldu ki 1.si 307 Dizel (şuanki aracım) ikincisi Tempra Sxa Benzinli (LPG'li değil !) eğer performans istiyorsanız kesinlikle Benzinli diyorum o kadar. Asla ne olursa olsun benzinlideki performansı dizel araç asla vermez. O yüzden ortalıkta bak benim arabam kral demeyin benzinli şahine bile yenilirsiniz :) Performans için Benzin (LPG'siz) ekonomi için Dizel Tavsiye ederim.
 
Not : Bu fikirler benim tecrübelerim konusunda ortaya attığım fikirdir benimseyen benimsesin benimsemeyenlere saygım sonsuzdur

Alıntı yapılan: ugurbey33;43401
Devir ekonomi devri demişsiniz ama bu fikir yaş aralığına göre değişiyor. genelde 18-27 yaş arası gençler performans istiyor ama 27+ üzeri kişiler genelde ekonomi istiyor. Neden?
Çünkü genç adı üzerinde gençtir şehirlerarası yola gitmeyecek arabayla belki sokakta 2 tur veya evden okula okuldan eve gidecektir dolayısıyla yakacağı benzin miktarıda buna bağlı az olacaktır. Ama yetişkin biri şehirler arası yola ve sık sık iş ile ilgili olsun olmasın başka yerlerede gidebileceğinden (memlekete ziyaret gibi) ekonomik olsun istiyor.
 
Benim fikrimi sorarsanız. Az yakan 1.4 gibi ama benzinli bir araç isterim. Neden? ( Not : Benzinli dedim LPG'li taktırmam sevmemde zaten )
Yokuş çıkarken önümde tıngır tıngır giden kamyonu daha rahat sollamak için. Karşıdan araç gelmeden çabuk ivmelenerek önümdeki aracı sollamak için. Servise gittiğimde daha az servis masrafı ödemem için. :ok: Bunlar sadece birkaçı dahasıda var.
Örnek verecek olursak. Benim arabam 1.4 Dizel buna ek olarak imzam'da yazdığı gibi turbocharger ve intercooler sistem'i var (ikiside performansı arttırmak için yapılan şeyler) ona rağman rampa tırmanırken önündeki arabayı sollarken randıman alamıyorsun hele uzun yollarda (pozantı otobanı) gibi yeri geliyor kamyonlar seni sollucak hale geliyor abimin arabası focus 1.6 TDi (Dizel) onunda tıkandı aynı otobanda. Yani dizeller böyle işte uzun yolda randıman alamazsın hele tek şeritli yol ise birde rampa tırmanıyorsan arkadaki arabalar seni sollar durur niye çünkü onlar benzinlidir. Daha az yakacam diye hayatınızı böyle yollarda riske atmayın. 20 kuruş fazla verin ama karşıdaki araç gelmeden öndeki aracı biran önce sollayıp yolunuza dönün.
 
Unutmayın benzin dizele göre manifoltta çabuk ateşlenip kinetik enerjiye dönüşür buda size zaman+hız olarak geri döner.

 
Bahsedilen abartılı örneklere katılmıyorum. 1.4 HDI Peugeot 307 örneği çok sıradışı bir örnek. Zira 1.4 HDI kullanan 206 bile 1.4 TDI ile teçhiz edilmiş VW grubu araçlara aşık atamayacak durumdadır.
 
1.6 TDCI örneğini de işin içine katarsak sadece "sürücü faktörü" diyorum. Zira ben kimi zaman "kıytırık" dediğim 1.4 TDI ile o zor durumlara düşmezken 1.6 TDCI ile sollamada sıkıntı yaşamak beceri isteyen bir iş olsa gerek.
 
70-80 hp'lik dizeller için kimse 1.6 benzinli performansından bahsetmiyor zaten. Ama şu da bir gerçek; örneğin bir 80'lik 1.4 TDI seçkin bazı 1.6'lar dışında hemen her 1.6'dan çok daha kullanışlı bir performans sunabilir. Ama dikkat ederseniZ gene de "benzinli" diye bir genelleme yapmıyorum. Kale bile almayacağım 1.6'lar bile mevcut. (Şahin örneği zaten gülünç)
 
 
Alıntı yapılan: dgn;43403
Ben şuna inanıyorum hiçbir 1.4 benzinli(TSIler ve turbolular hariç)1.4 TDI 80 hp kadar performanslı olamaz.

Çok daha güçlü olan bazı modeller hariç doğru bir inanış. Ama bir 74kw'lık Fabia büyük bir güçtür tabii. Başarılı bir şanzınmanla da donatıldığından ona saygı duymak lazım. Ama kimse 80'lik TDI'ın karşısına 80-85 hp'lik benzer atmosferik benzinli araçları getirmesin...
 
 
Alıntı yapılan: xxman;43412
1.4 benzinliler bile kanımca 0,24 TL den aşşağı yakmaz (ki 6 ay önceki hesaplarıma göre söyluyorum).
 

 
İşte en önemli noktalardan birisi... Çok düşük hacimli küçük araçlar haricinde LPG'siz bir benzinli araçta ekonomiden bahsedilemez. İsterse 8 litre yerine 7.5 yaksın, 7 yaksın... Çok ciddi bir tüketim farkı sağlamak mümkün olmuyor malesef.
 
==========================================
 
 
Hala söylüyorum, dizelden daha büyük bir ekonomi faktörü olamaz. Ben artık Eskişehir yolunda acelem olmadığı zaman 3.5 ile 4 litre arasında geziniyorum. Kuruş hesabı yapanlar isterlerse hesaplasınlar...
 
 
=========================================
 
 
Bütün bunlara karşın;
 
Gökhan Abi; sana kesinlikle dizel falan önermiyorum. Zira sizin araç benzersiz bir Roomster. O kadar emeğin ve maşallah dediğimiz görünümün sadece ekonomi için bir kenara atılmasını doğru bulmuyorum. Sadece ve sadece LPG diyorum. Eğer ekonomik olarak beliniz bükülmeye başladıysa her türlü riskini alıp taktırın bir Landirenzo'yu...
 
Yedek lastik çıksın; Roomi'nin bagajı büyük, koyarsın bir kenara.
 
Arıza inşallah yapmaz; ama ekonomi diyen bu riski göze alır. Biz de dizeli alırken risk göze aldık. Teknik gereksinimleri karşıladıktan sonra artık kısmet işi. İnşallah güvenilir olmaya devam eder diyerek bineceğiz hepimiz artık.
 
Yer altı garajı olayı gene ekonomi isteniyorsa göze alınacak artık. Kaldı ki koyup koymama konusu da kullanıcıya kalmış pek çok yerde. Kuralın sert bir şekilde uygulandığı çok yer görmedim.
 
======================
 
 
Kısaca; yapılan az km'yi dikkate alırsak dayanmak lazım artık. En azından sürüş tarzı güzelleştirilerek tüketim azaltılabilir vb. Bir nebze fayda işte... Ama illa da ekonomi denirse; ben derim ki LPG... O güzelim el emeği göz nuru Roomi'ye (maşallah) yazık etmemek gerekir.:ok:
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 19:42:10 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ugurbey33

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Alıntı
1.6 TDCI örneğini de işin içine katarsak sadece "sürücü faktörü" diyorum. Zira ben kimi zaman "kıytırık" dediğim 1.4 TDI ile o zor durumlara düşmezken 1.6 TDCI ile sollamada sıkıntı yaşamak beceri isteyen bir iş olsa gerek.
Sizin sürücü faktörü dediğiniz kişi (ben ve biraderim kısaca) uzun yol ve binlerce kilometre tecrübesi olan kişiler. Lütfen yazılarımıza biraz dikkat edelim ayrıyetten kaportacı akrabamın yanına çocukluğumundan beri çok sık giderim yani bir arabanın nasıl olacağını az çok tahmin edebilirim. Dediğim tıkanma olayı pozantı otoyolunda demiştim ama galiba silik çıkmış sizin ekranda. Dediğim yolu isterseniz gidin canlı görün . O yolda genelde tüm arabalar tıkanır. Ha ama bazısı az tıkanır bazısı hiç ( Çünkü ! (Dikkat) yol yaklaşık 20 kilometre boyunca tırmanıyor. ) Benim tıkanmaktan kastettiğim şey bu belki siz olsanız bizden daha çok tıkanma olayı yaşardınız. Eğer benim oturduğum il çevrelerinde oturan varsa ne demek istediğimi anlayacaktır.

Ne alakası var derseniz konuyla?
Benzinli araç gazı çabuk yer dizele göre. Ama dizelin ivmelenmesi için belirli bir deviri alması gerekir. (Örn. 4500 d/dk sonrası turbonun devreye girmesi dizel motorlarda) ama benzinlide böyle bir sıkıntı yok

Not 2: Ben aracımı ralli'ye çıkarmıyorum amacım görünüşü güzel olsun. O yüzden yarışmadığım için sıkıntım yok.

:hh:
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 19:59:41 Gönderen: ugurbey33 »
PuG 307


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurbey33;43512
Sizin sürücü faktörü dediğiniz kişi (ben ve biraderim kısaca) uzun yol ve binlerce kilometre tecrübesi olan kişiler. Lütfen yazılarımıza biraz dikkat edelim ayrıyetten kaportacı akrabamın yanına çocukluğumundan beri çok sık giderim yani bir arabanın nasıl olacağını az çok tahmin edebilirim. Dediğim tıkanma olayı pozantı otoyolunda demiştim ama galiba silik çıkmış sizin ekranda. Dediğim yolu isterseniz gidin canlı görün . O yolda genelde tüm arabalar tıkanır. Ha ama bazısı az tıkanır bazısı hiç ( Çünkü ! (Dikkat) yol yaklaşık 20 kilometre boyunca tırmanıyor. ) Benim tıkanmaktan kastettiğim şey bu belki siz olsanız bizden daha çok tıkanma olayı yaşardınız. Eğer benim oturduğum il çevrelerinde oturan varsa ne demek istediğimi anlayacaktır.
 
Ne alakası var derseniz konuyla?
Benzinli araç gazı çabuk yer dizele göre. Ama dizelin ivmelenmesi için belirli bir deviri alması gerekir. (Örn. 4500 d/dk sonrası turbonun devreye girmesi dizel motorlarda) ama benzinlide böyle bir sıkıntı yok
 
Not 2: Ben aracımı ralli'ye çıkarmıyorum amacım görünüşü güzel olsun. O yüzden yarışmadığım için sıkıntım yok.
 
:hh:

 
Estafurullah; olay "arabadan anlamak" vb. değil. Ama şu bir gerçek. Benim sürücülük tecrübesi tavan yapmış bilmem kaç yaşındaki babam dahil bu 1.4 TDI'ı tam verimiyle kullanamaz. Turbo dizel farklı bir olaydır.
 
Benim dikkatimi çeken şu; siz 1.6 TDCI'ın tıkandığı yerde benzinli araçları çatır çatır tırmandığını belirtmişsiniz. Pozantıyı, Adanayı vb. bilmeme gerek yok. 1.6 TDCI'ın tıkandığı yerde rampa tırmanacak atmosferik benzinli araç çok kısa şanzımanlı 2.5 litrelik bir araç falan olsa gerek...
 
Sağlıklı bir 1.6 TDCI'ın diğer sıradan benzinli araçların tırmanıp gittiği bir yolda tıkanması falan mümkün değil. Daha doğrusu doğru bir pilotajla mümkün değil.
 
Yokuşta duruyor, rahat kalmamıyor falan dersiniz, eyvallah. Ama ötesi dediğim gibi ya aracın arızalı hali, ya da motorun kullanım karakterine adapte olamamış bir sürücünün eseridir.
 
 
Hem hangi dizel araçta 4500 devir sonrası turbo devreye giriyor acaba ? Örneğin aracı 4500 üstünde kullanmaya çalışıyorsanız alın size bir kullanım hatası...
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 20:05:50 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ugurbey33

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
1.6 TDCI hızlanma olarak iyi top speed olarak iyi lakin oldum olası dizel arabalara (kendi aracımda dahil) ısınamadım ısınamıyorumda.
Şöyle örnek vereyim aracınız muhtemelen dizeldir. (imzanızdaki aracınızsa eğer)
3.cü viteste 70 ile giderken ayağınızı pedaldan çekip hafif firene basın daha sonra tekrar gaza basın ne demek istediğimi o zaman anlarsınız. Araba eski ivmelenmisini zorlanarak kazanmaya çalışacak buda daha çok mazot yakmanıza ve motorunuzu boğmanıza neden olacak. Birde aynı uygulamayı benzinli araçla yapın çıkan sonuç tam tersi olacaktır inanın. (Bu olaydan gerçekten nefret ediyorum özellikle arabanın firenden sonra geç toparlanması)

Bu arada favori aracım Vw golf 1.4 TSI ve 207 RC 'dir (ikiside turbo benzinli) benzin masrafı bir yana kafa tutacak (üst class'lar hariç) araba tanımam. Eğer param ilerde gerçektende yeterse 2.el düşünüyorum
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 20:16:18 Gönderen: ugurbey33 »
PuG 307


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
O konuda lafım yok; ama işte bahsettiğim sürüş tarzı bu negatif özellikleri engelleyecek türde olacak.:) Örneğin amacım performans ise kesinlikle aracın motor devrinin 2000'in altına düşmesine izin vermem. Motor devri 2000'e doğru azaldığı an refleks olarak vites küçültürüm.
 
Ha; açıkçası ben de 80'lik dizelimin gücünden tam anlamıyla tatmin olmuş değilim. Araç yüklüyken benim tam performans beklediğim anlarda yetersiz geliyor. Ama aracın gücü de belli işte, 80 hp.
 
Aynı güçte atmosferik benzinli olacağına turbo dizel olması ise kesinliklikle daha iyi. Benim bir diğer demek istediğim de bu.
 
 
================================
 
 
İşin içinde "ekonomi" faktörü yoksa benim de ilk tercihim turbo benzinli olur zaten. Ona kesinlikle lafım yok.:ok: Hatta keşke "Kadir_" isimli üyemizde olduğu gibi kaliteli, sorunsuz bir 1.8 T LPG'lim aracım olsa; çok daha güzel olurdu.:)
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 20:19:08 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı ugurbey33

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
İşte hayalimdeki aracın hızlanma videosu http://www.youtube.com/watch?v=xo1ph8j0AJM&feature=related

Gerçekten bu videodan sonra tüm fikirlerim Golf ve TSI motoruna kilitlenmiş durumda.:)
Lakin bugün fiyatlarına baktım 43.000 TL'dan başlıyor (2.elleri) ama verdiğiniz paraya çok fazlasıyla değiyor değilmi?
Arabanın sadece patinaj çekerek kalkması 0-20 km :)
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 20:25:04 Gönderen: ugurbey33 »
PuG 307


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Serkancim iyi dileklerin icin sagol ;) Acikcasi aksam ciktim yola, araba guzel geliyor.Herkes kendi aracini first class sanarya benimkide o hesap :) Gorunusu hosuma gidiyor..
Simdi ise baktim km sayacina... 50 TL benzin ve tamami sehir ici yol olmak kaydi ile 180 km de yanan isik!   bende kizdim bastim gaza !! 3. vites 100, 4. vites 140, 5'e attim falan filan... aksam aksam yollarda bombos..Mac varya bide..Su an starbucks 'tayim..Donuste yakit alacagiz en acisindan :D

LPG ise...... evdekiler pek sicak bakmiyor.. Ailem olaya mantikli yaklasti, ama kalbim su arabadan vazgecme diyor mantigim ise binemedikten sonra.....

Dusunmeye devam...,
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;43515
Estafurullah; olay "arabadan anlamak" vb. değil. Ama şu bir gerçek. Benim sürücülük tecrübesi tavan yapmış bilmem kaç yaşındaki babam dahil bu 1.4 TDI'ı tam verimiyle kullanamaz. Turbo dizel farklı bir olaydır.
 
Benim dikkatimi çeken şu; siz 1.6 TDCI'ın tıkandığı yerde benzinli araçları çatır çatır tırmandığını belirtmişsiniz. Pozantıyı, Adanayı vb. bilmeme gerek yok. 1.6 TDCI'ın tıkandığı yerde rampa tırmanacak atmosferik benzinli araç çok kısa şanzımanlı 2.5 litrelik bir araç falan olsa gerek...
 
Sağlıklı bir 1.6 TDCI'ın diğer sıradan benzinli araçların tırmanıp gittiği bir yolda tıkanması falan mümkün değil. Daha doğrusu doğru bir pilotajla mümkün değil.
 
Yokuşta duruyor, rahat kalmamıyor falan dersiniz, eyvallah. Ama ötesi dediğim gibi ya aracın arızalı hali, ya da motorun kullanım karakterine adapte olamamış bir sürücünün eseridir.
 
Hem hangi dizel araçta 4500 devir sonrası turbo devreye giriyor acaba ? Örneğin aracı 4500 üstünde kullanmaya çalışıyorsanız alın size bir kullanım hatası...


O FINDIK kadar turboyu ne kadar da büyütüyorsunuz gözünüzde? 20 km.lik bir tırmanmada o FINDIK kadar olan turbo şişmeyecek mi ? Tüm yol boyunca tam performans mı verecek? Bu 2 soruya cevabınız evet ise ya otomobil teknolojisinden bir haberiniz yok ya da içten yanma için SICAKLIK nedir kavramı hakkında bilginiz sıfır derim.

Dizel 3500 devir sonrası genelde ivmelenmesini kaybetmeye başlar, anca benzinli araçlar o noktalarda genelde tam tork verebildiği için o devirlerde çoşmaya başlar asıl.

Bu arada unutmadan LPG siz olup da 10 kuruş yakan benzinli araçlar da var...

Madem maksat yarış değil ekonomi, alın bir 1.0 corsa, landirenzo tüpünüzü takın uzun yolda 70-80 kuruş gibi değerlerde gezin durun :hh:


Çevrimdışı ugurbey33

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;43523
O FINDIK kadar turboyu ne kadar da büyütüyorsunuz gözünüzde? 20 km.lik bir tırmanmada o FINDIK kadar olan turbo şişmeyecek mi ? Tüm yol boyunca tam performans mı verecek? Bu 2 soruya cevabınız evet ise ya otomobil teknolojisinden bir haberiniz yok ya da içten yanma için SICAKLIK nedir kavramı hakkında bilginiz sıfır derim.

Dizel 3500 devir sonrası genelde ivmelenmesini kaybetmeye başlar, anca benzinli araçlar o noktalarda genelde tam tork verebildiği için o devirlerde çoşmaya başlar asıl.

Bu arada unutmadan LPG siz olup da 10 kuruş yakan benzinli araçlar da var...

Madem maksat yarış değil ekonomi, alın bir 1.0 corsa, landirenzo tüpünüzü takın uzun yolda 70-80 kuruş gibi değerlerde gezin durun :hh:

Beni anlattığın için teşekkür ederim :ok:
PuG 307


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
1.0 corsami :) o arabayi alan var mi ? :D Jant kapaklarina kadar ozel tasarlanmistir o corsalar...Normalinden daha alcaktir bide..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;43522
Serkancim iyi dileklerin icin sagol ;) Acikcasi aksam ciktim yola, araba guzel geliyor.Herkes kendi aracini first class sanarya benimkide o hesap :) Gorunusu hosuma gidiyor..
Simdi ise baktim km sayacina... 50 TL benzin ve tamami sehir ici yol olmak kaydi ile 180 km de yanan isik! bende kizdim bastim gaza !! 3. vites 100, 4. vites 140, 5'e attim falan filan... aksam aksam yollarda bombos..Mac varya bide..Su an starbucks 'tayim..Donuste yakit alacagiz en acisindan :D
 
LPG ise...... evdekiler pek sicak bakmiyor.. Ailem olaya mantikli yaklasti, ama kalbim su arabadan vazgecme diyor mantigim ise binemedikten sonra.....
 
Dusunmeye devam...,

 
 
Abi o zaman iş ailenin toplu tercihine bakıyor artık... Ya verilen emekler bir kenara bırakılıp dizele geçiş olacak; ya da LPG'ye geçiş...
 
Tabii bir de ultra dikkatli kullanım ile bir nebze rahatlama denemekte fayda var. Benzinli araçta ne kadar fark yaratılır bilmiyorum, denemedim çünkü. Ama bizim dizel çok ama çok net farklarda bahsedebilirim.
 
Aynı yolda çok denedim. Umarsızca kullanırsam o yolda rahat 8 litre civarı yakıyor. Ama kendi kendimi denetleyerek, efendice ve ekonomik bir şekilde kullandığımda 6 litre yakıt tüketimini görüyorum.
 
Normalde bizim Eskişehir yolunda 5 litre ile falan gidip gelirdim. (trafik yok ise tabii) Bu benim ünlü 3.5 litrelik rekor olayından sonra üzerine düştüğüm sürüş tekniği ile acelem olmadığı sürece 4'ün altına rahatça iniyorum. Hatta bugün 3.3 litre ortalama yaptım; ama Google Earth'den kontrol ettiğim üzere başlangıç noktası bitiş noktasından 80 metre yüksek.
 
Demem o ki; hiç olmazsa şimdilik, bir de sürüş teknikleri üzerine deneme yap. Hatta rekor denemeleri falan işte. Güzel değerler elde edilince insan daha da motive oluyor. Acelem yoksa neden fazla yakayım ?
 
Yokuş tırmanıyorsan hızı koruyacağım diye inat etme; yokuşun bitişine doğru azıcık hız kaybet gerekirse. (gaz açısını arttırma yani) Tam tepe noktada bu işin bir inişi olduğu esasına dayanarak tak 5'e (hız mümkün kılıyorsa tabii) sal aracı; normalde 80 ile gidiyorsan bırak 65'e kadar süzülsün, sonra 4'e tak çoook az gaza basılı tutarak gerekli hıza ulaş...
 
Vesaire vesaire...
 
En azından bu tip tekniklerle 8 yaktığın yerde 6.5 yaksan az da olsa fark eder işte...
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ero__;43523
O FINDIK kadar turboyu ne kadar da büyütüyorsunuz gözünüzde? 20 km.lik bir tırmanmada o FINDIK kadar olan turbo şişmeyecek mi ? Tüm yol boyunca tam performans mı verecek? Bu 2 soruya cevabınız evet ise ya otomobil teknolojisinden bir haberiniz yok ya da içten yanma için SICAKLIK nedir kavramı hakkında bilginiz sıfır derim.
 
Dizel 3500 devir sonrası genelde ivmelenmesini kaybetmeye başlar, anca benzinli araçlar o noktalarda genelde tam tork verebildiği için o devirlerde çoşmaya başlar asıl.
 
Bu arada unutmadan LPG siz olup da 10 kuruş yakan benzinli araçlar da var...
 
Madem maksat yarış değil ekonomi, alın bir 1.0 corsa, landirenzo tüpünüzü takın uzun yolda 70-80 kuruş gibi değerlerde gezin durun :hh:

 
 
Turbonun fındık ya da kavun olması bizim tartışma konumuz değil. Biz ortaya çıkan sonuçtan bahsediyoruz. Ayrıca bahsedilen durumda dağları yerinden oynatacak bir değişim gerçekleşmesi de söz konusu değil. Biz de TD kullanıcısıyız. Şu ana kadar "eyvah, iç sıcaklık artıyor, verim azalıyor" dedirtecek bir performans kaybı görmedim. (Oluşturduğunuz panik senaryoya dayanarak söyledim. Zira anlatmak istediğinizi tam anlamadım bile) Ben 1.4 TDI ile öyle bir sorun yaşamadığım halde VGT teknolojili fındık turbolu 1.6 TDCI aracın sorun yaşaması mümkün değil. Bu motorun turbosunun kayıp yaşattığı (iddia edilen) yerde atmosferik benzinlinin sürekli 5000 devir çeviren motoru ne tür bir istikrar ile çalışacak acaba ? (ciddi bir kayıp olduğunu varsayıyorsak tabii)
 
 
Ha, bahsettiğiniz pik turbo basıncı ile sürekli basınç arasındaki fark ise; onu yaşamak için 20 km tırmanmaya zaten gerek yok. Ben gene söylüyorum; standart benzinli araçların tırmanıp gittiği bir yolda 1.6 TDCI kesinlikle şişmez. Ya araçta sorun vardır; ya da kullanıcı 1500 devirde (ya da muhtemelen eğilimini gördümüz üzere 4600 devirde) aracı tırmandırtmaya çalışıyordur.
 
 
Ayrıca marifet sadece çift haneli kuruş değerlerine inmek değildir. TD motorları gerekli performans ve ekonomiyi birleştirebilen motorlardır. İşin esprisi burda. 10 dakika içinde hem 3.5 litre ortalama ile yol alıp hem de 4300'e dek süren bir 3. vites uzaması yaşamak başka bir avantaj. Sadece ekonomi diyen 1.0'lık bir araca alabilir, ona lafım yok.:ok:
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2009, 20:57:21 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;43527
Abi o zaman iş ailenin toplu tercihine bakıyor artık... Ya verilen emekler bir kenara bırakılıp dizele geçiş olacak; ya da LPG'ye geçiş...
 
Tabii bir de ultra dikkatli kullanım ile bir nebze rahatlama denemekte fayda var. Benzinli araçta ne kadar fark yaratılır bilmiyorum, denemedim çünkü. Ama bizim dizel çok ama çok net farklarda bahsedebilirim.
 
Aynı yolda çok denedim. Umarsızca kullanırsam o yolda rahat 8 litre civarı yakıyor. Ama kendi kendimi denetleyerek, efendice ve ekonomik bir şekilde kullandığımda 6 litre yakıt tüketimini görüyorum.
 
Normalde bizim Eskişehir yolunda 5 litre ile falan gidip gelirdim. (trafik yok ise tabii) Bu benim ünlü 3.5 litrelik rekor olayından sonra üzerine düştüğüm sürüş tekniği ile acelem olmadığı sürece 4'ün altına rahatça iniyorum. Hatta bugün 3.3 litre ortalama yaptım; ama Google Earth'den kontrol ettiğim üzere başlangıç noktası bitiş noktasından 80 metre yüksek.
 
Demem o ki; hiç olmazsa şimdilik, bir de sürüş teknikleri üzerine deneme yap. Hatta rekor denemeleri falan işte. Güzel değerler elde edilince insan daha da motive oluyor. Acelem yoksa neden fazla yakayım ?
 
Yokuş tırmanıyorsan hızı koruyacağım diye inat etme; yokuşun bitişine doğru azıcık hız kaybet gerekirse. (gaz açısını arttırma yani) Tam tepe noktada bu işin bir inişi olduğu esasına dayanarak tak 5'e (hız mümkün kılıyorsa tabii) sal aracı; normalde 80 ile gidiyorsan bırak 65'e kadar süzülsün, sonra 4'e tak çoook az gaza basılı tutarak gerekli hıza ulaş...
 
Vesaire vesaire...
 
En azından bu tip tekniklerle 8 yaktığın yerde 6.5 yaksan az da olsa fark eder işte...


Fabiada YB' de takip ediyordum.4.7 gibi değerlere ulaşıyordum.Açıkçası fabia bariz az yakıyordu.Roomster 1.2 ile ekonomi denemelerinde çok sağlam bir tasarruf sağlayamadım.Ha şu ekonomimidir ona bişey diyemem: Kastamonu taraflarına giderken 100 TL benzin alıpta 4 kişi + yük ve ılgaz dağı gibi bir yüksekliğe kadar çıkıp 500 km gibi bir menzile ulaştım.Ciddi bir ağırlıkla iyi bir değer sanki..Ama normal şehir içi kullanımda falan çok ekonomik olamıyor. Söylediklerini zaten uyguluyordum.Fabia 1.2 de rekor kırıyordum desem abartmam..75 TL ile izmit üzerinde İstanbul'a gider gelirdim buluşmalara :)

Bu bağlamda bende bu akşam verdim gazı verdim gazı :hanz: yakıtı alır almaz boş yolların etkisi ile patinajlı bir kalkış, 2.viteste ufak patinaj,3-4-5 derken arada 3.vitese redline, 4.vites redline vs...:hanz:


Benzinli ile ekonomik kavramı zor bir arada oluyor..İsterse motor 1.0 olsun..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI