Her zaman LPG kuru bir yakıt gibi gelmiştir bana vede motoru kuru bırakacakmış gibi gelir..
Öte yandan ne corsa 1.3 CDTI nede VGT li bir dizelde gözüm var
Hani bu motorlar vw grupta olsa idi tamamda..Yeni Corsanın 1.3 CDTI iyi güzel hoş az yakıyorda pek dengesiz bir araç.Özellikle 175-70-14 jant'a sahip en baz versiyonu.O lastiklerle ile pek güvensiz geliyor bana..Her yerinden özellikle B sütunundan gelen gacırdı sesleri sinir bozucu..
LPG işi arada aklıma yatar gibi olurkende çevremdekilerin "sen zaten kullanmıyon ne diye LPG taktırıyon!" cümleleri beni bu bağlamda düşüncelere itiyor.İlker hocamın güzel anlatımı ile LPG 'ye yaklaşımım artsada fazla ileriye gidemiyor..En azından şu an için.. Dizelde performans düşüklüğünü hiç düşünmüyorum.Aksine şirketteki dizel araçları kullana kullana dizele olan sempatim arttı.Özellikle multijet motor.2000 devirden aşağısı kağnıdan farksız olan motor, 2000 devirde şahlanıyor.4500-5000 devre kadar soluğu pek gitmiyor.Mesela peugeot partner düz turbosuz motorda 4500 den sonra bariz güç kaybını hissedebiliyordum.Hemde gaz pedalına az basayım az yaksın gibi dert pek olmuyor.1400 kg ağırlığına sahip bir araçta şehir içi yüklü-yüksüz 800 km menzile ulaşılabiliyor.Ve genelde kullanım hep
redline oluyor
Şaşıyorum bu motor 117.000 km boyunca nasıl olduda turbo arızası vermedi..
Fiat'a b.k atıyoruz ama inanın motoru çok sağlam..Bir kere enjektör temizlendi.Yine bas gaza devam..Açıkçası masraf olarak benzinli motordan pekte farkı yok..Bakımlarına ben götürüyorum.Özellikle merakımdan dolayı işi gücü bırakıp o işle uğraşıyorum
Extra masrafını pek görmedim.Kaldıki o kadar hor kullanmaya rağmen..Bir kere debriyaj değişti.2 kere balata, bir kere 1 takım lastik..Yakıtı koy sür eşşeği :hanz: