Performance ile isimiz yok Devir ekonomi devri .. Arti tork'da cabasi...
Devir ekonomi devri demişsiniz ama bu fikir yaş aralığına göre değişiyor. genelde 18-27 yaş arası gençler performans istiyor ama 27+ üzeri kişiler genelde ekonomi istiyor. Neden?
Çünkü genç adı üzerinde gençtir şehirlerarası yola gitmeyecek arabayla belki sokakta 2 tur veya evden okula okuldan eve gidecektir dolayısıyla yakacağı benzin miktarıda buna bağlı az olacaktır. Ama yetişkin biri şehirler arası yola ve sık sık iş ile ilgili olsun olmasın başka yerlerede gidebileceğinden (memlekete ziyaret gibi) ekonomik olsun istiyor.
Benim fikrimi sorarsanız. Az yakan 1.4 gibi ama benzinli bir araç isterim. Neden? ( Not : Benzinli dedim LPG'li taktırmam sevmemde zaten )
Yokuş çıkarken önümde tıngır tıngır giden kamyonu daha rahat sollamak için. Karşıdan araç gelmeden çabuk ivmelenerek önümdeki aracı sollamak için. Servise gittiğimde daha az servis masrafı ödemem için. :ok: Bunlar sadece birkaçı dahasıda var.
Örnek verecek olursak. Benim arabam 1.4 Dizel buna ek olarak imzam'da yazdığı gibi turbocharger ve intercooler sistem'i var (ikiside performansı arttırmak için yapılan şeyler) ona rağman rampa tırmanırken önündeki arabayı sollarken randıman alamıyorsun hele uzun yollarda (pozantı otobanı) gibi yeri geliyor kamyonlar seni sollucak hale geliyor abimin arabası focus 1.6 TDi (Dizel) onunda tıkandı aynı otobanda. Yani dizeller böyle işte uzun yolda randıman alamazsın hele tek şeritli yol ise birde rampa tırmanıyorsan arkadaki arabalar seni sollar durur niye çünkü onlar benzinlidir. Daha az yakacam diye hayatınızı böyle yollarda riske atmayın. 20 kuruş fazla verin ama karşıdaki araç gelmeden öndeki aracı biran önce sollayıp yolunuza dönün.
Unutmayın benzin dizele göre manifoltta çabuk ateşlenip kinetik enerjiye dönüşür buda size zaman+hız olarak geri döner.