Biz de "çok çok yüksek performanslı" demiyoruz aslında... Sadece "belirtilen şartlarda kesinlikle sorun yaşatmayacağı"nı açıklıyorum.
Ha; hacim değil de, yaklaşık aynı güçleri üreten TD'nin daha iyi bir tercih olduğunu belirtiyorum, evet. Ayrıca biz işin içine "benzinliye turbo uygulamasını" sokmuyoruz. Hakan'ın da dediğin, "aha adam yapmış 1.4 TSI'yi, 40-50 milyara satıyor, git de al hadi" diyebiliriz bu duruma.:kiki: Bu apayrı bir konu; burda tartışılan da bu değil nihayetinde.
2500 devirde şahlanma konusunda kısmen haklısınız. Örneğin 1.6 Astra'dan 1.4 TDI'a geçen bir sürücü bu his nedeniyle aynı yanılgıyı yaşayabilir. (buyrun bir zamanlar ben:hanz:) Ama örneğin 1.6 TDCI'ın "hisse kapılıp kendine rakip bellediği" araç ancak 2 litre benzinlidir. Zira 115'lik 1.6'dan pekala daha iyi bir performans sağlayabilir. Bu çok temiz bir örnektir bu konuda.
Bu konu çok yanlış bir araç üzerine başladı, sorun orda. 70 hp'lik 1.4 HDI'nin 307'ye yerleştirilmesi örneğinin tamamen kategori dışı olması lazım. Ayrıca turbo dizelin kullanım tekniklerini benimseyememiş insanların yaşayacaklarından bu motor teknolojisi sorumlu değildir. Aha Hakan var, aha ben varım. Ne elde ettiysek her şeyi paylaşıyoruz bu forumda. Eksikse eksik, iyiyse iyi. 1.4 TDI başlığına baksın isteyen, ansiklopedik hale geldi.
===========================
Opel konusunda demek istediğimi yanlış anladığınız. Benim espriyle karışık olarak "turbo lag" dediğim olay atmosferik 1.6 olan Z16XE'nin (Astra, Vectra, Meriva, Zafira) yaşattığı geç gaz tepkisi olayı idi. Yani ben 1.4 TDI'da 2000 üstü bir devirde gaza bastığımda gayet çabuk cevap alırken, 1.6 Vectra olmayan turbosu ile turbo gecikmesi yaşatabiliyor.:hanz:
Corsa 1.0 ayrı bir konu; o marjinal bir çözüm.:hanz: