škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İstanbul şehiriçi 650km

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rapidgen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 1.6 TDİ DSG elegance modelimle ilk depomu bitirmiş bulunmaktayım. Kabul ediyorum bol dur kalklı bir 25 gün oldu. Hatta trafikten 130 un üstüne çıkıpta rüzgar sesini bile kontrol edemedim. İş yerime gidiş 5 km geliş 3 km sürüyor yani motor pek ısınamıyor ama gidiş istikametim genelde eğimli yol. Hesabıma göre 30 kuruş gibi bir tüketim söz konusu. Sizce bu şartlarda 650 km nasıl ve motor km yapıpta açıldıkça tüketim düşer mi? Bu arada şunu farkettim biraz trafikten çıkıp 7. vitsin hakkını verince ortalama tüketim 4.4 lere kadar düşüyor ama bol dur kalkta ortalama 6-8 arasında geziniyor. Buda beni uzun yola çıkmaya teşvik ediyor ve de heyecanlandırıyor :gaz:

Bunların dışında arkadaşlar ilk 650 km için söylemek gerekirse araba 10 numara. Kapıda su almaymış, gıcırdamaymış, 130 a kadar rüzgar sesiymiş yol sesiymiş hikaye. Rahatsız eden bir durum görmedim. Kim binse bayılıyor arabaya. Süspansiyon tam kıvamında. Sadece ayarsız yapılmış çok dik kasislerde zıplatıyor arkayı ama altının yüksekliği brada avantajını gösteriyor. Mühendislik harikası olan kasislerimiz dışında sorun yok. Araba şehir içinde sizi yormamak üzerine yapımış harika. DSG, konfor sinyali, silecek hız ayarı, direksiyondan kontrol düğmelerinin kullanışlığı, yokuş kalkış, park sensörü, arka silecek ve yan ayna ısıtmaları sayesinde siz sadece gaza basıyorsunuz gerisi Rapid de ;) Sorularınız, merak ettikleriniz varsa sorun arkadaşlar cevaplandırayım...


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Hayırlı olsun aracınız.Tüketim 10 bin km lerden sonra düşüyor kullanıcı yorumları bu yönde genelde.Bir depo daha dikkatli kullanım şart ,rodaj kilometresi dolmuş oluyor aşağı yukarı.


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Aracınız hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın. Daha Bismillah  arabanızda ilk depoyu bitirmişsiniz, tıkırtı gelmesi gıcırtı gelmesi için çok erken :) . Bahar geldiğinde sağanak yağışlar olduğunda bir ihtimal kapıya su dolması olayı sizinde başınıza gelebilir ama inşallah sizin başınıza hiç birisi gelmez. Yakıt değeriniz güzergah uzunluğuna göre bence çok iyi, motor ısındım diyene kadar evinize ulaşmış oluyorsunuz ve de şu an kış aylarından dolayı genel olarak araçlar biraz fazla yakar. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle... :)
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2014, 22:11:08 Gönderen: emre0884 »


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Şehir dışı 1 depo ile 900-950 km arası yapıyor, kullanıma bağlı olarak, ben ilk 1500km yi uzun yolda yaptım, y.bilgisayarı ortalaması 4.4 lt/100 km diyordu ama hesapta 5.1 lt/100km çıktı genelde 100-140 km hızlar arasında ve cruise kontrol kullanarak yol aldım, rampalarda özellikle cruise kontrolu 120km hıza sabitledim, şu an aracım 2250km de ve daha 3 haftalık aracım,  havaların soğuk olması ve mesafemin 4km sabah 4km akşam olmasından dolayı çok yakıyor, 7-8lt leri görüyorum ama normal diyorum, bakalım yazın ne olacak durum.


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;487003
Şehir dışı 1 depo ile 900-950 km arası yapıyor, kullanıma bağlı olarak, ben ilk 1500km yi uzun yolda yaptım, y.bilgisayarı ortalaması 4.4 lt/100 km diyordu ama hesapta 5.1 lt/100km çıktı genelde 100-140 km hızlar arasında ve cruise kontrol kullanarak yol aldım, rampalarda özellikle cruise kontrolu 120km hıza sabitledim, şu an aracım 2250km de ve daha 3 haftalık aracım,  havaların soğuk olması ve mesafemin 4km sabah 4km akşam olmasından dolayı çok yakıyor, 7-8lt leri görüyorum ama normal diyorum, bakalım yazın ne olacak durum.

4 km mesafede 7-8 litre ortalama normal değil iyi bile..Kısa mesafeler dpf i erken dolduracak arada devirli uzun yol şart


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;487004
4 km mesafede 7-8 litre ortalama normal değil iyi bile..Kısa mesafeler dpf i erken dolduracak arada devirli uzun yol şart

dpf yumuşak kullanımda çabuk mu tıkanıyor? 4km mesafede mecburen 40-50km hızda ancak gidiliyor, malum araç otomatik, devirli kullanım için manuele almak lazım, eğer tıkanırsa otobana çıkıp basarız biraz:)


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;487046
dpf yumuşak kullanımda çabuk mu tıkanıyor? 4km mesafede mecburen 40-50km hızda ancak gidiliyor, malum araç otomatik, devirli kullanım için manuele almak lazım, eğer tıkanırsa otobana çıkıp basarız biraz:)

Dizel araçlarda ilk çalıştırma sonrası bir kaç dakika kurum fazla oluşur bu sebeple dpf erken dolar kısa mesafe sürüşlerde,kızdırma bujileri  soğuk motorda 3 dk faal kalıyor ilk çalıştırmada kurumu oluşumunu azaltmak için.Bunu bizzat kendi aracımda test edip başka bir forumda konusunu açmıştım.


Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
Bütün olay motorun tam anlamıyla ısınmasına ve uzun yola bakıyor. Isınmadan yapılan dur kalklar tüketimi maksimum seviyelere çıkarıyor. Bu sebeple ben kısa mesafeler için genelde arabamı yormuyorum. Uzun mesafelerde benzinli olmasına rağmen dizelle kafa kafaya yakıyor işte bu yüzden TSI


Çevrimdışı rapidgen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Pasif rejenerasyonda, katalizatör içinde depolanan kurumun yavaş ve çevre dostu bir şekilde CO2’ye dönüştürülmesi söz konusudur. Bu süreç, egzoz sistemi 350 - 500 °C sıcaklık aralığına ulaştığında ve özel bir tedbir gerektirmeden, çoğunlukla otoyol sürüşleri esnasında sürekli bir şekilde gerçekleştirilir.

Uzun süre düşük hızlarda gerçekleştirilen sürüşlerde ise (örneğin şehir içi trafiğinde) her 1000 ile 1200 kilometrede bir, egzoz gazı sıcaklığın aktif bir şekilde 600 °C değerine arttırılması ek bir filtre rejenerasyonu yapılmasını sağlar. Buna aktif rejenerasyon denilmektedir. Filtre içinde depolanan partiküller bu sıcaklıkta yakılır ve zararsız ya da daha az zararlı gazlar olarak atmosfere salınır.

VW ana sayfasından alıntıdır.
Aktif rejenerasyon kendi kendine mi oluyor yoksa bizim mi uzun yol yapıp gerçekleştirmemiz gerekiyor anlamadım. Pasif ise kendi sürekli gerçekleşiyormuş


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rapidgen;487133
Pasif rejenerasyonda, katalizatör içinde depolanan kurumun yavaş ve çevre dostu bir şekilde CO2’ye dönüştürülmesi söz konusudur. Bu süreç, egzoz sistemi 350 - 500 °C sıcaklık aralığına ulaştığında ve özel bir tedbir gerektirmeden, çoğunlukla otoyol sürüşleri esnasında sürekli bir şekilde gerçekleştirilir.

Uzun süre düşük hızlarda gerçekleştirilen sürüşlerde ise (örneğin şehir içi trafiğinde) her 1000 ile 1200 kilometrede bir, egzoz gazı sıcaklığın aktif bir şekilde 600 °C değerine arttırılması ek bir filtre rejenerasyonu yapılmasını sağlar. Buna aktif rejenerasyon denilmektedir. Filtre içinde depolanan partiküller bu sıcaklıkta yakılır ve zararsız ya da daha az zararlı gazlar olarak atmosfere salınır.

VW ana sayfasından alıntıdır.
Aktif rejenerasyon kendi kendine mi oluyor yoksa bizim mi uzun yol yapıp gerçekleştirmemiz gerekiyor anlamadım. Pasif ise kendi sürekli gerçekleşiyormuş

Otoban şürüşlerinde daha düşük egsoz ısısıyla bu iş halledilebiliyormuş.Şehir içi kullanımda dpf rejenerasyonunda yüksek ısı değerli yanıcı dpf sıvısı sisteme aktif olarak dahil ediliyor ve egsoz ısısı artırılarak yanma işlemi gerçekleştiriliyor.Bunun için Ford araçlarında ekstra dpf deposu ve  pahalı dpf sıvısı olduğunu biliyorum.Bu işlemin kuru tip dpf sistemi ile de yapıldığını  duydum (ilave yanıcı sıvı ihtiyacı olmadan) fakat bilgi sahibi değilim henüz.Skoda hangi sistemi kullanıyor araştırmak lazım.


Çevrimdışı rapidgen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
2. depoyu full şehiriçi 715 km ile tamamladım. 28 kuruş yaktı. OPET ten alınan mazotun ve motorun yavaştan açılmasının etkisi olsa gerek.


Çevrimdışı 42RS42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rapidgen;489812
2. depoyu full şehiriçi 715 km ile tamamladım. 28 kuruş yaktı. OPET ten alınan mazotun ve motorun yavaştan açılmasının etkisi olsa gerek.


Maşallah:) benim citigo bile şehir içi 350 km gibi gitti ilk deposu birde benim anlamadığım bu asg vitesleri özellikle ışıklardan kalkarken 1'den 2'ye 3.500 devir gibi değerlerde geçiriyor onunda etkisi olabilir belki...


Çevrimdışı rapidgen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 42RS42;489816
Maşallah:) benim citigo bile şehir içi 350 km gibi gitti ilk deposu birde benim anlamadığım bu asg vitesleri özellikle ışıklardan kalkarken 1'den 2'ye 3.500 devir gibi değerlerde geçiriyor onunda etkisi olabilir belki...


350 km çpk az benim degerlerim TDİ icin szinki TSI mı? Bu arada dsg 2 ye hemen almalı 3500 devir çok fazla acaba S modunda mı kullanıyorsunuz?


Çevrimdışı 42RS42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rapidgen;489819
350 km çpk az benim degerlerim TDİ icin szinki TSI mı? Bu arada dsg 2 ye hemen almalı 3500 devir çok fazla acaba S modunda mı kullanıyorsunuz?


Öncelikle Türkiyede'ki bütün citigolar 1.0 MPI yani turbo beslemesiz atmosferik motora sahip araçlar ve maalesef'ki citigolarda DSG şanzıman olmadığı için otomatik versiyonu ASG şanzımanla donatılmış olarak piyasaya çıkıyor bu nedenle ''S'' modu olarak tabir ettiğimiz spor mod'da citigoda yok bunlara rağmen bende durum bu aracı hep''D'' konumunda kullanıyorum herhalde sarfiyat zamanla düşecektir...:o


Çevrimdışı ahmetemrah

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Çok güzel arabanız var bazen araçlarda kronik sıkıntılar olabilir o da binde bir denk gelir.Araç gerçekten güzel bence piyasadaki  en iyi fiyat ve performans değerlerini hak eden araçlardan biri