škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbo Neden Arızalanır Veya Performans Kaybeder

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;487617
Stop ederken rölanti devri yeterlidir bekleyelim soğusun dinlensin gereksizdir,ilk çalıştırmada ise 20-30 sn beklemeli bu turbo için değil motor için gereklidir.



Rölanti deviri yeterli derken sanırım bir kaç manevra ile park yapmayı kastediyorsunuz çünkü park yaparken manevra esnasında turbo mili biraz yavaşlayacaktır. Fakat uzun bir yolda mola veya yakıt için durduğunuzda rölanti devirine düşmeden aracı durduğunda ve hemen stop etmeniz bence turbo sağlığı için zararlı olabilir.
Ben her iki durumda da dikkat ediyorum bir kaybım yok 10-15 saniye beklemek sadece yakıt tüketimine minumum bir etkisi olur öte yandan oluşabilecek çok daha büyük masrafların ve sorunların da önüne geçmiş olursunuz. Benim kullanma sitilim ilk çalıştırmada 10-15 saniye beklerim garajın çıkışı dik olduğundan aracım DSG ilk harekette ve garaj çıkışında manuel de kullanıyorum. Manuel viteste ilk 500 -600 metre motor devirini çok yükseltmeden devam ettikten sonra D sürüş pozisyonuna geçiyorum. Daha sonrası size kalmış vitesi istediğiniz mod'a alabilirsiniz.


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Bu konunun ele alınması harika oldu. Hele benim gibi ilk kez turbolu bir otoya sahip olanlar için. Teşekkürler Abdurrahman Bey :gaz:


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;487688
Rölanti deviri yeterli derken sanırım bir kaç manevra ile park yapmayı kastediyorsunuz çünkü park yaparken manevra esnasında turbo mili biraz yavaşlayacaktır. Fakat uzun bir yolda mola veya yakıt için durduğunuzda rölanti devirine düşmeden aracı durduğunda ve hemen stop etmeniz bence turbo sağlığı için zararlı olabilir.
Ben her iki durumda da dikkat ediyorum bir kaybım yok 10-15 saniye beklemek sadece yakıt tüketimine minumum bir etkisi olur öte yandan oluşabilecek çok daha büyük masrafların ve sorunların da önüne geçmiş olursunuz. Benim kullanma sitilim ilk çalıştırmada 10-15 saniye beklerim garajın çıkışı dik olduğundan aracım DSG ilk harekette ve garaj çıkışında manuel de kullanıyorum. Manuel viteste ilk 500 -600 metre motor devirini çok yükseltmeden devam ettikten sonra D sürüş pozisyonuna geçiyorum. Daha sonrası size kalmış vitesi istediğiniz mod'a alabilirsiniz.

Biraz daha açalım konuyu..Turbonun devri yanma odasından çıkan egsoz miktarına bağlıdır yani ne kadar gaza basarsak o kadar hızla döner turbo palleri.Rölanti devrine düştüğünde turbo x miktardaki egzoz gazına maruz kalıyor ve  atıyorum 20.000 devir ile dönüyordur.Yani biz ayağımızı gazdan çektiğimiz andan belki 2-3 sn sonra turbo rölantideki devri olan kabul ettiğimiz 20.000 devre düşmüştür.Kontağı çevirip stop ettiğimizde egsoz kesilir ve turbo kendi ataletiyle bir kaç sn döner ve durur.İlk sayfada  5 sn gibi bir sürede turbo pallerinin tamamen hareketsiz hale geldiğini ıspatlayan bir video eklemiştim.Yani kontak kapatıldığında turbo ne kadar düşük devirde ise o kadar iyi zira yağ pompası çalışmadığı için mil aşınmaya maruz kalır  hızla dönüyorsa.Bu sebeple diyorum ki uzun yol, otoban şu bu farketmez turbo egsozla döner araç rölantiye düşünce devri bellidir 1 saat beklesekte o devir altına düşmez .


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Kisa mesafe ya da sikistirmadan kullanimlarda 10sn yeterli olacaktir ancak uzun yoldan geldiginizde veya arabayi sikistirdiginizda birkac dakika beklemek gerekmektedir. Cunku olay sadece turbo pallerinin yavaslamasi degil turbo salyangozunun sogumasi olayidir. Ozellikle benzinli/lpg li bir aracta saglam sikistirdiginizda acin bakin nar gibi kizarmis turboyu gorun sonra iciniz bir anda kapatmaya el veriyorsa kapatin. Su/yag ile turbonuzun guvenli sekilde sogutulmasi gerekmektedir. Yoksa catlaklar carpilmalar olmasi kuvvetle muhtemeldir.

Ayrica sabahlari ilk marsta rolantide beklemek ve motor isinana kadar motora yuklenmemek devir cevirtmemek sakin sakin akitmak gerekmektedir. Cunku soguk yagin viskozitesi yeterli yaglamayi yapacak seviyede degildir. Dogru yaglama olmadan motorunuza ve turbonuza zarar verirsiniz.


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Doğukan ,hala ısrarla aynı mevzuyu anlatıyorsun, turbo sıcakken dışarıdan su tutulup ani soğutmaya maruz kalmadığı sürece yamulmaz ,çarpılmaz.Yağ sadece turbo merkezindeki milin aşınmasını engeller soğutma görevi ikinci plandadır.yani kontak kapatılınca turbo kendi kendine soğur tıpkı motor gibi.Kısaca beklemeden stop edersen yamulmaz turbo .Herkes böyle ordan burdan duyduğuyla o öyledir bu böyledir derse doğru bilgiye ulaşılamaz.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Abdurrahman bey servisin ve uzmanların söylediği uzun yol veya kısa farketmez yüksek devirlere çıkılan kullanımdan sonra hemen stop edilmemesi yönünde tamam turbo mili rölanti devrinde tabiki yavaşlayacak ve hızı düşecektir ama stop etmeden biraz beklemenin kimseye yakıttan başka zararı da yoktur. Benim bildiğim kadarı ile turbo 1500 devirde devreye giriyor yani rölanti deviri olan 800 rpm olduğunda zaten devreden çıkar ve yavaşlar hatta durur yani bu gösteriyor ki biz 10-15 saniye rölanti devirinde 800 rpm beklediğimizde turbo yavaşlayıp tamamen duracaktır sizin söylediğiniz gibi egsoz gazından dolayı çalışmaya devam etmeyecektir çünkü rölanti devirinde eksozda turbonun çalışmasına yetecek basınç oluşmayacaktır veya tamamen durmasa bile turbo mili çok düşük devirlere inecektir. Anlatmak istediğim üst mesajda da yazdığım gibi uzun bir yolda yüksek devirlere çıkıp uzun süre kullanımdan sonra bir anda durduğunuzda hemen stop ederseniz o anda belki 40.000 d/d dönen turbo mili hemen duramayacak ve kontağı kapattığınız için de yağsız kalacaktır ilerleyen dönemlerde bu size turbo arızası olarak geri dönecektir.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2014, 13:06:41 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;487703
Biraz daha açalım konuyu..Turbonun devri yanma odasından çıkan egsoz miktarına bağlıdır yani ne kadar gaza basarsak o kadar hızla döner turbo palleri.Rölanti devrine düştüğünde turbo x miktardaki egzoz gazına maruz kalıyor ve  atıyorum 20.000 devir ile dönüyordur.Yani biz ayağımızı gazdan çektiğimiz andan belki 2-3 sn sonra turbo rölantideki devri olan kabul ettiğimiz 20.000 devre düşmüştür.Kontağı çevirip stop ettiğimizde egsoz kesilir ve turbo kendi ataletiyle bir kaç sn döner ve durur.İlk sayfada  5 sn gibi bir sürede turbo pallerinin tamamen hareketsiz hale geldiğini ıspatlayan bir video eklemiştim.Yani kontak kapatıldığında turbo ne kadar düşük devirde ise o kadar iyi zira yağ pompası çalışmadığı için mil aşınmaya maruz kalır  hızla dönüyorsa.Bu sebeple diyorum ki uzun yol, otoban şu bu farketmez turbo egsozla döner araç rölantiye düşünce devri bellidir 1 saat beklesekte o devir altına düşmez .


Turbo hiç bir zaman yağlamayı kesmez bu konuda yanlışınız var.

Alıntı yapılan: Balaban75;487762
Doğukan ,hala ısrarla aynı mevzuyu anlatıyorsun, turbo sıcakken dışarıdan su tutulup ani soğutmaya maruz kalmadığı sürece yamulmaz ,çarpılmaz.Yağ sadece turbo merkezindeki milin aşınmasını engeller soğutma görevi ikinci plandadır.yani kontak kapatılınca turbo kendi kendine soğur tıpkı motor gibi.Kısaca beklemeden stop edersen yamulmaz turbo .Herkes böyle ordan burdan duyduğuyla o öyledir bu böyledir derse doğru bilgiye ulaşılamaz.


Bence siz anlamak istemiyorsunuz.Arıza çıkaracak parçalar belli ya milin balans yapması,kesmesi yada paller zamanla şeklini kaybetmesi,deformasyonu.Burda kimse salyangozun arızasından vs bahsetmedi korunması gerek parçalar mil ve paller bunlarda yağ ile soğutulduğuna göre her halukarda beklemek zorundayız verimli bir soğuma için.Bir Metalurji mühendisi olarak her maddenin bir yorulma direnci vardır ve şuan piyasadaki bir çok firma ömürlük parça üretmez hepsine bir sınır koyulur bu km olur çalışma saati olur vs.Ve siz ne kadar ısıl dirence karşı dayanıklı desenizde biz önlemimizi almazsak bu yorgunluk zamanla arıza yapmaya yol açacaktır.


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;487785
Abdurrahman bey servisin ve uzmanların söylediği uzun yol veya kısa farketmez yüksek devirlere çıkılan kullanımdan sonra hemen stop edilmemesi yönünde tamam turbo mili rölanti devrinde tabiki yavaşlayacak ve hızı düşecektir ama stop etmeden biraz beklemenin kimseye yakıttan başka zararı da yoktur. Benim bildiğim kadarı ile turbo 1500 devirde devreye giriyor yani rölanti deviri olan 800 rpm olduğunda zaten devreden çıkar ve yavaşlar hatta durur yani bu gösteriyor ki biz 10-15 saniye rölanti devirinde 800 rpm beklediğimizde turbo yavaşlayıp tamamen duracaktır sizin söylediğiniz gibi egsoz gazından dolayı çalışmaya devam etmeyecektir çünkü rölanti devirinde eksozda turbonun çalışmasına yetecek basınç oluşmayacaktır veya tamamen durmasa bile turbo mili çok düşük devirlere inecektir. Anlatmak istediğim üst mesajda da yazdığım gibi uzun bir yolda yüksek devirlere çıkıp uzun süre kullanımdan sonra bir anda durduğunuzda hemen stop ederseniz o anda belki 40.000 d/d dönen turbo mili hemen duramayacak ve kontağı kapattığınız için de yağsız kalacaktır ilerleyen dönemlerde bu size turbo arızası olarak geri dönecektir.

Motor çalıştığı sürece turbo dönmeye devam eder ,devrede olma durumu diye bişey yoktur.


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;487789
Turbo hiç bir zaman yağlamayı kesmez bu konuda yanlışınız var.



Bence siz anlamak istemiyorsunuz.Arıza çıkaracak parçalar belli ya milin balans yapması,kesmesi yada paller zamanla şeklini kaybetmesi,deformasyonu.Burda kimse salyangozun arızasından vs bahsetmedi korunması gerek parçalar mil ve paller bunlarda yağ ile soğutulduğuna göre her halukarda beklemek zorundayız verimli bir soğuma için.Bir Metalurji mühendisi olarak her maddenin bir yorulma direnci vardır ve şuan piyasadaki bir çok firma ömürlük parça üretmez hepsine bir sınır koyulur bu km olur çalışma saati olur vs.Ve siz ne kadar ısıl dirence karşı dayanıklı desenizde biz önlemimizi almazsak bu yorgunluk zamanla arıza yapmaya yol açacaktır.

1-Motor durduğu anda yağ pompası da durur turboya yağ gitmez.
2-Kim size turbonun ömürlük parça olduğunu söyledi?
3-Siz istediğiniz kadar bekleyebilirsiniz stop etmeden.Yazdıklarım anlamak isteyenler içindir


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;487793
1-Motor durduğu anda yağ pompası da durur turboya yağ gitmez.
2-Kim size turbonun ömürlük parça olduğunu söyledi?
3-Siz istediğiniz kadar bekleyebilirsiniz stop etmeden.Yazdıklarım anlamak isteyenler içindir


1-İnsanlarada yanlış bilgi veriyorsunuz mesele ben değilim yani bunlar kulaktan dolma şeylerde değildir.Turonun yağlaması hiç bir zaman kesilmez eğer kesilseydi 1 saat rolantide çalışan aracın turbo mili sizin mantığınıza göre yanacaktır yani biraz mantıklı olalım..
2-Siz söylüyorsunuz size göre aracın bakımlı yapıldıktan sonra ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır eve gel kontağı kapat turboya birşey olmaz diyip duruyorsunuz bunu ben uydurmuyorum.Aynı zamanda bir çok filo arabası turbo patlatıyor üstelik servis bakımlı araçlar bunlar neden diye düşündünüz mü hiç?
3-Şuana kadar yazdıklarınaz kaç kişi destek verdi de anlamak istedi hiç dikkat ettiniz mi?

Siz bu olayı kafanızda bitirmişsiniz ve insanlara direterek anlamasını istiyorsunuz biraz interneti karıştırıp yabancı forumları incelemenizi tavsiye ederim:ok:


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;487794
1-İnsanlarada yanlış bilgi veriyorsunuz mesele ben değilim yani bunlar kulaktan dolma şeylerde değildir.Turonun yağlaması hiç bir zaman kesilmez eğer kesilseydi 1 saat rolantide çalışan aracın turbo mili sizin mantığınıza göre yanacaktır yani biraz mantıklı olalım..
2-Siz söylüyorsunuz size göre aracın bakımlı yapıldıktan sonra ne kadar sıkıştırırsan sıkıştır eve gel kontağı kapat turboya birşey olmaz diyip duruyorsunuz bunu ben uydurmuyorum.Aynı zamanda bir çok filo arabası turbo patlatıyor üstelik servis bakımlı araçlar bunlar neden diye düşündünüz mü hiç?
3-Şuana kadar yazdıklarınaz kaç kişi destek verdi de anlamak istedi hiç dikkat ettiniz mi?

Siz bu olayı kafanızda bitirmişsiniz ve insanlara direterek anlamasını istiyorsunuz biraz interneti karıştırıp yabancı forumları incelemenizi tavsiye ederim:ok:

Bilmediğim ve emin olmadığım hiçbir şeyi yazmam .Tavsiyem yazdıklarımı düzgünce okuyun önce ,polemik yapmayın.Araştırın okuyun öyle cevap verin.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;487796
Bilmediğim ve emin olmadığım hiçbir şeyi yazmam .Tavsiyem yazdıklarımı düzgünce okuyun önce ,polemik yapmayın.Araştırın okuyun öyle cevap verin.


Araştırdım okudum merak etmeyin bende bilmediğim hiç bir konuda yazmam yanlış anlatılan yazılara da ayrı bi antipatikliğim vardır

Buyrun sizde okuyun:

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;487800
Araştırdım okudum merak etmeyin bende bilmediğim hiç bir konuda yazmam yanlış anlatılan yazılara da ayrı bi antipatikliğim vardır

Buyrun sizde okuyun:

http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

Benimde bi konu hakkında fikri olmayıp ordan burdan duyduklarını satmaya kalkanlara acaip antipatim var..Yukarıda yazdıklarını bir oku arkadaşım,benim söylemediklerimi isnat etmeye çalıştın teknik bir dayanağı olmadan salladın.Daha turbonun ne zaman yağlaması kesilir onu bilmiyosun bide ahkam kesiyosun.Konuyu kirletme ,benim senin gibi fikri sabitlere anlatacağım bişey yok.Artık cevap verme fena bozarım.Oku araştır öyle gel


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;487791
Motor çalıştığı sürece turbo dönmeye devam eder ,devrede olma durumu diye bişey yoktur 1-Motor durduğu anda yağ pompası da durur turboya yağ gitmez..

Abdullah bey bende aynı şeyi söylüyorum tabi ki motor durduğunda kontak kapandığında turbo yağlanmaz. Burada start stop sistemini ayırmak gerekiyor  çünkü her zaman devreye girmez uygun şartlar oluşmadığı sürece. Zaten anlatmak istediğimizde bu değil mi motor çalıştığı sürece turbo mili ve pallerde dönmeye devam eder ama bir turbonun devrede olup 40-50 bin devirde dönmesi birde rölanti devrinde dönmesi düşünülürse arada çok fark var. Egzos gazı basıncı rölanti devrinde yok denecek kadar azdır anlatmak istediğim çok yüksek devirlerde dönen turbo milinin biraz rölanti devrinde çalıştırıp beklemeli sonra stop etmek gerekir. Bunu zaten servis kendisi de aynen söylüyor. Ben de Teknik lise mz. 31 yıl otomotiv ve makine sanayi plastik ve saç kalıpçısı olarak çalıştım. İsteyenin istediği gibi kullanması kendi iradesidir. Eğer rölantide beklemek gerekli olmasa idi turbo timerler de olmaz veya bu cihazlara gerek kalmazdı diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2014, 17:56:18 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Kullanım kılavuzunda sadece uzun süreli motor yüklemesinden sonraki sürüş sonunda motoru hemen durdurmamalı, aksine yaklaşık 1 dakika daha rölantide çalışmasını sağlamalısınız.  Böylelikle durmuş olan motordaki ısı birikimi önlenir demekte. İşte tamda bu noktada acaba uzun süreli motor yüklemesinden sonra start stop devreye girip  motor stop edince acaba bir sıkıntı olur mu diye bir soru akla geliyor. Detaylı bilgi yok.  Start stop sistemini geliştiren mühendisler bunu  düşünmüştür mutlaka denebilir. Ama teknik anlamda net bilgiye ihtiyaç var.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2014, 18:30:24 Gönderen: hakan_by »