Turbo hakkında çoğumuzun bildiği şeyleri tekrarlamış olacağız ama sorun yaşayanın çözüme daha çabuk ulaşılması,yaşamayanın daha bilinçli davranması açısından fayda sağlayabilir diye düşündüm.
Konuya gelirsek;Turbo denilen şey çok basit mekanik bir parça aslında,iki pervane bir mil ile egsoz gazı çıktıkça dönerde döner, 3 Nolu bölgedeki pervaneyi egsoz döndürür ,2 nolu bölgedeki pervane buna bağlı olarak havayı emer.Ne kadar çok egsoz o kadar çok devirli dönen pervane ve o kadar çok emilen hava demektir..Bu basit mekanik parçayı akıl edeni tebrik etmek lazım yeri gelmişken.Şimdi resmi ekleyelim ve lafı uzatmadan konuyu özetleyelim
1 nolu bölge: Bana göre en hayati bölgedir turbo mili buradadır, bu mil ne kadar aşınmamış olursa turbo o kadar dengeli dönüyordur ve verimlidir.Bu durum tamamen motor yağının doğru ve özelliğini yitirmemiş olmasına bağlıdır.Bu sebeple yağ değişimi sadece motor ve parçalarını korumaz, turboyu da korur.
2 nolu bölge:Hava emişinin yapıldığı bölgedir ki her zaman içerisinden temiz ve tozsuz hava geçmelidir.150-250.000 devir yapabilen pervaneye çarpan yabancı cisim(kum,toprak vs) kanatçığı yamultabilir hatta kanatla hazne arasına sıkışıp dağılmasına neden olabilir.Öncelikle temiz filtre sonrasında emiş hattındaki kelepçe ve boruların sızdırmadığından emin olacağız ki içeriye bişeyler çekmesin turbo..
3 nolu bölge: Burası bana göre en az riskli bölge tabi motor yanma odasından kayalaşmış bir kurum parçası yada başka bişey çıkıp pervaneye çarpmazsa.