škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Bu Kadar Kaza Az Bile!..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 06FSE21

  • Skoda Bağımlısı
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Bazı dost toplantılarında konuşuruz. Trafik belasının terörden beter olduğunu hep söylerim. Yaşadıklarım ve rakamlar hep beni destekler nitelikte ve maalesef günden güne daha da vahim bir hal alıyor herşey...

Artık büyük bir trafik kazası yoksa (25-30 ölümlü gibi) haber bile olmuyor. Benim ruhum daraldı. Gerçekten bir çaresizlik hali var…

Bakın sizlere birkaç can alıcı veri:

İstanbul’da, sadece bir günde 400’e yakın yeni araç trafiğe katılıyorken, Ankara’da da durum hiç farksız değil… (günde 250 aracı geçiyor) Bu durumun bize tek katkısı kazaların artma olasılığını yükseltmek değil mi? (Ülkemizde bir günde 4.000 yeni aracın trafiğe çıktığı da istatistiki bir veri…)

Bana göre problemin ilk basamağı, sokakta yürümeyi dahi bilmeyenlerin araç kullandığı bir ülkeye dönmemiz. Toplum olarak temel problemlerimizden biri de her anlamda saygısızlık… Karşının geçiş hakkına, üstünlüğüne, hepsi bir yana yaşamına saygı yok… Var mı?

Yol vermenin başka bir şey vermekle karıştırıldığı ülkemizde, frene basmak yerine kornaya basmak tercih ediliyor. Sohbet ederken normal bir şekilde konuştuğumuz insanların direksiyon başında 180 derece karakter değiştirdiğine şahit olmayanınız var mı?

Yaşı yaşıma yakın olanlar veya daha büyükler, hatırlasanıza…. Çocukluğumuzda sadece şehirler arası yollarda ölümlü kaza meydana gelmez miydi? Şimdilerde ise, çok iyi araç kullanıyormuş gibi bir de telefonla konuşanlar (hatta mesaj çekenler!) var, bilmiyorlar ki; direksiyon başında telefon kullanmak alkolden daha tehlikeli…

Bebek veya çocuk koltuğu almak bir yana, kucağında onlarla araba kullanan anne-babalar…

Burada hep beraber yüzlerce madde sıralarız da, buna dikkat edip uyanımız kaç kişi?

Yetkili serviste “Abi istersen emniyet kemeri ikazını halledeyim!”den tutun, kırmızı ışıkta geçmeyi kar sayanlara, 2 araçlık park yerine rahatça arabasını bırakıverenlere kadar… Bunlar biziz. Siz de sıralayın, yüreğiniz soğuyacaksa ama bir de düşünelim lütfen! Biz de yapmıyor muyuz zaman zaman…

Peki, çözümü ne bu işin? Benim aklım almıyor artık… Ceza ve denetimin artması mı, eğitim düzeyi mi, böyle gelmiş böyle gider mi? Bilemiyorum. Bilen varsa buyursun bir adım öteye…

Yukarıda anlattığım dost ve arkadaş toplantılarında bir iddiam daha oluyor ama ilk başta herkes anlamsızca bakıyor ilk duyduğunda… Diyorum ki; “Bu kadar trafik kazası az bile!… Allah’tan bazı duyarlı veya anlık uyanık (algısı açık anlamında) sürücüler var. Onun bunun hatasını örtüyorlar da, kıl payı atlatılıyor binlerce kaza daha…

Oysa bilinse; “Arabanızı kullanırken yaptığınız iş, dünyanın en önemli işidir.”

----------------------------------------------------------------------------------

İşin vahameti şu rakamlarda değil mi arkadaşlar?

Sadece 2013 yılında 1.207.354 trafik kazası meydana gelmiş ve bu kazalarda 3.685 kişi yaşamını yitirmiş, 274.829 kişi de yaralanmış. (Bunların kaçı artık yürüyemeyecek durumda, rakam yok!..) YANİ, HERGÜN 10 KİŞİ ARAMIZDAN AYRILIYOR.

161.306 ölümlü yaralanmalı trafik kazalarının % 74,5’i yerleşim yeri içinde % 25,5’i ise yerleşim yeri dışında meydana gelmiş. Ölümlerin % 37,2’si, yaralanmaların % 66,7’si yerleşim yeri içinde gerçekleşirken ölümlerin % 62,8’i, yaralanmaların ise % 33,3’ü yerleşim yeri dışında olmuş. ARTIK ŞEHİRİÇİNDE DE ÖLÜYORUZ.

Trafik kazalarında ölenlerin % 42,8’ini sürücüler, % 39,5’i yolcu, % 17,7’si ise yayadır. ÖLENLER SADECE BİZ DEĞİLİZ. KURUNUN YANINDA YAŞ DA YANIYOR.

Kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları % 88,7 ile ilk sırada… % 9’unun yaya, % 1’inin yol, %0,9’unun taşıt ve %0,4’ünün yolcu kaynaklı olduğu görüldü. KABAHATİN EN BÜYÜĞÜ BİZE AİT. DİREKSİYON BAŞINDAKİLERE….

Trafik kazaları son 10 yılda yüzde 279 artarken, bu kazalarda ölen insan sayısında azalma gözleniyormuş.

Bunun nedeni sizce sürücü bilinçlenmesi mi, yoksa araçlardaki güvenlik önlemlerinin artması ile bir parça yol koşullarının düzelmesi mi?

HERKESE ve TÜM SEVDİKLERİNE ÖMÜR BOYU KAZASIZ GÜNLER DİLİYORUM.
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2014, 17:13:33 Gönderen: 06FSE21 »


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Güzel bir konuya değinmişsiniz bence sorun tabiki biz insalarda.Çoğumuz zaman zaman ben herşeyi bilirim havasına giriyoruz direksiyon başında bu da pek doğru birşey değil.Aynı zamanda malesef ki ehliyet sistemimiz çok yetersiz kalıyor.Bi direksiyon eğitmeni öğrencisine dikiz aynasını makyaj aynası olarak tanıtıyorsa bence bu işte bir sıkıntı var demektir yada yapılan sınavların hep bir birinin tekrarı oluyorsa kurgu tarzında sorular sorulamıyorsa yine eğitimde sıkıntı vardır.

İkinci konuya gelicek olursak bu da denetim konusu.Malesef ki bu konuda da zayıfız az biraz bu işin üzerine düşülse herkes mutlu ve huzurlu yaşıyacak.

En basit örnek son 2 senedir İstanbulda otobanlarda emniyet şeritlerinde polisler bekliyorum bakıyorum ki bi gelişme var önceye göre emniyet şeridi hanzolar iyice azalmış durumda önceden 10 araba geçiyosa şimd 2 ye düştü diyebilirim.Bu gibi denetimler arttırılırsa sorunlar çözülür diye düşünüyorum

Birde yol sorunumuz var tabi.. Ultra zeki mühendislerimiz çok güzel yol projeleri hazırlıyorlar.En basitinden evimin hemen yakınında bölünmüş bir yol var ve ciddi mühendislik hatası içeriyor.Yaklaşık %9 eğimle 2 km iniş var ve yolun sonu görünmüyor  yolunda solunda ise tam 90 derecelik bir dönüş var yani bildiğiniz yol bitiyor ve sola sağa ayrılıyor.Bu yolda senede 2-3 kere ölümlü kazalar oluyor ve yolun bittiği yerde fırın var 1-2 de fırın çalışanı öldü bu zaman diliminde defalarca yazı yazım ama tınlayan yok.

Hadi yolu yaptın birde meşhur asfalt kalitemiz var.Her sene yenilenen köprü asfaltları zamanla sekmeye başlayan otoban yolları,hiç ummadığın bir anda yolun ortasında beliren kara delikler vs liste uzar gider.

Aslında biraz düşündüm de devlette pek canımıza önem vermiyor gibime geldi..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Yahu ikinizinde agzina saglik ne guzel konusmussunuz oyle.

Gecen gun kiz arkadasimla giderken bi cozum bulduk bu ise. Her zaman oldugu gibi kati ve fasizan bir cozumdu ancak kesin cozumdu.

Ehliyet sinavlari 3 kat zorlastirilacak. Her onune gelen ehliyet alamayacak. Profesyonel sofor uygulamasi cikartilacak. Bu bahsettigim sinavi gecip 2 yil araba kullandiktan sonra ekstra eksta zor bir sinava tabii tutulacak suruculer. Bu sinav birnevi 1. Basamak ileri surus teknikleri icerecek. Soforler bu sinava girebilmek icin trafik cezasi yememis veya minik bir miktar yemis olacak. Profesyonel suruculerin arabalarinda ve ehliyetlerinde kendilerini belli edecek stickerlari olacak. Onlara hiz limitleri fazla olacak. (Ayni sekilde prof. Surucu arabalari da olabilir yilda 1 muayneye giren didik didik freni lastigi incelenen kusursuz arabalar). Prof suruculer sayesinde trafik hizlanmis olacak ve tikaniklik bir nebze azalacak.

Ote yandan her surucuye 2 yilda bir ehliyet yeterlilik sinavi yapilacak. Yeterli olmayanlarin ehliyetleri iptal edilecek. Dolayisiyla piyasadaki surucu sayisi yaklasik %40 dusecek. Haliyle de trafikteki arac sayisi dusecek ve trafik sikisikligi problemi buyuk oranda cozulecek.

E bu kadar insan trafikten men edilecek de hayatlarina nasil devam edecekler? Biz onu da dusunduk problem yok :) toplu tasima sayisi arttirilacak. Adam akilli araba kullanmayan otobuse metroya vapura binecek arkadas. Sayilar arttirildigi icinde yeni otobusler ve soforler alinacak istihdam artacak. Zaten toplu tasimaya verilen ucretle gayet rahat masraf karsilanir.

Ehliyet alan sayisi az oldugu icin ehliyetten gelen gelir dusecek diyorsunuz ama herkes 2 senede bir tazeleme sinavina girdigi icin odenen harclarla fark kapatilir.

Piyasadaki sofor azalinca sofor maaslari ister istemez artacak. Bazilari issiz kalacak ama uzgunum insanlarin hayatlarini tehlikeye atmalarindan iyidir.

Baska bir durumda direksiyon dersi veren kurumlar kendilerini gelistirecekler ve onlara olan talep de artacak.

Bunlarin hepsi neye mi yarayacak? Bahsettiginiz olumlerin azalmasina ve artik tum Türkiyenin sorunu haline gelen trafik sikintisinin onemli miktarda azalmasina.

Kazalarin oteki bir sebebi de kadirin bahsettigi gibi yol hatalari. Onun icin Allah islah etsin diyorum ne diyeyim. Adam akilli yol ihale sartnameleri hazirlanacak. Yol kalitr standartlari yukseltilecek. Tabi bu durumda yandas muteahittlere yazik olacak da yapicak bisey yok. Sezarin hakki sezara verilmeli.

Yine kati kurallarimi koydum ortaya :D bu fikirlerim hakkinda siz ne dusunuyorsunuz? Bana mantikli geliyorda genel kani ne yonde?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Mobeselere sadece hata yapanlari degil araclarin muayene ve sigorta durumlarida sorgulatilmali olmayanlara buradan cezalari yazilmali ve hatta 24-48 saat gibi sure araliklari tanimlanip yaptirmayanlara cezalari tekrar tekrar yazilmali.  radar var ikazlari kaldirilmali.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;488329
Mobeselere sadece hata yapanlari degil araclarin muayene ve sigorta durumlarida sorgulatilmali olmayanlara buradan cezalari yazilmali ve hatta 24-48 saat gibi sure araliklari tanimlanip yaptirmayanlara cezalari tekrar tekrar yazilmali.  radar var ikazlari kaldirilmali.
Abi ben mobeseleri gectim gişelere yapsalar yine iyi sonucta har arabanin ogs si hgs si plakaya bagli.Kamera plakayi okuyacak belge tarihleri sistemden otomatik incelenecek eksik evraklar tespit edilip cezayi adrese postaliyacaksin ama yapmak istemiyorlar iste..


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
"... Bana göre problemin ilk basamağı, sokakta yürümeyi dahi bilmeyenlerin araç kullandığı bir ülkeye dönmemiz..."

Bunu düşünen sadece ben değilmişim demek ki :ok:. Ehliyet almak isteyenlerin, öncelikle sokakta yürümeyi bilip bilmediklerine bakılmalı.

Ne diyeyim yahu; hani deveye sormuşlar "Boynun neden eğri?" demiş ki: ...... hesabı.. Binmişiz bir alâmete gideyoz gıyamete :uve:


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Gecen bnkamatik ounde beklerken polis bi racin egzouna flan bakiyodu cekici cagirackti sahibide pazarlik yapip duruyodu. Siradki bi genc arkadas adamin uc kurus parai var poliste onu zorluyor falan gibi biseyler soyledi bende dondum uc kurus parasi da olsa eksigini gedigini giderecek, arabaya uc kurus para verip ustune bes kurusluk ses isik egzos harcamasi yapmaycak dedim.


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;488323
Yahu ikinizinde agzina saglik ne guzel konusmussunuz oyle.

Gecen gun kiz arkadasimla giderken bi cozum bulduk bu ise. Her zaman oldugu gibi kati ve fasizan bir cozumdu ancak kesin cozumdu.

Ehliyet sinavlari 3 kat zorlastirilacak. Her onune gelen ehliyet alamayacak. Profesyonel sofor uygulamasi cikartilacak. Bu bahsettigim sinavi gecip 2 yil araba kullandiktan sonra ekstra eksta zor bir sinava tabii tutulacak suruculer. Bu sinav birnevi 1. Basamak ileri surus teknikleri icerecek. Soforler bu sinava girebilmek icin trafik cezasi yememis veya minik bir miktar yemis olacak. Profesyonel suruculerin arabalarinda ve ehliyetlerinde kendilerini belli edecek stickerlari olacak. Onlara hiz limitleri fazla olacak. (Ayni sekilde prof. Surucu arabalari da olabilir yilda 1 muayneye giren didik didik freni lastigi incelenen kusursuz arabalar). Prof suruculer sayesinde trafik hizlanmis olacak ve tikaniklik bir nebze azalacak.

Ote yandan her surucuye 2 yilda bir ehliyet yeterlilik sinavi yapilacak. Yeterli olmayanlarin ehliyetleri iptal edilecek. Dolayisiyla piyasadaki surucu sayisi yaklasik %40 dusecek. Haliyle de trafikteki arac sayisi dusecek ve trafik sikisikligi problemi buyuk oranda cozulecek.

E bu kadar insan trafikten men edilecek de hayatlarina nasil devam edecekler? Biz onu da dusunduk problem yok :) toplu tasima sayisi arttirilacak. Adam akilli araba kullanmayan otobuse metroya vapura binecek arkadas. Sayilar arttirildigi icinde yeni otobusler ve soforler alinacak istihdam artacak. Zaten toplu tasimaya verilen ucretle gayet rahat masraf karsilanir.

Ehliyet alan sayisi az oldugu icin ehliyetten gelen gelir dusecek diyorsunuz ama herkes 2 senede bir tazeleme sinavina girdigi icin odenen harclarla fark kapatilir.

Piyasadaki sofor azalinca sofor maaslari ister istemez artacak. Bazilari issiz kalacak ama uzgunum insanlarin hayatlarini tehlikeye atmalarindan iyidir.

Baska bir durumda direksiyon dersi veren kurumlar kendilerini gelistirecekler ve onlara olan talep de artacak.

Bunlarin hepsi neye mi yarayacak? Bahsettiginiz olumlerin azalmasina ve artik tum Türkiyenin sorunu haline gelen trafik sikintisinin onemli miktarda azalmasina.

Kazalarin oteki bir sebebi de kadirin bahsettigi gibi yol hatalari. Onun icin Allah islah etsin diyorum ne diyeyim. Adam akilli yol ihale sartnameleri hazirlanacak. Yol kalitr standartlari yukseltilecek. Tabi bu durumda yandas muteahittlere yazik olacak da yapicak bisey yok. Sezarin hakki sezara verilmeli.

Yine kati kurallarimi koydum ortaya :D bu fikirlerim hakkinda siz ne dusunuyorsunuz? Bana mantikli geliyorda genel kani ne yonde?
Araba satislari cok duser. Ekonomiye ve toplanan vergi miktarina etkisi buyuk olur.
Bizimkiler araba satislari artsin diye otomatik visetli ehliyet dusunuyor hatta.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Dussun daha iyi ya cari acik azalir. Elin hansina para veriyoruz araba fiyatlari da duser hem.

Birde bilmiyorum isin uzmani degilim ama ehliyet yenileme sik muayne gibi seylerle de iyi para toplanabilir gibi gibi.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Trafik teröründen sikayet ediyoruz, aksamina da alkol alip yollara cikiyoruz.  Es kaza polis cevirmesine denk gelirsek ustune de ehliyeti kaptirirsak,  hem polise bir guzel sovuyoruz sabah da gelip burada konu aciyoruz " Ehliyetimi  alkolden aldilar, nasil geri alabilirim " diye.  Egoistlik bencillik haf safhada.
Ben kimseye alkol alma demem ,  haddim degil.  Arkadaslarimin cogu alkoliktir, yeri gelir masalarina da otururum.  .Ancak alkol alip da baskasinin hayatina kast edeni kesinlikle anlamiyorum. Alkolik biri gelip o vatandasin sevdiği birisine arabayla vurup oldurse bilmiyorum ne düşünür?


Çevrimdışı 06FSE21

  • Skoda Bağımlısı
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;488444
Trafik teröründen sikayet ediyoruz, aksamina da alkol alip yollara cikiyoruz.  Es kaza polis cevirmesine denk gelirsek ustune de ehliyeti kaptirirsak,  hem polise bir guzel sovuyoruz sabah da gelip burada konu aciyoruz " Ehliyetimi  alkolden aldilar, nasil geri alabilirim " diye.  Egoistlik bencillik haf safhada.
Ben kimseye alkol alma demem ,  haddim degil.  Arkadaslarimin cogu alkoliktir, yeri gelir masalarina da otururum.  .Ancak alkol alip da baskasinin hayatina kast edeni kesinlikle anlamiyorum. Alkolik biri gelip o vatandasin sevdiği birisine arabayla vurup oldurse bilmiyorum ne düşünür?


Alkol alıp direksiyon başına geçen ve herkesin canına kast edenlere benim de asla tahammülüm yok...

Bunun yanısıra ara sokaklarda bile 70-80 bazen 100 km ile araç kullanan ruh hastası caniler, önüne çıkacak herhangi bir canlıyı metrelerce ileri fırlatarak canını alan vicdansızlar, trafiğin idamının en fazla 1 yıl içeride yatmak olduğunu bildiği için mi bunu yaparlar?

Bu iki ayaklının ehliyetini almak ne ifade eder? O canlıyı, (bırakın bir insanı kedi bile olsa) kimse geri getirebilir mi?

Bazen; bu kadar kendini kaybedenlerin, adına kaza denemeyecek vahşetin altına imza atanların, gaza basan frene basmayan ayakları, vites büyüten elleri oracıkta halledilse nasıl olur acaba diye düşünüyorum...


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Açıköğretim sınavında bir polisle birlikte görevliydim. trafik polisiymiş. Adamın  egosu nasıl tavan yapmış anlatamam. Ondan gayrı herkes dangalak, şerefsiz, gerizekalı, mal.
Böyle polisler oldukça trafik işi zor...


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Polis işte, vermişler yetkiyi olacak o kadar...''makul şüphe'' ile iyi ki almamış seni...:)
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;488570
Açıköğretim sınavında bir polisle birlikte görevliydim. trafik polisiymiş. Adamın  egosu nasıl tavan yapmış anlatamam. Ondan gayrı herkes dangalak, şerefsiz, gerizekalı, mal.
Böyle polisler oldukça trafik işi zor...


Sonra da dur ihtarina uyup saga sinyal verip durmak uzere olan bayanin arabasina kapan atarlar. Dur ihtarina uymadin diye bide uzerine cikarlar.. O yuzden saygim sevgim kalmadi polislere.. Hepsinde bi ego bi sekil yahu sende benim gibi Allah'in bir kulusun. Ben nasil muhendissem makine yapiyosam sende trafik kurrallarina uyup uymadiklarini denetliyosun.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Trafik polisinin bulunduğu kavşakta bilin ki trafik daha da sıkışıyor :) Lambalar yanıyor iken trafiğe müdahale etmelerine anlam veremiyorum, daha da karıştırıyorlar zira.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI