škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ben olsaydım..

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
3 kasımda skoda octavia 1.6 tdi dsg elagance alarak aranıza katıldım. Araba şeker beyazı ve jantları 16 inç. Önceki arabam toyota corolla 1.6 xei di ve araba benim için sadece bir yerden bir yere gitmek için bir araçtı. Arabayla hiç ilgilenmedim. Amaaa skoda octavia aldıktan sonra herşey değişti..Araç çok hoşuma gitti. Aldıktan sonra karter koruma boya koruma yaptırdım. Necvox platinum navigasyon (arka görüş kamerası sisteme dahil) ve marşipiyel takımı takdırdım. Camlara film çektirdim. 120 km/h den sonra camlar 1 parmak açıkmış gibi gelen rüzgar sesi ve bozuk asfalta araçın çok ses alması dışında dikkatimi çeken olumsuz  bir şey yok. Servise rüzgar sesini sordum. Sadece kapıları biraz içe alabileceklerini söylediler. Bu da çözüm olmadı. Şimdi sorum şu: Siz olsaydınız bu aracı aldıktan sonra aksesuar alet bakım vs arabaya neler yaptırırdınız ya da neler alırdınız? arabaya neler katardınız? Önerilerinizi tecrubelerinizi öğrenmek istiyorum. Bu arada burada daha yeniyim ama forumdaki arkadaşlardan sağolsunlar çok şey öğrendim herkese çok teşekkür ederim..
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2014, 19:48:30 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Kapıları nasıl içeri alıyorlarmış? :)


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Aynen öyle dedi. [emoji4] Ben de ilk kez duydum. Heralde kapı ayarlarını kastetti


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Bahsettiğiniz sorunlar kronik. Kapıları elletmeyin derim. Rüzgar sesini bastırmak için müzik sesini arttırabilirsiniz. Yol sesi için yalıtım yapılabilir. Lasyi5k sesi için yumuşak lastikle michelin/good year ug performance v.b değişim yapılabilir. Yalıtım için araç taban döşemesi sökülüp bitüself, firex v.b. kapı içlerine aynı şekilde kaplama yapılabilir. Davlumbazlar sökülüp pütür attırılabilir. Ben daha önce yapıp memnun kalmıştım.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ben de su yalitim isine girmek istiyorum ama ozellikle taban halisi ve kapi dosemeleri sokulup takilinca trim sesleri artar diye korkuyorum


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Tonla para ver, rüzgar sesi, benzin deposu sesi dinle...
Ben şanslıymışım, sırf ucuz diye almıştım fabiayı, en azından kendi sınıfında iyi...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
A5  ksada kelebek camlarını silikonlayarak biraz daha sesi kesiyorlar.A7 de de belki benzer bir durum olabilir.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı atonal

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 170
    • Profili Görüntüle
Bence bu sorun yolun asfaltının atılış şekli ile alakalı.Bazı yollar zift üzerine mıcır dökülerek asfaltlanıyor.Özellikle de küçük yerleşim birimleri arasındaki yollar.Bu tip asfaltta ister istemez çok fazla ses oluyor.Bazı yollar ise sıcak asfaltla yapılıyor.Genelde büyük yollar bu şekilde yapılıyor. Bu yollarda ses olayı fazla olmuyor.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
A7 ve SuperB lerin maalesef ses yalıtımı çok da iyi değil.

evet araç dizele göre sessiz, motor ve yol sesini çok da içeri almıyor, ama maalesef 110km ve sonrası hızlarda camlardan rüzgar sesi alıyor.

Zaten A7 nin camlarına çok özen gösterilmemiş, bunu camların az sayıda destek noktası olmasından da anlıyoruz. Özellikle camlar hafif veya yarım açık iken kapılar kapandığında veya hafifi bozuk bir yola girildiğinde camlar tam sabit olmadığından tıkırdama veya vurma yaprak can sıkıcı bir kalitesizlik hissine neden oluyor.

Maalesef hem rüzgar he de bahsettiğim diğer ses için yapılabilecek hemen hemen hiç birşey yok.

Bahsettiğiniz motor veya aracın altından gelen yol-lastik sesi olsaydı çözüm vardı ama, camlardan gelen rüzgar sesi maalesef çözümsüz gibi

Ses konusunu burada noktalayarak araca neler katardınız demişsiniz, bu soru cvp sız kalmış. Sıralayacak olursak

1- RS arka difizör ve RS orjinal egzost çıkışları. (fake olanlardan değil bildiğimiz orj egzost kafalarından bahsediyorum)

2- Bagaj üstü ince anatomik spoyler

3- Güzel bir takım 18'' jant ve 3,5cm lik spor yaylar

4- Ses sistemi için çok da abartı ses vermeyecek güzel kararında bir ses sistemi

Ha sen neden bunları yapmadın diyecek olursan

1- Difizör ve çıkışlar için piyasa araştıorma yapma fırsatım olmadı
2- 1. madde olmadan sadece spoyler tek başına kalır dedim
3- Önceki 2 aracımda da bu kombinasyon vardı, açıkçası yay ve jant ile A7 nin konforunu düşürmek istemedim. sonuçta bu aracı konforu için aldık
4-Piyasa araştırması yapmadım


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ilginiz için çok teşekkür ederim. Rüzgar sesini araştırdım. Aracın yan dikiz aynalarının aerodinağinden kaynaklandığını birkaç yerde okudum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Kapıları maalesef içe aldıklarını söylediler. Açıkcası ben daha önce kapıları içe almak diye birşey hiç duymamıştım. Heralde dediğim gibi kapı ayarlarını yaptılar diye düşünüyorum. Çünkü arabayı kullanırken kapıdan rüzgarı bacağımda hissettiğimi söylemiştim.  Acaba kapı fitilllerinden kaynaklanabilir mi diye düşündüm. Serviste fitillerde bir problem olmadığını söylediler. Fitillere ne işe yaradığını bilmiyorum ama bir sprey falan sıkmışlar galiba. İç izolasyona gelince döşemeleri söktürmek falan sanırım çok iyi bir usta olması gerekiyor açıkcası ondanda biraz çekiniyorum. Sonra yeni trim sesleri vs türemesin. Can hocam RS arka difizör ve RS orjinal egzost u bende düşünüyorum. Ama aynen sizin gibi orjinali için piyasa araştırması yapmam gerekiyor. Birde bunlar hakkında hiçbir bilgim yok. RS arka difüzor ve RS  orjinal egzost bunlar arabaya iyi görüntü katmak dışında farklı bir özelliği var mı hocam onu size sormak isterim. 18'' jant güzel görüntü veriyor ama ben de aynen sizin gibi konforu düşürmek istemiyorum. 3.5 cm spor yaylar konusunda da hiçbir fikrim yok. Ne olduğu hakkında bilgi verirseniz sevinirim. Araçda necvox platinum ses sitemi var. O konuda biraz pişmanım. Arabayı istanbuldan aldım. Alırken takalım mı dediler bende takın dedim. Keşke biraz araştırsaydım. Düşünen arkadaşlar için söylüyorum: Görüntü kalitesi ve ekran dokunmatik hassasiyeti vasat ve gündüz ışığında ekran parlıyor, ara ara donmalar, hatalar veriyor. Çok iyi bir cihaz değil ve sanırım servis piyasadan pahalıya satıyor.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5849
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atasagun23;488773
Arkadaşlar ilginiz için çok teşekkür ederim. Rüzgar sesini araştırdım. Aracın yan dikiz aynalarının aerodinağinden kaynaklandığını birkaç yerde okudum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Kapıları maalesef içe aldıklarını söylediler. Açıkcası ben daha önce kapıları içe almak diye birşey hiç duymamıştım. Heralde dediğim gibi kapı ayarlarını yaptılar diye düşünüyorum. Çünkü arabayı kullanırken kapıdan rüzgarı bacağımda hissettiğimi söylemiştim.  Acaba kapı fitilllerinden kaynaklanabilir mi diye düşündüm. Serviste fitillerde bir problem olmadığını söylediler. Fitillere ne işe yaradığını bilmiyorum ama bir sprey falan sıkmışlar galiba. İç izolasyona gelince döşemeleri söktürmek falan sanırım çok iyi bir usta olması gerekiyor açıkcası ondanda biraz çekiniyorum. Sonra yeni trim sesleri vs türemesin. Can hocam RS arka difizör ve RS orjinal egzost u bende düşünüyorum. Ama aynen sizin gibi orjinali için piyasa araştırması yapmam gerekiyor. Birde bunlar hakkında hiçbir bilgim yok. RS arka difüzor ve RS  orjinal egzost bunlar arabaya iyi görüntü katmak dışında farklı bir özelliği var mı hocam onu size sormak isterim. 18'' jant güzel görüntü veriyor ama ben de aynen sizin gibi konforu düşürmek istemiyorum. 3.5 cm spor yaylar konusunda da hiçbir fikrim yok. Ne olduğu hakkında bilgi verirseniz sevinirim. Araçda necvox platinum ses sitemi var. O konuda biraz pişmanım. Arabayı istanbuldan aldım. Alırken takalım mı dediler bende takın dedim. Keşke biraz araştırsaydım. Düşünen arkadaşlar için söylüyorum: Görüntü kalitesi ve ekran dokunmatik hassasiyeti vasat ve gündüz ışığında ekran parlıyor, ara ara donmalar, hatalar veriyor. Çok iyi bir cihaz değil ve sanırım servis piyasadan pahalıya satıyor.
Elegance donanım araca sırf navi için o ekranı malesef takmam ben. Çünkü a7nin muhteşem grafiklere sahip ve şu ana kadar gördüğüm en başarılı hassasiyete sahip multimedya sistemi var. İlla navi olsun büyük ekran olsun diyorsanız daha araştırılıp imkan varsa yurt dışından columbus arayışına girerdim ben sizin yerinizde olsam


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Haklısınız o kısmı biraz aceleye geldi ama artık yapacak birşey yok..


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atasagun23;488773
Arkadaşlar ilginiz için çok teşekkür ederim. Rüzgar sesini araştırdım. Aracın yan dikiz aynalarının aerodinağinden kaynaklandığını birkaç yerde okudum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Kapıları maalesef içe aldıklarını söylediler. Açıkcası ben daha önce kapıları içe almak diye birşey hiç duymamıştım. Heralde dediğim gibi kapı ayarlarını yaptılar diye düşünüyorum. Çünkü arabayı kullanırken kapıdan rüzgarı bacağımda hissettiğimi söylemiştim.  Acaba kapı fitilllerinden kaynaklanabilir mi diye düşündüm. Serviste fitillerde bir problem olmadığını söylediler. Fitillere ne işe yaradığını bilmiyorum ama bir sprey falan sıkmışlar galiba. İç izolasyona gelince döşemeleri söktürmek falan sanırım çok iyi bir usta olması gerekiyor açıkcası ondanda biraz çekiniyorum. Sonra yeni trim sesleri vs türemesin. Can hocam RS arka difizör ve RS orjinal egzost u bende düşünüyorum. Ama aynen sizin gibi orjinali için piyasa araştırması yapmam gerekiyor. Birde bunlar hakkında hiçbir bilgim yok. RS arka difüzor ve RS  orjinal egzost bunlar arabaya iyi görüntü katmak dışında farklı bir özelliği var mı hocam onu size sormak isterim. 18'' jant güzel görüntü veriyor ama ben de aynen sizin gibi konforu düşürmek istemiyorum. 3.5 cm spor yaylar konusunda da hiçbir fikrim yok. Ne olduğu hakkında bilgi verirseniz sevinirim. Araçda necvox platinum ses sitemi var. O konuda biraz pişmanım. Arabayı istanbuldan aldım. Alırken takalım mı dediler bende takın dedim. Keşke biraz araştırsaydım. Düşünen arkadaşlar için söylüyorum: Görüntü kalitesi ve ekran dokunmatik hassasiyeti vasat ve gündüz ışığında ekran parlıyor, ara ara donmalar, hatalar veriyor. Çok iyi bir cihaz değil ve sanırım servis piyasadan pahalıya satıyor.


benim araçta 3.5 cm spor yay , 18 inç jant , çift egzost var yaylar ve jantlar çok büyük bi konfor bozmuyor hele ki dışardan bakan insanların aracınızın çok güzel durduğunu söylediği zaman konforu hiç umursamıyosunuz :) birde arac yola iyi oturuyor yüksek hızlarda yoldan çıkarmı virajı alırmı diye bi tedirginlik yok yaylar sayesinde aracın yol tutuşu inanılmaz.. http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=28750 linkteki araçtan bakabilirsiniz duruşa :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yay tabir ettiğimiz şey aslında aracın helezonlarıdır. Spor yaylar orjinal helezona göre daha kısa ve serttir. bu sayede aracın yüksekliği bir nebze olsun azalır, azalan ağırlık merkezi nedeniyle de aracı yol tutuşu belirli koşullarda bir miktar iyileşir.

Aracın yüksekliğinin azalma miktarı ise yay üzerindeki cm veya mm cinsinden belirtlir. 3,5 dediğimiz yaylar aracı orj yüksekliğine göre yaklaşık 3,5 cm daha alçaltır.

Piyasada en çok 3,5 ve 5cm lik yaylara rastlarsınız. Ama genelde orj amrtisörler 5cm gibi kısa yaylara göre tasarlanmadığından, 5cm lik yay takıldığında kısa sürede amortisörlerin patlama riski vardır.

Bu nedenle orjinal amortisörler ile kullanılacak en ideal yay ölçüsü 3,5 cm dir.

Piyasada birçok markanın yayı farklı fiyatlarda bulunmaktadır. Bu kadar hayati bir parçada ucuza kaçmamak, adı sanı duyulmamış markalara güvenmemek gerekir. Konfor-tutuş ve güvenlik denildiğinde Eibach ve H&R yaylar tavsiye edilir.

Daha spor ve sert karakterleri yaylar içinde APEX-VOGTLAND-BILSTEIN yaylar kullanılabilir. Ancak maalesef bu yayların orjinalini bulmak oldukça zordur. Piyasada üzerinde APEX yazıp da 150TL ye satılan yaylar mevcuttur aman ha diyelim.

Ucuz olarak FK-Coilex-Red Eagle-Mishimoto gibi yaylar da var ama bence bulaşmayın.

Ayrıca kullanacağınız yay aracınızın ağırlığına, ön ve arka akslarda taşıyabileceği max ve min yüke göre üretilmiş olmalıdır. eğer Eibach veya H&R sitesine bakarsanız aracınıza uygun yayları koduyla birlikte bulabilirsiniz. Tunningshop lar genelde tüm markalara tek yay verirler, bu durumda aracınız ya istediğiniz kadar yere yaklaşmaz, ya da beklediğinizden daha yere yakın olur.  

Spor yay taktığınızda yaylarınız orjinallere göre sert ve kısa olacaktır. Bu nedenle

1- aracın konfor ve yol tutuş karakteri sertleşecektir
2- aracınız yere yakın görüneceğinden göze hoş gelecektir.
3- bazı koşullarda orjinal amortisörleriniz yeterli salınımı yapamaz. Özellikle bozuk yol koşullarında çukurları, tümsekleri vs daha çok hissedersiniz. Yine bu koşullarda aracınız eskisine göre daha fazla salınım yapar. Siz bunu bir zıplama karakteri şeklinde hissedersiniz.
4- 3. maddedeki duruma bir de büyüyen jant çapı ve azalan lastik yanağını eklerseniz konforun olumsuz yönde etkileneceği aşikardır.

Bu durumda yay takıp takmamak sizin tercih meselenizdir. Benim bundan önceki araçlarımın çoğu spor araçlar olduğundan ben hem görünüm hem de yol tutuş adına yay+jant kombinasyonu kullandım. Dediğim gibi araçlarım spor olduğundan zaten konfor öncelikli değildi. Ama Octi de önceliğim konfor ve hacim olduğundan, bu aracı ailemle kullandığımdan yay+jant kombinasyonun getireceği konforsuzluğu istemedim.

Sizin için başka bir tercih eğer aracınızın jantları 17'' ise jantı değiştirmeden yay takmak olabilir.

Yaz başında yaptığım araştırmada maalesef Octavia A7 1.6TDI için orjinal H&R ve Eibach ların henüz Türkiye ye gelmediğini öğrendim.Genellikle Golf7 TDI için olan yayları takıyorlardı A7 lere. GOlf ile A7 nin aksta taşıyabilecekleri yük miktarları farklı olduğundan ben pek yanaşmadım. Distribütör firma orj yaylar için kışın gelecek demişti ama ben yaydan vazgeçtiğim için sormadım geldi mi diye.

1.6 TDI Octavia A7 için bakmanız gereken Eibach yay kodu: E10-79-010-03-22
1.6 TDI Octavia A7 için bakmanız gereken H&R yay kodu: p/n 28833-1


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Aykut hocam maşallah aracınız çok şık. Siz aracınıza başka neler yaptırdınız? Kapılarda bagaj kapısında krom çıtalar var sanırım..
  Can hocam spor yay olayını araştırdım. Aracın süspansiyonlarını değiştirmemeye karar verdim. Ama şu RS orjinal difizör ve Rs orjinal egzoz çok şık. O aklımda..Şık olması dışında fonksiyonel bir özelliği var mı hocam? Bir de bunlar dışında krom nikelaj vs vs sizinde aracınıza yaptırdıığınız birşey var mı?