škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Fabia vRS 178 bg motorla geliyor

lrfan · 56 · 17173

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Eski 131 liğin tadını verirmi bilinmez,ondaki tork güzeldi...
20V Turbo
Laurin&Klement..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Yav takmışsınız 225 km/s' ye. 225 km/s' ye rakiplerinden daha hızlı ulaşıyorsa ne olacak?:hih:


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;44350
Yav takmışsınız 225 km/s' ye. 225 km/s' ye rakiplerinden daha hızlı ulaşıyorsa ne olacak?:hih:


1.4 :kiki: :kiki:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ero__;44368
1.4 :kiki: :kiki:
1.4 veya 4.1 vardır gavurun bir bildiği.:kiki:


Çevrimdışı azakoglultd

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 387
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;44369
1.4 veya 4.1 vardır gavurun bir bildiği.:kiki:

hay ağzını öpeyim , tutturmuşlar bi 2.0 diye yav arada altı üstü 0.6 var haha desenizki 6000 cc 600 hp felan o zaman anlayacam :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
hacim başkadır.... 1.3 den 4 litreye kadar daha hacimlisi kağıt üzerinde daha güçsüz olan pek çok makine kullandım ama güçsüzde olsa en büyük keyfi hacimlisinden aldım...


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Ben yine tekrar edeyim bari;

Ciğerleri küçük olup çok nefes alan mı çabuk tıkanır yoksa ciğerleri kocuman olup daha az sıklıkla nefes alan mı?


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
tabiki büyük motor rahattır, sürücüyüde yormaz, ama devir ekonomi devri,
vw grubunun 1.4 çift turbolu 160 beygirlik aracları mantıklı degilmi? yerine göre 250 ye yaslar, sakin kullanında 5-6 litre yakar,


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Değil işte anlatmaya çalıştığım şeyi anlatamadım, VRS alan adamın EKONOMİ kavramı ile işi ne? :)


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
haklısın Erhan, malum dünya nimetleri sınırlı :(, idareli kullanmak lazım(yasadığımız krizlerin sebebide insanların savurganlıgı degilmi), vRS ye de binsem, sakin kullanımda az yakmasını isterim:hanz:,
çok dogru olurmu bilmem ama, söyle bir örnek vereyim, bundan önceki araclarım benzinli veya tüplü idi, eskiden cok nadir hızlı kullanırdım, cünkü benzinli araclarda bastınmı çok yakardı, 90 sabit gitme ile 140 sabit gitme arasında iki kat oynardı,
TDI a bindigimden beri hic kastırmıyorum, bassanda cok farketmiyor, 5 litre yakacağına 6 litre yakıyo,
veya yeni nesil 6 ileri vitesli 140-160 beygirlik 1,4 motorlu benzinlilerde mantıklı, 6. vitesde 120 sabitliyorsun, az yakıyor, 6 litre yakıyor,


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Benim anlamadığım hem 1.4 TSI 160 hp var hemde 1.8 TSI 160 hp var bi iki motordan biri gereksiz.Bence 1.4 TSI 160 hp gereksiz.Fabiaya VRsye 1.4 TSI koyacağına 1.8 TSI koy.Spor araba deyince insanın aklına  büyük hacim gelir beygirden önce.biz vergi felan diyoruz ama 1.4 Tsı alan adam 5 kuruş daha koyar 1.8 Tsı alır.çünkü 1.4 tsı golf 57 küsür.o motor fabiayada gelince ben 40 binden aşagı olacağını düşünmüyorum.O paraları veren adamda vergiyi düşünmez zaten.Ben halen anlamış değilim bu küçük hacim sevdasını.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Şimdi inceledim adamlar yeni golfe bile yani GOLF-R versiyonuna 2.0 tsı 270 hp motor koymuşlar 350 tork var deli makina:D
 
fabişe koysalar ayanı yerden keser :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;44565
Benim anlamadığım hem 1.4 TSI 160 hp var hemde 1.8 TSI 160 hp var bi iki motordan biri gereksiz.Bence 1.4 TSI 160 hp gereksiz.Fabiaya VRsye 1.4 TSI koyacağına 1.8 TSI koy.Spor araba deyince insanın aklına  büyük hacim gelir beygirden önce.biz vergi felan diyoruz ama 1.4 Tsı alan adam 5 kuruş daha koyar 1.8 Tsı alır.çünkü 1.4 tsı golf 57 küsür.o motor fabiayada gelince ben 40 binden aşagı olacağını düşünmüyorum.O paraları veren adamda vergiyi düşünmez zaten.Ben halen anlamış değilim bu küçük hacim sevdasını.


çook yanlışın var daha pazarlama stratejileri, talep ile ilgili çok şey görmemiz lazım...


-Fabia gibi küçük araç alan adam 1.8 makine vergisi ödemez. (dersin ki öder yada ödeyen olur, kaç kişi bana bunu say, sen öle istiyor olabilirsin-ki bende, ama arz eden çoğunluğun talebine uymak zorundadır)

-1.8, 1.4 TSI dan çok yakar.

-1.8 ve 1.4 makineler 160'ar beygir olabilir, ama asla götürme kapasiteleri, çok ağırlıkta uzun şanzıman dişlisi çevirebilme yetileri farklıdır, anlıycaan dilden 1.8 daha güçlüdür, torkludur. büyük araçta olması yeğdir. buna zaten itirazın yok ama, 1.4 ün de bu kadar güç verebiliyor olması küçük araç alıcısını cezbeder.

peki neden küçük araç? bunu alacak bi bayan olabilir, babası zengin öğrenci bi tip olabilir, tek yaşayan genç bi tip olabilir, yada benim gibi küçük makinede performansın daha manyak olacağını düşünen bi tip olabilir.

yukarda saydığım etmenlerden ve ayrıca vergi+yakıt faktörlerinden ötürü küçük araçlara büyük makine pek koymazlaaar...


koysa nolur?

lan bu kadar vergi verip (bahsettiğim vergi hem 6 ayda bir yatırdığınız ve neredeyse arabanın etiket fiyatının yarısını işgal eden ÖTV, tabi haricen KDV side var şükür o sabit :D) küçük araba almak akıl işi değil deyip, ya küçük motorlusunu alır yada gider büyük araba alır aynı motorda.

gelgelelim zaten küçük araba alıyoz 1.4 üde 1.8 ide aynı gücü veryo diyip (bizim kadar etraflıca olayı bilmeyen bi kullanıcı) gider az yakıt+vergi avantajından yine 1.4 ünü alablir.


ama sonuç, 1.8 daha iyidir, daha uzun ömürlüdür, daha torkludur vs.... ama kime anlatacan? otomobil kullanıcısı ne kadar bilgili bu konuda?

ben sana söleyim temiz %60 ı heç anlamıyor. anca yorum yapabiliyor...   çok büyük kalabalık forumlardada örnekleri mevcut, çoğunluk saçmalar, azınlık cevaplar.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;44586

 
-Fabia gibi küçük araç alan adam 1.8 makine vergisi ödemez. (dersin ki öder yada ödeyen olur, kaç kişi bana bunu say, sen öle istiyor olabilirsin-ki bende, ama arz eden çoğunluğun talebine uymak zorundadır)
 

Avrupadaki tasıt vergi sistemini tam bilmiyorum ama bildigim ordakiler fabia dizel in vrs sini tercih ediyorlar, verginin aynı olmasından kaynaklanabilir,
 
otomobil kullanıcıları genellemesi icinde, ekonomisi böyle olan bir ülkede, tabiki kullanıcılar cebini düsünecektir, sürekli surat yapan adam gitsin 1,8 alsın, arasırada olsa surat yapan insanlar icin(benim gibi örnegin:)) 1,4 en ideali bence, az vergi, sakin kullanımda daha ekonomik,
ayrıca sehir icinde 1,8 ile 1,4 un yakısı arasında kaydadeger bir fark olacağını düsünüyorum,
sehirlerarasında yakısları arasındaki fark az olacaktır, çünkü biri daha rahat calısacaktır,


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
orda vergiler emisyon üzerinden ödenir, dizelin emisyonu az vergiside azdır ama TR için konuşuyorum abi elbette.