škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Direksiyon beni hasta ediyor.

Shaft · 10 · 4553

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Shaft

  • nightdriver
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
2004 fabia 1.2 htp sahibiyim.

Aracı 3 yıl önce 89 binde satın aldım. aldığım gibi tabla burclarını değiştirdim.
Ardından rot balansa girdim. Araç dalma - çekme yapmıyor. Ancak yolda eğim var ise direksiyonu sürekli sağ tarafa doğru tutmak zorunda kalıyorum. Hatta bazen eğim yok ise bile sağ tarafa doğru hafifçe kırık tutuyorum.
Örneğin sola doğru tatlı bir viraj dönüyorum otoyolda ancak direksiyonum hafifçe sağa doğru kırık.
Eğimsiz otoyolda direksiyonu bırakıyorum araç dalma çekme yapmıyor. neredeyse 30 saniye boyunca dümdüz gidiyor şeritte ancak direksiyon hafifçe sağa doğru kırık vaziyette duruyor.

100 bin bakımında rot kollarını rot başlarını askı rotlarını değiştirdim ve yine rot balansa girdim. Sonuç yine aynıydı direksiyon hafifçe sağa doğru eğik. Özellikle yolda sağa doğru eğim varsa iyice sağa doğru kırıyorum direksiyonu.

Baktım olmuyor 120 binde 4 tekerlek lazerli rot balansa girdim. Sonuç daha da felaket oldu bu sefer direksiyon sola doğru korkunç eğik çıktı. Geri götürdüm tekrar lazerli rot yapıldı bu sefer sağa doğru eğik çıktı. Düzeltin dedim makineye bağlamadan alttan civatalara giriştiler biraz toplandı ancak yine de sağa doğru eğik tutuyorum genellikle.

130 binde tekrar rot başlarını askı rotlarını değiştirdim tekrar rota girdim, yine direksiyon sağa doğru eğik.

140 bin civarı tekrar rota gittim bu sefer direksiyon ayarı ben direksiyon koltuğunda otururken yapıldı (75 kiloyum acaba ağırlığım etkisiyle mi böyle oluyor diye) sonuç yine aynı. Sağa doğru hafif eğikken düz gidiyorum. Genel olarak direksiyonu sağa doğru hep kompanze vermem gerekiyor.

150 bin kilometrede tekrar tabla fişeklerini değiştirdim. Tekrar rota girdim sonuç gene aynı.

Şu an 173 bin kilometredeyim hala aldığım günkü gibi direksiyon sağa doğru hafif eğik. Özellikle eğim olan yollarda iyice sağa doğru direksiyonu eğmek zorunda kalıyorum.

Artık iyice sıkıldım.

Salıncakta tabla fişeğinden başka değişmesi gereken parça var mıdır?
Amortisör kule takozları bunu yapar mı?
Viraj lastikleri bunu yapar mı?
Sorun ne olabilir?


Tüm gittiğim rotçular araçta şase sorunu yok diyor. (aracın hiçbir kazası da yok.)

Ön takımda neyi değiştirmeliyim ki, bu araç düz giderken direksiyonu dümdüz dursun. (otoyolda günde 120 km. yol yapıyorum. ufaktan simetri hastasıyım ve direksiyonun yamuk durması beni hasta ediyor)

Aracı 250 bin kilometreye kadar kullanmayı hedef koydum kendime. Motor ve şanzımandan çok memnunum. En ufak problem yok. 15 bin kilometrede bir bakıma giriyorum araç zerre yağ eksiltmiyor ve üfleme- çekiş problemi hiç yok.

Buna benzer bir sorun yaşayan varsa yardımlarınızı - düşüncelerinizi çok merak ediyorum.

Şimdiden sağolun. Herkese mutlu yıllar dilerim şimdiden.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı Wings

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Ön fren hidrolikler kilitlenmiş görevini yapamıyor olabilir başıma geldi,frenler sökülüp contalar lastikler değişti yağlandı araba sanki hürriyetine kavuşmuş gibi çoştu.Bir ihtimalde bu en zoru şaseler yerinde olmayabilir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Saseleri kesin kontrol ettirin. Hani gorunmiycek bi sekilde yapmis olabilirler arabayi. Ya da alttan hasarli olabilir. Ama her rotcu saseler duzgun diyorsa da tuhaf. Direksiyonun takilisinda bir sorun olabilir mi oeki?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
rot balans ayarına girdikten sonra bende de aynı problem oldu, bir hafta sonrasında aracı test ettikten sonra ustaya derdimi anlattım. aracın altına anahtar takımını alıp daldı .. sonuç başarılı.. Direksiyon dümdüz duruyor...


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;490094
rot balans ayarına girdikten sonra bende de aynı problem oldu, bir hafta sonrasında aracı test ettikten sonra ustaya derdimi anlattım. aracın altına anahtar takımını alıp daldı .. sonuç başarılı.. Direksiyon dümdüz duruyor...



Altta direksiyon ayar somunu var, onu sıkmış.
Direkt çözüm olmasa da kısa vadeli sorunu çözüyor.


Çevrimdışı EMİR_EFE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 520
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun gerçekten çok sinir bozucu bir sıkıntı. Buna benzer bir durum benim başıma geldi. direksiyon simidi hafif sola doğru dönük ama araba yüksek hızlarda sağa doğru  akıyordu(+120km/s) defalarca rot balansa girdi araba ama bir türlü çözülemiyordu sorun. Mahalle arası tamirci arkadaşım ön tekerlekleri sağı sola solu sağa taktı çık yola dene demişti denedim arabanın akış yönü tersine oldu direksiyon simidi hala aynıydı arkadaşımın yorumu lastik bozuk veya jant atık dedi jant + lastik değişimi ve direksiyon simidi dengeye getirilerek sorun çözüldü. inşallah yardımcı olur bu bilgiler.


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;490097
Altta direksiyon ayar somunu var, onu sıkmış.
Direkt çözüm olmasa da kısa vadeli sorunu çözüyor.


kısa vadesini bilmiyorum üstüne 10000 km yol yaptım :)


Çevrimdışı HakanAkca

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Sorun çok basit sende yada arabada sorun yok sorun root ayarını ypan ustada bende de şuan o sorun var usta rot ayarı yaparken dreksiyonu düzlemeden rot ayarı bozuk lastigi diger lastik e uyarlıyor bu durumda dreksiyon rotu bozuk lastige göre düzleniyor 2 çözümü var direksiyonu söküp düzlemek yada iyi bir ustaya rot ayarı