škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Beygir Artırımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı azureusecz

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 622
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar iyi günler. Ben aracın gizli özelliklerini açtırmak üzere düşünürken aklıma beygir artırımı geldi. Bunu yapan ve düşüncelerini paylaşabilecek var mı? Şimdiden teşekkürler...


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
chip tuning güzeldir, basınca daha bi kaçan basmayınca daha az yakan bir aracınız olur. tabi aracı ve yazılım sınırlarını zorlamamak şartıyla. ne kadar zorlarsanız o kadar başınızın ağrıma ihtimali artar


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Konuyla ilgili forumda oldukça güzel tartışmalar var. Özellikle Superb2 başlığı altını bir araştırın derim.


Çevrimdışı volume_37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
öncelikle selamlar. chip tuning candır ancak aracınız düz vitesmi dsg mi belirtmemişsiniz. eğer dsg ise ilerleyen zamanda şanzımanda sorun yaratır. düz viteste pek sıkıntı olmaz. yazılımdan sonra %30 güç artışı olur ama siz motorun yağ pompasından girip piston,kol,yatak,üst kapakta yay subap şapka ve kapak işleme,büyük turbo ve intercooler parçalarını değişerek inanılmaz güç artışı elde edebilirsiniz.ha ben aracın motorunu kurcalatmadan sadece yazılım yaptırayım düşünceniz varsa motoru çok zorladığınızda aracın pistonları zamanla erir ve arıza açar. bence sadece yazılım yaptıracaksanız sürekli gazlamadan çekinin ve gerektiği zaman gazlayın. chip tuning yapılan araçların sakin kullanımda yakıt sarfiyatı normal haline oranla azdır.


Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
Arkadaşın da dediği gibi olay sadece chiple bitmiyor bunu bende araştırmıştım. Sonuçta araç fabrikadan kendi kapasitesine göre uyumlu parça ve donanımla piyasaya çıkıyor. Fakat siz kapasiteyi arttırıp deyim yerindeyse daha az işçi çalıştırırsaniz bi yerlerden patlak vermesi muhtemel. Size önerim chip olayına girecekseniz kapsamlı bir şekilde girin.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
gene  bilip bilmeyen doluşmuş buralara :)

Aracın orj motor verilerine göre yapılmış hangi custom yazılım piston erittirmiş acaba :)

Ha sana yazılımla bu araçtan max 150hp alınır derler (bu değerler aracın orj ekipmanının kaldırabileceği güçtür zaten), sen tutturursun mekanik mod olmadan bu araçtan 200hp civarı güç alın diye o zaman zarar verir tabii ki.

Dediğim gibi iz en iyisi A7 ve Subeprb2 başlıklarındaki chip konularını detaylıca bir okuyun. Şimdi burada yine aynı şeyleri yazıp tartışmayalım.


Çevrimdışı Burakkayalık

  • Vagkolik
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
" Bilip bilmeyenler " tarzı seviyesiz saçma yaklaşım ve çözümlemeniz forum adına ve konuya dahil olanlar adına eminim çok yararlı olmuştur öncelikle teşekkürler . Konuya dönersek bilip bilmeyen adam anca "Sen git taktır hocam 160 beygir olsun araban ooo çok kıyak onu bunu tokatla " der önce bunu bi bilin . Araba bir tek chiple yürümüyor.  Bu aracı üreten mühendisler kapasitesine göre donanımı koyup üretim yapar bunu " bilip bilmeyenler" bile bilir. Eğer ki aracın kapasitesi artacaksa Illaki diğer aksamlarida etkileyecek. Yazılım işine kapsamlı girilirse işin kaymağını yersin. Diğer türlü aracın ömrünü tüketirsin yazık edersin. Konuyu açan arkadaşımızın bu bilgiden mahrum bırakmamız gerekir. Bende bunun gayesindeydim. Konuyu açan kardeşimizi oraya buraya yönlendirmeye gerek yok. Herkes gibi oda doğal olarak yazılım atıp hemen kolay yoldan aracım hızlansın güzel olsun şeklinde düşünmüş olabilir. Aracını seviyorsan ve Sadece yazılımla gireceksen tavsiye etmiyorum


Çevrimdışı audilover

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: volume_37;490726
öncelikle selamlar. chip tuning candır ancak aracınız düz vitesmi dsg mi belirtmemişsiniz. eğer dsg ise ilerleyen zamanda şanzımanda sorun yaratır. düz viteste pek sıkıntı olmaz. yazılımdan sonra %30 güç artışı olur ama siz motorun yağ pompasından girip piston,kol,yatak,üst kapakta yay subap şapka ve kapak işleme,büyük turbo ve intercooler parçalarını değişerek inanılmaz güç artışı elde edebilirsiniz.ha ben aracın motorunu kurcalatmadan sadece yazılım yaptırayım düşünceniz varsa motoru çok zorladığınızda aracın pistonları zamanla erir ve arıza açar. bence sadece yazılım yaptıracaksanız sürekli gazlamadan çekinin ve gerektiği zaman gazlayın. chip tuning yapılan araçların sakin kullanımda yakıt sarfiyatı normal haline oranla azdır.

Son zamanlarda gordugum en sacma yorumlardan birisi her yazilim yapan piston eritseydi yani cevap yazilacak bir yani yok bu postun ama sunu soyleyeyim bilmedigniz konularda yorum yapmayin bence.


Çevrimdışı azureusecz

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 622
    • Profili Görüntüle
Öncelikle aracım DSG şanzıman. O yüzden yaptırmayı düşünmüyorum ama şunun düşüncesindeyim. Fabrikadan çıkan araçlar genelde minimal performans seviyesinde yani aracı zorlamayacak şekilde çıkarlar ve bence yükseltince bir sorun çıkmaz diye düşünüyorum. Ha yükseltecekmisin diye soranlara ise düşünmüyorum diyeceğim :)


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azureusecz;490829
Öncelikle aracım DSG şanzıman. O yüzden yaptırmayı düşünmüyorum ama şunun düşüncesindeyim. Fabrikadan çıkan araçlar genelde minimal performans seviyesinde yani aracı zorlamayacak şekilde çıkarlar ve bence yükseltince bir sorun çıkmaz diye düşünüyorum. Ha yükseltecekmisin diye soranlara ise düşünmüyorum diyeceğim :)


dsg varken chip sıkıntılı.. tork cok tehlikeli bi duruma getirebilir sanzımanı:) abt bile yazılım yaparken 285 torkta bırakıyor.. dısardan bi yerden yaptırırsan 330 torka cıkartıyorlar.. ondan sonra dsg sorun cıkartıyor diyorlar.. cıkartır tabi:)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Forum adına ve konuya girenler için yararlı bilgileri hangi konu başlıkları altında bulacaklarını 2 defadır yazıyorum. Bu konu hakkında cidden bilgi edinmek isteyenler, bu işin artılarını eksilerini görmek isteyenler lütfen zahmet edip forumu bir araştırsınlar.

Konumuza dönersek, Yalan yanlış bilgiler lütfen vermeyin,

Sayılı araçlar hariç hiçbir araç fabrikadan limitlerinde motor değerleri ile çıkmaz. Bunun en büyük nedeni emisyon kurallarına uymaktır. diğer bir yönü de aracın farklı güçteki modellerinin de satışına olanak tanımaktır. Piyasada aynı motor ile üretilmiş ancak farklı güçler üreten birçok model mevcut. Örneğin eski FOCUS TDCI lar. Bunların 90 ve 110hp lik olanları arasında tek fark yazılımdır.

Dünyada Superchips-NISMO-Brabus-ABT-Prodrive gibi hatrı sayılır firmalar var ve hepsi bu işi yapıyor. İnsanlar milyon dolarlık araçlarını bu firmalara emanet edip re-map liyor. Demek ki bu iş ciddi AR-Ge si  olan bir iş ve "olacak olsaydı fabrikadan öyle çıkardı" yorumu maalesef bu konu için oldukça basit bir açıklama kalıyor.

Motor ömrü kısmına gelince. Motora mekanik müdahele olmaksızın yapılan remap lerin bir sınırı vardır. Siz bu sınırlar dahilinde yazılımı yaparsanız motor ömrü çok da azalmaz. Atıyorum motor ömrünüz 300K ise remap ile en fazla 280K ya iner. Normal kullanım ve bakım koşullarında bu kayıp ölçülemeyecek kadar azdır. Mesela ben CDTI Astra ya 20bin Km deyken yaptırdım, 97binde sattığımda aracım halen motor olarak ilk günkü gibiydi. Alan arkadaş hala bir sorun yaşamadan kullanıyor.

Octavia için konuşursak, daha doğrusu VW in 105hp lik TDI ünitesi için; bu ünite sorunsuz 130-150hp bandındaki gücü kaldırabilir. Eğer fabrikadan bu şekilde çıksaydı kim tutup 2.0 TDI alırdı ?

DSG konusuna gelince, DSG deki problem HP değil NM yani tork tur. Aktarma yüksek torku kaldıramayabilir. Ancak bunun için de safe bir sınır vardır. Bildiğim kadarı ile DSG için 300nm sınırdır. Sizin remap inin 130hp-280nm civarında olursa DSG sorunsuz bu yükü kaldırır.

Piyasada bu şekilde remap li gezen birçok arkadaşımız mevcut. Bence siz en iyisi bilindik firmalarla bir görüşün. Onlardan fikir alın. Ona göre kararınızı verin.


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;490844
Forum adına ve konuya girenler için yararlı bilgileri hangi konu başlıkları altında bulacaklarını 2 defadır yazıyorum. Bu konu hakkında cidden bilgi edinmek isteyenler, bu işin artılarını eksilerini görmek isteyenler lütfen zahmet edip forumu bir araştırsınlar.

Konumuza dönersek, Yalan yanlış bilgiler lütfen vermeyin,

Sayılı araçlar hariç hiçbir araç fabrikadan limitlerinde motor değerleri ile çıkmaz. Bunun en büyük nedeni emisyon kurallarına uymaktır. diğer bir yönü de aracın farklı güçteki modellerinin de satışına olanak tanımaktır. Piyasada aynı motor ile üretilmiş ancak farklı güçler üreten birçok model mevcut. Örneğin eski FOCUS TDCI lar. Bunların 90 ve 110hp lik olanları arasında tek fark yazılımdır.

Dünyada Superchips-NISMO-Brabus-ABT-Prodrive gibi hatrı sayılır firmalar var ve hepsi bu işi yapıyor. İnsanlar milyon dolarlık araçlarını bu firmalara emanet edip re-map liyor. Demek ki bu iş ciddi AR-Ge si  olan bir iş ve "olacak olsaydı fabrikadan öyle çıkardı" yorumu maalesef bu konu için oldukça basit bir açıklama kalıyor.

Motor ömrü kısmına gelince. Motora mekanik müdahele olmaksızın yapılan remap lerin bir sınırı vardır. Siz bu sınırlar dahilinde yazılımı yaparsanız motor ömrü çok da azalmaz. Atıyorum motor ömrünüz 300K ise remap ile en fazla 280K ya iner. Normal kullanım ve bakım koşullarında bu kayıp ölçülemeyecek kadar azdır. Mesela ben CDTI Astra ya 20bin Km deyken yaptırdım, 97binde sattığımda aracım halen motor olarak ilk günkü gibiydi. Alan arkadaş hala bir sorun yaşamadan kullanıyor.

Octavia için konuşursak, daha doğrusu VW in 105hp lik TDI ünitesi için; bu ünite sorunsuz 130-150hp bandındaki gücü kaldırabilir. Eğer fabrikadan bu şekilde çıksaydı kim tutup 2.0 TDI alırdı ?

DSG konusuna gelince, DSG deki problem HP değil NM yani tork tur. Aktarma yüksek torku kaldıramayabilir. Ancak bunun için de safe bir sınır vardır. Bildiğim kadarı ile DSG için 300nm sınırdır. Sizin remap inin 130hp-280nm civarında olursa DSG sorunsuz bu yükü kaldırır.

Piyasada bu şekilde remap li gezen birçok arkadaşımız mevcut. Bence siz en iyisi bilindik firmalarla bir görüşün. Onlardan fikir alın. Ona göre kararınızı verin.
soylediklerinize katılıyorum ancak bi yerde yanlışlık var.. focus tdci 90 la 110 arasında turboda ve intercoolerda fark varmıs zamanında alacaktım araştırmıştım


Çevrimdışı azureusecz

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 622
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herkese teşekkürler ve şunu söyleyeyim ben bu konuda. herkesin net bir fikri yok ve neticesinde yapanlar var ve sorunsuz. Ben kendimi şansız insanlardan gördüğüm için bu işe bulaşmamaya karar verdim.
 
Can Bey ; benim fabrikadan çıkış için söylediklerim sadece benim düşüncem . Ayrıntılar sadece işin merak kısmına giriyor ben sadece kendi düşüncemi söyledim.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Artik yazilim konusunda sil bastan surekli ayni seyleri yazmaktan sikildim. Yillardir kullanan ve kullandirtan biri olarak emin ellerde yapilan ve emin ellerde kullanilan yazilim hicbir sekilde sikintiya sokmaz sizi.

Motorun kaldirabilecegi guc muhabbetine gelirsek cok ufak 2 ornek verecegim. Stock haliyle amf motor (75hp orjinal verisi) 180hp ye kadar kaldirabiliyor. Ya da agu motor orjinali 150hp iken stock mekanik aksamla 300hp leri saglikli bir sekilde kaldiriyor. 350hp yuruyen gordum. Tamamen yazilimcinin ve kullanicinin is bilmesiyle alakali bir durum..


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
MEMDUH BEY,

Benim elestirim size degil zaten. Siz merak edip bilenlere sormussunuz. Bu iste tecrubeli olmayan biri icin sizin dusunceleriniz gayet normal. zamaninda biz de ayni yollardan gectik

Benim elestirim kulaktan dolma bilgilerle bilerek veya bilmeyerek kesin yorumlar yazarak insanlari yanlis yonlendiren kisilere