CAI: Cold Air Intake. Burada amaç filtrenin mümkün olduğu kadar soğuk hava almasıdır. Bunun için yalıtımlı malzeme ile filtre motor içinde yeniden konumlandırılır. Extreme uygulamalarda filtre davlunbaza veya tampon altına dek iner. Burada önemli noktalar
1- Filtrenin toz, çamur ve özellikle ıslaklıktan (yağmur, su sıçraması vb) etkilenmeyecek bir konumda olması
2- Kullanılan malzemelerin ısı yalıtımlı olması
3- Filtre yeniden yerleştirilirken kullanılan boruların çok fazla dirsekli olmaması
CAI lerin kalitelileri kutu içi filtre mantığına benzer şekilde tasarlanır. Kısaca filtrenin sadece temiz hava alacak bölgesi açıktır. Bazı CAI ler de ise filtre aynı short ram deki gibi açıkta bırakılır ki bu önceki msj ımda yazdığım nedenlerden çok da sağlıklı olmaya bilir.
İşte güzel CAI örnekleri:
http://i154.photobucket.com/albums/s274/jalfrezigazee/IMG_0584.jpg
http://www.mycarforum.com/uploads/post-6-1106974928.jpg
Short RAM: Orjinal filtre ve içinde durduğu kutu sökülür. Yerine direkt olarak açık hava filtresi takılır.
Short Ram Örneği:
http://www.mycarforum.com/uploads/post-6-1106974928.jpg
Filtre temizliği kısmına gelirsek. Bu aslında apayrı bir konu.
Eski tip filtreler sizin de bahsettiğiniz gibi özel yağlama kitleri ile temizlenir. Bu yağlı uygulama da kalan tabakalar bir süre sonra debimetreyi tıkamakta ve bozmaktadır.
Günümüzdeki bu durumu engellemek için Dry-flow adı verilen filtreler tercih edilmektedir. Bu filtreler kısa bakımlarda sadece hava ile temizlenebilmektedir. .uzun vadede ise özel filtre şampuanları ile yıkanıp kurutulmakta ve herhangi bir yağlamaya gerek duymadan kullanılabilmektedir.
Filtreden verim şi dediğim gibi oldukça zor ve uğraş gerektiri karşılığı da beklentiyi karşılamaz. NAsıl anlatayım; atmosferik araca re-map yapmak gibi düşünün.
Filtreyle elde edeceğiniz perf kazancının yüksek olması için aracınızın stock güçlü olması gerekir. Bahsettiğim güçler 200+ hp ler.
Dediğim gibi kutu içi filtre ile +perf hissetmeniz çok zor, olsa olsa psikolojiktir. Orj filtreye göre daha iyidir, uzun süre kullanılır vs. E tabii sadece orj filtreyi sök, yerine yenisini tak mantığı olduğu için de tercih edilir.
Filtre konusu sizin tercihnize kalmış, ben perf beklemiyorum araca da zarar gelmesin ama değişik bir uygulama olsun derseniz kutu içi kullanın.
Yok ben uğraşırım diyorsanız da bahsettiğim şekilde custom bir CAI yaptırabilirsiniz.
Simota nın universal cold intake leri var. bunu alıp aracınıza uygulayabilirsiniz. Aşağıda bir örneğini koydum. yine de bu örnekteki boruları yalıtımlı olanlarla değiştirmekte fayda var.
http://carphotos.cardomain.com/images/0015/11/53/15541135_large.jpg
Çok teşekkür ederim.
İnanın filtre ve buna bağlı bir çok konu hakkında çok doyurucu oldu gerçekten.
Bu kadar kısa, öz ve net anlatılabilir. Örnek resimler için de çok teşekkürler.
Sayenizde çabucak ihtisas yaptık konuda, sağ olun. Şimdi bu kadar bilgiden sonra tüm bunları değerlendirmek ve uygulamanın yapılıp, yapılmayacağına veya yapılacaksa nasıl yapılacağının karar verilmesine kaldı iş. Sağ olun.
Yaşasın Skoda kardeşliği ...