škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Performans hava filtreleri

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar,

Kutu içi uygulanan performans hava filtreleri hakkında tecrübesi veya bilgisi olan arkadaşlarımız var mı? İtalyan malı BMC veya KN marka hava filtreleri nasıl dır?
Zararları, yararları nedir?

Saygılarımla.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Kn in TSI lar için direkt uyumlu kiti var alınabilir.Bi arkadaşım fabia VRS de kullanıyordu sesi falan güzel çıkıyor özel kendi kapalı kutusuyla beraber satılıyor.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Filtrenin öyle aman aman bir artısı yok. Hele ki kutu içi filtrenin.

Filtreden performans beklemek için CAI uygulaması yapılmalı ki hem zahmetli iş, hem de getirisi olsun olsun 2-3hp olsun, hissetmezsiniz bile.

Yarar olarak sadece orj filtreye göre biraz daha iyi filtreleme yapar diyebiliriz. Zarar olarak ise eğer geçirgenliği çok olursa kısa zamanda O2 sensörünü bozar.

Sadece short ram olarak kullanırsanız ısınan ve nemlenen filtre size negatif perf olarak döner. Ayrıca süzülemeyen ufak toz parçalarının turbo pervanelerine zarar verme olasılığı da her zaman var.

Ayrıca tubo araçlardan hava filtresi sesi alamazsınız. Daha doğrusu atmosferik araçlardaki sesi alamazsınız. Turbo araçlarda filtre size güzel bir emiş sesi verir. Emiş borularının yerine, aracın yalıtımına vs göre de bloww off dakine benzer bir çuff sesi duymanız mümkün.

Ben astra GTC de CAI yaptırmıştım. Çok güzel çuff luyordu.

Ama kutu içi filtre de ses ve perf beklemeyin, çok bir zararı da olmaz ama yararı sadece psikolojikdir.

Yerinizde olsam, madem yazılım vs ile bu işe girdiniz, güze bir CAI uygulaması yapardım ki işe yarasın.


Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;490624
Filtrenin öyle aman aman bir artısı yok. Hele ki kutu içi filtrenin.

Filtreden performans beklemek için CAI uygulaması yapılmalı ki hem zahmetli iş, hem de getirisi olsun olsun 2-3hp olsun, hissetmezsiniz bile.

Yarar olarak sadece orj filtreye göre biraz daha iyi filtreleme yapar diyebiliriz. Zarar olarak ise eğer geçirgenliği çok olursa kısa zamanda O2 sensörünü bozar.

Sadece short ram olarak kullanırsanız ısınan ve nemlenen filtre size negatif perf olarak döner. Ayrıca süzülemeyen ufak toz parçalarının turbo pervanelerine zarar verme olasılığı da her zaman var.

Ayrıca tubo araçlardan hava filtresi sesi alamazsınız. Daha doğrusu atmosferik araçlardaki sesi alamazsınız. Turbo araçlarda filtre size güzel bir emiş sesi verir. Emiş borularının yerine, aracın yalıtımına vs göre de bloww off dakine benzer bir çuff sesi duymanız mümkün.

Ben astra GTC de CAI yaptırmıştım. Çok güzel çuff luyordu.

Ama kutu içi filtre de ses ve perf beklemeyin, çok bir zararı da olmaz ama yararı sadece psikolojikdir.

Yerinizde olsam, madem yazılım vs ile bu işe girdiniz, güze bir CAI uygulaması yapardım ki işe yarasın.

Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

Tüm bu olumsuzluklar CAI uygulamasında yaşanmıyor mu?
Ayrıca iyi bir CAI uygulaması nerede nasıl yapa bilirim?
Açıkca sorayım CAI ne bilmiyorum ...
Short Ram kullanmnın da ne olduğunu bilmiyorum, açıklarsanız sevinirim.

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2014, 23:10:31 Gönderen: barbaros »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Bir süre K&N kutu içi filtre kullandım, bir getiri görmedim fark da hissetmedim.

Uzun bir süredir BMC CDA karbon açık hava filtresi var araçta, hissedilir biçimde fark yarattı.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;490628
Bir süre K&N kutu içi filtre kullandım, bir getiri görmedim fark da hissetmedim.

Uzun bir süredir BMC CDA karbon açık hava filtresi var araçta, hissedilir biçimde fark yarattı.


Yani kutu içi filtre işine hiç girmemek daha iyi.


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Önce ki araçlarım da BMC kullandım, temizliğini iyi bir şekilde yaparsanız yaklaşık 70-80 bin km kullanabilirsiniz. Standart filtre çok hızlı tıkandığı için bu tarz filtreler aracı oldukça rahatlatıyor.


Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Y.Emre52;490630
Önce ki araçlarım da BMC kullandım, temizliğini iyi bir şekilde yaparsanız yaklaşık 70-80 bin km kullanabilirsiniz. Standart filtre çok hızlı tıkandığı için bu tarz filtreler aracı oldukça rahatlatıyor.

K&N için temizleme solüsyonu ve yağı var, BMC için de temizleme uygulaması aynı teknik ile mi yapılıyor?
BMC için böyle bir açıklama bulamadım da.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: barbaros;490629
Yani kutu içi filtre işine hiç girmemek daha iyi.


Barbaros kutu içi filtre kullanıp, verim aldığını söyleyen de var aslında. Ancak benim tecrübem öyle olmadı, belki de beklentim yüksekti. Benim aracımda yazılım var zaten, üstüne az da olsa birşey katmak istemiştim. Ses yönünde pek bir beklentim yoktu zaten, zar zor fark edilen hafif bir tıslama getirisi oluyor vites geçişlerinde. Ancak şu an araç özellikle alt devirlerde bariz daha iyi,  normalde ses konusunda yine bir beklentim olmamasına rağmen şu an diyorum ki artık aracımı normal bir filtreyle kullanamam. Araba kediydi aslan oldu diyebilirim. Ha şu var o kadar para vermeye değer mi, o tartışılır. Çok pahalı çünkü. Ben maddi olarak rahat olduğum bir dönemde almıştım.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: barbaros;490631
K&N için temizleme solüsyonu ve yağı var, BMC için de temizleme uygulaması aynı teknik ile mi yapılıyor?
BMC için böyle bir açıklama bulamadım da.


BMC'nin benzer bir temizleme kiti var, kutu içi filtreyi temizlemek kolay. Ben k&n varken kit alıp 2 kere temizlemiştim. Şimdikine ise o kadar para verdikten sonra hiç riske girmedim, aldığim yer belli bir ücret karşılıği temizliyor,  şu an temizlikte mesela.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;490632
Barbaros kutu içi filtre kullanıp, verim aldığını söyleyen de var aslında. Ancak benim tecrübem öyle olmadı, belki de beklentim yüksekti. Benim aracımda yazılım var zaten, üstüne az da olsa birşey katmak istemiştim. Ses yönünde pek bir beklentim yoktu zaten, zar zor fark edilen hafif bir tıslama getirisi oluyor vites geçişlerinde. Ancak şu an araç özellikle alt devirlerde bariz daha iyi,  normalde ses konusunda yine bir beklentim olmamasına rağmen şu an diyorum ki artık aracımı normal bir filtreyle kullanamam. Araba kediydi aslan oldu diyebilirim. Ha şu var o kadar para vermeye değer mi, o tartışılır. Çok pahalı çünkü. Ben maddi olarak rahat olduğum bir dönemde almıştım.

Çok teşekkür ederim,

Benim durumum da aynı sizin gibi; ses olarak bir beklentim yok. Kutu içi filtrede
fark ne oluyor onu merak ediyorum. Dediğiniz gibi oldukça pahalı, değer mi?
Yani yazılımdan sonra orjinal filtreli olarak kullanmam mı diyorsunuz?
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2014, 23:30:02 Gönderen: barbaros »


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: barbaros;490631
K&N için temizleme solüsyonu ve yağı var, BMC için de temizleme uygulaması aynı teknik ile mi yapılıyor?
BMC için böyle bir açıklama bulamadım da.

BMC yağlı filtre değil, detaylı bilgiyi ve ürünü;

http://gforcemotor.com/ dan bulabilirsin, sahibi yakın arkadaşımdır, elinden geldiğince yardımcı olur.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Kutu içi filtreler çok pahalı değil aslında, ben benim bmc filtreyi kastetmiştim.

Ben k&n kutu içi filtreyi 150 civarına almıştım. Standart filtreyi 15.000 kilometrede bir değiştirdiğinizi düşünürseniz k&n uzun vadede daha ucuza bile gelmiş oluyor.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
CAI: Cold Air Intake. Burada amaç filtrenin mümkün olduğu kadar soğuk hava almasıdır. Bunun için yalıtımlı malzeme ile filtre motor içinde yeniden konumlandırılır. Extreme uygulamalarda filtre davlunbaza veya tampon altına dek iner. Burada önemli noktalar

1- Filtrenin toz, çamur ve özellikle ıslaklıktan (yağmur, su sıçraması vb) etkilenmeyecek bir konumda olması
2- Kullanılan malzemelerin ısı yalıtımlı olması
3- Filtre yeniden yerleştirilirken kullanılan boruların çok fazla dirsekli olmaması

CAI lerin kalitelileri kutu içi filtre mantığına benzer şekilde tasarlanır. Kısaca filtrenin sadece temiz hava alacak bölgesi açıktır. Bazı CAI ler de ise filtre aynı short ram deki gibi açıkta bırakılır ki bu önceki msj ımda yazdığım nedenlerden çok da sağlıklı olmaya bilir.

İşte güzel CAI örnekleri:

http://i154.photobucket.com/albums/s274/jalfrezigazee/IMG_0584.jpg

http://www.mycarforum.com/uploads/post-6-1106974928.jpg

Short RAM: Orjinal filtre ve içinde durduğu kutu sökülür. Yerine direkt olarak açık hava filtresi takılır.

Short Ram Örneği:

http://www.mycarforum.com/uploads/post-6-1106974928.jpg

Filtre temizliği kısmına gelirsek. Bu aslında apayrı bir konu.

Eski tip filtreler sizin de bahsettiğiniz gibi özel yağlama kitleri ile temizlenir. Bu yağlı uygulama da kalan tabakalar bir süre sonra debimetreyi tıkamakta ve bozmaktadır.

Günümüzdeki bu durumu engellemek için Dry-flow adı verilen filtreler tercih edilmektedir. Bu filtreler kısa bakımlarda sadece hava ile temizlenebilmektedir. .uzun vadede ise özel filtre şampuanları ile yıkanıp kurutulmakta ve herhangi bir yağlamaya gerek duymadan kullanılabilmektedir.

Filtreden verim şi dediğim gibi oldukça zor ve uğraş gerektiri karşılığı da beklentiyi karşılamaz. NAsıl anlatayım; atmosferik araca re-map yapmak gibi düşünün.

Filtreyle elde edeceğiniz perf kazancının yüksek olması için aracınızın stock güçlü olması gerekir. Bahsettiğim güçler 200+ hp ler.

Dediğim gibi kutu içi filtre ile +perf hissetmeniz çok zor, olsa olsa psikolojiktir. Orj filtreye göre daha iyidir, uzun süre kullanılır vs. E  tabii sadece orj filtreyi sök, yerine yenisini tak mantığı olduğu için de tercih edilir.

Filtre konusu sizin tercihnize kalmış, ben perf beklemiyorum araca da zarar gelmesin ama değişik bir uygulama olsun derseniz kutu içi kullanın.

Yok ben uğraşırım diyorsanız da bahsettiğim şekilde custom bir CAI yaptırabilirsiniz.
Simota nın universal cold intake leri var. bunu alıp aracınıza uygulayabilirsiniz. Aşağıda bir örneğini koydum. yine de bu örnekteki boruları yalıtımlı olanlarla değiştirmekte fayda var.

http://carphotos.cardomain.com/images/0015/11/53/15541135_large.jpg
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2014, 23:52:09 Gönderen: viperking »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Y.Emre52;490639
BMC yağlı filtre değil, detaylı bilgiyi ve ürünü;

http://gforcemotor.com/ dan bulabilirsin, sahibi yakın arkadaşımdır, elinden geldiğince yardımcı olur.


BMC'nin hangi modeli yağlı değil ya da hangisi yağlı? Filtre yağlı değilse BMC temizleme kitinde niçin yağ var?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...