škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Performans hava filtreleri

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı barbaros

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;490641
CAI: Cold Air Intake. Burada amaç filtrenin mümkün olduğu kadar soğuk hava almasıdır. Bunun için yalıtımlı malzeme ile filtre motor içinde yeniden konumlandırılır. Extreme uygulamalarda filtre davlunbaza veya tampon altına dek iner. Burada önemli noktalar

1- Filtrenin toz, çamur ve özellikle ıslaklıktan (yağmur, su sıçraması vb) etkilenmeyecek bir konumda olması
2- Kullanılan malzemelerin ısı yalıtımlı olması
3- Filtre yeniden yerleştirilirken kullanılan boruların çok fazla dirsekli olmaması

CAI lerin kalitelileri kutu içi filtre mantığına benzer şekilde tasarlanır. Kısaca filtrenin sadece temiz hava alacak bölgesi açıktır. Bazı CAI ler de ise filtre aynı short ram deki gibi açıkta bırakılır ki bu önceki msj ımda yazdığım nedenlerden çok da sağlıklı olmaya bilir.

İşte güzel CAI örnekleri:

http://i154.photobucket.com/albums/s274/jalfrezigazee/IMG_0584.jpg

http://www.mycarforum.com/uploads/post-6-1106974928.jpg

Short RAM: Orjinal filtre ve içinde durduğu kutu sökülür. Yerine direkt olarak açık hava filtresi takılır.

Short Ram Örneği:

http://www.mycarforum.com/uploads/post-6-1106974928.jpg

Filtre temizliği kısmına gelirsek. Bu aslında apayrı bir konu.

Eski tip filtreler sizin de bahsettiğiniz gibi özel yağlama kitleri ile temizlenir. Bu yağlı uygulama da kalan tabakalar bir süre sonra debimetreyi tıkamakta ve bozmaktadır.

Günümüzdeki bu durumu engellemek için Dry-flow adı verilen filtreler tercih edilmektedir. Bu filtreler kısa bakımlarda sadece hava ile temizlenebilmektedir. .uzun vadede ise özel filtre şampuanları ile yıkanıp kurutulmakta ve herhangi bir yağlamaya gerek duymadan kullanılabilmektedir.

Filtreden verim şi dediğim gibi oldukça zor ve uğraş gerektiri karşılığı da beklentiyi karşılamaz. NAsıl anlatayım; atmosferik araca re-map yapmak gibi düşünün.

Filtreyle elde edeceğiniz perf kazancının yüksek olması için aracınızın stock güçlü olması gerekir. Bahsettiğim güçler 200+ hp ler.

Dediğim gibi kutu içi filtre ile +perf hissetmeniz çok zor, olsa olsa psikolojiktir. Orj filtreye göre daha iyidir, uzun süre kullanılır vs. E  tabii sadece orj filtreyi sök, yerine yenisini tak mantığı olduğu için de tercih edilir.

Filtre konusu sizin tercihnize kalmış, ben perf beklemiyorum araca da zarar gelmesin ama değişik bir uygulama olsun derseniz kutu içi kullanın.

Yok ben uğraşırım diyorsanız da bahsettiğim şekilde custom bir CAI yaptırabilirsiniz.
Simota nın universal cold intake leri var. bunu alıp aracınıza uygulayabilirsiniz. Aşağıda bir örneğini koydum. yine de bu örnekteki boruları yalıtımlı olanlarla değiştirmekte fayda var.

http://carphotos.cardomain.com/images/0015/11/53/15541135_large.jpg


Çok teşekkür ederim.

İnanın filtre ve buna bağlı bir çok  konu hakkında çok doyurucu oldu gerçekten.
Bu kadar kısa, öz ve net anlatılabilir. Örnek resimler için de çok teşekkürler.
Sayenizde çabucak ihtisas yaptık konuda, sağ olun. Şimdi bu kadar bilgiden sonra tüm bunları değerlendirmek ve uygulamanın yapılıp, yapılmayacağına veya yapılacaksa nasıl yapılacağının karar verilmesine kaldı iş. Sağ olun.
Yaşasın Skoda kardeşliği ...


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;490645
BMC'nin hangi modeli yağlı değil ya da hangisi yağlı? Filtre yağlı değilse BMC temizleme kitinde niçin yağ var?


Ben 2 aracımda da kullandım, her ikisi de yağlı değildi, hatta biraz önce üstte linkini verdiğim Tr distrübütörü arkadaş, K&N gibi yağlı filtre olmadığını, dolayısı ile üzerine toz yapışmadığından bahsetmişti...Bilmiyorum belki sizin kullandığınız model yağlı tipi falandır?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Y.Emre52;490648
Ben 2 aracımda da kullandım, her ikisi de yağlı değildi, hatta biraz önce üstte linkini verdiğim Tr distrübütörü arkadaş, K&N gibi yağlı filtre olmadığını, dolayısı ile üzerine toz yapışmadığından bahsetmişti...Bilmiyorum belki sizin kullandığınız model yağlı tipi falandır?


Benim bildiğim kadarıyla da dediğim gibi temizleme kitinde 2 ürün geliyor; biri temizleme sıvısı diğeri ise bu temizlikten sonra kullanılan yağ. BMC'nin yanılmıyorsam kendi hazırladığı "nasıl temizlenir" videosunda da aşamalardan biri yağlama.

Yılda'dan bahsediyorsunuz sanırım; açık hava filtrelerini 3 günde teslim ediyor temizlik için bildiğim kadarıyla. Bu süre sadece temizlik için olamaz diye düşünüyorum zaten.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
ITG tavsiye ederim bir çok kıişi tsılarda onu kullanıyor CAI olarak


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;490649
Benim bildiğim kadarıyla da dediğim gibi temizleme kitinde 2 ürün geliyor; biri temizleme sıvısı diğeri ise bu temizlikten sonra kullanılan yağ. BMC'nin yanılmıyorsam kendi hazırladığı "nasıl temizlenir" videosunda da aşamalardan biri yağlama.

Yılda'dan bahsediyorsunuz sanırım; açık hava filtrelerini 3 günde teslim ediyor temizlik için bildiğim kadarıyla. Bu süre sadece temizlik için olamaz diye düşünüyorum zaten.


Evet Yılda'dan bahsediyorum yalnız ben açık değil kapalı filtreler için konuşuyorum, açık filtrelerde belki yağlama olayı vardır, ama kutu içi olanda yok, en azından benim kullandıklarımda öyleydi...