škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel motorlu araçlarda kalkışlarda rölanti devri zararlı mıdır?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
İnternette dizel motorlu araçlarda kalkışlarda aracınızı kesinlikle rölanti devrine düşürmeyin. Bu durumda mazot pompası zarar görebilir diye birşey okudum. Buna nedersiniz? Ben aracımı çalıştırır ısınması için rölantide bir süre  beklerim. Sonra D e alıp gaz vermeden aracı harekete geçiririm. Bu şimdi zararlı mı oluyor anlamadım
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2015, 13:35:26 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı ozimos

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 262
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: atasagun23;491175
İnternette dizel motorlu araçlarda kalkışlarda aracınızı kesinlikle rölanti devrine düşürmeyin. Bu durumda mazot pompası zarar görebilir diye birşey okudum. Buna nedersiniz? Ben aracımı çalıştırır ısınması için rölantide bir süre  beklerim. Sonra D e alıp gaz vermeden aracı harekete geçiririm. Bu şimdi zararlı mı oluyor anlamadım


Bunu bende merak ediyorum aklıma takılıyordu sorunuz için teşekkürler


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Öncelikle yeni nesil araçlarda motor ısıtma olmaz, bunu zaten EGR valfi yapıyor. eğer sz durduğunuz yerde aracı ısıtırsanız bu daha çok aşınmaya sebep olur.

Isıtma için kontağı çevirir çevirmez yola çıkın ancak yüksek devir çevirmekten ve ani devir değişikliklerinden sakının.

kalkış kısmına gelince zaten aracın makul hareket etmesi için kalkışlarda rölanti devrine düşmek oldukça zor.

Bunları bir araya getirerek kalkışlarda ve motor soğukken ki kullanımlarda deviri 'bin-2500 de tutarak ilerlemek en mantıklısı gibi


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
şahsi fikrim tork yüksekse zararı olmayabilir, ceratoda gaz vermeden ayağı debriyajdan küt diye çeksen de araba kalkıyordu. Ama astrada zorlanacağı için zarar verir herhalde. Zaten baya bi dengeli ayarlamak gerekiyor ki stop etmesin.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Kim söylemişse desteksiz söylemiş anlaşılan. Sizin yaptığınız gayet normal bir kullanım şekli.

Bir sorun olacağını sanmıyorum.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Mazot pompasına zararı olacağını zannetmiyorum. Genel olarak rölantiye düşürmemek gerekir denmesi daha doğru olabilir. .


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Can bey benim araba (octavia 1.6 tdi dsg) D e alınca rölanti devrinde kalkıyor, rölantiye düşmüyor değil. Kullanım kılavuzunda '' motoru araç dururken ısıtmayın. Mümkünse motoru çalıştırdıktan sonra aracı hemen sürün'' diyor böyle yapıldığı taktirde  motor daha hızlı çalışma sıcaklığına ulaşacağı belirtiliyor. Sebep olarak motorun aşınmasından bahsedilmemiş. Açıkcası biraz şaşırdım. Gerçekten sizce rölantide dururak motoru ısındırmak aşındıran sebeplerden biri mi? Rölantide hareket halinde motoru  ısıtma ile durarak ısıtma arasında bu anlamda fark var mı?
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2015, 18:46:37 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Can Bey'e sormuşsunuz ancak benim de acizane düşüncemi aktarmak istiyorum :

Bu devirde motor ısıtma işi kalmamalı artık.

Bence en iyi motor ısıtma yöntemi aracınızı çalıştırıp  ufak tefek aynadır şudur budur ayarlamaları kontrolleri yapıp (30 sn max) yola çıkmak ve yolda da aracı ısınana kadar sıkıştırmadan ve sakin kullanmaktır. Bir motor hele ki diesel motor rölantideyken yarım saat sonra falan ancak ısınır bu da gereksiz yakıt tüketimi demektir başka bir şey değil.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Hocam benimde yaptığım aynen sizinki gibi...belki çok soğuk havalarda 30 sn değilde 1dk..


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Hangi araç olursa olsun.. yaz aylarında rölantide ısıtmak çok gerekli değil ama kış aylarında sabah buz gibi motoru hemen hareket ettirmek mantıklı değil.. motoru ısıtmaktan kastımız 90 dereceye getirmek değil.. en azından 30 sn 1 dk filan çalışırsa yağlanma işlemi adam gibi başlamış olur..
 
 '' motoru araç dururken ısıtmayın. Mümkünse motoru çalıştırdıktan sonra aracı hemen sürün''  kitaptaki bu ifade yakıt tasarrufu için..


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Araci isitmak sadece motorla olmaz. burada yureyen aksam ve aktarma da aslinda isiltilmalidir. bu nedenle calistirip yola cikmak ve yukarida bahsettigim sekilde kullanmak araci tamamen isitacaktir.

dedigim gibi 1dk ve uzeri durdugu yerde calistirmak cok da saglikli degil. Sonucta araclarimizda EGR valfi var. illa dururken isitilacaksa max 15-20sn yeterlidir.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Gaza basmadan kalkmak bir arabada en sevdiğim şeylerdendir.Bende eğer eğim yoksa önce debriyajdan çekip/kavratıp sonra hafif hafif gaza dokunurum kalkışta.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı Esrfoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Bene yıllardır bu şekilde kullanırım, şimdi de Octide devam ediyorum Dizel araçta asıl önemli olan uzun yolculuklardan geldikten sonra aracı yaklaşık 5 dk. rölantide çalıştırarak soğutmaktır. İşte bunun yararını önceki aracımda çok gördüm.