škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rapid Tartışma

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 44cihan44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Ilk basta kapıdan gelıyor gıbı gelıyordu ama sankı amortısorlerden gelıyor gıbı kıs ayları burada soguk gecıyor onunla ılgılı mı dıye dusunuyorum


Çevrimdışı 44cihan44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Ama dedıgınız yere bakayım bır sagolun


Çevrimdışı wimpir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Daha önce de tüketim konusunda tazmıştım ama yine yazatım. Geçen ilkbahar beş kişi Samsun'a gittik geldik. Çok da yavaş gidip gelmedik. Depoyu gitmeden önce doldurmuştuk. Aracı tekrar doldurmadan önce tek depoyla 1200 km yol gitmişim. Akıt konusunda çok memnunum.


Çevrimdışı birtane

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,
ben aranıza yeni katıldım.Kısmet olursa 1 aya kadar bir otomobil alma durumundayım.
kesin dizel olacak,otomatik olacak.Bu durumda ya sıfır yada 2.el 2014 bakıyorum.
ilk düşüncem rapid elegance  1.6 tdi dsg ,yada toledo..
bakıyorum ikisi arasında detaylarda birkaç fark var.,
-toledo üst donanım paketinde arka koltuk kol dayama var rapidde yok.
-toldedoda ön farlarda led var..rapidde yok.
-ön konsolda bilgi ekranı toledoda büyük..rapidde küçük.  Benim gördüklerim bunlar..
Bakalım hangisini alacagım.
Bu arada peugeot 308 hdi,reno fluence 1.5 dci,opel astra 1.3 ve 1.6 cdti,..hepsini hepsini inceledim.Donanım olarak en dolusu ve en hesaplısı ,az yakanı rapid ve toledo gözüküyor.

Birde yakıt konsunda bazı arkadaşlar çok yaktıgı konusunda yazmışlar..Ben eski bir ovtaviacıyım.2002 model 1.9 tdi vardı.Onunla bile harika degerleri yakalardım. 1.6 tdi daha teknolojik ve gelişmiş motor .Belki izlemişsinizdir.
http://www.youtube.com/watch?v=WwK96AJehvI  
sekizinci etap testleri tarafsız ve gerçekçidir.Bu testte ist.maltepeden çıkıyor 1 depo 55 lt ile izmir-çeşme yapıp geri geliyor trafige de giriyor..ortalama 4 lt yakıyor.Hemde dsg ile...


Çevrimdışı krutzo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Bir eleştiride ben yazmak istedim. Aracı eylül 2013te aldım.  1.6 dsg elegance. Öncelikle aile için güzel bir araba. 530 litre bagaj hacmi var ve görenler hayran kalıyor.  İster on olsun ister arka herkes rahatça yolculuk yapabiliyor. Ki arabanın arka koltuklarda cocuk koltugu var buna rağmen diğer iki kişi rahat edebiliyor. Performans olarak düz yolda diyecek söz yok. 195 e kadar bastım sıkıntı yoktu. Yokuş ve virajın  çok olduğu yollarda ise gayet başarılı. Ki her gün mesleğim gereği 35 km yokuş ve virajı aşırı çok olan yolları gidip geliyorum. Fakat araba biraz daha yerden yüksek olsa daha iyi olabilirdi. Yakın konusunda uzun yolda süper.  Sivas istanbul arasında 2 kişi 1400 km tek depo ile gittim hizi 120 e sabitleyip. Şehir iÇinde ise 1040 km ile gidiyor. Net sayı çünkü birden fazla kez denedim. En son benzin istasyonuna geldiğimde 5 kmlik yakıt kaldı diyordu ve 1035 km yol gitmişti.  Tek sıkıntım 2013 çıkışlı olanlarda aux usb çıkışı yok bir de bluetooth yok. Onun dışında allah sıkıntı vermesin.


Çevrimdışı birtane

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Mehmet kardeş,,

aslında ben manuel vites araç kullanmayı seven biriyim.Yalnız arkadaşım ısrarla DSG 7 vitesli şanzımanı tavsiye etti..Hatta 1.6 tdi motorun otomatik viteste manuele göre daha ekonomik oldugunu söyledi.Sence tekrar alma durumunda kalsydın otomatik mi,manuel mi alırdın? malum otomatik 90 hp manuel ise 105 hp


Çevrimdışı birtane

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Birde 2014 modellerde far sensörü varmı?
 yani araç karanlık bir tünele v.s girdiginda araç farı yanıyor mu?

herhalde yagmur sensörü yoktu..


Çevrimdışı krutzo

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Sensör hakkında hiçbir fikrim yok sormadım.  Benimkinde de yok onu biliyorum ama Octavia da var. Manuel  e gelince bi sıkıntısını yaşamadım ben 90 bg olmasının aksine dsg olmasının coooooooooook fazla karını gördüm. Mesela yokuşlu  virajli yollarda vites uğraşma derdi yok araba stop etti derdi yok. Artı bir de DSG 7 manuele  göre daha tasarruflu. Çünkü devri geldikçe kendi geçiyor. Yani bir daha alsam yine otomatik alırdım.


Çevrimdışı birtane

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim cevaplarınız için..kafamda dsg şanzıman daha iyi şekilleniyor.
Bende otomatik düşünüyorum..Üstelik kızımda kullanır hiç olmazsa..


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: birtane;492696
Teşekkür ederim cevaplarınız için..kafamda dsg şanzıman daha iyi şekilleniyor.
Bende otomatik düşünüyorum..Üstelik kızımda kullanır hiç olmazsa..


Şöyle bir yorumda bulunup size bende bir katkıda bulunayım, ben de ilk defa DSG7 kullanıyorum normalde bende manuelciyim, ama eşim de kullansın diye otomatik aldım, uzun yolda rampa çıkarken bazen dsg yi manuele alıp kendim devir seçip vitesi ona göre atıp düze çıkınca tekrar dsg ye geçiyorum, bu özellik sayesinde manuelci olan kullanıcıya da hitap etmesi güzel bence, 105 manueli hiç kullanmadım ama 90 dsg bana hantal geldi açıkcası, ileri zamanlarda yazılımsal tuning ile 120hp ye overclock yaptırmayı düşünüyorum, özellikle 1,2,3 viteslerde araç çok hantal geldi bana, manuele de alsam aynı sanki.


Çevrimdışı birtane

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;492782
Şöyle bir yorumda bulunup size bende bir katkıda bulunayım, ben de ilk defa DSG7 kullanıyorum normalde bende manuelciyim, ama eşim de kullansın diye otomatik aldım, uzun yolda rampa çıkarken bazen dsg yi manuele alıp kendim devir seçip vitesi ona göre atıp düze çıkınca tekrar dsg ye geçiyorum, bu özellik sayesinde manuelci olan kullanıcıya da hitap etmesi güzel bence, 105 manueli hiç kullanmadım ama 90 dsg bana hantal geldi açıkcası, ileri zamanlarda yazılımsal tuning ile 120hp ye overclock yaptırmayı düşünüyorum, özellikle 1,2,3 viteslerde araç çok hantal geldi bana, manuele de alsam aynı sanki.


Fatih bey,

chip yaptırma yaklaşık ne kadara maloluyormuş ?  dogal olarak garantisi bitince yaptırmamız lazım degil mi ? zira garanti geçersiz kalır herhalde..


dtsnr

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: saday;492782
Şöyle bir yorumda bulunup size bende bir katkıda bulunayım, ben de ilk defa DSG7 kullanıyorum normalde bende manuelciyim, ama eşim de kullansın diye otomatik aldım, uzun yolda rampa çıkarken bazen dsg yi manuele alıp kendim devir seçip vitesi ona göre atıp düze çıkınca tekrar dsg ye geçiyorum, bu özellik sayesinde manuelci olan kullanıcıya da hitap etmesi güzel bence, 105 manueli hiç kullanmadım ama 90 dsg bana hantal geldi açıkcası, ileri zamanlarda yazılımsal tuning ile 120hp ye overclock yaptırmayı düşünüyorum, özellikle 1,2,3 viteslerde araç çok hantal geldi bana, manuele de alsam aynı sanki.


Fatih bey DSG şanzımanlı araca chip tuning yaptırırsanız otomatik şanzıman zarar görebilir.Çünkü chiptunıngle beraber artan tork etkisi şanzımana çokca yük bindirecektir.Bilgilerinize...


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Garantiyi iptal etmesi için servisin anlaması lazım öncelikle, dsg ye tork yükü olayına gelince yapacağımız yazılım overclock u müsade edilebilen değerlerin dışına çıkmadan yapılırsa aracın normal değer skalasında kalacağı için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum, sonuçta bu motordan normalde 120bg almak normal bir değer bence, 90bg kısıtlaması fabrikada minimum değerlere ayarlanmış olarak son kullanıcıya veriliyor gibi geldi bana.


dtsnr

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: saday;492943
Garantiyi iptal etmesi için servisin anlaması lazım öncelikle, dsg ye tork yükü olayına gelince yapacağımız yazılım overclock u müsade edilebilen değerlerin dışına çıkmadan yapılırsa aracın normal değer skalasında kalacağı için sıkıntı olmaz diye düşünüyorum, sonuçta bu motordan normalde 120bg almak normal bir değer bence, 90bg kısıtlaması fabrikada minimum değerlere ayarlanmış olarak son kullanıcıya veriliyor gibi geldi bana.


Her ne kadar Rapid TDI DSG nin 90 bg. olmasının pazarlama stratejisi olduğunu düşünsem de DSG nin sıkıntı vermemesi için de o değerlerde (90 bg.) tutulması bana mantıklı geliyor.
Bu durumun eski bir örneğini Ford Focus 2007 -2008 dizel otomatiklerde o araçların yeni çıktığı dönemde görmüştüm.O yıllarda servisler otomatik şanzıman arızalarını aşırı itiş gücüyle ilişkilendirmişlerdi.