beyler dağalın benim konum geldi..
can abinin mantelitesini biliyorum aynı kafadayız. zaten çanakkalede ne kadar yol yapabilir ki a7 ömürlük işini görür yanına oynamalık bir alet istiyor.
oyuncaklara gelirsek şahsi kanaatim:
listeden olacaksa illaki seçim kesinlikle s14. gerçekten muazzam bir makina. yüklemeye müsait arka iter tam bir asfalt düşmanı. handikapı türkiyede parçasını, modifiye parçasını ve ustasını bulmak zor ve masraflı iş. o senin çevrene kalıyor abi.
şahsi önerilerim:
ben vagcı adamım. vagında şu sıralar efsane yüklemelik birkaç motoru var 1.8t (agu ve aeb) 1.9tdi pd ve 2.0tfsi
anladığım kadarıyla 35 milyar civarında para var bu paraya;
=>2000 model a4 b5 kasa 1.8t aeb motor alıp gt28 ya da gt30 koyup 300-350 hp civarlarında çok rahat yürünür.
maliyet: araba 25 milyar civarında. ölüsü 20 milyar. motorundan torsenine kadar herşeyini 8 milyar civarında bir rakama oem sıfırlarım abi sana ankarada. forgedlesen 10 milyar tutar. 20 milyara aldığın ölü arabayı 10 milyara diriltip 5 milyara da güzel bir setup hazırlayabiliriz.
=> eski kasa audi tt 1.8t quattro. tek dezavantajı biraz ağır olması yüklemek için tercih edilmiyor o yüzden. ancak yüklenince gerek görüntüsü gerek kullanımı gerek performansıyla tatmin edici olur diye düşünüyorum.
maliyet: eli yüzü düzgün sayılaiblicekleri 35 milyar civarında. alınıp günde günde yapılbilir.
=>pd 130 serisi ibiza sport,cupra fabia vrs. yüklü dizel dumanının verdiği kafa gibi hiçbirşey yok ciddi şaka makineleri. quattrolar kadar viraj inanamazsın belki ama düzde darma duman edersin milleti.
maliyet: araçlar 30binlira bandında genelde. tahminimce herşeyi dahil motor mekaniğini 5 milyara baştan yaparız oem. bug turboyla başlayıp ufak setuplarla 250hp leri görebilirsin. enjektör ve pompayla 300+hp lerde dumanlı dumanlı gezebilirsin abi. gerçek şaka makineleri.
=>1.4 tsi 180hp dsg ibiza cupra, polo gti, fabia vrs. bunun dezavantajı senin gtc den öteye pek geçemez. dsg ve küçük hacimde yüksek basınçla çalışan motor yüzünden çok çok ilerilere taşınamaz. yazılım egzozla stg1 210-220hp keyifli yürürsün. astradan iyi gider kasa çok çok hafif ama yukarda bahsettiklerimin hiçbirinin eline su dökemez performans konusunda. ama nerdeyse hiç uğraştırmaz. 2 günde halledersin işini.
maliyet: 40bin lira civarında makinalar mevcut. yazılım egzozunda tuttuğu tutacağı 2 milyar para zaten en baba.
şimdi bana diyeceksiniz ki hani gtc ye hastaydın ne oldu gtc ye?
gtc ye hala hastayım ama şartlar farklı. gtc lpg yi bağlayıp stg1 düzgün bir yakıtla gündelik binilebilecek bir araç. ben o yüzden istiyorum kendime ama can abide durum çok farklı. haftasonları binmelik bir proje arabası istiyor. zaten gtcninde tadına baktı bir kere. damağında kalmıştır o ayrı. gtcninde handikapı (can abiden öğrendiğimi can abiye satayım hemen) stg2 için forged istiyor bu da epey tuzluya gelir. 1.8t ve 1.9pd motorlar stock halleriyle 300-350 hp yi kaldırabiliyor. forgedleme masrafı yok o yüzden bu güçlere kadar.
vag gurubu bahsettiğim araçlarda hertürlü oem parçada işçiilikte çok rahat yardımcı olurum abi. dert etme yani. modifiye parçalarında da elim erdiğince yardımcı olurum. yükleme bilgisinde de tecrübeli abilerimiz var sorar soruştururuz.
ne olursa olsun yazılım işi erhanda zaten o da yükleme kısmında yardımcı olur
hadi al abi birini asfalt ağlasın bak ağzımın suyu aktı
edit: bir de başka favorim 2.0tdi pd140 lık a3 ler ya da leonlar onlarda 35bin civarında gidiyorlar. yüklemeye müsaitler