škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Soğuk havada rölanti

Gama · 15 · 5435

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gama

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Selam arkadaşlar 1.6 90 Hp Dsg Rapid Spaceback aracımda soğuk havalarda dikkatimi çeken birşey var. Hava 3.5 / 4 derece ve daha altındayken arabayı çalıştırıyorum. motor harareti 90 dereceye ulaşıyor, yağ sıcaklığıda yerine göre 70 / 80 / 90 / 100 derecelere ulaşmasına rağmen ışık , trafik vs durduğumda yada boşa aldığımda rölanti yaklaşık 1000 devirde çalışıyor. Fakat hava daha sıcaksa 8 derece ve üzerinde fark ettiğim  motor ısınınca ve yağ sıcaklığı yaklaşık 80  dereceleri geçtiğinde rölanti devri normale 800/ 850 devire düşüyor. Aynısını yaşayan ya da bilgisi olan varmı ? Saygılarımla...


Çevrimdışı awoc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
aracamı dün yüce motor dan teslim aldım. daha erken ancak dediğiniz gibi 2 derecede rolantide yaklaşık 2 saat kadar çalıştırdığımda devir sayacı hep 1000 devirde idi daha sıcak dönem ile ilgili bir tecrübem yok......


Çevrimdışı Gama

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: awoc;492036
aracamı dün yüce motor dan teslim aldım. daha erken ancak dediğiniz gibi 2 derecede rolantide yaklaşık 2 saat kadar çalıştırdığımda devir sayacı hep 1000 devirde idi daha sıcak dönem ile ilgili bir tecrübem yok......

Teşekkürler,aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin ... Sanırım soğuk havaya karşı alınmış bir yazılımsal önlem olarak gözüküyor.. Daha çok kullanıcıdan geri dönüş alırsak durum daha da netleşecek :)


dtsnr

  • Ziyaretçi
Benim aracımda da aynı durum söz konusu hava sıcaklığı 4 derece ve altındayken motor devri 1000  altına düşmüyor...


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gama;492035
Selam arkadaşlar 1.6 90 Hp Dsg Rapid Spaceback aracımda soğuk havalarda dikkatimi çeken birşey var. Hava 3.5 / 4 derece ve daha altındayken arabayı çalıştırıyorum. motor harareti 90 dereceye ulaşıyor, yağ sıcaklığıda yerine göre 70 / 80 / 90 / 100 derecelere ulaşmasına rağmen ışık , trafik vs durduğumda yada boşa aldığımda rölanti yaklaşık 1000 devirde çalışıyor. Fakat hava daha sıcaksa 8 derece ve üzerinde fark ettiğim  motor ısınınca ve yağ sıcaklığı yaklaşık 80  dereceleri geçtiğinde rölanti devri normale 800/ 850 devire düşüyor. Aynısını yaşayan ya da bilgisi olan varmı ? Saygılarımla...


Ben de de aynı, hatta ben ışıklarda beklerken vites d konumunda, frene biraz fazla basınç uyguluyorum o zaman 750dd düşüyor ama bazende 1000dd da kalıyor ve bana normal geliyor, önemli olan ilk çalıştırmada aracın 1500dd altında soğuk motor rölantisi olması, motor ısınınca da yavaş yavaş 750dd düşmesidir, hareket edip durmalarda bazen 1000dd bazen 750dd rölanti olması normal sayılır


Çevrimdışı Elantra

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
araçlarınızı soğuk havada ve kısa mesafede kullanıyorsanız, DPF devreye giriyor olabilir. Benim araçta öyle oluyor. Rölanti 1000 devire çıkıp da motor sesi de değişince, imkanlar ölçüsünde yüksek devirde (2000 - 2500 arası), düşük viteste kullanıp rölantiyi tekrar normal yerine getiriyorum...

Sn. awoc aracınız hayırlı olsun, kazasız ve keyifli sürüşler dilerim...
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2015, 18:22:45 Gönderen: Elantra »


Çevrimdışı Redneck1980

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 882
    • Profili Görüntüle
    • https://www.facebook.com/cagdasyasambursa
Benim araçta aynı şekilde bursada hava durumu çok berbat şu an her taraf don Drift yaparak gidiyoruz hatta an itibariyle -4.0 derecede hava sıcaklığı Allah sonumuzu hayretsin yarın -10.0 dereceleri görücez diyor meteoroloji araba bildiğin buz kütlesi oldu resmen...


Çevrimdışı Gama

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Elantra;492089
Arkadaşlar,
araçlarınızı soğuk havada ve kısa mesafede kullanıyorsanız, DPF devreye giriyor olabilir. Benim araçta öyle oluyor. Rölanti 1000 devire çıkıp da motor sesi de değişince, imkanlar ölçüsünde yüksek devirde (2000 - 2500 arası), düşük viteste kullanıp rölantiyi tekrar normal yerine getiriyorum...

Sn. awoc aracınız hayırlı olsun, kazasız ve keyifli sürüşler dilerim...

Evet problemden ziyada her kullanıcının yaşadığını görmek iç rahatlatıcı... DPF konusunda haklı olabilirsiniz devirli kullanımı en kısa zamanda deneyeceğim fakat 32 km evden işe, 32 km işten eve dönüş; İstanbul trafiğinde motora yüklenmeden bu rölanti devrinde oluyor araba.. dediğim gibi bir kaç kerede manuele alı, devirli kullanımada bakıcam, uyarı için tekrar teşekkürler...
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2015, 20:47:25 Gönderen: Gama »


Çevrimdışı Gama

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Redneck1980;492095
Benim araçta aynı şekilde bursada hava durumu çok berbat şu an her taraf don Drift yaparak gidiyoruz hatta an itibariyle -4.0 derecede hava sıcaklığı Allah sonumuzu hayretsin yarın -10.0 dereceleri görücez diyor meteoroloji araba bildiğin buz kütlesi oldu resmen...


Aman dikkat edin Allah kazalardan belalardan korusun...


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gama;492035
Selam arkadaşlar 1.6 90 Hp Dsg Rapid Spaceback aracımda soğuk havalarda dikkatimi çeken birşey var. Hava 3.5 / 4 derece ve daha altındayken arabayı çalıştırıyorum. motor harareti 90 dereceye ulaşıyor, yağ sıcaklığıda yerine göre 70 / 80 / 90 / 100 derecelere ulaşmasına rağmen ışık , trafik vs durduğumda yada boşa aldığımda rölanti yaklaşık 1000 devirde çalışıyor. Fakat hava daha sıcaksa 8 derece ve üzerinde fark ettiğim  motor ısınınca ve yağ sıcaklığı yaklaşık 80  dereceleri geçtiğinde rölanti devri normale 800/ 850 devire düşüyor. Aynısını yaşayan ya da bilgisi olan varmı ? Saygılarımla...


Benim araçta aynı. Benimde dikkatimi çekmişti. Normal demekki.


Çevrimdışı Elantra

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gama;492099
Evet problemden ziyada her kullanıcının yaşadığını görmek iç rahatlatıcı... DPF konusunda haklı olabilirsiniz devirli kullanımı en kısa zamanda deneyeceğim fakat 32 km evden işe, 32 km işten eve dönüş; İstanbul trafiğinde motora yüklenmeden bu rölanti devrinde oluyor araba.. dediğim gibi bir kaç kerede manuele alı, devirli kullanımada bakıcam, uyarı için tekrar teşekkürler...
Sn. Gama,
benim tecrübelerim bu yönde olumlu sonuç verdi, inşallah sizin de işinize yarar. Ancak bu şekil kullanım takdir edersiniz ki tüketimi biraz arttırır :)


Çevrimdışı kesimler

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: awoc;492036
aracamı dün yüce motor dan teslim aldım. daha erken ancak dediğiniz gibi 2 derecede rolantide yaklaşık 2 saat kadar çalıştırdığımda devir sayacı hep 1000 devirde idi daha sıcak dönem ile ilgili bir tecrübem yok......


Kardeş arabanlz hayırlı olmasını diliyorum.  Ben de RAPID imi 5 Ocak'ta aldım Allah kaza bela vermesin.


Çevrimdışı awoc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
öncelikle hayırlı geceler....
aracım için iyi dilekleriniz için teşekkürler....
Rabbim kimseye kaza ve bela vermesin......
şu anda havalar 8-10 derece civarında ve rolanti devri 750-800 devir civarında... havalar 4 derecenin altında iken 1000 devir de idi..... yani aracın koruması yada motorun kendisini ısıtmaya çalışması yüzünden herhalde :)


Çevrimdışı BELLO

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
1,6 dizel aracım hava sıcaklığı 15 derecenin üzerine çıktığında rolenti normala düşüyor. Bir konu daha; 25 derecenin üzerine de yine 10000 e çıkıyor fan sesi çok şiddetli. Bu durum beni rahatsız ediyor. yazılanları okudum, aracımı bende çok kısa mesafe kullanıyorum uzun yol yaptığımda normale dönüyor, bunun bir ayarı yok mudur acaba?


Çevrimdışı pehlivan_m

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Hepinize merhaba skoda dostları;
 
    Araçlarımızdaki rölanti şekli çalışma prensibi servis teknik ekibi ve bir arkadaşımın yurt dışı yazışmaları ile şöyle çalışmakta.
 
 *  Araç normal duruş pozisyonunda çalışır vaziyette , D konumda dururken, muhakkak frene baskı çok abartı olmamak kaydı ile biraz baskı uygulayarak olmalı.
 
     Bu şekilde yazılım aracın durduğunu algılayıp devri daha verimli konum olan 7000 ile 8000 arasına alıyor.
 
     peki neden sonra 10000 devire çıkıyor? Nedeni ise basit dur kalklı trafikte gaz, fren, gaz, fren şeklinde çalışmaması için frenden ayak çekildiğinde araç otomatik devri 10000 e yükseltiyor ve hareket kazanıyor. Böylece ayak sadece frende durarak işimizi hallediyoruz. Devrin bu şekilde çalışması mekanik ve yakıt anlamında bize sıkıntı çıkarmamasını sağlıyor.
 
 * Araç P konumunda ise tamamen havanın durumu ve motorun sıcaklığına göre değişim gösteriyor.