Alıntı yapmayım diyorum ama yapmadanda olmuyor aha bu yoruma katılıyorum işte..bizim ustalar ancak üfürme sallama konusunda ustalar kendi işini yapamazlar sağa sola çamur atarlar.luk oıl koca bi marka kötü dandik mazotu olsa gs,fb,bjk gibi spor kulüpleriyle anlaşma yapıpta milyonlarca taraftarı kendine çekermi yahu el insaf..yaklaşık 1 aydır luk oıl den alıyorum inanın tık yok hemde indirimle 3,37 den aldım daha dün akşam ataşehir den gayette memnunun..öncesinde ise total ve opet alırdım ama bi kere pendikte claas diye marka açılışına denk geldim adam sıfır mercedesi çekti fulledi dedim ona bişey olmazsa bizim traktör pd dizele hiçbişey olmaz bas doldur..oturduğumuz yerden karalamak kolay en iyisi denemek ayrıca daha yakıttan motoru yiyeni görmedim ben...
Konuyu biraz açayım ben de o zaman; açayım ki umarım bundan sonra bu tarz "üfürme"leri görmeyelim...
Eğer akaryakıt markaları arasında gerçek manada bir "performans testi" yapılacaksa nasıl yapılır? Bu soruya yanıt arayalım.
Öncelikle alırsınız Dünya'nın en güçlü dizel motora sahip otomobilini. Bu aracın deposuna test edeceğiniz yakıtları koyarsınız ve aracı hava sıcaklığının aynı olduğu, nem oranın aynı olduğu, vb. şartların tamamının aynı olduğu bir durumda defalarca dyno'ya çıkarırsınız. Dyno'nun aynı araç için yapılan peşpeşe testlerde bile belli bir oranda sapma gösterebileceğini de hepimiz biliyoruz, o da ayrı bir konu. Ama eldeki en iyi test yöntemi bu olur sanırım. Tutup da testi 105 beygirlik TDI üzerinde yaparsanız farkın dynodaki olası sapmadan mı yakıt farkından mı olduğunu anlayamazsınız; bundan dolayı en güçlü dizel motora sahip aracı dynoya çıkarmanız lazım...
Gelelim işin tasarruf tarafına. Aynı güzergah, aynı saat olsa dahi farklı günlerde yapacağınız ortalama tüketim testi yanıltıcı olur. Aynı koşulları hiçbir şekilde tekrar sağlayamazsınız. O zaman ne yapılacak? Yine aynı aracı alacaksınız, bu aracı Silverstone ya da Nürburring gibi bir piste çıkaracaksınız. Depoya koyduğunuz yakıt miktarı gramına kadar aynı olacak, lastik sıcaklığı aynı olacak, hava sıcaklığı aynı olacak, nem oranı aynı olacak, rüzgar hızı ve yönü aynı olacak, vb. koşullar aynı olacak. Sonra siz bu aracı sabit hızla o pistte hababam döndüreceksiniz. Hangi yakıtla depo doluyken araç daha fazla tur atabilmiş ona bakacaksınız...
Dayanım testi ise bence en zoru. Aynı banttan peşpeşe çıkan aynı seri motorda bile minimal düzeyde de olsa fark olabileceğini biliyoruz. Ancak yapacak birşey yok. Aynı banttan peşpeşe çıkmış motorları alacaksınız, bunları farklı yakıtlarla dolu depolara bağlayacaksınız, sonra da bakacaksınız hangisi ruhunu en erken teslim etmiş diye...
Gerçek manada, kesin sonuç verecek, aksi iddia edilemeyecek, objektif performans, tüketim ve dayanım testini başka bir şekilde yapamazsınız... Öbür türlü "o usta böyle dedi, bu servis böyle dedi" işiyle hiçbir yere varılmaz arkadaşlar...