škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Artık benzinliler dizeller kadar az yakıyor...

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Bir blog sayfası hep açmak istiyordum,bugünkü olaylardan sonra bir blog sayfası açayım dedim.
Hadi buyrun  

ARTIK BENZİNLİLER DİZELLER KADAR AZ YAKIYOR !
Bugün donanınım haber forumda bir arkadaşımın dizelden benzinliye geçiş adı altında bir yazı gördüm ve arabamın yakıt tüketim değerlerini söyleyerek tercih etmek istediği benzinli motor hakkında fikir beyan ettim ama benim için hiçte beklemediğim yanıtlar aldım.
Öncelikle 2 durumdan çok rahatsız olduğumu söylemeliyim.
1.si Türk halkının halen ön yargılarının kırılmadığının, teknolojiye güvenmediklerinin ve bilmediklerinin yada bilmek istememeleri beni gerçekten üzdü.

2.si ise belli bir konuşma üslübunun altına inen kişi ve kişilerdi.

Arabaya geri dönecek olursak,1.2 tsı 105 hp lik VAG grubunun yeni düzenlenen 16 valfli bir motoru bu, arabamın kasası ise Skoda Octavia Elegance ve dsg şanzımanlı versiyon.

Devamı için;
http://www.otomobilucargider.com/2015/01/artik-benzinliler-dizeller-kadar-az.html
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2015, 23:45:37 Gönderen: skoda2 »


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Yazınızı merak ettim ama linkiniz açılmıyor. Ilgi çekici olgunu düşünüyorum


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Link çalışmıyor düzenleme yapmalısın.
elegance=ugurcnplt



Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Açıkcası bende 1.2 Tsi dan sonra dizele geçmeyi hiç istemiyorum, çok ön yargılarım vardı, ama dizelle aynı tüketim, tamamen sessiz motor keyfi, bundan sonra dizel almam sanırım...


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
ben yılda 10000 km yi pek geçmediğim için dizeli hiç düşünmedim o yüzden benzinliye devam. şu anki aracım 1.4 ama eğer yeti'nin 1.2 si 16 valf olsaydı kesinlikle alırdım, 1,2 ile 1,4 arasında beygir ve tork farkı var ama bence o kadar fark edecek kadar değil, kendi aracım için konuşuyorum ben alırken yarış arabası olarak bakmadım geniş ferah ve konforlu olsun gözü ile baktım, aracın son sürati 140 olsa bile bana yeter, araç sollamalarında riske girmeden sollama yaparsan sıkıntı yaratmaz o yüzden 1,2 tsi rahatlıkla dizele tercih edile bilir eğer aşırı kullanılmıyorsa


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Eski 1.2 TSI'ın verileri yanlış gibi sanki. Ya da şöyle diyeyim, Octavia'da eski 1.2TSI motor kullanılmadı, sizin değerler Yeti'den alınma galiba. Yaptığınız karşılaştırma yanlış olmuş bu durumda. Tamam yeni 1.2 TSI motor daha iyi hızlanma değerlerine sahip ve daha az yakıyor olabilir ama bunda kasanın hafiflemesinin payı da büyük. Yeti 1400 kiloluk bir araç, yeni Octavia 1220 kilo sadece. Arada o kadar hızlanma ve son hız farkı olması ve yakıtının daha fazla olması normal yani.

Yeni 1.2TSI motoru kötülemek için yazmadım tabi bunları. Bende aracımdan ve yakıtından son derece memnunum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;494417
Eski 1.2 TSI'ın verileri yanlış gibi sanki. Ya da şöyle diyeyim, Octavia'da eski 1.2TSI motor kullanılmadı, sizin değerler Yeti'den alınma galiba. Yaptığınız karşılaştırma yanlış olmuş bu durumda. Tamam yeni 1.2 TSI motor daha iyi hızlanma değerlerine sahip ve daha az yakıyor olabilir ama bunda kasanın hafiflemesinin payı da büyük. Yeti 1400 kiloluk bir araç, yeni Octavia 1220 kilo sadece. Arada o kadar hızlanma ve son hız farkı olması ve yakıtının daha fazla olması normal yani.

Yeni 1.2TSI motoru kötülemek için yazmadım tabi bunları. Bende aracımdan ve yakıtından son derece memnunum.


yeti konusunda haklısınız kilodan dolayı yeni motor fazla bir ekonomi sağlayamaya bilir, şu an benim ortalamam ş.içi 8,2 lt eski 1.2 , 1.4 ten yarım lt civarı daha az bir tüketimi vardı 16 valfin ne kadar etkisi olur bilinmez ama 1-1.5lt fark ederse iyi bir değer olur bence


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Yorumlarınız için teşekkürler,hafifleyen gövde ve yeni kalibre edilmiş şanzıman derken bir nebze de olsa eski 1.2 tsı kullanan arabar ile karşılaştırmıştım ama tabiki aerodinamik etkilerden dolayı son hız artması ve tüketim 0,5 civarı bir düşüş yaşamasına etkili olmuştur


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Benim araç 1200 km oldu 1.2 tsi dsg elegance daha sehir içi 8.5 9 lt nin altına inemedim bakalım sabırsızlıkla bekliyorum (5000 km civarı) düşmesini.


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Öncelikle çok genel bir konu olmuş

Motorları yakıta göre besleme ve hacimlerine göre ayırırsak daha sağlıklı olur düşüncesindeyim. Buradan yola çıkarak:

Atmosferik benzinli bir motor, aynı hacimdeki aşırı beslemeli bir dizele göre daha çok tüketecektir. Bunun nedeni max güç ve torkunun az olması ek olarak da bu güç ve torku devir bandının sonlarına doğru vermesidir.

Geçtiğimiz yıllarda aşırı beslemeli benzinli motorlar sadece büyük hacimli motorlarda perf amaçlı kullanıldığından çoğu tüketici düşük hacimli ve atmosferik benzinli araçlar tercih ederdi. Bu araçların da min tüketimi 10lt civarı idi. Hal böyle olup da yeni nesil dizel motorları tercih edenler birden bire daha fazla güç ve torkla tanıştı. Ayrıca dizeller tüketimi 5lt lere kadar çekebiliyordu. Nasıl ilk başlarda benzinliden dizele geçiş sancılı olduysa şimdide yeni nesil benzinliyi savunmak oldukça zor

Yine de TSI ve TDI karşılaştırıldığında;

TSI ların atmosferik benzinlilere göre az yaktığı bir gerçek. Ancak aynı kullanım koşulları altında hiçbir zaman bir TDI kadar az yakamayacaktır.

TSI ın az yaktığı durumlar, uzun düz yollar, akan tarfik vb koşullarda olur. Oysa şehir içi dur kalk trafiği, kısa mesafeler söz konusu olduğunda tüketim gayet rahat 9 lu 10 lu litrelere çıkabilmektedir. Aynı koşullarda TDI ise 6,5-7lt görecektir. PErf lı kullanımlarda ise TSI da gaz pedalına bastığınız doğrultuda tüketim de artacak bu sefer de 10lt üstü rakamları görmeniz kaçınılmaz olacaktır. Ama yine TDI da aynı perf lı kullanımda tüketim max 8lt olacaktır.

Kısaca TSI evet ekonomiktir ancak aynı kullanım koşullarında hiç bir zaman TDI dan az yakmaz.

Asıl önemli olan nokta TDI ile TSI arasındaki tüketim farkının araçlar satın alınırken ki fiyat farkına deyip deymiyeceğinin hesaplanmasıdır. Ki bu durumda işin içine birçok parametre girer. Yıllık yapılan km, 2. elde satış fiyatı ve süresi farkı, benzin ve dizele yapılan yıllık zamlar, eğer varsa bakım fiyatları arasındaki farkalr vs vs.

Yukarıda bahsettiğim nedenler yüzünden insanların ülkemizde dizele bağlılıkları, firmaları dizel otoları benzinlileri çok büyük fiyat farkları ile satmalarına neden olmuştur. Örneğin B8 PAssat TDI Highline araç 112.400TL iken aynı donanım TSI 104.100 tL dir. Oysa Almanya sitesine baktığınızda bu motorlar için fiyatın aynı olduğunu görürsünüz.

Bu durumda kişi doğal olarak aradaki 8bin Tl lik farkın yakıt ve saydığım faktörler ile kaç yılda amorti edileceğini hesaplayarak kararını vermelidir. Bazıları için bu fark uzun yıllarda amorti edilmekte ve arabaya peşinen bu farkı vermektense aradaki farkı azar azar benzin tüketimine vermek daha mantıklı gelmektedir. Bazıları için ise tam tersi bir durum söz konusudur.

Buradan yola çıkarak herkesin isteği, kulanım tarzı ve amacına göre ve tabii en önemlisi bütçesine göre alacağı araç farklı olacaktır. Önemli olan aldığımız aracı objektif olarak değerlendirebilmektir. Ama ülkemizde maalesef çoğu kişi kendi aldığı malın en iyisi olduğunu düşünerek o malın ve markanın bedava avukatlığına soyunur.

TSI alan adam sorarsın yakıtı nasıl diye çok iyi çok tasarruflu dizele gerek yok der. Ama kime göre, hangi veriye göre. Belki senin koşulların ve beklentilerin benimkinden farklı :)

biraz uzun uzun yazdık, toparlıyayım. Özet olarak:

1- TSI ların atmosferik benzinlilere göre az yaktığı bir gerçek. Ancak aynı kullanım koşulları altında hiçbir zaman bir TDI kadar az yakamayacaktır.

2-Tercihte önemli olan kullanım koşulu, amacı ve kişinin zevk ve bütçesidir.

3- dizel ve benzinli tercihi de aradaki tüketim farkının kişi için önemli olan diğer parametreler de hesaba katılarak kaç yılda amorti edileceği, ve bu sürenin araçlar arasındaki fiyat farkına deyip deymeyeceğine göre yapılmalıdır


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Birde şöyle bir gerçek var benzin ince ve yoğunluğu düşük bir yakıt yanması daha kolay mazot ise daha kalın ve alev alması benzine göre daha yüksek sıcaklık gerektiriyor.Bu yüzden dur kalk trafiklerde benzin tüketimini ne yaparsanız yapın dizelin altına düşüremezsiniz.

Atmosferik normal koşullarda aşırı beslemeden az yakara ama azıcık gaz pedalını yoklayıp devirli kullanayım derseniz atmosferikten 1,5-2 kat yakacağınızda bir gerçek :)

Bana soracak olursanız senede en fazla 15 bin km yol yapıyorsam dizele yaklaşmam.Neden derseniz benzinlinin sessizliği dizele göre daha sarsıntısız gitmesi devir bandının geneş olması çok çok düşük devirlerde hafif bir dokunuşla toparlaması vb durumlardan dolayı her zaman benzinli araba dizelden öndedir.

Birde bazı markalarda benzinli-dizel farkı çok yüksek.Mesela bmw den yola çıkarsa 3.20i ile 3.20d  arasında 30 bin tl fark var ne kadar değer tartışılır :)

Benzinli olsun bizim olsun :D


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Daha önceden yetinin 1.2 tsı verileri ile yazılmış olan verileri, ülkemizde satılmamış olan A5 1.2  tsı ile güncelledim.


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Bana sorarsanız türkiyede dizele binilmez neden diye sorarsanız Türkiye de mazotun kalitesizliği yüzünden arızalanan dizel motorlar.Ben turbo tamiri yapıyorum ve kalitesiz mozottan kaynaklanan sıkıntılar yüzünden bunu söylüyorum ve düşünüyorum . Ben sadece turbo kısmına bakıyorum birde pompa enjektör kısmı da var. ''Yaa arabama bi mazot aldım mahvoldu araç yada şu kadar masraf ettim'' diyen dizel kullanıcıları çok ama benzinli yada turbo benzinli araçlarda böyle bir sıkıntı olduğunu duymadım. Aradaki fark yok şu kadar km de kapanır (çok km yapanlara bir sözüm yok yılda 20000-25000 km veya üstü) yada az yakar çok kaçar diyenler birde bakım masraflarını ve bu sıkıntıları düşünsünler. Bunlar eklenince bana çok mantıklı gelmiyor dizel.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2015, 15:00:25 Gönderen: emrsln »