škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2008 fabia 2 yıpranmalar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gokcenonce

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese merhabalar.Öncelikle 3 yıldır fabia 2 1.4tdi amibante 105hp kullanıcıyım,chip tuningli kullanıyorum.aracımdan memnun olmamaya basladığım bir sürü sorun teşkil etmeye başladı..düzenli bakım yaptıran ve aracıma itina ile binen biriyim ama sonuç olarak ilk sahibinden yadigar bazı sorunlar zamanla artıyor..öncelikle şunu söyleyebilirim aracımda konfor namına hiçbirsey kalmadı.Tümsek ve kasislerde aracımda aşırı bir sarsıntı mevcut içerde huzurum kalmadı resmen çok rahatsız ediyor.sorun ya motorun takozlara vurması ya da ya süspansyon sisteminde öncelikle bu sorunu bilen var mı? Ayrıca sarj dinamosu ve trigerin oradan tıkırtı sesler geliyor.triger 10bin km önce değişti yani trigerde problem yok usta sarj dinamosu diyor yani bu kadar km de bi aracın sarj dinamosunun yıpranması normal mi..?içerde yolcu tarafında hava filtresini muhafaza eden köpükten gacır gucur sesler geliyor..bunla beraber havalandırma fan kayışından da hurultu sesleri geliyor ki asla son seviye kullanmadım kullanmam da kaldı ki son seviye zararlı olsa kayışa,bu adamlar bunun4kademe yapmazlardı diye düşünüyorum..3silindirden mütevellit çok homurtuluyuz maalum.ilk zamanlar hosuma gidiyordu ama artık çok yoruyor beni 3yıl tabi artık araçtan sıkıldığım için belki ama geyik olsun diye magirus gibi hafif ara gaz veriyorum arkadaslar varken gülüyorlar :) ayrıca  devir saatinden elektrik temassızlığı sesi geliyor ve bazen devir göstermiyor ya da calısır durumda devir saati bin devir olması gerekken 0 değer gösteriyor normali 3bin devir olması gereken hız da da 1500 2bin devir arası oluyor yani devir saati de arızalandı..bütün bu sorunları çıkaran aracım servis bakımlıdır bunu da söylemeden geçemicem ve hiç kazası bulunmamakta..şimdi siz hor kullanıyorsunuz bakmıyorsunuz diyebilirsiniz ama ben size şu kadar söyleyebilirim..aracıma baktıp kafa yorduğum kadar kendime baksam bilim adamı falan olurdum kesin:) bundan sonraki aracım da inşallah octavia olacak skodadan vazgeçmem kaldı ki selefi gruptaki aynı araçlara 5 10 bin tl fazla vermem bizde onlarda opsiyon olan seyler standart çoğu zaman ama bu sorunları çözmek bana maliyetli olacak gibi görünüyor..sizinde görüş ya da bu sıkıntıların neden kaynaklanabileceğine dair görüşlerinizi rica edicem..son olarak debriyaj bostayken arabada bi ses var debriyaja basınca ses gidiyor debriyaj seti(baskı balata) 2 ay once değişti valeo marka almıştım.. şimdiden herkese bu uzun yazımı okuduğu,cevapları ve önerileri için teşekkürü bir borç bilirim.


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Ben yıldan dolayı amortisörleri değiştirdim. Motor sarsıntılı çalışıyot mu rolantide?:


Çevrimdışı hunter

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 384
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, benim genel bir değerlendirmek olacak. Birçok japon ve avrupa üretimi araç kullandim.
 İzlenimim, avrupa araçlar hakim olarak daha nazli, yani çok özen gösteren gerek. Buna rağmen sorunlar seni bulabiliyor.
Kasa, yalitim japonlardan iyi, ama süspansiyon sertliği bozuk yollarda çileden cikmaniza neden oluyor, bu size uzun vadede alt takim maliyeti olarak geri donuyor.
Elektrik elektronik aksam olarak da japonlar daha iyi .
Agir Bakim periyotları japonların daha uzun, ornegin Japonlarda buji 40bin, triger kayissa 120bin,  zincirse unutun..avrupa da ise bujiler. 2 yol yada 20bin.  Bizde 2012  avensis de var, hava filtresi 45binde değişiyor.  
Sorunun dişinda bir cevap oldu biraz ama sonraki aracini japon düşünebilirsiniz. Üye arkadaşlar kizmasi, bu benim Görüşüm...


Çevrimdışı gokcenonce

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Evet ufak tefek sarsıntılar da ara ara mevcut o da enjektörden sanırım bir enjektörümde minimal sapma vardı zaten değerlerinde


Çevrimdışı gokcenonce

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ben birçok 2009 ve oncesi olan japonlardaki aracın iç oturma pozisyonundaki göğsun aşağıda kalma olayını sevmiyorum acıkcası e iyi bir japon için de iyi bir bütce gerek tabii bu faktörler de önemli:) tabiki burası bir fan sayfası ve sonucta tüm araçlar bir avuç civata ama herkesin görüşüne ve tecrübelerine büyük saygı duymak gerek diye düşünüyorum.teşekkür ederim.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Sarj dinamosunun bilyasindan ses geliyor. Ortalama 150lira masrafi var. Degismesine gerek yok kitlemiyor sadece ses yapiyor.
Aracinizin on takiminin kontrol edilmesi ve gerekenlerin degismesi gerekiyor.
Kopugu bilemem sarsintili motor olur mu olur.
Fan motorunun kayisi yok. Elektrikli bir motor sadece. Toz giriyor icine temizlenip kapatilmasi gerek.
Gosterge ilk defa sizde karsilastim o bir sorun. Tamiri ya da degisimi gerek..