Arabama chip tuning yapılmadan önce çok araştırdım.Maalesef bu motorla ilgili derli toplu bir bilgi yok..Bende internet üzerinden gerekli bilgi alamadığımdan hep ertelemiştim bu olayı..Sağolsun Doğukan abi sayesinde gerekli bilgilere ve bu işi yapan insanlara ulaştım.Kafamdaki soru işaretlerini giderdim ve arabama yazılımı yüklettim..Öncelikle genel olarak bahsedersem arabanın beyni sökülmüyor.OBD soketi diye geçiyor sanırım o vasıtayla yazılım yükleniyor.Yani herhangi bir sökme takma yok..3 haftadır yazılımlı geziyorum, hemen konu açmak istemedim, arabayı çözüp öyle konu açayım dedim farklılıkları daha rahat anlatmak için.
1.4 tdı kullanıcısının klasik sorunudur dönüşlerde arabanın 2. viteste gazı yememesi.Yazılım ile bu olay çözüldü.Artan tork sayesinde alt devirler epeyi canlandı.Araba daha canlı alt devirlerde.Keza 5.viteste 100km altı hızlarda rampaya yakalanınca vites küçültme olayı da sık sık yaşanır.Alt devirlerin güçlenmesi ile o sorunda artık yok.Yani kısaca alt devirler epeyi canlandı.Tahmini olarak 100-110hp arası bir güç ve 240-250nm arası bir tork elde edildi.Daha dynoya çıkmadım yakın zamanda çıkınca daha net bir bilgiye sahip olcaz.Yine aracın stock halinde üst devirlerde 4300-4500gibi motor sağır oluyodu.Kötü bir histi sanki araba kesiciye girmiş gibi.Şimdi o durumda yok.Araç gücü azalsa bile devir çeviriyor...Arabayı sürerken aldığınız keyf ise bambaşka.Artan tork insanı epeyi bir mutlu ediyor.:)Yakıt olarak hala deneme-ölçme safhasındayım, ölçüm bitsin daha net bilgilerle aydınlatacağım burayı.
En yakın zamanda bir hızlanma videosu da çekeceğim, daha doğrusu çektimde çok küfürlü hoş olmamış.
Denediğim araçları yazarsam şimdilik bir fikir sahibi olursunuz sanırım.
1.4 dizel yazılımlı(sanırım soft değildi epeyi duman vardı çünkü) C3'ü rahatça geçiyor.Özellikle hız arttıkça.
1.6 benzinli 2009 focusu 160a kadar geçiyorum sonra focus geçiyor.
1.5 dcı 90lık edc clio ilede kafa burun gidiyorum.
Kafanıza takılan bir şey olursa yazın cevaplıyalım.Geleceği aydınlatsın konumuz:D