škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Benzil - Dizel Kıyası ve Tercih

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: WhoCares;494961
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.


fabrika verileri efsanevi değerler. mutlaka erişenler olmuştur ama nerde, ne zaman ve ne şartlarda? :)
şehirdışında fabrika değerlerine yaklaşırsınız ama...


Çevrimdışı mavıcnc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb1907;494957
Walla ben araçları sürdüğüm için yazdım kendi aracımla zaten kıyaslayamıyorum ama 1,2 tsi optimal dsg var arkadaşımız şimdi ilanda satıyor. 1,4 tsi full almak için 1 aylık 2 tdi araç aldık arkadaşlara ikisini de test ettim dizellerin dağda düz vs. 1,2 tsi dsg çok daha iyi gidiyor dediğim gibi belki motor yeni diye daha açılmadığından olabilir pek sanmıyorum bunu da ekleyeyim. Şunu da diyeyim a5 tdi olan bir arkadaşımız vardı 2009 golf 1,4 tsi trendline bir diğer arkadaşımızla atışıyordu arabaya baya fark attığını söylüyordu. A5 tdi nin sahibi de abi deli gidiyor diyordu tsi, ne zaman derseniz 2011 lerde. Şunu da diyeyim arabayı lütfen alırken satmak için almayın keyifle binmek için alın ben şimdiki arabamdan o kadar memnunum ki anlatamam yani arabayı sürmek için bazen iş bitse de arabayla eve gitsem diyorum o kadar seviyorum ki eski arabam süperb di onada hayrandım ama bu bi başka hızlanmasına hayranım keşke ilk kalkışta pati çekme olayı daha az olsaydı tadından yenmezdi.

işte o zaman 4 çekerler tadından yenmez,


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb1907;494958
Dediğine katılıyorum bende eski süperb II TSİ kullanıcısı olarak şehir içinde 9 lt yakıyordum. Ama A7 başka şimdi 6,6 - 6,7 şehir içi. Kışında süperb le 10 lt yakıyordum şimdi A7 ile 7,6 - 7,7 yakıyorum. Süperb den sonra artık ibreye bakmıyorum :) ama şunu diyeyim 1450 kğ ramlık ve limuzin gibi bir araba için süperb de az yakıyor. SKODA yı seviyorum ben :)

Superb'deki motor eski teknoloji olarak doğal olarak yeni nesil TSI motorlara göre fazla yakıyor, üstüne MQB platformundaki ağırlık azalmasını da kattığınızda arada ciddi fark oluyor. Aynı şekilde yeni nesil TDI motorda da ciddi tüketim düşüşü var, dolayısıyla her halukarda tüketim karşılaştırmasında TDI-TSI kıyası ve sonucunda artık dizel almanın avantajı kalmadı gibi bir argümanın da doğruluğu yok. Yine her zaman söylediğim gibi genel olarak benzinli motorların fabrika tüketim verilerinden sapma yüzdesi dizel motorlara göre daha fazladır; TSI özelinde durum daha belirgindir. Tampon-tampona trafikte TSI motorun tüketim sapması TDI motorun tüketim fazlasından fazla olacaktır; aynı şekilde uzun yolda 130 km./saat üzeri hızlarda da tüketim sapması TSI da daha fazla olacaktır. Bunu geçmişte hem dizel hem de benzinli araç kullanmış biri olarak yazıyorum. TSI motorda 4,9 litre de 22 litre de ortalama tüketim görmüşlüğüm var Ankara içinde; uzun yolda ise 5,5-6 arası ve 13,4 litre ortalama görmüşlüğüm de var...
 
Alıntı yapılan: WhoCares;494961
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.

Bırakın fabrika verisini kullanıcı değerleri bile çoğu zaman objektif değil ne yazık ki. Bazı kişiler ne yazık ki "kasarak" elde ettikleri düşük tüketim değerlerini normal tüketim değerleri ve hatta şehir içi sürekli tüketim değerleri gibi lanse ederek potansiyel kullanıcıları fazlasıyla yanlış bilgilendiriyorlar. Kullanıcıların %90'ı, özellikle de benzinli araç kullanıcıları her nedense her zaman elde ettikleri minimum tüketim değerlerini verirken elde ettikleri maksimum tüketim değerlerini paylaşmaktan imtina ediyorlar...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı WhoCares

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;494965
Bırakın fabrika verisini kullanıcı değerleri bile çoğu zaman objektif değil ne yazık ki. Bazı kişiler ne yazık ki "kasarak" elde ettikleri düşük tüketim değerlerini normal tüketim değerleri ve hatta şehir içi sürekli tüketim değerleri gibi lanse ederek potansiyel kullanıcıları fazlasıyla yanlış bilgilendiriyorlar. Kullanıcıların %90'ı, özellikle de benzinli araç kullanıcıları her nedense her zaman elde ettikleri minimum tüketim değerlerini verirken elde ettikleri maksimum tüketim değerlerini paylaşmaktan imtina ediyorlar...

Tercihlerinin en iyi olduğunu sanal ortamda ıspatlamaya çalışıyorlar sanırım :)
Paylaşılanlar çok farklı ama dizelle benzin arasında %50 farkediyor km başına sanırım.Tabiki octavia olarak söylüyorum.
Araba tercihi kişinin şahsi ihtiyaçlarını iyi düşünmesiyle tercih sebebini ortaya koymalı sanırım.Kullanım şeklinden, yapılan mesafeye kadar birçok ihtiyacı iyi belirleyip şeçim yapmak lazım.Sanırım bende dizele doğru gidiyorum gibi.İlk başta veridğim para çok dokunmuyorda sonra her benzin istayonuna giriş beni etkiler gibi :)
Şimdi artık iyi bir 2. el mi yoksa sıfır mı almak lazım, 2. eli iyi araştırarak bakıcam.
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2015, 16:36:29 Gönderen: WhoCares »


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: WhoCares;494967
Tercihlerinin en iyi olduğunu sanal ortamda ıspatlamaya çalışıyorlar sanırım :)
Paylaşılanlar çok farklı ama dizelle benzin arasında %50 farkediyor km başına sanırım.Tabiki octavia olarak söylüyorum.
Araba tercihi kişinin şahsi ihtiyaçlarını iyi düşünmesiyle tercih sebebini ortaya koymalı sanırım.Kullanım şeklinden, yapılan mesafeye kadar birçok ihtiyacı iyi belirleyip şeçim yapmak lazım.Sanırım bende dizele doğru gidiyorum gibi.İlk başta veridğim para çok dokunmuyorda sonra her benzin istayonuna giriş beni etkiler gibi :)
Şimdi artık iyi bir 2. el mi yoksa sıfır mı almak lazım, 2. eli iyi araştırarak bakıcam.


ben arabamı ilk aldığımda şu soruları düşündüm önce:
yılda 15bin km'den fazla yapar mıyım?
ne kadar geniş bir araç olsun?
otomatik vites zorunluydu benim için.
sizin gibi ilk alışta daha fazla para verip depoyu doldururken rahat etmek

elbette bir çok kriter daha var ve bunların bir çoğu kişisel yorumlara açıktır. İçiniz ve cebiniz hangisine siniyorsa onu alıyorsunuz.

Aracımı aldıktan sonra 15bin yaparım derken 20binden fazla yapmaya başladım (bu rakam daha da artıyor), bagaj zaten hangar gibi her görenin ağzı açık kalıyor :)


Çevrimdışı Furki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Skoda Yeti 1.2 TSİ DSG vardı annemde. Inanın bana arabaya benzin yetiştiremiyoduk ve araç biraz hantaldı çünkü 1.2 motor kasaya hafif kalıyodu
Eminim ki aynısı Octaviada yaşarsınız. Kim ne derse desin 1.2 tsi bu kasaya hafif
1.4 iyi gider ama 1.2 az
1.6 tdi ise gez gez bitmiyor :)
Seçim sizin
Ama benzin alcaksanız 1.4 alın bari... Bunu dikkate almanızı öneririm


Çevrimdışı bulentcandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
https://onedrive.live.com/redir?resid=9C80652D8F633352!17406&authkey=!ADsj-vkDCZT25zw&ithint=file%2cxlsx

Güncel otomobil, akaryakıt ve vergi değerlerini girerek yukarıdaki linkteki hesaplamadan yararlanabilirsiniz. Tablo yapısını ve formüllerini bozmamaya dikkat edelim.

Şehir içi kullanımı için; nispeten küçük ebatlı, hafif yapılı, düşük silindir hacimli dizel veya hibrit araçlar idealdir diye düşünüyorum

Şehir içinde çok kısa mesafelerde, özellikle kışın soğuk havalarda otomobil kullanıyorsanız dizel avantaj kaybeder. Dizel motor ısınıncaya kadar normal değerlerden biraz daha fazla akaryakıt yakar.

Eğer sürekli şehir dışı kullanımınız varsa dizel ve benzinli motorlar birbirine yakın tüketim değerleri sergilerler.

Şehir içi ve şehir dışı senaryolarına göre fabrikanın verdiği akaryakıt tüketim değerlerini tabloda yerine yazarak dizel mi, benzinli mi tercihini kabaca yapabilirsiniz.


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
1.4 tsi var bizde tekirdağdan izmite gittik 1 ay önce 110 a sabitledim aracı istanbulda gişe köprü trafiği dahilinde yakıt tüketimi 5.4 tü .. şehir içi kullanımlarımda 50 km yol yapıyorum çarşıda dolaşarak 6.5 filan çıkıyor araç 13bin kmde şuan ve çok memnunum yakıtından ve performansından .. ben alırken şöyle düşünerek aldım dizel ile benzin arasındaki bakım fiyatlarının farkı dizele göstermen gereken önem titizlilikten sıkılmıştık artık ve aradaki vergi farkıda göz önüne alınmalı..


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
PErf olayına değinirsek TDI alara artık yazılım yapılabiliyor ve manuel-DSG olmasına gör 130-150hp 280-310nm arasında güçler alınabiliyor.

Yüksek perf isteyen için TDI ın perf sorunu bu şekilde ortadan kalkabilir.

1.2 ile 1.6 vergi olayına gelirsek arada sadece 400TL lik bir fark var. Bunun amortismanını çok da hesaplamaya gerek yok.

2. elde illa ki dizel daha pahallıya satılır, bunun yanında satış süresinin kısalığını da hesaplamak da yarar var.

Bir arkadaşımız önemli olan araçtan keyif almak demiş. Çok katılıyorum. Ben çoğu benzinli araçta gözüm yakıt göstergesinde iken, pedalı halıya yapıştıramazken bu zevki nasıl alacağım? Ama TDI da gazı köklesem de en fazla göreceğim tüketim 7-8lt olacaktır.

Dediğim gibi bence sizin tercihiniz TDI ile  1.4TSI arasında olmalı. NEdeni basit. TSI ların yakıtı arasında çok büyük fark yok ama 1.4TSI peff olarak 1.2 den kat kat üstün. Durum böyle iken 1.2TSI tercih etmek benim düşünceme göre yanlış. Aradaki 6bin tl lik farkı kendi koşullarınıza göre ne kadar zamanda amorti edeceğinizi hesaplayıp ona göre karar verin.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Eğer 4 sene binip satacaksanız birde arabayı alırken kredi çekip borca girecekseniz kesinlikle TSI alın derim.Alıp uzun süre 5-6 sene binicem peşin para alıcam derseniz o zaman TDI almak daha mantıklı bu kriterleride unutmayın.

1.2 TSI küçümsenecek bir araba değil bi önceki sayfada arkadaşın dediğine katılıyorum performans olarak tatmin edici bir motor ara hızlanmaları vs gayet güzel.Arkadaşımın golf 7 1.2 tsı arabası ile 1-2 kere ışıklarda kalktık ben anca 3.vitese attıktan sonra boy boy fark açabildim ki bu beni bayağı şaşırtmıştı.

Aynı şekilde başka bir arkadaşım 1.4 tsı passat ile 1.2 tsı jettayı karşılaştırmışlar.Otobanda denedik dediler öyle ama aman bi fark olmadı hatta passatçı arkadaş tamponumdan ayrılmadı demişti.

Dediğim gibi kriterleri iyi değerlendirmek lazım fabrika verilerinede pek güvenmeyin derim benzinli aşırı beslemeli arabalarda 5 lt de yaktırırsın 15 lt de yaktırırsın tamamen ayağına ve trafik koşullarına bağlı.Amasya gidi bi yerde çok trafik olacağını sanmam 7,5 lt nin üzerine çıkacağını pek sanmıyorum :)


Çevrimdışı Esrfoglu

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ben kıyaslamaya girmeyeceğim. Diğer birçok arkadaşında söylediği gibi mutlulukla bineceğiniz aracı kendiniz seçin. Ancak yıllık raakamları da çok göz önünde bulundurmayım. fb1907 Adem arkaddaşımın da söylediği gibi bindiğinizde mutlu olacağınız aracı seçin. Şimdi gelelim değerlendirmeye. Uzun süredir TDI kullanan birisi olarak en kendi adıma artık benzinli araca binemiyorum. Önceki gün sırf denemek için Konya - Ankara arasında sabırla 100 km. sabit hızda denedim. Kış lastikleri ve havanın soğuklluğunun da etkisi ile sadece şehirler arası 3,6 ortalama elde ettim. Hangisini seçerseniz seçin şimdiden hayırlı olsun.


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Yetinin 1.2 si ile kesinlikle karşılaştırmayın ki 1.2 tsı şuanda dizel octavia ya göre çok daha performanslı,eger yahu dizele gerek yok boşuna o kadar para yatırmıyım derseniz benzinli alın ama yok ben dizel almak istiyorum derseniz dizel alın.


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Yeni nesil 1.2 Tsi'yi nedense çoğu arkadaş önermemiş, bence şu anda piyasa da ki yakıt/performans olarak dizele direk rakip bir motor. Bundan önce ki hemen hemen tüm araçlarım dizeldi, uzun zaman sonra benzine geçtim, iyi ki de geçmişim, sessiz, performanslı, yakıt tüketimi düşük. Uzun yolda ortalamam 5.5-6 LT, şehir için 7-7.5 LT, motor çok canlı, 1.4 kafadan 2 lt farkediyor, hem şehir içi, hem şehir dışında, bence hiççç gerek yok, hem alırken fazla para, hem yakıt tüketimi fazla, hem vergisi fazla. Şu an ki şartlarda en mantıklı motor...Kesinlikle pişman olmazsınız...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Kadir Hocam; 1.2TSI perf olarak fena değil ama yaptığınız karşılaştırmalarda şöyle bir fark var. Bildiğim kadarıyla 1.2 TSI GOlf ve Jetta bahsettiğiniz kapışmada adı geçen Passat ve Sizin aracınızdan hafifler. Bu durumda özellikle düşük hızlardaki gidişte çok da fark olacağını sanmam. Yine bildiğim kadarıyla Passat eğer eski nesil TSI değilse 122hp. Yani jetta ile aralarında hem ağırlık farkı far hem de beygir farkı yaklaşık 15. Evet az bir değer değil 15hp ama 1.2TSI A7 ile 1.4TSI A7 arasında bu fark tam 35hp.

Amacım 1.2TSI alan arkadaşları eleştirmek veya kötü tercih yaptıklarını belirtmek asla değil. Dediğim gibi herkesin kendi tercihi, zevki, bütçesi ayrı.

Benim düşünceme göre ben ekonomi yapmak istiyorsam ve aradaki maliyet farkı benim için önemli değilse o zaman tercihim %100 dizel olur. Ancak aradaki fark benim için önemli ise, farkı amorti etme süresi 4-5 yıl veya daha çok ise o zaman tercihim benzinliden yana olurdu. Bu durumda da işin içine araçtan alacağım zevk girer. Benzinli alacağıma göre, dizelden fazla yakacağım kesin, o zaman keyfime bakıp 140hp lik üniteyi alırım.  Aracın verdiği güç ve hissiyat aradaki 1,5-2lt lik tüketim farkına da değer.

Benim gözümde 1.2TSI çok ortada. Ne dizelle ölçüşebilecek kadar tutumlu ne de benzinli keyfi verecek kadar güçlü.


Çevrimdışı mavıcnc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar her şey para ile kıyaslamayın sürüş zevki çekiş kullanım zevki olarak 1,6 tdı ya da 1,4 tsı.... satmak mesele olduğunda ise 1,6 en çabuk satılanı. insanlarda dizel algısı var bizler gibi formlarda araştıran kadar kafasında sadece dizel algısı olan yüzlerce insan var bir de aradaki fark sanki satarken konulmuyor gibi düşünülüyor 2, el fiyatlarda ona göre şekil alıyor. .şimdi artık yeni dizel ve benzinli motor bakım fiyatları hemen hemen aynı çünkü ikiside tubo beslemeli motor.yani paran hangisine yeterse onu al tek fark dizel ilk çalıştığında biraz sesli daha sonra çok keyifli bir sürüş var.
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2015, 08:48:00 Gönderen: mavıcnc »