Şimdi hocam şöyle bir durum var;
Dizelin bakımlarının benzinliden pahallı olduğu tamamen bir hurafe. Neden derseniz 2007 yılından bu yana çeşitli marka ve model araçların benzinli ve dizel seçeneklerini kullandım. Bu süreç boyunca araçlarımı yetkili servise emanet ettim. Ve her seferinde özellikle hem dizel hem de benzinli modellerin aynı km deki periyodik bakım fiyatlarını karşılaştırdım. Aradaki far, ama benzinli ama dizel lehine, max 100-250tl arasındaydı.
Dizel bakımlarının ağır olduğu genelde turbo beslemeli dizellerin ülkemize geldiği ilk yıllara dayanır. Bunu nedeni o yıllarda ülkemizde ub motorlara yeterli özenin gösterilmemesidir. Hem turbo araç kullanma gereklerinin bilinmemesi hem de euro-dizel yerine normal mazot kullanımı o motorlarda ağır sorunlara yol açmıştır. Bunun dışında enjektör ve pompa diyebilrsiniz. Ama enjektör ve pompayı bozabilecek koşullar benzinli için de mevcut. Yani risk yine aynı.
Gelelim 2.ele.
Yukarıda bahsettiğim nedenlerden önceleri böyle bir intiba vardı. 100bindeki dizel alınmaz diye. Ama şu an böyle bir durum söz konusu değil. Bilinçli bir kullanıcı tarafından kullanılmış ise dizel motorlar benzinlilerden çok daha dayanaklı ve uzun ömürlü olabilirler. Benim gözlemlediğim kadarıyla da ikinci elde dizel her zaman daha çok tercih ediliyor.
Ben de kendimden örnek vereyim.2007 yılında sıfır olarak aldığım Astra CDTI aracımı 2009 yılıında 100bin km deyken 27Bin Tl ye sattım. Aynı dönemde benzinli Astralar 22-24bintl lerde ilana çıkıyorlardı.
Sakın kimse yanlış anlamasın, bunu dizeli savunmak için yazmadım. Önceki post larımda da dediğim gibi. Herkes kendi koşullarına uygun aracı tercih eder ve o kişi için bu tercih optimum dur. Bizlerin bunu eleştirme hakkı yok. Ancak bazı yanlış sanrıları da düzeltmekte fayda var