škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Benzil - Dizel Kıyası ve Tercih

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Suyari

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
S. a. Herkese iyi akşamlar.
Kardeşimin ricası üzerine aranıza katılıp, dizel benzinli arasında ki farkları tecrübeleri me dayanarak yazmaya çalışacağım yorumlara göz gezdirince duygusallığın ağır bastığını görmekteyim sanırsın dizel motoru olan araç güneş enerjisi ile çalışan araba imiş gibi övüle övüle bitirilememiş daha az yaktığı kesin fakat alırken ödediğiniz astronomik fark ağır bakım maliyetleri ve maalesef ülkemizde 100 bini deviren dizel araçların hele ki 150 binden sonra pert muamelesi gören bir motorun ne kadar al benisi olur o sizin cebiniz ve cesaretinizle alakalı bir durumdan ibaret oluyor ki buna da kimsenin diyeceği bir şey yok. Ben 25 bine aldığım dizel polo mu iki yıl sonra 18 bin 600 zor sattım(araç 150 binde idi:)) bu size bir örnek olsun, şuan 1.2 tsi Octavia var polo ile şehir içi sıcak aylar da 5,5lt yakıyordum bununla 6,2-6,3lt soğuk aylarda ise polo 6,5-6,9lt yakarken Octavia 7 lt yakıyor, her iki araba da günlük rutin 30 km mesafe kat ediyor, işin ince hesabına girince de benzinli aracın daha makul olduğu görülüyor şimdi dizelciler diyebilirler ki benzinli araç almışsın met ediyorsun ama inanın istese idim dizelini de alırdım fakat hani derler ya sütten ağzımız yandı yoğurdu üfleyerek yiyiyoruz:):) son olarak 2014 model 1.2tsi dsg Octavia mı satılığa çıkarttım nedeni kesinlikle çok yakması değil 1.2 tsi daki performans beni bu kadar etkiledi ise; nasip olursa RS' me(2,0 TSİ) sanırım aşık olacağım her şey gönlünüzce olsun hakkınızı helal edin..


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Suyari;495297
.....ağır bakım maliyetleri .....


Ben dizel  kullanıyorum.Acaba bakımları eksik mi yaptırıyorum.Bir fark göremiyorumda.Ayrıca Lpgli olanlar gibi lpg ayarı,buji kablosu buji bobin gibi masrafları da yok.Uzun vadede Trigeri setine baskı balatalarına da baktım.Astronomik bir fark göremedim.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Şimdi hocam şöyle bir durum var;

Dizelin bakımlarının benzinliden pahallı olduğu tamamen bir hurafe. Neden derseniz 2007 yılından bu yana çeşitli marka ve model araçların benzinli ve dizel seçeneklerini kullandım. Bu süreç boyunca araçlarımı yetkili servise emanet ettim. Ve her seferinde özellikle hem dizel hem de benzinli modellerin aynı km deki periyodik bakım fiyatlarını karşılaştırdım. Aradaki far, ama benzinli ama dizel lehine, max 100-250tl arasındaydı.

Dizel bakımlarının ağır olduğu genelde turbo beslemeli dizellerin ülkemize geldiği ilk yıllara dayanır. Bunu nedeni o yıllarda ülkemizde ub motorlara yeterli özenin gösterilmemesidir. Hem turbo araç kullanma gereklerinin bilinmemesi hem de euro-dizel yerine normal mazot kullanımı o motorlarda ağır sorunlara yol açmıştır. Bunun dışında enjektör ve pompa diyebilrsiniz. Ama enjektör ve pompayı bozabilecek koşullar benzinli için de mevcut. Yani risk yine aynı.

Gelelim 2.ele.
Yukarıda bahsettiğim nedenlerden önceleri böyle bir intiba vardı. 100bindeki dizel alınmaz diye. Ama şu an böyle bir durum söz konusu değil. Bilinçli bir kullanıcı tarafından kullanılmış ise dizel motorlar benzinlilerden çok daha dayanaklı ve uzun ömürlü olabilirler. Benim gözlemlediğim kadarıyla da ikinci elde dizel her zaman daha çok tercih ediliyor.

Ben de kendimden örnek vereyim.2007 yılında sıfır olarak aldığım Astra CDTI aracımı 2009 yılıında 100bin km deyken 27Bin Tl ye sattım. Aynı dönemde benzinli Astralar 22-24bintl lerde ilana çıkıyorlardı.

Sakın kimse yanlış anlamasın, bunu dizeli savunmak için yazmadım. Önceki post larımda da dediğim gibi. Herkes kendi koşullarına uygun aracı tercih eder ve o kişi için bu tercih optimum dur. Bizlerin bunu eleştirme hakkı yok. Ancak bazı yanlış sanrıları da düzeltmekte fayda var :)


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Dizel benzinli hakkında daha yorum yapmak istemiyorum benim düşüncemi anlamışsınızdır sanırım son 2 tane resim yükleyeceğim bu yüklediğim resimlerde 5 - 10 km resini hanıma araba sürmeyi öğretiyorum en az 10 kere falan stop ettirmiştir arabayı kadıracam diye gerisini siz düşünün nasıl sürdügünü araba bağırınca vites değişiyor falan :) bense dikkat ederek sürdüm bu sefer basmadım karma olarak baka bilirsiniz zaten ort. Kmreden anlaşılacağı gibi.



30 kmre sürdügüm 20 şehir dışı sayılır ama şehir dışı dediğimde şehir içi sizin tem çevre yolu gibi dediğiniz yolda 10 tane tam kırmızı ışık var hepsine yakalandım arabada 4 kişiydik yani boş değildi. Onun resmini unutmuşum ondada 4.9 litre ortalama var ortalama hız 56km yani uzunyol değil karma. Bu güçte bir araba bu verilerle çok yakıyorsa artık söylenecek söz kalmıyor. Hayırlı geceler.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com

Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Yalnız rampası bol bir yerde yaşıyorsanız kesinlikle 1.2 TSI değil :) 2 gündür Ankaradayım. Hangi rampada kalacaz diye düşünmekten fenalık geldi. Önde kimse yoksa az fazla abanınca gaza sıkıntı olmuyor ama rampa bir yerde arada kaldıysanız, gaza fazlada basamıyorsunuz, turbo devreye girene kadar araba gitsem mi dursam mı diye baya bi düşünüyor :)


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;495363
Yalnız rampası bol bir yerde yaşıyorsanız kesinlikle 1.2 TSI değil :) 2 gündür Ankaradayım. Hangi rampada kalacaz diye düşünmekten fenalık geldi. Önde kimse yoksa az fazla abanınca gaza sıkıntı olmuyor ama rampa bir yerde arada kaldıysanız, gaza fazlada basamıyorsunuz, turbo devreye girene kadar araba gitsem mi dursam mı diye baya bi düşünüyor :)

Bahsettiğiniz olay kesinlikle yaşanmıyor, turbo boşluğu yok denecek kadar az zaten, ben Karadenizdeyim her yer yokuş, kaç defa araba dolu yokuşta durdum kalktım trafikte hiçbir zaman bahsettiğiniz durum olmadı...Sizin araçta belki bir problem vardır.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Eski düzen benzinliler performans/ ekonomi konusunda sıkıntılıydı ama şimdiki yeni nesil turbo beslemeli benzinliler tercih edilebilir durumda.

Uzun yolda benzinli ve dizel arası tüketim farkı 1-2 lt yi geçmiyor. Şehir içinde ise, özellikle kışın dizelin ısınana kadar gerçek bir performans ve ekonomi verememesini de hesaba katarsak, bence şehir içi ve kısa mesafeler için dizelin pek bir avantajı kalmıyor.

Tamam aracım az yakıyor, performansı da fena değil. Ancak ayda 3000 km yapan bir insanım, 3 ayda bir 10bin bakımına giriyorum. Benim için dizel çok faydalı oldu.

Ama adam işe servisle gidiyor, haftasonu ya da acil birşey olursa çıkarıyor arabasını, ayda 500 bilemedin 1000 km zor yapıyor. Bu adamın da dizelde ısrar etmemesi lazım.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
90.000+ km deki dizellerde bakım maliyetleri her zaman daha yüksektir.En basitinden bi enjentörünüz arızalandı kafadan 1000 tl tutuyor.Beniznlide 350-400 tl civarında enjektörler.Buna benzer bir çok örnek verebilirim iş sadece 15-30 binlik rutin bakımlarla bitmiyor :)


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Y.Emre52;495399
Bahsettiğiniz olay kesinlikle yaşanmıyor, turbo boşluğu yok denecek kadar az zaten, ben Karadenizdeyim her yer yokuş, kaç defa araba dolu yokuşta durdum kalktım trafikte hiçbir zaman bahsettiğiniz durum olmadı...Sizin araçta belki bir problem vardır.
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.

Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2015, 21:22:47 Gönderen: ailotana »


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;495412
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.

Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.

Ben DSG için bahsettim, Manuel için yorum yapmayım ama ben dsg de hiç sizin dediğiniz problemleri yaşamadım...Günümüz düşük hacimlilerinde turbo motorlarda şu motor şu kasayı kaldırmaz olayı da hala nasıl kullanılıyor onu da anlamıyorum. 105 hp lik motor, sürekli turbo devrede, niye kaldırmasın? Bu da ayrı tartışma konusu tabi...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;495412
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.

Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.


O dediğiniz olay turbo lag diye geçiyor.İsterse aracınız 2.0 olsun dik rampalarda yüksek devirde vites atmak lazım.1500 devirde bi üst vitesi yakalarsanız toparlaması biraz uzun sürüyor.Bene genelde dik rampalarda 4000 devir civarında vites atıyorum yoksa dediğiniz olay oluyor.

Alışveriş merkezi olayıda araba benzinli olduğundan dizelle tamamen farklı şanzıman oranları var o yüzden böyle olması çok normal atmosferik olsun turbolu olsun genelde bu durum olur :)


Çevrimdışı Suyari

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;495412
Aracımda bir problem yok. Benim demek istediğim turbo boşluğu da değil. Turbo 1400 devirde açılıyor ama gaza az basınca ayağını debriyajdan çekince devir 1200-1300 civarlarında kalıyor. O sırada titremeye başlıyor araç. Çünkü turbo olmayınca 1.2 motor bir araç 1200 küsür kiloyu kaldıramıyor. Gaza fazla basınca sorun olmuyor ama öndeki adam sakin sakin kalkıyorsa dediğim olay oluyor. Ankarayı ne kadar biliyorsunuz bilmiyorum ama 10 derecelik rampalar değil bahsettiğim.

Aynı şey alışveriş merkezlerinin altındaki otoparklarda da oluyor. Yukarı çıkarken 1.viteste tırmanıyorum hep çünkü 2.vitese atınca devir yine düşük kalıyor ve dediğim olay orda da oluyor.
Ağustos ayında tatil dönüşü Ankara yada uğrayalım dedik cad. ismini bilmiyorum ama Ata kuleye çıkarken di sanırım bayağı bi rampa hatta bildiğin bir tepeye çıkıyorduk sanki ,trafikte vardı dur kalk yapıyorduk ama dediğiniz sorun hiç olmadı durduğumuz her noktadan 1250 kğ + 700 kğ biz ve eşyalar üstüne klimanın da açık olmasına rağmen hiç bayılmadan bizi yormadan kedi gibi tırmayala tırmayala  çıkıyordu. Yaklaşık 8 aydır araba bizde bu zaman zarfında hiç bir rampada bizi üzmedi valla öttüre öttüre benim diyen arabaları arkamızda bırakıyoruz saygılar..  (1.2 TSİ DSG)


Çevrimdışı Y.Emre52

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Suyari;495423
Ağustos ayında tatil dönüşü Ankara yada uğrayalım dedik cad. ismini bilmiyorum ama Ata kuleye çıkarken di sanırım bayağı bi rampa hatta bildiğin bir tepeye çıkıyorduk sanki ,trafikte vardı dur kalk yapıyorduk ama dediğiniz sorun hiç olmadı durduğumuz her noktadan 1250 kğ + 700 kğ biz ve eşyalar üstüne klimanın da açık olmasına rağmen hiç bayılmadan bizi yormadan kedi gibi tırmayala tırmayala  çıkıyordu. Yaklaşık 8 aydır araba bizde bu zaman zarfında hiç bir rampada bizi üzmedi valla öttüre öttüre benim diyen arabaları arkamızda bırakıyoruz saygılar..  (1.2 TSİ DSG)

Dediğiniz rampa, Cinnah Cd.sidir muhtemelen...Kesinlikle katılıyorum, en ufak bir çekmeme, gitmeme gibi bir problem görmedim bende...


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Y.Emre52;495415
Ben DSG için bahsettim, Manuel için yorum yapmayım ama ben dsg de hiç sizin dediğiniz problemleri yaşamadım...Günümüz düşük hacimlilerinde turbo motorlarda şu motor şu kasayı kaldırmaz olayı da hala nasıl kullanılıyor onu da anlamıyorum. 105 hp lik motor, sürekli turbo devrede, niye kaldırmasın? Bu da ayrı tartışma konusu tabi...
Anlatamıyorum herhalde? Turbo hangi devirden sonra devrede? 1400 değil mi? 1400 devire gelmeden bu araç normal 1.2 değil mi? Evet. Ben motor kasayı kaldırmaz mı diyorum? Bunu tartışan mı var? Çok dik bir rampada önünüzde nazlı nazlı kalkan bir araç olduğunda gaza az basmak zorunda kaldığınızda turbo devreye girmediğinde kalkmıyor işte araç yerinden. Tekrar söylüyorum bunu 10 derecelik 20 derecelik rampalarda yapmıyor. Baya 50-60 derecelik rampalar var Ankara'da önünüzü bile göremediğiniz.
Alıntı yapılan: kadir_;495416
O dediğiniz olay turbo lag diye geçiyor.İsterse aracınız 2.0 olsun dik rampalarda yüksek devirde vites atmak lazım.1500 devirde bi üst vitesi yakalarsanız toparlaması biraz uzun sürüyor.Bene genelde dik rampalarda 4000 devir civarında vites atıyorum yoksa dediğiniz olay oluyor.
Alışveriş merkezi olayıda araba benzinli olduğundan dizelle tamamen farklı şanzıman oranları var o yüzden böyle olması çok normal atmosferik olsun turbolu olsun genelde bu durum olur :)
Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.

Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.
Alıntı yapılan: Suyari;495423
Ağustos ayında tatil dönüşü Ankara yada uğrayalım dedik cad. ismini bilmiyorum ama Ata kuleye çıkarken di sanırım bayağı bi rampa hatta bildiğin bir tepeye çıkıyorduk sanki ,trafikte vardı dur kalk yapıyorduk ama dediğiniz sorun hiç olmadı durduğumuz her noktadan 1250 kğ + 700 kğ biz ve eşyalar üstüne klimanın da açık olmasına rağmen hiç bayılmadan bizi yormadan kedi gibi tırmayala tırmayala  çıkıyordu. Yaklaşık 8 aydır araba bizde bu zaman zarfında hiç bir rampada bizi üzmedi valla öttüre öttüre benim diyen arabaları arkamızda bırakıyoruz saygılar..  (1.2 TSİ DSG)
Rampa tırmanma konusunda sıkıntı var demedim ki ben zaten? Torosları tırmandık geldik daha 3 gün önce. Araçta 3 kişiydik, bagaj dolu ağzına kadar. 130'a sabitledim çıktım. Hatta arada gaza abandım 150-160'a da çıktı. Daha da giderdi belki. Aynı yerde 1.6 MPI 110'u geçmiyordu gazı köklesende.



Edit: Aracı DSG olanlar, manuel vites olanı kullandınız mı ki böyle saldırıyorsunuz bana kesinlikle olamaz böyle bir şey, senin aracın bozuk vs. diye? Vites oranları farklı olabilir.
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2015, 08:27:28 Gönderen: ailotana »