Anlatamıyorum herhalde? Turbo hangi devirden sonra devrede? 1400 değil mi? 1400 devire gelmeden bu araç normal 1.2 değil mi? Evet. Ben motor kasayı kaldırmaz mı diyorum? Bunu tartışan mı var? Çok dik bir rampada önünüzde nazlı nazlı kalkan bir araç olduğunda gaza az basmak zorunda kaldığınızda turbo devreye girmediğinde kalkmıyor işte araç yerinden. Tekrar söylüyorum bunu 10 derecelik 20 derecelik rampalarda yapmıyor. Baya 50-60 derecelik rampalar var Ankara'da önünüzü bile göremediğiniz.
Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.
Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.
Rampa tırmanma konusunda sıkıntı var demedim ki ben zaten? Torosları tırmandık geldik daha 3 gün önce. Araçta 3 kişiydik, bagaj dolu ağzına kadar. 130'a sabitledim çıktım. Hatta arada gaza abandım 150-160'a da çıktı. Daha da giderdi belki. Aynı yerde 1.6 MPI 110'u geçmiyordu gazı köklesende.
Edit: Aracı DSG olanlar, manuel vites olanı kullandınız mı ki böyle saldırıyorsunuz bana kesinlikle olamaz böyle bir şey, senin aracın bozuk vs. diye? Vites oranları farklı olabilir.
Senin dediğin olay turbosu 1500 devirde devreye giren ve 1500 devirin altına düşmüş her turbo basınçlı arabanın çok dik rampada başına gelen olay aslında bunun 1,2 TSİ -1,4 TSİ - 1,6 tdi vs.. olması fark etmez zaten. Düzde bile 1400 devrin altında gaza basınca araba hangi vites olursa olsun yani hızlanmaz gitmez, 1500 devire gelince birden hızlanmaya başlar. Sizin yapacağınız çok dik bir rampada dur duysanız kalkarken fazla gaz verip hızlanana kadar yarım debriyajla kalmanız tabi bu durum baskı balatayı biraz üzebilir ona da yapacak bir şey yok
DSG lerde de dikkat ettiyseniz çok dik bir rampada gaza basınca araba kalkmaz belli bir seviyeden sonra gazın şiddetine göre turboyu doldurup kalkar hatta çoğu zaman dik bir rampada kalkarken pati çeker.
Suyari iyi bilir octavia almadan önce 1,2 tsi dsg yi test etmiştik bayi girişindeki dik rampada durma evresine gelmiştik tekrar kalkarken arabaya gaz basınca hemen cvp vermedi ancak sonra pati çekerek kalkmıştık diye hatırlıyorum yanlışım varsa düzeltsin beni.
Kısaca senin anlatmak istediğin araba 1500 devrin altına düşünce atmosferik basınçlı bir arbaya dönüşüyor düz 1,2 lt motora ve rampa yukarı turbo devreye girene kadar sıkıntı çekiyorsun ayrıca dediğini şöyle katılıyorum motor 1,4 tsi olsa daha rahat toparlayacak 1,2 ye göre.