Arkadaşlar 2014 DSG Rapid sahibiyim. Bu seferki konum kullanım ile ilgili. Aşırı trafik dışında manuele pek almıyorum arabayı tabi ufak müdahaleler oluyor mecburi. Bunlardan biri özellikle yokuş çıkarken devir 35-40 a yükselmesine rağmen vites yükselmiyor. Genelde 2 den 3 e atmıyor ben atıyorum aynı olay frenle uzun süreli yokuş inişlerinde de oluyor. İlla manuel müdahale etmek gerekiyor bunun sebebi sizce nedir?? DSG ayarlayamıyor mu bu duru mu?
Benim anladığım kadarı ile araç çıktığı rampa eğimini o andaki güç ve torka bağlı olarak kıyaslama yapıyor ve ona göre vitesi yükseltip alçaltmaya karar veriyor, yani varyasyona göre vites seçimi yapıyor, bunu nereden çıkardın derseniz şöyle açıklarım; genelde gaz pedalına dokunarak kullanmaya alıştığımdan (hep benzinli araç kullanmaktan huy oldu) araç rampa çıkarken mesela 2.viteste rampanın başlarında gaza basmam oranında yeterli gücü sağladığını varsayıp 3.vitese atıyor ve kısa bir mesafe sonra baktı ki bu güçle bu rampa çıkılmaz hemen geri 2.vitese düşüyor ve deviri yükseltmeye başlıyor, neredeyse rampa bitene kadar devir yükselerek vites atmadan devam ediyor, eğer rampa bitiminde gaza aynı oranda basmaya devam edersem bir üst vitese atıyor, gazdan ayağımı çekersem vites atmıyor ve devir düşürüyor, rampa inişlerinde de vites yükseltip aracı salmak yerine deviri dibine kadar dayayarak aracı kompresyon yaparak motor freni eşliğinde rampa inmeyi tercih ediyor, ben hep manuel vites kullandım bu güne kadar, manuel viteste de kullanırken buna benzer bir kullanım tarzım vardı o yüzden bana herşey normal geldi sanki dsg yi programlarken manuel kullanım tarzı mantığında programlamışlar ve güvenli sürüşü ön plana almışlar.