škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yokuşlarda Devir Yükselmesi

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rapidgen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2014 DSG Rapid sahibiyim. Bu seferki konum kullanım ile ilgili. Aşırı trafik dışında manuele pek almıyorum arabayı tabi ufak müdahaleler oluyor mecburi. Bunlardan biri özellikle yokuş çıkarken devir 35-40 a yükselmesine rağmen vites yükselmiyor. Genelde 2 den 3 e atmıyor ben atıyorum aynı olay frenle uzun süreli yokuş inişlerinde de oluyor. İlla manuel müdahale etmek gerekiyor bunun sebebi sizce nedir?? DSG ayarlayamıyor mu bu duru mu?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Müdahele etmeyin. Gaza bastığınız sürece vites yükseltmez.  Yokuş bitiminde ya da gazdan ayağınızı hafif çekince vites yükseltir.


Çevrimdışı rapidgen

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;495204
Müdahele etmeyin. Gaza bastığınız sürece vites yükseltmez.  Yokuş bitiminde ya da gazdan ayağınızı hafif çekince vites yükseltir.


Tabi normali müdahale etmemek ama her zaman yapmadığı için ve araç kısa mesafede zorlanıp bağırdığı için vites büyültüp aracı rahatlatıyorum. Yanlış mı yaptığım?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
DSG: Eğim, gaza basma oranını gereken güç ve tork u hesaplayip en ideal şekilde vitesi değiştirir. Siz gaz pedalına alıştıkca  DSG yi daha verimli kullanırsınız.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rapidgen;495196
Arkadaşlar 2014 DSG Rapid sahibiyim. Bu seferki konum kullanım ile ilgili. Aşırı trafik dışında manuele pek almıyorum arabayı tabi ufak müdahaleler oluyor mecburi. Bunlardan biri özellikle yokuş çıkarken devir 35-40 a yükselmesine rağmen vites yükselmiyor. Genelde 2 den 3 e atmıyor ben atıyorum aynı olay frenle uzun süreli yokuş inişlerinde de oluyor. İlla manuel müdahale etmek gerekiyor bunun sebebi sizce nedir?? DSG ayarlayamıyor mu bu duru mu?


Benim anladığım kadarı ile araç çıktığı rampa eğimini o andaki güç ve torka bağlı olarak kıyaslama yapıyor ve ona göre vitesi yükseltip alçaltmaya karar veriyor, yani varyasyona göre vites seçimi yapıyor, bunu nereden çıkardın derseniz şöyle açıklarım; genelde gaz pedalına dokunarak kullanmaya alıştığımdan (hep benzinli araç kullanmaktan huy oldu) araç rampa çıkarken mesela 2.viteste rampanın başlarında gaza basmam oranında yeterli gücü sağladığını varsayıp 3.vitese atıyor ve kısa bir mesafe sonra baktı ki bu güçle bu rampa çıkılmaz hemen geri 2.vitese düşüyor ve deviri yükseltmeye başlıyor, neredeyse rampa bitene kadar devir yükselerek vites atmadan devam ediyor, eğer rampa bitiminde gaza aynı oranda basmaya devam edersem bir üst vitese atıyor, gazdan ayağımı çekersem vites atmıyor ve devir düşürüyor, rampa  inişlerinde de vites yükseltip aracı salmak yerine deviri dibine kadar dayayarak aracı kompresyon yaparak motor freni eşliğinde rampa inmeyi tercih ediyor, ben hep manuel vites kullandım bu güne kadar, manuel viteste de kullanırken buna benzer bir kullanım tarzım vardı o yüzden bana herşey normal geldi sanki dsg yi programlarken manuel kullanım tarzı mantığında programlamışlar ve güvenli sürüşü ön plana almışlar.


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Dsg de yokus inerken fren yaparsaniz vites duser. Devir 3000lere gelir. Bi daha gaza basmazsaniz vites yukselmez. 0 tuketimde devam eder yokus asagi durum devam ettikce.
Yokus yukarida ayni sekilde 3000 3500 bazen duruma gore dahada cok devir cevirip vites arttirir. Cunku vites attiginda olusacak devirde araci rahatca goturmek ister.