Ne manuel ne otomatik ne DSG ne easytronic, ... ... ... hiç bir şanzımanı sürüş esnasında boşa atmamak gerekir.
1- Her ne kadar elektronik sistemlerle donatılmış olsa da günümüz otomobilleri, ısınmış motorda ani soğumaya neden olursunuz, orta vadede silindir ağızlarında kılcal çatlaklara neden olursunuz.
2- DSG de manuel de wash-up denilen mantıkla yağlanırlar. Bu da tüm dişlilerin dönmesiyle gerçekleşir. Rampa aşağı boş viteste sallarsanız aracı, bu dişliler motor tarafından 800d/d ile döndürülürken, sıçan dişlisi, kilit mekanizması, senkromeçi, ...vs.' si daha hızlı döneceği için yağlama sağlıklı olmayacaktır.
00:50' de tekerlekler tarafından döndürülen şanzımanın nasıl hareket ettiğini görebilirsiniz:
[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE]
Boşa atmak yerine eğer varsa bir üst vitese atın. Tabii ki sürüş güvenliği anlamında olması gereken viteste inmek de her zaman tercih edilmelidir.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2015, 10:50:35 Gönderen: Uğur Akar »
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!