škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG yi hareket halinde boşa atmak

mşah · 29 · 12664

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;495894
Hatırladığıma göre kullanım kitabında boşa atmayın diye yazıyordu. Riske girmeye gerek yok diye düşünüyorum. .


Aynı uyarı manüel vitesler için de yapılıyor aslında, sanırım şanzıman probleminden ziyade güvenli sürüş açısından yazılıyor

Alıntı yapılan: hakan_by;495916
Kullanım klavuzunda vites N deyken  özellikle de motor çalışmıyorken araç hareket ettirilmemelidir yazdığını bende okudum


Bahsedilen durum motor çalışmazken evet sakıncalı sebebine gelince şanzıman içerisinde  yağlama olmadığı için dişliler ve miller zarar görebilir ama motor çalışırken öyle bir sıkıntı söz konusu değil


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Mehmet Hocam dediğiniz doğru olabilir ama kullanım klavuzunda geçen ''vites N deyken  özellikle de motor çalışmıyorken araç hareket ettirilmemelidir'' den ben vites N deyken araç hareket ettirilmemelidir.Özellikle de motor çalışmıyorken buna dikkat edilmelidir gibi birşey anlıyorum


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Şimdi tekrar baktım bu belirttiğim husus octavianın kullanma klavuzunda yok ama golf7 nin kullanma klavuzunda syf 175 de sol altta not olarak belirtilmiş. İşin gerçeği ben de bu durumun aslını merak ediyorum


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Hakan by çelişkili bir durum ama sakıncası olsaydı önlemini alırlardı diye düşünüyorum, nasıl hareketsiz haldeyken frene basmadan N ye geçmiyorsa hareket halindeykende geçmezdi  halbuki mandala basmadan N ile D arasında geçiş yapıla biliyor her hangi bir uyarı da yok


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Ne manuel ne otomatik ne DSG ne easytronic, ... ... ... hiç bir şanzımanı sürüş esnasında boşa atmamak gerekir.

1- Her ne kadar elektronik sistemlerle donatılmış olsa da günümüz otomobilleri, ısınmış motorda ani soğumaya neden olursunuz, orta vadede silindir ağızlarında kılcal çatlaklara neden olursunuz.
2- DSG de manuel de wash-up denilen mantıkla yağlanırlar. Bu da tüm dişlilerin dönmesiyle gerçekleşir. Rampa aşağı boş viteste sallarsanız aracı, bu dişliler motor tarafından 800d/d ile döndürülürken, sıçan dişlisi, kilit mekanizması, senkromeçi, ...vs.' si daha hızlı döneceği için yağlama sağlıklı olmayacaktır.

00:50' de tekerlekler tarafından döndürülen şanzımanın nasıl hareket ettiğini görebilirsiniz:
[YOUTUBE]ahkuhIHKq9o[/YOUTUBE]
Boşa atmak yerine eğer varsa bir üst vitese atın. Tabii ki sürüş güvenliği anlamında olması gereken viteste inmek de her zaman tercih edilmelidir.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2015, 10:50:35 Gönderen: Uğur Akar »
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Arabayı çalıştırıp D'ye alıyorum, ne zaman ki motor stop edilecek o zamana kadar D'de gidip geliyorum  :) Ne boşa, ne N'ye :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;505267
Arabayı çalıştırıp D'ye alıyorum, ne zaman ki motor stop edilecek o zamana kadar D'de gidip geliyorum  :) Ne boşa, ne N'ye :D
Kaç kere "S' de çok iyi gidiyor" diye yazdığını hatırlıyorum. :D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur Akar;505270
Kaç kere "S' de çok iyi gidiyor" diye yazdığını hatırlıyorum. :D


Hmmm, uzun zamandır yapmıyorum, nasıl hızlı kaçacağını biliyorum, ondandır

Minik kasa TSI motor bi başka  :p


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
WV yeni çıkacak olan 1,5 TSİ de motor kapatma teknolojisi kullanacakmış, demek ki ben artık gönül rahatlığıyla boşta kullanmaya devam edebilirim :D. Bugün bende bir deneme yaptım tabi güvenli bir şekilde kendimi riske atmayacak şekilde, boşta giderken motoru stop ettim direksiyon elektrikli olduğu için güvenlik amaçlı durana kadar sertleştirmedi, tamamen durmaya yakın birden bire kazık gibi oldu. Bunu da öğrenmiş olduk hareket halinde bir şey olup ta motor stop ederse panik yapmaya gerek yok anlaşılan :).

Alıntı:
Bu yüksek teknolojili motorların özellikleri arasında yeni bir yanma döngüsü (Miller döngüsünden üretilmiş) ve değişken türbin geometrili turboşarj (VTG) bulunuyor. Motor 1400 rpm’de 200 Nm tork üretebiliyor. İlk kez piyasaya çıkacak 1.5 TSI Evo 130 PS güç çıkışıyla motoru kapatarak boş viteste sürüş imkanı da veriyor. Sürücü ayağını gazdan çektiğinde motor tamamen kapatılabiliyor. Bu motor kapatma özelliği bugüne kadar sadece hibrit otomobillerde bulunuyordu. Bunun sebebi de motor kapandığında elektromekanik direksiyon ve fren servosu gibi özeliklerin hala enerjiye ihtiyaç duyması. 1.5 TSI Evo motorun motor kapalı sürüş özelliği standart olarak gleiyor ve yakıt tüketimini 100 km’de 0.4 litreye kadar azaltıyor. Diğer verimlilik önlemleriyle birlikte motor toplamda 100 km’de 1.0 ltireye kadar yaktı tasarrufu yapabiliyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;599302
Cut-off sisteminden farkını pek anlayamadım?


Cut-off düz yolda yada çok hafif meyilli yolda aracın hızını kesiyor ve mesafe kısalıyor, bu sistemde vitesi boşa alarak aracın kendi ağırlığının ataleti ile ilerlemesini sağlıyor ve araç motor freni yapmadığı için daha uzun mesafe gidiyor, bu durumda rölantide yakıt tüketeceği için tamamen kapanıyor ve hiç yakmıyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;599308
Cut-off düz yolda yada çok hafif meyilli yolda aracın hızını kesiyor ve mesafe kısalıyor, bu sistemde vitesi boşa alarak aracın kendi ağırlığının ataleti ile ilerlemesini sağlıyor ve araç motor freni yapmadığı için daha uzun mesafe gidiyor, bu durumda rölantide yakıt tüketeceği için tamamen kapanıyor ve hiç yakmıyor.


Benim bildiğim; cut-off da zaten meyilli yollarda belli bir hızda araba giderken gaza basılmadığı halde motora herhangi bir yük binmediğinden pistonlar çalışsa bile yakıt akışının kesilmesidir diye biliyorum.

Sizin yazdıklarınızda hızını kesiyor, mesafe kısalıyor ne demek anlamadım?

Ayrıca vitesi boşa alma diye de bir şey sözkonusu değil. Yük binip binmediğini boşta nasıl anlasın?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Düz yolda ayağını gazdan çekince araç yavaşlamaya başlıyor motor freninden dolayı, bu süre zarfında benzin tüketmiyor ama diyelim 500 mt sonra araç iyice yavaşlayıp durma noktasına geliyor, fakat aynı hızda vitesi boşa alırsanız araç 1000-1500 mt sonra durma noktasına geliyor bu süre zarfında rölanti tüketimi oluyor. Yeni teknoloji ile yapmak istedikleri olay bu ayağını gazdan çekince CUT-OFF devreye girmek yerine vites kendini boşa alıyor motoru kapatıyor siz müdahale edene kadar ( frene yada gaza basarak ) araç kendi hızıyla daha uzun mesafe gitsin ve bu süre zarfında rölanti tüketiminide sıfırlamak.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;599357
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Düz yolda ayağını gazdan çekince araç yavaşlamaya başlıyor motor freninden dolayı, bu süre zarfında benzin tüketmiyor ama diyelim 500 mt sonra araç iyice yavaşlayıp durma noktasına geliyor, fakat aynı hızda vitesi boşa alırsanız araç 1000-1500 mt sonra durma noktasına geliyor bu süre zarfında rölanti tüketimi oluyor. Yeni teknoloji ile yapmak istedikleri olay bu ayağını gazdan çekince CUT-OFF devreye girmek yerine vites kendini boşa alıyor motoru kapatıyor siz müdahale edene kadar ( frene yada gaza basarak ) araç kendi hızıyla daha uzun mesafe gitsin ve bu süre zarfında rölanti tüketiminide sıfırlamak.

Olayın aslını bilemiyorum. Cut-off varken ne kadar gerekli hesaplamak lazım. Ayrıca boşta gitmek nekadar güvenli?