Bugün tesadüf bir Bosch Dizel Servisinin önünden geçiyordum. Arabayı bir göstereyim dedim.
Bilmeyenler için Bosch Dizel Servisi , normal Bosch servislerden biraz farklı ve gittiğim yer sadece dizel pompa ve enjektöre bakıyorlarmış. Önünde rahat 10-15 araç vardı. Turboya da bakıyormusunuz diye sordum, hayır dediler, sadece enjektör ve pompaya uzmanlaşmışlar.
Benim de belirgin bir sıkıntım yoktu ama aracın km sine bağladığım bir nazlılık da yok değildi.
Neyse, oradaki arkadaşlar sağolsun hemen ilgilendiler. Sen dur hele falan demeden, anahtarı aldılar, OBD den hemen bilgisayara bağladılar, hatta arkadaşın biri sağolsun test sürüşüne de çıktı, falan. Baya memnun kaldım açıkçası. Böyle yerlerde genelde sap dibi dolanırsın saatlerce, biri benle ilgilensin diye.
Bilgisayardaki ölçümlerine göre, aracımda bariz bir sıkıntı yoktu. Ancak kilometresine bağlı olarak enjektörlerin bir elden geçmesi gerektiğini belirttiler. Tam anlamadım ama çok bariz olmayan rakamsal farklar da varmış. (Bu kısmı tam anlayamadım.)
Normalde, bu kmdeki araçlarda enjektör değişiminin önerildiğini, bunun da 4000 TL civarı tutacağı, ancak kendi servislerinde enjektörleri elden geçirdiklerini söylediler.
Bunun için, dizel motor mantığında çalışan bir bilgisayarlı bir makineleri varmış (sonra içerde de gördüm) Enjektörler bu alete bağlanıyor, bildiğin araç çalışır gibi mazot gönderiliyor, varsa sorunlu parça değişiyor..vs.
Bunun da günahı, işcilik sadece 180 TL, artı her bir enjektörün değişecek parçasına göre 500-600 hatta 1000 lirayı bulabiliyormuş. Bu işlemi yaptırmazsam, ilerde enjektörün işemesi ya da pompayı bozması gibi sorunlarla karşılaşmam olasılığı da hatırlatıldı.
Bu arada sağolsunlar, içerde makineleri , çalışma mantığını, enjektörleri..vs hepsini gösterdiler. İşlemin de 3-4 saat sürdüğünü söylediler. Benim araç 3 silindir olduğu için, 4 silindirliye göre de biraz daha avantajlı olduğum da hatırlatıldı.
Borcum ne dedim, para pul istemediler. Bu test için 20-30 TL isteyen servisler var.
Çok merak ettiğim Carbon Clean olayını sordum. Kesinlikle bulaşma dediler. Bu işlemin, şişirmece olduğu, hatta enjektöre de zarar verme riskinin olduğunu söylediler. Başka bir Bosch serviste bu CC olayına 90 TL fiyat almıştım. CC nin fetvasını almadığım için, depoya atılan enjektör temizleyici (asılı tinerdir o sıvıların) zart zurt şeyler de caiz midir diye hiç mi hiç sormadım.
Doğukanın bana hararetle önerdiği Manifold Kurum Temizleme (Manifoldu alıp tak tak vuruyorlar sanırım, soba borusu gibi
) olayını da sordum. Bizim pompa meme araçlarda manifoldun çok kurum tutmadığını, daha çok yeni nesil partikül filtreli dizellerde bu kurumun olduğunu söyledi. Söyleyenin yalancısıyım, ben de bilmiyorum
Valla ne yalan söyleyeyim, adamlar beni ikna ettiler. Orada 600 liram olsaydı, tak çıkarıp verecektim. Kredi kartına taksit de olmuyormuş. Benim gibi aracını daha YÜZBİNlerce km sürme hayali kuran insanlar için denemeye değer.
Aracımda şimdilik bir sorun göremiyorum ama bir gün, bu sebepten yolda kalmak ve 3000-4000 TL masraftan da çıkmak istemem açıkçası. Elim bollaşınca düşüneceğim.
Bu da böyle bir bilgilendirme yazısı olsun.