škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Enjektör ve Carbon Clean Hakkında

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Bugün tesadüf bir Bosch Dizel Servisinin önünden geçiyordum. Arabayı bir göstereyim dedim.

Bilmeyenler için  Bosch Dizel Servisi , normal Bosch servislerden biraz farklı ve gittiğim yer sadece dizel pompa ve enjektöre bakıyorlarmış. Önünde rahat 10-15 araç vardı. Turboya da bakıyormusunuz diye sordum, hayır dediler, sadece enjektör ve pompaya uzmanlaşmışlar.

Benim de belirgin bir sıkıntım yoktu ama aracın km sine bağladığım bir nazlılık da yok değildi.

Neyse, oradaki arkadaşlar sağolsun hemen ilgilendiler. Sen dur hele falan demeden, anahtarı aldılar, OBD den hemen bilgisayara bağladılar, hatta arkadaşın biri sağolsun test sürüşüne de çıktı, falan. Baya memnun kaldım açıkçası. Böyle yerlerde genelde sap dibi dolanırsın saatlerce, biri benle ilgilensin diye.

Bilgisayardaki ölçümlerine göre, aracımda  bariz bir sıkıntı yoktu. Ancak kilometresine bağlı olarak enjektörlerin bir elden geçmesi gerektiğini belirttiler. Tam anlamadım ama çok bariz olmayan rakamsal farklar da varmış. (Bu kısmı tam anlayamadım.)  

Normalde, bu kmdeki araçlarda enjektör değişiminin önerildiğini, bunun da 4000 TL civarı tutacağı, ancak kendi servislerinde enjektörleri elden geçirdiklerini söylediler.

Bunun için, dizel motor mantığında çalışan bir bilgisayarlı bir makineleri varmış (sonra içerde de gördüm) Enjektörler bu alete bağlanıyor, bildiğin araç çalışır gibi mazot gönderiliyor, varsa sorunlu parça değişiyor..vs.

Bunun da günahı, işcilik sadece 180 TL, artı her bir enjektörün değişecek parçasına göre 500-600 hatta 1000 lirayı bulabiliyormuş. Bu işlemi yaptırmazsam, ilerde enjektörün işemesi ya da pompayı bozması gibi sorunlarla karşılaşmam olasılığı da hatırlatıldı.

Bu arada sağolsunlar, içerde makineleri , çalışma mantığını, enjektörleri..vs hepsini gösterdiler.  İşlemin de 3-4 saat sürdüğünü söylediler. Benim araç 3 silindir olduğu için, 4 silindirliye göre de biraz daha avantajlı olduğum da hatırlatıldı.

Borcum ne dedim, para pul istemediler. Bu test için 20-30 TL isteyen servisler var.

Çok merak ettiğim Carbon Clean olayını sordum. Kesinlikle bulaşma dediler. Bu işlemin, şişirmece olduğu, hatta enjektöre de zarar verme riskinin olduğunu söylediler. Başka bir Bosch serviste bu CC olayına 90 TL fiyat almıştım. CC nin fetvasını almadığım için, depoya atılan enjektör temizleyici (asılı tinerdir o sıvıların)  zart zurt şeyler de caiz midir diye hiç mi hiç sormadım.


Doğukanın bana hararetle önerdiği Manifold Kurum Temizleme (Manifoldu alıp tak tak vuruyorlar sanırım, soba borusu gibi :) ) olayını da sordum. Bizim pompa meme araçlarda manifoldun çok kurum tutmadığını, daha çok yeni nesil partikül filtreli dizellerde bu kurumun olduğunu söyledi. Söyleyenin yalancısıyım, ben de bilmiyorum :)

Valla ne yalan söyleyeyim, adamlar beni ikna ettiler. Orada 600 liram olsaydı, tak çıkarıp verecektim. Kredi kartına taksit de olmuyormuş. Benim gibi aracını daha YÜZBİNlerce km sürme hayali kuran insanlar için denemeye değer.

Aracımda şimdilik bir sorun göremiyorum ama bir gün, bu sebepten yolda kalmak ve 3000-4000 TL masraftan da çıkmak istemem açıkçası.   Elim bollaşınca düşüneceğim.

Bu da böyle bir bilgilendirme yazısı olsun.


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Carbon clean olayı onların dedigi kadar mantıksız değil. Aracimda resimde oldugu gibi soğuk motorda kurum atma vardı. Fiat yetkili serviste carbon clean yaptırdım düzeldi.



Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
çok bariz olmayan rakamsal farklar varsa bunun anlami aslinda "binmeye devam"dir. enjektor isemesinin olabilmesi icin enjektorlerden en az birinin sinir degere gelmis olmasi gerek. boyle bo sey olsa soylerlerdi zaten. sizin km de yuksek. depoya atilan enjektor temizleyiciyi kesinlikle tavsiye etmem bu kmlerde. sizin yapacaginiz dogukanin dedigi gibi binecekseniz emme manifold temizligi. commonrail kadar kurun yapmadigini da ogrenmis olduk ama km itibariyle yine de kurumlanma vardir herhalde. eger varsa bu temizlik cok fark ediyor. az maliyete baya atiklik kazandiriyor.

enjektor tamiri hakkinda ilk ceratoda tecrubem olmustu. aslinda dusuk devir giderken hafif atlamalar hissediyordum. enjektor memeleri degisince tamam biraz fayda gormedim degil ama bu atlamanin kesilmedigini, dahasi rolantide gaz verince motorun devirlenmesinin %100 senkron (4 enjektor icin) gerceklesmedigini anlayabiliyordum. enjektor memeleri degismisti 600 tlye. enjektor icinde bir de kutuk dedikleri aksam var. onlar da yaklasik bu paralara degisiyormus. belki o da yapilmaliydi bilemiyorum. kisacasi o iste de memnuniyet garanti degil. imkan varsa komple sifirlamak sanki daha mantikli. ya da tum enjektor aksami birden elden gecse daha iyi olabilir belki de. ama servisin soyledigi durum siIn icin "devam" demek bence.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Carbon clean konusunda , bu isi ticari olarak yapan servislerdense, önüne enjektöru alip bizzat ameliyat eden servisin dedigi daha dogru geldi bana. Tabi bu tartisilir. Internette yaptırıp memnun olan da var sıkıntı yasayan da. Ama hicbirinde dört dörtlük bir memnuniyete rastlamadim.

Benim aracta su an yaşadığım bir ariza yok. 100bin km uzeri pek cok dizel makina gordum, turbosu oten, geç calisan, tekleyen..vs. Allaha Şükür hicbirini yaşamadım.  Tabi bunu duzenli bakim yaptirmama ve düzgün yakit almama borclu sayilirim.

Ancak benim dusuncem, nerde trak orada birak, bozulana kadar kullan degil. Ise toplu taşıma ya da servisle giden , haftasonu yada ayda yilda bir aracını kullanan bir kullanici degilim.  Yeri geliyor sabahin korunde uzun yola çıkıyorum. Bu yüzden de bazi elemanlari vakti gelmede  degistirme yenileme taraftariyim. Sehirde yasayan biri yolda kalsa, arabasini kenara koyar,  ustasini cagirir yürütür gider. Ancak tasradayim böyle bir sıkıntı yasarsam cozumu cok cok zor olur.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Bu carbon clean ile ilgili konuların neredeyse tamamı dizel araçlarla ilgili. Peki arkadaşlar, biz TSI kullanıcıları için durum nedir?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Walla ben Carbon Clean yaptırıyorum hemen her arabama yaptırıyorum ben her yaptırdığımda memnun kaldım 2006 senesinde 2000 model 130 binde, mazda 3 30 binde - 60 binde - 90 binde yaptırdım hep memnun kaldım benim arabalarım benzinli idi. Bence ilk baştan 30  binden başlayarak düzenli yaptırılmalı sonuçta enjektörler tıkanıyor yavaş yavaş. Km resi yüksek 100.000 kmre yi aşmış bir dizel için belki sorun çıkartabilir. Ben kendim bizzat denediğim için yazdım.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fb1907;495780
Walla ben Carbon Clean yaptırıyorum hemen her arabama yaptırıyorum ben her yaptırdığımda memnun kaldım 2006 senesinde 2000 model 130 binde, mazda 3 30 binde - 60 binde - 90 binde yaptırdım hep memnun kaldım benim arabalarım benzinli idi. Bence ilk baştan 30 binden başlayarak düzenli yaptırılmalı sonuçta enjektörler tıkanıyor yavaş yavaş. Km resi yüksek 100.000 kmre yi aşmış bir dizel için belki sorun çıkartabilir. Ben kendim bizzat denediğim için yazdım.
Adem benim araç 83.000'de ve 4,5 yaşında. Bu durumda yaptırmanın faydası olur mu, zararı olur mu?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Zararı konusunda bir şey diyemem de ama şunu diyebilirim senin araç bende olsa kesin yaptırırdım. Ben şimdi 30000 bin bakımını yaptırmaya gidince de serviste yaptıracağım skoda yetkili servislerinde zaten yapıyorlar 100 tl civarında maliyeti var. Şu depo katkılarına inanmıyorum onuda diyeyim sizde derseler depoya katalım aynı şey diye kattır mayın ben depoya da kattığım oldu bir faydasını göremedim.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Bir ara ben de Würth'ün katkılarından atacaktım ama atmadım.O kadar iyi diyen insan olmasına rağmen kötü yanlarından bahseden birkaç kişi daha samimi geldi bana da.

Mustafa hocam adresini yollayabilir misin?Ankara'da galiba mekan.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Gittigim yer Ivedik Sanayi de Seckin Pompa.

Ivedik e girince sagda 88 Oto Sanayi sitesi var. Onun hemen girisinde sağda.


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Yuksek kmlerdeki benzinlilerde etkisi olabilir belki. Sonucta benzin ince bir yakit ve yanarak motora guc veriyor.

Ama dizelde calisma mantigi farkli.  Yakit enjektorden puskurtuluyor ve puskurtulme açısı duzeyi..vs hepsi önemli.


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Bence şu şekilde bakmak lazım olaya araba yürüdükçe yani km geçtikçe enjektörler kirleniyor tıkanıyor bence tıkanma seviyesine gelip kullanmaktansa düzenli olarak enjektör temizleyicilerle (güvenilir) bakımlarda temizlemek en iyisi.

Dizel olarakta ustalardan duyduğum ve chip atalnların tavsiyesi dizel motor için kesin yapılması lazım diyorlar her bakımda.

Bir siteden alıntı:

erhabalar..
 
Motorvac Firmasının CarbonClean efsanesi bu işe ismini vermiştir adeta.. Selpak mendil misali..
 
Türkiye Distribütörü Karbon Teknik İleri Teknoloji Ürünleri Ltd. dir. Sahibi Fatih Dizdar dır.
 
Zamanında bünyelerinde bulunmuşluğum sistem uygulayıcılarına eğitim vermişliğim var.
 
Gerçekten TR şartlarında her dizel otomobilin çok km yapmadan uygulatması ve peryodik olarak takip etmesi gerektiğine inandığım bir koruyucu bakım. Araçlarımızın bakımları km si geldiğinde yağını suyunu değiştirmekle bitmiyor malesef. Henuz bu kültürü oluşturamadık. Karbon oluşumu ve birikimi VAG Grubu Dizel motorların senelerdir başının belasıdır. Ya oluşumuna izin vermemeli yada oluşan karbonu sisteme tutundurmamalıyız..
 
Carbon Clean uygulaması Özellikle yakıt sisteminde kenarda köşede biriken katranımsı karbon birikintilerini temizler, kılcal boyutlardaki deliklerin orjinal hacmine dönmesine yardımcı olur. Genelde birlikte uygulanan Intake System Cleaner ile emme manifoldunda birikmiş kurumu sıvılaştırıp motordan geçirerek eksoza dönüşmesini sağlar, bu yöntem ile subaplar piston ve segmanları , turbo bıçakları da karbondan arındırılmış olur..
 
Std bir otomobilde 30k km de başlayıp 15k km de bir yapılması önerilir. Yazılım uyguladığımız otomobiller için bunu 20k km de başlayıp 10k km de bir uygulanmasını öneriyorum.
 
Her yaşta her km de otomobile uygulanabilir. Tabiki sistemin formunu gözetip uygun konsantrasyon oranını ayarlayarak.
 
 
Carbon Clean Depo katkısı değildir, Depo katkılarının bu düzeyde temizlik yapması imkansızdır.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Abi orda olayi abartmislar. 180k daki manifoldumu temizlemek icin 1litreden fazla tiner harcadim ve pisligi 1 hafta uzerimden cikmadi. Yaza dogru birdaha yapicam 50k lik manifoldun halini fotograflar gosteririm. Enjektor ayarlanmasi ve temizligi guzel bir olay oringini moringini falan degistiriyolar guzel oluyo. Aslinda listeme ben de aliyim o isi. Enjektor bakimi ve manifold temizligi bir de duz boru egzoz canina can katar bu arabalarin


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Dogukan seninki chipli makine . Onda daha fazla kurum olusabilir.

Benim aracta da illaki kurum cikacaktir yok degil 170 bine dayandi araç.

Aslinda kafamda egr iptali de var ama muayenede bu ise nasil bakiyorlar bilemiyorum.  

Dedigin gibi güzel bir manifold temizligi ardindan adam gibi bir enjektör bakimi ve doğru ayarlanmis soft bir chip tuning,  bu aletler bir 300 bin km görür sorunsuz.


Enjektör isi sadece kurumdan ibaret degil, yakitin alinmasi, yanma odasina ideal olcude ideal acida puskurtulmesi ... bunlar komplike sistemler. Bu yuzden bu enjektör revize isine sicak baktım acikcasi..