škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia 1 256 lık fren diski

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Arabamdaki 256 lık fren diskini, daha büyük olan, mesela 280 veya 310 luk diskle değiştirmek istesem, diskle beraber nelerin değiştirilmesi (disk, porya, taşıyıcı, pabuçlar, vs...) gerekir? değişim sonrası frenlemede iyileşme beklerken olumsuz bir durum yaşar mıyım sizce???
Uzman arkadaşlarımdan yorumlarını bekliyorum...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Anlaşıldı , sen de, ben de  arabaları satmadık ya,
altımızdakileri istediğimize çevirmeye çalışacağız.

ben de arkalara disk fren düşünüyordum bayadır, nasıl olur olur mu acep diye.

Ben senin yerinde olsam, diskin çlçüsünü değiştirmek yerine orjinal ölçüde brembo gibi performans kitlerine yönelirdim.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yeti'de bile önde 256 disk var, keza bir kasa eski Golf'ler de bile, Yeti 1500 kg'lık araç.

Daha iyi frenleme için bence disk yerine daha iyi bir balata takımı alabilirsin


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
abi en iyi yolu parçacıya gidiyosun 256lıkla 280liği eline alıyosun çeviriyosun araksını fark var mı ona bakıyosun. fark yoksa takılıyordur ancak kaliper ne olacak onu bilemiyorum.

diskte farklılık yoksa kaliperi de düşünürüz bir ara. irfan abinin dediği gibi iyi bir balata da bir nebze fren performansını arttırır.

arka disk olayına gelince; arka dingil komple değişecek. sanırım fren merkezleri ve boruları da farklıdır iş çok uzuyor. ancak 4 teker disk fabianın fren performansı çok başarılı.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Benim fabianın 4 fren disk.Gayet iyi duruyor.Özellikle arkası kampana olan araçlara binince fark daha net anlaşılıyor.


Çevrimdışı ahmet4283

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 130
    • Profili Görüntüle
Frenlemeden şikayetçiyim. Bununla ilgili bir konuya yazmıştım. Bana ön disk frenin %70 arka kampananın %30 frenlemeye katkıda bulunduğu söylendi. Arka balatalara baktırmamı fren hidroliğini değiştirmemi de tavsiye ettiler aynı konuda. Fakat anlamadığım fren disk çapı fabia 2 ile aynı olan hatta balataları bile aynı olan eski golf4üm (tabi ki ön arka disk fren :) ) frenlemede resmen çakıyordu. Birçok araba sürdüm ve 2001 golfün frenleneme performansını çoğunda göremedim. Yaz bakımında fren sistemine derinlemesine bir eğilecem bakalım.


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ahmet4283;497011
Frenlemeden şikayetçiyim. Bununla ilgili bir konuya yazmıştım. Bana ön disk frenin %70 arka kampananın %30 frenlemeye katkıda bulunduğu söylendi. Arka balatalara baktırmamı fren hidroliğini değiştirmemi de tavsiye ettiler aynı konuda. Fakat anlamadığım fren disk çapı fabia 2 ile aynı olan hatta balataları bile aynı olan eski golf4üm (tabi ki ön arka disk fren :) ) frenlemede resmen çakıyordu. Birçok araba sürdüm ve 2001 golfün frenleneme performansını çoğunda göremedim. Yaz bakımında fren sistemine derinlemesine bir eğilecem bakalım.


Mk4lerin frenler biraz dah iyhidir belki.Benim a4 Octavia da bile arkalar kampanaydı110.000 kmde alıp 170.000 km de 5 yıl kullandıktan sonra sattım hala sert bastığımda kafayı öncamda buluyordum.Eski sahibi ne zaman değiştirdi bilmiyorum.5 yıl boyunca hiçbirşey yapmamıştım frenlere.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı rapidspaceback

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
arkadaşım selamlar. bu hesap kaba taslak bir sayı. her aracın fiziksel yapısına ağırlık dağılımına göre değişiklik gösteriyor. bu oran üst sınıf spor arabalarda tam tersine dönebilmekte.
verdiğin karşılaştıma pekde karşılaştırma olmamış :) birincisi biri çift disk biri tek alan disk. birinin yük dağılımı çok iyi diğerininki daha tok bir yapıda. bu da frenleme sırasında yuk merkezinin değişmesine neden oluyor, bunu en az oranda hissettirende yapışırcasına yola tutunuyor. bende de suzuki swift vardı hemen hemen aynı kasalar oyüzden yaşadığın sıkıntıları aç çok biliyorum.
tadilat işine gelecek olursak disk değişimi kolay olmayacaktır. didk uzadığı için kaliperle arasındaki güvenli mesafe azalacağından kaliperin de değişmesi gerekir. ee busefer de ön tarafın tutuşunu arttırsan frenleme sırasındaki tutuş esnasında yük dağılımının çoğu öne geleceğinden aracın dengesini bozacaksın. bu daha tehlikeli olacaktır. arkalara disk yapmak istesen, iyi bir usta, benzer kasalarda kullanılan ebatlardaki arka disk kaliper seti ve porya ya ihtiyacın olacak. bu da astarı yüzünden pahalıya gelecektir.
en temizi bu tarz fantezilere girişmeden kampanalarınızı iyice kurumdan ve tozdan arındırın.   kaliteli kampana balataları kullanın. kaliteli bir fren hidroliği ile iç sıvısını değiştirebilirsiniz. yalnız bu işlemi yapan kişinin çok temiz işçilik yapması lazım, hava kabarcığı kalmamalı.
çok konuştum biliyorum ama umarım az da olsa işinize yarayabilir;)


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Ustadan ve sanayiden pek hoşlanmayan bir tipim...
Doğukanın gıdıklamasıyla bu iş aklıma düştü...ola ki sadece disk değişimi yeter mi diye merak ettim, yoksa benim tahminimce disk+porya+ taşıyısı+ kaliper+ pabuçlar değişmeli gibi...
bunun sonunda yine ürettiğim teoriye göre daha çabuk bloke olan bir fren sistemi karşıma çıkacak ki en istenmeyen sonuç bu olacak.
Arkaları disk yapmak da aynı kötü sonuca ulaşır, çünkü fren merkezi, dağıtıcı, borular ve limitör de arka disk fren sisteminde farklı...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Abi o essek kadar 205 lastiklerle blokaj sorunun fazla olmaz inan bana. Arka kampanalari da daha siki ayarlarsak limit frende asiri one gelmez agirlik ;) ama masrafli cidden. Bi ara teker soktugumde bakiyim bakiyim neler degisicek


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
on dıskten zıyade, benı sınır eden sey, kıs aylarında uzun park sonrası,,  yıkama sonrası ya da yagmur sonrası kullanımlarda bellı bır sure arka kampanadan gelen  hasır husur ıgrenc sesler....sırf bu yuzden arkası dısklı araba bıle tercıh edebılırım.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Olur oyle abi bu modeller boyle. On bin bakiminda kampanalari actirip temizletebilirsin. Ama ekstra maliyet