škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Titreme Sorunu..

kadir_ · 33 · 19565

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Şu  dayının  yaptığını  iyice  incelerseniz  devri  ayarlamak  için nasıl  çift  debriyaj  yaptığını  ara gaz  attığını  vs  herşeyi  görürsünüz :D
 
şapka  çıkartıyorum  kendisine  
 
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: AhmetH;45324
Şu  dayının  yaptığını  iyice  incelerseniz  devri  ayarlamak  için nasıl  çift  debriyaj  yaptığını  ara gaz  attığını  vs  herşeyi  görürsünüz :D
 
şapka  çıkartıyorum  kendisine  
 
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc

muhtemelen Türk değil.

off of ofofffff.... kombinasyonun ağına koydu :kiki::kiki: gerçekten süperdi :D

burdaki double-kick amacı ne tam olarak? devri mi beklemek? ara gaz atmassan bi sonraki vitese geçmiyor diye biliyorum(senkro yok ya)  ama çift debriyajı çözemedim iki vites olunca. :)

hani her iki kola müdahale ederken yapsa OK, bi vites için bi debriyaj, öteki için bi daha... ama sadece tek koldanda çift çakıyor pedala :hanz:
« Son Düzenleme: 02 Kasım 2009, 18:03:37 Gönderen: hakanerdogan »


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
bi dakka ya çözdüm, saçma geldi sorum sonradan, zaten ayırmak için vitesi ayak debriyajdayken aragaz atsak işe yaramazdı di mi....


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
hakan  bende  çift  kaktırıyorum felicia da  feci alıştım mükkemmel  bişey :D
 
özellikle  vites  düşürürken  çıkış miline kenetleyeceğin dişli (takmak istediğin düşük vites diyeyimde ne konuşuyor bu demesinler :D )
 
daha  yavaş dönüyor  burda  çift  debriyajın asıl amacı  debriyaj basışları arasında debriyaja basmıyorken bir ara gaz  atıyor  bunu  yakaladın mı bilmiyoum
işte  o an  şanzıman içinde yavaş dönen  dişlileri hızlandırıp  geçişi sağlamak.
 
bizim  gariban  felicia nın  1-2-3  senkromeçler  benim  seri  değişimime  dayanmıyor  özellikle  çift  debriyaj  düşürüyorum  bende..
 
hatta  trafik ışıklarında 2 den 1 e  düşerken   hiç geçmez denilen  1. vitese  yağ gibi  giriyor  devire  bir kere  alış  bırakamazsın (Opel in  1. vitese  geçmemesi   meşhurdur  onda bile  yağ gibi  oluyor :D )
 
 
ama  yükseltirkende  çift  yapıyor  bir amacı  yok  ama  alışkanlıktandır  zira  bir kere alıştımı  debriyaja  tek basınca eksik  hissediyor insan  kendini..
 
çok ciddiyim şaşırmayın :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
dur ben bi deneyip geliyorum double olayını vites ufaltırken harbi 1 e geçmez benimkide.... bişiler alacağım zati.

Getragda geri takınca yeyip sarmasının sebebini TR konuşulan bi sayfada bulmak çok zor, bulamadım. çakalı amelesi '''getrak gardeş geri atınca yiyo bunun 1 i ters aşşada ondan''' deyip saçmalamış durmuş...

aklıma bi tek geri vitesinde senkromeçli oluşu geliyor başkada bişi düşünemiyorum.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Hakan sende ingilizce var  "double clutch downshift"  diye  arat dünya kadar  makale var  ayrca  youtube de  video da var
 
aynı zamanda  ileri sürüş tekniği zaten ondan (hatta yarış tekniği)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
yav ben demin 80 le giderken 1 e aldım abi, feci bi uğuldama geldi kutudan, düşündümda acaba biraz önce şanzıman kutum hayatı boyunca hiç dönemediği kadar hızlı mı döndü...

evet evet sorum bu?

(araba max. 5000 falan çeviriyor, 1 de 80 demek, 7200 rpm demek benim dişlime göre, yani motorun lugatında olmayan bi devir :lol:)


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
soktuysan dönmüştür Hakan :hanz:
 
biz  bi ara  ankaraya gelmiştik  forumcak   hipodromda falan kaldırdık arabaları  denedik  ettik  neyse...
 
bir  arkdaş vardı  megane 1.6 yı  2  den  3  e  sokamıyor bir türlü.. :kiki:
 
2 kere  denedi  2 side  1   e  girdi  düşün  bide   drag   yapıyorsun   2 bitmiş  şak  diye  3  e  verme süratiyle  1 e  soktu arabayı..
 
shift  lock  tabi :D    velhasıl  bişey  olmadıydı..
 
sen  niye  o süratte  1 e  sokmak  istedin  oda  ayrı  konu ya  neyse :kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: AhmetH;45359
sen  niye  o süratte  1 e  sokmak  istedin  oda  ayrı  konu ya  neyse :kiki:


sesini merak ettim, ayrıca belirtmeyi unuttum, debriyajı bırakmadım ki... :kiki:

hani desen ki örneğin boşta sallanmış bi arabada şanzıman döner, debriyaja basınca (yine boşta gidiyor) durur, e o zaman niye uğuldadı, yoksa debriyaja basmak bişey değiştirmiyor mu????


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
ara gaz atıp o devire çıkamayacağına göre biraz senkromeç sesi duymuşun :D
 
 
ses merak ettiysen geriye tak arabayı meyilden aşşa sal :D
 
araba öne hızlanırken geriye takılı şanzımanın sesi dinle :D hatta azcık tatlı bir kavrama yaptır çok değil :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
hıııııjjjjjjjj ediyor bilmem mi :D

hatta zamanıyla merak etmişliğim vardı arabalar geri giderken niye hızlandıkça hıııııjjjjjj eder diye :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Konuyla alakası yok ama bi kere 90 la giderken(araba fabia değil brava) babam 6. vites var zannedip geriye takmıştı birde geçmedi hala deniyo:D 2dede denedi yine geçmedi sonra mudahale ettim 5 attı gitti.Yani yüksek hızlarda araba geri vitese geçmiyor.


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;45364
hıııııjjjjjjjj ediyor bilmem mi :D
 
hatta zamanıyla merak etmişliğim vardı arabalar geri giderken niye hızlandıkça hıııııjjjjjj eder diye :D

öğrendiysen sorun yok ben Onno ustaya sormuştum  bacak kadar veletken orta sayfayı ayırmıştı bana :kiki:
 
bilmeyen varsa hemen  söyleyek geri vites dişlileri  straight cut   yani düz  kesim.
 
normal  vitesler ise helical.
 
düz kesimler her zaman daha sağlamdır  iyi  tork aktarır  ondan ciddi yarış  araçlarının  alayında düz kesim dişlilerden oluşan şanzıman var


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
hı hı, hatta koyayım...

HELİCAL, sarmal




straight, düz




Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AhmetH;45324
Şu dayının yaptığını iyice incelerseniz devri ayarlamak için nasıl çift debriyaj yaptığını ara gaz attığını vs herşeyi görürsünüz :D
 
şapka çıkartıyorum kendisine
 
http://www.youtube.com/watch?v=OBYiMfDtqFc

Bazen bizimkide geri vitese geçmiyor yada ben zorlamak istemiyorum bu şekilde as çek 2 kez pompa yapınca rahatça geçiyor bunun mantığı ne ilktte boşa almıyor mu yani?
 
Bu arada bilgiye boğdunuz akşam akşam sağolun:ok: