düşüncenizde haklısınız ancak şu var; fahiş fiyata satılan rezil kalitedeki yakıt yüzünden sürekli arabam dpf tıkayacak dpf fiyatı bilmem kaç milyar olacak bende iptal etmiycem?
hayır parası neyse veriyoruz yakıta fazlasıyla zaten en kaliteli yakıtı kullanmamız lazımken kimsenin işine gelmediği için düşük kalitede yakıt alıyoruz. bu yüzden dpf tıkanıyo. yoksa kolay kolay tıkanacak bir ünite değil kendisi.
dpf fiyatının bu kadar fahiş olmasının bir sebebi de beceriksiz ekonomik hareketler neticesinde yerinde durmayan tırmandıkça tırmanan döviz.
bu işin çevreci çözümü tıkandıkça değiştirmektir dpf yi. varsa öyle bir imkan ayrı tabi. ama birçoğumuzda yok malesef.
ülkemizin dışındaki yakıtları çok merak ettim doğrusu.
yurtdışındaki forumlara çok hızlı baktığım kadarıyla orda da DPF rejenerasyonunu düzenli yapıyor araba. passatforumda ise birisi çalışma prensibini anlatmış. yani esasında DPF her tıkandığında değiştirilen bir cihaz değil. sürekli arıza vermesi halinde değiştirilen normalde ise 500-700 km bir kendini temizleyen (kurum yakan) bir sistem.
benim araç şimdiye kadar bir defa sarı DPF ışığı yaktı. onda da gerekeni yaptım ve söndü. ama arada bir de rejenerasyon yaptığı bariz. bunu ışıkta beklerken SS devreye girmemesi ve devrin 800 den 1000 üzerine çıkmasından anlıyoruz zaten. ya da stop edince fan çalışmaya devam ediyor.
bir de zaten arabanız 2 yıl garantili. bazıları da benim gibi 4 seneye çıkartıyor garantiyi. yani bozulacaksa 4 senede de bozulabilir, hiç bozulmayabilir. aynı diğer parçalar gibi.
çok da sıkıntı etmemek lazım bence...