bu konuda en çok dikkat edilmesi gereken kaçak mazot almamak, çünkü dpf de mazot içindeki sülfürden dolayı oluşan partiküller birikiyor. Ülkemizdeki mazot standartı sülfür oranı bakımından avrupa ile aynı, kırsal motorin diye satılanlar hariç ama o da piyasada pek kalmadı.
Araç arada sırada kendiliğinden lamba yakmadan dpf temizliği yapıyor bunu iki seçenekten biri gerçekleşirse yapıyor 1. si egsoz yeterli sıcaklığa kendiliğinden ulaşırsa devirli araç kullanırsanız veya yazın sıcak havada uzun yolda felan. 2.si ise 1000 km boyunca 1 seçenekteki durum gerçekleşmezse araç kendisi post injection denen bir sistemle sırf egsozu ısıtma amacıyla geç ateşleme yapıyor bunun sayesinde egsoz sıcaklığı artıyor ve dpf de biriken partiküller yanıyor. dpf temizlenirken stop ettiğinizde fanın çalışma sebebi de budur mesela. dpf temizlenirken motor rölantide 1000 devire çıkıyor sesi değişiyor ama lamba yanmıyor.
sarı lamba yanması yukarıda belirtiğim pasif temizlemelerin yeterli olmaması onlara rağmen tıkanıklığın artması durumunda oluyor, sarı lamba yandığında aracı stop etmek zorunda değilsiniz hatta stop etmeyip temizleme işleminin tamamlanmasını sağlamak daha iyidir, bu yüzden klavuzda da devirli bir şekilde bir süre aracı sürün diyor. bu durum sürekli kısa mesafe binenlerde görülüyor genelde.
bu dpf i iptal etmek o kadar kolay değil, yazılımda gerekli değişikliği yapmazsanız aracınız yanar çünkü yazılım dpf varmış gibi post injection yapar ve egsozda sıcaklık çok yükselince araçta yangın riski oluşur.
birde en kötü senaryo var o da sarı lamba yansa bile dpf in herhangi bir sebepten temizlenememesi o zaman muhtemelen araç kendini koruma moduna alır, sadece yavaş yavaş hareket etmenize izin verir siz de ancak servise gidersiniz.