škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vuruntu !! Yardım !!

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aracımla ufak çukurlardan geçerken , asfaltın çatladığı yerlerden geçerken ve mıcırlı yolda giderken aşırı şekilde uğultu oluyor. Ayrıca çukurlarda güm güm vuruntu oluyor . Özellikle mıcırlı yolda giderken bağırarak konuşuyoruz içerde , sebebi nedir yardım lazım...
 
Bu arada araç Fabia 1. Elegance 2004 101 hp
 
Aracın amortisör ve amortisör takozlarına baktırıldı sağlam.
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2015, 13:24:15 Gönderen: laswidow »


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Bunun sebebi cok. En kestirme ve garani teshis arac lifte kalkacak on duzen amortisor aks lar bakilip teshis koyulacak. Bunlari sanayiye ugra baktir. Teshis bedava tamir parayladir.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;498561
Arkadaşlar aracımla ufak çukurlardan geçerken , asfaltın çatladığı yerlerden geçerken ve mıcırlı yolda giderken aşırı şekilde uğultu oluyor. Ayrıca çukurlarda güm güm vuruntu oluyor . Özellikle mıcırlı yolda giderken bağırarak konuşuyoruz içerde , sebebi nedir yardım lazım...
 
Bu arada araç Fabia 1. Elegance 2004 101 hp
 
Aracın amortisör ve amortisör takozlarına baktırıldı sağlam.
@laswidow,
arabam VW ama yıllar önce buraya üye olmuştum.VW' de her nedense TC istediği için açıkçası üye olmaktan vazgeçmiştim. Fabia ve diğer modeller hk. bir bilgim yok, ancak genel konular hakkında temel bir bilgim vardır. En azından 2. el bir araç alırken nelere dikkat edilmesi gerekir iyi bilirim. Kolay kolay atlamam. Can sıkıntısından forumda dolaşırken mesajınızı gördüm.Enteresan ve oldukçada kullandığınız kelimelerden anladığım kadarıyla oldukça sıkıntılı bir durum.
Bir vesile ile VW' nin Wolfsburg ve Braunschweig teki fabrikalarını gezmiştim. Üretim bantlarında bir kasanın geçirdiği aşamaları görmüştüm. Bomboş bir kasayı düşünün yolcu kabinin tümüyle kapalı olduğunu hayal edin. yani kapıları tüm camları tavanı tabanı kapalı bir hacim. Bu boşluk mevcut haliyle dışardan alacağı tüm sesleri büyütür ve bir cami akustiği veya aynen bir davul gibi içerde bulunan yolcuya büyüterek uğultu ve yankılı olarak yansıtır. Bunu önlemek içinde kasada bazı göze görünmeyem saklı iç yalıtımlar yapılır. Örneğin doğrudan kasaya iletilen titreşimleri kesmek için tüm direk boşluklarının içine yoğunluğu çok yüksek süngerimsi bir nesne sıkıştırılır. Hakeza marşpiyellerin içleride doludur. Tavan aynı şekilde bir madde ile kaplıdır. Taban genellikle 2 kattır ve arası aynı madde ile doldurulmuştur. Ayrıca motor bölümü sesleri için içten ve motor tarafından izalasyonludur. Ancak AB ülkelerinde, bizdeki gibi (ben buna tükmük asfaltı derim) tırtırlı- mıcırlı sözde asfalt yollar pek ender olduğundan ve yama denilen işlemlerde bizdeki gibi en ilkel bir şekilde yapılmadığından, asfalttan yani yoldan ve lastikten kaynaklanan gürültüler minimize edildiğinden araçların ses izalasyonlarıda son 10 yılda epey zayıflatılmıştır. Hatta gezinirken benim 98 model pasadın içeriye asfalt gürültüsünü çok aldığınından söz edince bize mihmandarlık yapan kişi meğerse Türkiyeye çok gidip gelmiş, "Siz ilk önce yollarınızı düzeltin ve sonra yumuşak lastik kullanın" demişti.Tabi arkası dahada var ama konuyu dağıtmayalım.
Size, sizin araç ile ilgili bir sonuca gitmeden önce şunları deneyin. Araç duruken ve motor çalışmazken araç viteste ve el freni çekik durumda 4 kapınızı hızla kapatın biri içeride olsun çıkan sese dikkat edin. Sonra siz içeriye girin tercihan arka koltukta oturun ve biri yine 4 kapıyı kuvvetlice kapatsın. Çıkan seslere dikkat edin ve bana 4 kapıdan gelen seslri ayrı ayrı tarif edin.En azından ses yankılımı yoksa TOK bir ses mi? Hatta kapılar arasında ses farkı var mı?
Birde aracınız 2. veya 3. el mi? Tavan döşemesi orjinal mi? İçeriden tavana tavan sacına değecek şekilde tıktıklayın. Tok bir ses mi alıyorsunuz yoksa sacın sesini mi? Alt döşemede taban izalasyonu veya orjinal keçeler varmı? (On yıldan eski araçlarda Sünger üstü ziftli mebran kaplıdır, yenilerde kalınca sıkı keçe) aynı şekilde motor tarafı yolcu tarafından kolay bakarsınız aynı izalasyonlar var mı?
Ön direk ve orta direk ile marşpiyellere tıklatın çıkan sese dikkat edin.TOK bir sesmi yoksa içi boşmuş gibi saç sesimi veriyor.
Sonra yorumlayalım.
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2015, 11:59:08 Gönderen: psonmez »


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: psonmez;498733
@laswidow,
arabam VW ama yıllar önce buraya üye olmuştum.VW' de her nedense TC istediği için açıkçası üye olmaktan vazgeçmiştim. Fabia ve diğer modeller hk. bir bilgim yok, ancak genel konular hakkında temel bir bilgim vardır. En azından 2. el bir araç alırken nelere dikkat edilmesi gerekir iyi bilirim. Kolay kolay atlamam. Can sıkıntısından forumda dolaşırken mesajınızı gördüm.Enteresan ve oldukçada kullandığınız kelimelerden anladığım kadarıyla oldukça sıkıntılı bir durum.
Bir vesile ile VW' nin Wolfsburg ve Braunschweig teki fabrikalarını gezmiştim. Üretim bantlarında bir kasanın geçirdiği aşamaları görmüştüm. Bomboş bir kasayı düşünün yolcu kabinin tümüyle kapalı olduğunu hayal edin. yani kapıları tüm camları tavanı tabanı kapalı bir hacim. Bu boşluk mevcut haliyle dışardan alacağı tüm sesleri büyütür ve bir cami akustiği veya aynen bir davul gibi içerde bulunan yolcuya büyüterek uğultu ve yankılı olarak yansıtır. Bunu önlemek içinde kasada bazı göze görünmeyem saklı iç yalıtımlar yapılır. Örneğin doğrudan kasaya iletilen titreşimleri kesmek için tüm direk boşluklarının içine yoğunluğu çok yüksek süngerimsi bir nesne sıkıştırılır. Hakeza marşpiyellerin içleride doludur. Tavan aynı şekilde bir madde ile kaplıdır. Taban genellikle 2 kattır ve arası aynı madde ile doldurulmuştur. Ayrıca motor bölümü sesleri için içten ve motor tarafından izalasyonludur. Ancak AB ülkelerinde, bizdeki gibi (ben buna tükmük asfaltı derim) tırtırlı- mıcırlı sözde asfalt yollar pek ender olduğundan ve yama denilen işlemlerde bizdeki gibi en ilkel bir şekilde yapılmadığından, asfalttan yani yoldan ve lastikten kaynaklanan gürültüler minimize edildiğinden araçların ses izalasyonlarıda son 10 yılda epey zayıflatılmıştır. Hatta gezinirken benim 98 model pasadın içeriye asfalt gürültüsünü çok aldığınından söz edince bize mihmandarlık yapan kişi meğerse Türkiyeye çok gidip gelmiş, "Siz ilk önce yollarınızı düzeltin ve sonra yumuşak lastik kullanın" demişti.Tabi arkası dahada var ama konuyu dağıtmayalım.
Size, sizin araç ile ilgili bir sonuca gitmeden önce şunları deneyin. Araç duruken ve motor çalışmazken araç viteste ve el freni çekik durumda 4 kapınızı hızla kapatın biri içeride olsun çıkan sese dikkat edin. Sonra siz içeriye girin tercihan arka koltukta oturun ve biri yine 4 kapıyı kuvvetlice kapatsın. Çıkan seslere dikkat edin ve bana 4 kapıdan gelen seslri ayrı ayrı tarif edin.En azından ses yankılımı yoksa TOK bir ses mi? Hatta kapılar arasında ses farkı var mı?
Birde aracınız 2. veya 3. el mi? Tavan döşemesi orjinal mi? İçeriden tavana tavan sacına değecek şekilde tıktıklayın. Tok bir ses mi alıyorsunuz yoksa sacın sesini mi? Alt döşemede taban izalasyonu veya orjinal keçeler varmı? (On yıldan eski araçlarda Sünger üstü ziftli mebran kaplıdır, yenilerde kalınca sıkı keçe) aynı şekilde motor tarafı yolcu tarafından kolay bakarsınız aynı izalasyonlar var mı?
Ön direk ve orta direk ile marşpiyellere tıklatın çıkan sese dikkat edin.TOK bir sesmi yoksa içi boşmuş gibi saç sesimi veriyor.
Sonra yorumlayalım.


ilk işim yazılanları tek tek uygulamak olacak neticeyi yazarım buraya


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Dün denedim direklerin hepsinden tok ses geliyor ancak tavanın tam ortasına tıklattım . boş tenekeye vurur gibi tıngırdıyor. Bagaj ve arka koltuk altında ve arka çamurluklar içten yalıtımlı ..


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;499748
Dün denedim direklerin hepsinden tok ses geliyor ancak tavanın tam ortasına tıklattım . boş tenekeye vurur gibi tıngırdıyor. Bagaj ve arka koltuk altında ve arka çamurluklar içten yalıtımlı ..
@laswidow,
Çok aralıklı giriyorum foruma, cevabınızı yeni farkettim.
Direklerden tok ses gelmesi çok iyi. Tavana gelince Tavan kaplaması orjinal mi? Ki zannetmiyorum. Kumaşın altında fabrikaca dökülmüş aracın tavanına uygun bir sünger köpük karışımı bir kaplama var. Bu kaplama ve kumaşın ömrü genellikle ortalama 10 yıl kadardır. Sarkan kumaş ile birlikte bu kaplamada bazen toz haline gelebilir ve bir daha kullanılamaz. Eğer tavan kumaşınız değişmiş iseki çıkan sesten altında olan ve aracın içinde cami kubbesi gibi yankıyı önleyen bu kaplamanın doğal olarak olmadığı anlaşılıyor, yenisi hem zor bulunur hemde pahalıdır. Sizin sorununuzda bu.
Ancak farklı önlemlerde alınabilir, genellikle bu döşeme işiyle uğraşanlar farklı önlemler alıyorlar ve yankılanmayı kesiyorlar. Bu birazda amatör işi gibi geldi bana.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2015, 15:17:32 Gönderen: psonmez »


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: psonmez;499874
@laswidow,
Çok aralıklı giriyorum foruma, cevabınızı yeni farkettim.
Direklerden tok ses gelmesi çok iyi. Tavana gelince Tavan kaplaması orjinal mi? Ki zannetmiyorum. Kumaşın altında fabrikaca dökülmüş aracın tavanına uygun bir sünger köpük karışımı bir kaplama var. Bu kaplama ve kumaşın ömrü genellikle ortalama 10 yıl kadardır. Sarkan kumaş ile birlikte bu kaplamada bazen toz haline gelebilir ve bir daha kullanılamaz. Eğer tavan kumaşınız değişmiş iseki çıkan sesten altında olan ve aracın içinde cami kubbesi gibi yankıyı önleyen bu kaplamanın doğal olarak olmadığı anlaşılıyor, yenisi hem zor bulunur hemde pahalıdır. Sizin sorununuzda bu.
Ancak farklı önlemlerde alınabilir, genellikle bu döşeme işiyle uğraşanlar farklı önlemler alıyorlar ve yankılanmayı kesiyorlar. Bu birazda amatör işi gibi geldi bana.

Söyledikleriniz doğru olabilir , tavan döşemesinde sarkma vs. yok hatta hiç yerinden sökülmemiş ancak, Konya gibi bir yerde kuru sıcaktan gevrekleşmiş olabilir ve haliyle işlevini kaybetmiş olabilir .. Amortisörlerde problem olduğunu sanmıyorum iki kez bakıldı amortisörler ve takozlar sağlam teşhisi konuldu .