škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda octavia 1.2 TSI & 1.6 TDI DSG

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Her iki aracında maksimum hızı, 0-100km hızlanması hemen hemen aynı, beygir gücü aynı. Maksimum torkları arasında ise 75nm fark var. Benim sormak istediğim bu tork farkı sürüşe nasıl yansır? Bu tork farkından dolayı 1.6 TDI'ın ivmelenmesi daha iyidir gibi düşündürüyor ama sonuç olarak her iki aracında 0-100km hızlanması aynı. Nedersiniz?


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
0-100'ü ilk 2-3 viteste ölçüyorlar ama genelde. Üst viteslerde, ara hızlanmalarda o aradaki tork farkını görürsünüz.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Bu durumda her iki aracıda alsak hız sabitleyiciyi 100km/h e sabitlesek. Bize 0-100 değerini vermezler mi peki? Dsg şanzımanlı bu araçlar ilk 2-3 viteste değil daha üst viteslerde 100km/h e ulaşıyor ama.
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2015, 12:00:56 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Gaza ne kadar çok yüklenirseniz araç o kadar düşük viteslerde yüksek hızlara çıkmaya çalışır DSG'de.


Çevrimdışı Furki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Aralarındaki farkın yakıt olucağını düşünüyorum. Ortalama değerler falan hikaye tamamen size kalmış ama benzinli araba çok yakıyor dizele göre :(
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2015, 18:42:11 Gönderen: Furki »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Tork farkı manuel viteste daha çok belli eder, mesela uzun yolda aracı 100 sabitlediniz rampada benzinli bir alt vitese geçmek ister dizel ise torku sayesinde o rampayı aynı viteste kaldırabilir tabi bu durum belli bir sınır içerisinde o sınırı aşınca dizel de olsa kaldırmaz ama araç eğer otomatik ise bu durum pek hissedilmez şanzıman yük durumuna göre vites oranını belirleyip ona göre vitesler arasında geçiş yapıyor


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
0-100 değerlerinde, 1.2 TSI daha iyi, iki araçta bir drag yarışı yapsa, 1.2 TSI geçecektir, aynı güçteki motorlarda turbo benzinli, turbo dizeli, her zaman geçer. Dizelin torku var tabii, o da yokuşta etkili olacaktır.

Kullandığım 1.6 TDI'ı, 1.3 95bglik otomatik punto kalkışta bir boy geçiyor. Ama 150 kg daha hafif.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
her 10kg=1hp demek .

Demek ki burada Punto nun 15hp daha güçlü olduğunu varsayabiliriz.

Bildiğim kadarıyla TSI ın da TDI a göre ağırlık avantajı var


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;498857
her 10kg=1hp demek .

Demek ki burada Punto nun 15hp daha güçlü olduğunu varsayabiliriz.

Bildiğim kadarıyla TSI ın da TDI a göre ağırlık avantajı var

Aracın gücü olan 95e 15 ekleyince 110 oluyor, aslında 5 bg daha güçlü demek daha doğru, 2.vites 40-50 civarında yan yana basınca ben bir burun geçiyorum onu. Uzun süreli denemeye de fırsatımız olmadı, ben ona sonradan biraz daha yetişirim diye düşünüyorum :)

TSI galiba 100 kg kadar daha hafif, ve yukarıda dediğim gibi, aynı güçte, düzde turbo benzinli, turbo dizeli her zaman geçer.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bunun da nedeni benzinlinin daha çok devir çevirmesidir


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bu konuyu emin ve hakan cozer :D Ama duzgun pilotajda 95 hp dizel punto ne tsi i nede tdi i gecemez. Fabrika verileri ortada. Agirlik farkini aradaki guc, hacim ve dsg fazlasiyla kapatir ustunluk bile kurar.