škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

sorunlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı secesa

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar
passat 1.4 tsi comfortline aracımı satmam nedeni ile sıfır araç almaya karar verdim ve gerek dergilerden gerekse netten 1 ayı aşkın bir süre araştırmalar yaptım bununla birlikte opel astra .ford focus honda civic jetta , passat ve oktavia yı test ettim(honda hariç araçların tamamı dizel araçlardı) nette genellikle oktavia ile ilgili bir sürü olumlu ancak kismen de olumsuz şeyler okudum ve sonuçta 3 araç arasında kaldım bunlar jetta passat ve oktavia oldu ama jettanın donanım ve malzeme kalitesini ve passatın gürültülü motorunu gördükten sonra oktavia da karar kıldım ve Adana özgen otomotiv den beklemeden tdi elagance dsg aracımı 13 şubatta aldım. ilk iş nette olumsuz anlamda yorum yapılan konuları test etmekle işe başladım .katedeceğim yol bu test için yeterli idi özellikle 3 konu üzerinde durdum
1-izalasyon sorunu ve rüzgar sesi
2-yol tutuş aracın arkadan kayması
3-performans
120km boyunca ben bu üç sorunla ilgili bir olumsuzluğa rastlamadım sonuç itibarıyla araçla ilgili 2014 yılının ikinci yarısından sonra bir düzenleme yapılmış olabilir mi diye bunları yazıyorum konu hakkında bilgisi olanları dinlemek isterim saygılar


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
öncelikle hoşgeldiniz. ben de bahsedılen sorunları yaşamadım. zaten bahsedılen sorunlar bellı km yı gecınce butun arabalarda olan seyler farklı extradan bırsey degılle. tekrardan hayırlı olsun. ben de memnunum gayet guzel arac


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
1) Rüzgar sesi 100 km civarında ve sonrasında duyuluyor, yok diyemem, ama radyo açıkken veya araçta biri varsa eğer konuşurken unutuyorsunuz o sesi.
2) Araç şimdiye kadar bir kere arkadan kaydı, gözlerime inanamadım, yerler hafif ıslaktı 30 km civarında gitmem gereken yerde 3.vites 50 ile gidiyordum önümdeki aracı viraj içinde sağından geçeyim dedim tam geçerken araba bildiğiniz yanlamaya başladı, 5 saniye kadar sürdü, sonrasında ESP hayatımı kurtardı. Düşük hızlarda viraja girerken gaza biraz basınca aracın arkasını atmak istediğini anlıyorsunuz. Ama zorlamadığınız zaman problem yok.
3) Performans ne çok iyi ne de çok kötü 105 bg'nin karşılığını veriyor araç, zaten 105bg de fazla bir güç değil :) Ama 95 beygirlik otomatik Punto'ya geçildiğini de söyleyeyim.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Rüzgar sesi olmadığını söyleyen bir arkadaşın aracını test etmeyi isterdim. Bu sorun ya çok subjektif ya da bazı octavialarda var bazılarında yok..
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2015, 23:07:56 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı Furki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Ben rüzgar sesi yorumlarını görünce test aracı olan 2014 elegance ı incelerken çok üstünde durdum ve 120 km hızı geçince sesi fazla duydum :( skoda yeti 2011 de böyle bir sorun söz konusu değildi octavia bariz çok fazla. Birde mercedes e350 ye alışmışım çok şaşırdım ve üzüldüm diyebilirim. Ama C ve D segmenti arabalara binen abilerle test sürüşü yaptığımızda normal dendi bu işe, bilemiyorum ama müzik açıkken sorun olmuyor ve abartı bir ses söz konusu değil

Birde arka kayma işi benim hoşuma gidiyor hızlı kalkış virajlarda ( boş alanlarda olunca tabi yoksa biraz sıkıntılı )

Performans konusuna gelince 1.6 tdi 105 hp gerçekten böyle bir araca çok ama çok az gibi geliyor bana, chip tuning ile onu 125-130 hp e çıkarmayı düşünüyorum fakat gerek garanti gerek parçalarının kullanım süresinin fazla kısalması gözümü korkutuyor.

Araç gerçekten kalite ve konfor açısından beklediğimden iyi fakat performans açısından benim yaşımdandır belki bilmiyorum ama bekleneni veremiyor. Bu da beni chip tuning vs. Uygulamalara yöneltiyor, bakalım kısmet :)


Çevrimdışı mavıcnc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
daha önceden kullandığın araçla ilgli araç benzinli yada toyota gibi  sessizse farkı anlarsınız


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;499330
1) Rüzgar sesi 100 km civarında ve sonrasında duyuluyor, yok diyemem, ama radyo açıkken veya araçta biri varsa eğer konuşurken unutuyorsunuz o sesi.
2) Araç şimdiye kadar bir kere arkadan kaydı, gözlerime inanamadım, yerler hafif ıslaktı 30 km civarında gitmem gereken yerde 3.vites 50 ile gidiyordum önümdeki aracı viraj içinde sağından geçeyim dedim tam geçerken araba bildiğiniz yanlamaya başladı, 5 saniye kadar sürdü, sonrasında ESP hayatımı kurtardı. Düşük hızlarda viraja girerken gaza biraz basınca aracın arkasını atmak istediğini anlıyorsunuz. Ama zorlamadığınız zaman problem yok.
3) Performans ne çok iyi ne de çok kötü 105 bg'nin karşılığını veriyor araç, zaten 105bg de fazla bir güç değil :) Ama 95 beygirlik otomatik Punto'ya geçildiğini de söyleyeyim.


C segmentindeki bir arabanın 100 den sonra rüzgâr sesi alması çok kötü birşey değil fazla kafaya takamamalı bence ama ıslak dahi olsa 50 lerde kayma işi çok da kabul edilebilir değil.
...tabii o yolun eğimi, lastikler, yol kalitesi falan ne durumda olduğunu bilmediğimizden çok da birşey diyemiyoruz...
benim arabada güvenlik namına (ABS, ASR, ESP gibi) hiç bir donanım olmamasına ve B segmentinde dahi ilkel donanımı ve kısa dingil aralığına rağmen yaklaşık %20 eğimli ve dışa açılı 120 derecelik viraja 110 km/h ile çok rahat girebiliyor, frensiz ve virajdan çıkma isteği göstermeden...
Bu durumda A7 gibi üst segmentte, daha ağır ve donanımlı bir arabayı kullananın da sürüş tarzına bir bakmak gerekir bence...
Ailemizin diğer arabası otomatik 2012 punto...hiçbir iddiası olmayan standart bir araba ama A7 ile  karşılaştırmanız da bayağı acımasız olmuş.Ben olsam bu durumda yakarım ya da bizim buradaki mühye deresine yuvarlarım  octiyi...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
1- Rüzgar sesi tamamen göreceli bazı sessiz derken bazısı için çok sesli ama ses 100 km üzerinde vs. belli oluyor ve bence rüzgar sesi değil mesela ben çok test ettim ıslak zeminde ses daha net duyuluyor yada yoldaki şeritlerin üzerinden geçerken daha net alıyorsunuz ve işin güzel yanı diyelim bastınız gidiyorsunuz ses de artmaya başladı o ara ses varken frene basınca ses kesiliyor deneye bilirsiniz. Bence ses olayı çok sıkıntılı değil benim için sorun teşkil etmiyor.

2- Aracın kayma eğilimine gelince bence hiç sorun yok buzlu zeminde karlı zeminde ıslak zeminde test ettim hemde arabanın limitlerini zorlayarak hiç sorun yok gayet başarılı kayma yapan arkadaşın ya lastikleri iyi değil ya da alkt aksamında sorun var bence baktırsın. Sınıfında gayet başarılı ve tatminkar bir yol tutuşu var.

3- Performansa gelince bence TDİ performans yönünden iyi değil sürdüğüm arabaları ben beğenmedim ama yakıt konusunda iyi olduklarını duyduğum ve tdi motorun asıl amacının düşük yakıt tüketimi olduğu için başarılı buluyorum.

Not: Performans isteyen ve bu performansa göre düşük yakıt tüketimi arayan arkadaşlar için 1,4 TSİ tavsiye ederim kesinlikle hem performanstan hemde yakıttan şüpheye düşmesinler.

Bu yazıma bakarak şunu diyebilirsiniz ne kadar objektif ve ne kadar araba tecrübesi var acaba diye 1995 yılından beri araba üstündeyim yani araba sürüyorum diyebiliriz yaşım çok küçükken başladı arabalara karşı sevdam. Sırası ile elimden geçen arabalar 1994-2006 Yılları arası Tofaş şahin,2006-2008 Yılları arası Opel Astra,2008-2011 Yılları arası Mazda 3, 2011-2014 Yılları arası Süperb 2010 TSİ, 2014 Yılı 3 Ay Citroen C4, 2014- ... Skoda Octavia Tabi bu arada arkadaşlarımın 1 ay sürüdüğüm Test ettiğim virajda performansta vs. arkadaş eş dost arabalarını da yazayım Avensis, Bravo, Polo, Mercedes e270, Bora, Auris, vs. Bu yazdıklarımı iyi test ettiğim için yazdım bu araçlar arasında yaptığım kıyaslamanın sonucudur yorumlarım.

Şunu da çok araştırdım yüce otomotive vs. telefon ettim kesinlikle 2015 modellerde değişikliğe gidilmemiş bu seslerle ilgili 2013 neyse 2015 de aynı bana bunu distribütör söyledi.


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
tdi motoru katalog verisine gore diğer araçlarla kıyaslamayın. 1.6 dizeller arasında en iyilerinden biri. coguyla denemiş biri olarak soyluyorum 1.6 dci renault ve hondanın 1.6 dizeli hariç hepsiyle performans bakımından test ettim (arkadaşlarımın araçları) hepsinden hızlı. renault ve honda henuz denk gelmedi bana.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Furkan_TDI;499400
tdi motoru katalog verisine gore diğer araçlarla kıyaslamayın. 1.6 dizeller arasında en iyilerinden biri. coguyla denemiş biri olarak soyluyorum 1.6 dci renault ve hondanın 1.6 dizeli hariç hepsiyle performans bakımından test ettim (arkadaşlarımın araçları) hepsinden hızlı. renault ve honda henuz denk gelmedi bana.


bildiğim kadarıyla hondanın dizeli yok, renault dizel de 1,5 dci olduğu için denk gelmemişsinizdir.
ama nissan 1,6 dci da bildiğim kadarıyla renault tarafından üretiliyor. ama o da 1.500 kg olduğu için kıyas pek mantıklı olmaz sanırım.


Çevrimdışı kcan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 521
    • Profili Görüntüle
bu başlıkta problem olarak yazılan şeyleri bende çok kontrol ettim ve kesinlikle dert edilecek düzeyde bir şey yok


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;499388
C segmentindeki bir arabanın 100 den sonra rüzgâr sesi alması çok kötü birşey değil fazla kafaya takamamalı bence ama ıslak dahi olsa 50 lerde kayma işi çok da kabul edilebilir değil.
...tabii o yolun eğimi, lastikler, yol kalitesi falan ne durumda olduğunu bilmediğimizden çok da birşey diyemiyoruz...
benim arabada güvenlik namına (ABS, ASR, ESP gibi) hiç bir donanım olmamasına ve B segmentinde dahi ilkel donanımı ve kısa dingil aralığına rağmen yaklaşık %20 eğimli ve dışa açılı 120 derecelik viraja 110 km/h ile çok rahat girebiliyor, frensiz ve virajdan çıkma isteği göstermeden...
Bu durumda A7 gibi üst segmentte, daha ağır ve donanımlı bir arabayı kullananın da sürüş tarzına bir bakmak gerekir bence...
Ailemizin diğer arabası otomatik 2012 punto...hiçbir iddiası olmayan standart bir araba ama A7 ile  karşılaştırmanız da bayağı acımasız olmuş.Ben olsam bu durumda yakarım ya da bizim buradaki mühye deresine yuvarlarım  octiyi...

Rüzgar sesini kafaya takmıyorum zaten, önceki aracımız Renault Symbol'de ses 60 km'den itibaren geliyordu :)
Kayma olayının yaşandığı virajda aşağıda resmini ekliyorum, aslında hata tamamen bende, önümdeki kamyonet adeta gitmiyordu bir an şeytana uydum, geçeyim dedim sağından tam geçtim orada yol daralıyor sonra önüne geçmek için direksiyonu çevirince araba dediğim gibi kaydı 5 saniye kadar, Allaha şükürler olsun ki hiç birşey olmadı, ondan sonra zaten tövbe ettim böyle birşey yapmamaya. Araba daha 1000 1500 km civarında idi. 110 120 ile virajlara girerken sıkıntı yok zaten, ama Focus'un 160 ile girdiğini gördükten sonra o araca olan saygım artmıştı :)

Karşılaştırma performans açısından, Punto daha hafif ve gücü yakın bir araç. Punto 1150 kg ve 95 beygir, Octavia ise 1300 kg ve 105 beygir, Punto sahibi arkadaş daha önce defalarca 1.6 tdi Golf 7'yi geçtiğini söyleyince bizde kısa bir deneme yaptık, kalkışta o bir boy geçiyor, yanyana 40 km civarında basınca octavia bir burun önde oluyor :) Yani geçeceğini tahmin ediyordum zaten sadece bir deneme yaptık, aracı yakmaya gerek yok :D:D:D



Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;499402
bildiğim kadarıyla hondanın dizeli yok, renault dizel de 1,5 dci olduğu için denk gelmemişsinizdir.
ama nissan 1,6 dci da bildiğim kadarıyla renault tarafından üretiliyor. ama o da 1.500 kg olduğu için kıyas pek mantıklı olmaz sanırım.


fluence da ve megane da 1.6 dci var.. hondanın 1.6 120 beygir dizeli var suanda.. sedanda yok sadece hatchback te mevcut.


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;499402
bildiğim kadarıyla hondanın dizeli yok, renault dizel de 1,5 dci olduğu için denk gelmemişsinizdir.
ama nissan 1,6 dci da bildiğim kadarıyla renault tarafından üretiliyor. ama o da 1.500 kg olduğu için kıyas pek mantıklı olmaz sanırım.

Honda'nın dizeli var 1.6 i-DTEC 120 hp.

1.6 dCi Fluence, Megane'da var ST ve Coupe modelleri dahil, 1.6 dizeller arasında en iyi ivmelenmeye sahip motor, Opel'de de 136 bglik motor var ama opel aktarma konusunda başarısız ve hızlanması renault'dan daha kötü. Qashqai ağırlığına rağmen 130 bglik motoru ile 1.6 TDI'ı her türlü geçer.

1.5 dCi 110, 1.6 e-HDi (TDCi) 115, 1.6 multijet 105'lik motorlarla deneme sonucunu bende çok merak ediyorum açıkçası :)


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;499422
Honda'nın dizeli var 1.6 i-DTEC 120 hp.

1.6 dCi Fluence, Megane'da var ST ve Coupe modelleri dahil, 1.6 dizeller arasında en iyi ivmelenmeye sahip motor, Opel'de de 136 bglik motor var ama opel aktarma konusunda başarısız ve hızlanması renault'dan daha kötü. Qashqai ağırlığına rağmen 130 bglik motoru ile 1.6 TDI'ı her türlü geçer.

1.5 dCi 110, 1.6 e-HDi (TDCi) 115, 1.6 multijet 105'lik motorlarla deneme sonucunu bende çok merak ediyorum açıkçası :)


1.6 multijet motorlu giulietta var arkadaşta.. kalkıs ara hızlanma son hız her yerde geçiyorum.. Chip yapcak şimdi:) 1.5 dci hiç gelemiyo zaten denemeyin bile:) Yeni kasa focus ve c4 dizelle ankara otobanında denk geldim ben hep ondeydim. hiç geçemediler..