škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start Stop ve Merkezi kilit soruları

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı utasdemir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
Sizlere iki sorum olacak. Önceki konularda ve kullanım kılavuzunda maalesef bir cevap bulamadım (belki de beceremedim)

1 - Start Stop: SS süresini uzatma şansımız var mı? Uzatma derken 2 saniyeyse 3 yada 4 saniyeye çıkarabilir miyiz? Neden diye sorarsanız DSG ye yük binmesin diye aracı N pozisyonuna aldıktan sonra el frenini çekip P pozisyonuna almaya çalışıyorum. Tabi bu arada her seferinde araç stop ediyor. Bunun da araca çok fayda sağlayacağını düşünmüyorum.

2 - Merkezi kilit : Önceki aracımda (Micra) belli bir hızdan sonra kilitlene kapılar (arka ve yolcu) içeriden açılamıyordu (Kaza durumu hariç)(Ayrıca kilit damağı elle açılırsa kapı yine içeriden açılabiliyor). Ancak Octavia da araç hareket halinde olsa da içeriden açılabiliyor. Bu da küçük çocuklar için sıkıntı. Her ne kadar bebek koltuğunda oturuyor ve koltuk tarafının kapısında çocuk kilidini aktive ettimse de diğer tarafa geçici olarak geçtiğinde kapıyı açmaya çalışıyor.  Diğer tarafta da çocuk kilidini aktive edersem eşim çıkacağında her seferinde birisinin indirmesi gerekiyor. İki kapıda da çocuk kilidinin güvenlik açısından da uygun olmayacağını düşünüyorum.
Sonuç olarak kapılar kilitlendiğinde içeriden açılmaması gibi bir seçenek var mı?

Herkese iyi günler...


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
1- park ederken start stop iptal etme butonuna basın. bu sayede araç stop etmez
2- benim bildigim çocuk kilidi dışında bir seçenek yok


Çevrimdışı mkende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar herkese merhaba;

Ben 2013 ambition superb sahibiyim.Start - stop sistemi aracı ilk aldığımda çalışırken şuan çalışmıyor.Start - stop tuşu da aktif...
Acaba bu sorunu yaşayan veya billgisi olan var mı..

Teşekkürler...


Çevrimdışı mkende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
2013 ambition dsg superb kullanıcısıyım...Ankara da yaşıyorum...
Herkese selamlar...
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2015, 17:43:19 Gönderen: mkende »


Çevrimdışı Gökmen

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Manuel araçlarda nasıl oluyor bu star stop lambalarda beklediğinde stop ediyor mu


Çevrimdışı mkende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
benim aracım dsg.
aracımla gidiş yönünde start-stop çalışırken geliş yönünde tüm şartlar gidiş yönündeki ile aynı iken çalışmadı...başka bir sorun olabilir mi...
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2015, 17:41:05 Gönderen: mkende »


Çevrimdışı murat aktaş

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 224
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gökmen;505954
Manuel araçlarda nasıl oluyor bu star stop lambalarda beklediğinde stop ediyor mu

Manuel modellerdeArabayı boşa alıp ayağı debriyaj dan çekince stop ediyor
Tekrar debriyaja basinca start

Ayrıca gidiş istikametinde devreye giren stop start in dönüşte devreye girmemesi olsa olsa gerekli koşulların sağlanamamış olması olur (turbo yaglamasi-motor yağı sicakligi-emniyet kemeri vs.


Çevrimdışı mkende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Tüm çevre ve araç içi şartları aynı olmasına rağmen bu sorun oluştu....teknik bir sıkıntı mı var acaba...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Hersey ayni olsa da ecu nun farkli algiladigi sinyaller vardir muhakkak. Sizin bunu farketmeniz guc. atiyorum birinde motor sicakligi 50 derecedir dierinde 54. Birinde fren geri enerjisi geri kazanimi start stop icin yeterlidir dierinde degildir.

Genel olarak start stop calisiosa sorun yok. ama uzun suredir hic devreye girmediyse o zmn sikinti olabilir


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Park ederken frene basıp N e alınca ss devreye giriyor motor duruyor. Sonra el frenini çekip frenden ayağı çekince tekrar çalışıyor. P e alınca tekrar duruyor. Böyle olmasın diye aracı park ederken her seferinde birde ssi devre dışı bırakmak olayı iyice uzuun bir seramoniye çeviriyor. Açıkcası ben buna  alışamadım.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2015, 21:59:05 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;506160
Park ederken frene basıp N e alınca ss devreye giriyor motor duruyor. Sonra el frenini çekip frenden ayağı çekince tekrar çalışıyor. P e alınca tekrar duruyor. Böyle olmasın diye aracı park ederken her seferinde birde ssi devre dışı bırakmak olayı iyice uzuun bir seramoniye çeviriyor. Açıkcası ben buna  alışamadım.


park edecekken;
gerekli pozisyona geldiniz ve tamamen durdunuz, hemen geri vitese takınca araç stop etmiyor. zaten R ye takarken mecburen N'den geçiyor vites. sonrasında da ileri geri küçük manevralarda yine stop etmiyor.
neden illa N'ye almak istiyorsunuz? özel bir sebebi var mı?


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Vitesi N e alıp el frenini çekip frenden ayağımı çekiyorum. Böylece aracın yükü şanzımanda değil el freninde oluyor. Sonrada P e alıp motoru durduruyorum.Bu forumdan öğrendiğim bir şanzımanı koruma önerisi hocam


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;506474
Vitesi N e alıp el frenini çekip frenden ayağımı çekiyorum. Böylece aracın yükü şanzımanda değil el freninde oluyor. Sonrada P e alıp motoru durduruyorum.Bu forumdan öğrendiğim bir şanzımanı koruma önerisi hocam


benim bildiğim ve gözlemlediğim DSG li aracı tamamen durdurduğunuzda şansızman kendi içinde bir şekilde duruyor. zaten arabada onu hissediyorsunuz, ışıkta filan durduğunuzda araba sürekli gitmek istemiyor. bunu frenden ayağınızı çekip gaza basmadığınızda da aracın 1 saniye filan gecikmeli hareket etmesinden de anlarsınız.

yani bizim araçtaki otomatik şanzıman, daha önce kullandığım ford focus, toyota corolla ve auristeki gibi sürekli gitmek isteyen bir sistem değil. o araçlarda frenden ayağı çeker çekmez ilerliyorlardı.

bu yüzden bu yaptığınızın çok gerekli birşey olmadığını düşünüyorum ama herkesin kendi bileceği iş.

selamlar.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Tam olarak neyi kastettiğinizi anlamadım ama şu başlığı okursanız sanırım daha netleşecek.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=30070
(Yüncülerin cevabı 1.madde)
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2015, 16:29:06 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
ben park manevrası yaparken sorununuz var diye düşündüm. burdaki açıklamaya göre siz aracı N ye getirip SS devreye girdiği zaman (stop edince) kontağı kapatın, aracı P ye alın, bu arada ayağınız hala frene tam basılı-sonra da el frenini çekin.
ben ne yapıyorum onu anlatayım:
park işini hallettikten sonra araç zaten SS ile stop ediyor. vitesi P ye alıyorum ve el frenini çekiyorum. el frenini çekmeden hiçbir zaman ayak frenini bırakmam.
hemen hemen aynı şeye gelir.