škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 tsi performans / yakıt tüketimi (video)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;500128
Bende de öyle gösteriyor işte insan fenalık geçiriyor :)


ben alıştım siz alışamadınız mı daha :D 1.4 mü sizin araçta


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Anlık değere takılmayın.. Bizi ilgilendiren Performanslı kullanım sonrası ortalama tüketim.


Çevrimdışı erhandemir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Bunu herkes kabullendin TSI nin gucu 3500 devire kadardir sonrasi ölú araclardir ::)


Çevrimdışı Furki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erhandemir;500433
Bunu herkes kabullendin TSI nin gucu 3500 devire kadardir sonrasi ölú araclardir ::)


O zaman vites yükseltir mutluluklar dilerler :D


Çevrimdışı erhandemir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Furki;500436
O zaman vites yükseltir mutluluklar dilerler :D
Herhangi bir TSI 1.4 videosu acin 2 den 3 e ve 3den 4 e gecislerde arabanin nefesi 3 saniye kesiliyor nerdeyse vites yukseltmekte fayda etmez turbo alt devir arabasidir acin bir video izleyin 120 ye kadar jet gibi cikar 120 den sonra yavas yavas hizlanir bizzat kendim sahit oldum...
Herkeste bu kanida zaten....


Çevrimdışı Furki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
120 den sonrada pek yavaş yavaş değil tabi 120 ye kadar çok hızlı ama 120 den sonrada o kaybı hissetmiyosun ''git hadi lan git niye tıkanıyosun '' demiyosun :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erhandemir;500437
Herhangi bir TSI 1.4 videosu acin 2 den 3 e ve 3den 4 e gecislerde arabanin nefesi 3 saniye kesiliyor nerdeyse vites yukseltmekte fayda etmez turbo alt devir arabasidir acin bir video izleyin 120 ye kadar jet gibi cikar 120 den sonra yavas yavas hizlanir bizzat kendim sahit oldum...
Herkeste bu kanida zaten....


Yanlışınız var,

Turbo alt devir arabası değildir. Sadece yeni nesil (downsize edilmiş) araçlarda turbo boşluğunu en alt seviyeye indirmek için ona uygun yapıda turbo lar kullanılır.

Normal yüksek hacimli turbo lar ise daha üst devirlerde (3bin devir ve sonrası) dolarak perf ını gösterir. Ancak bu durumda alt devirler herhangi bir atmosferik araç kadar ölü kalır. Bu aradaki perf farkı da turbo boşluğu olarak değerlendirilir.

Görüldüğü üzere kullanım amacına göre turbo nun güç ürettiği devir aralıkları farklı olabilir. Bu nedenle turbo ya yüksek veya düşük devir aracı demek oldukça yanlıştır.

Turbo yüksek gücü ve torku daha geniş bir devir bandı boyunca aynı gücü ve torku kesintisiz üretmesi için kullanılır. Atmosferik araçlar da ise max güç ve tork maalesef az bir devir aralığında ve en üst banda yakın üretilir.

Sizin o videolarda izlediğiniz nefessiz kalma olayı, aracın vites geçişlerinde aktarmada yaşana güç kaybından gelir.

TSI geri dönersen bu araç salt perf aracı olarak görülmemeli. PErf isteyen gider VRS veya daha üst araçlar alır. Yoksa 1.2 olsun 1.4 olsun TSI lara perf aracı diye binilmez.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erhandemir;500437
Herhangi bir TSI 1.4 videosu acin 2 den 3 e ve 3den 4 e gecislerde arabanin nefesi 3 saniye kesiliyor nerdeyse vites yukseltmekte fayda etmez turbo alt devir arabasidir acin bir video izleyin 120 ye kadar jet gibi cikar 120 den sonra yavas yavas hizlanir bizzat kendim sahit oldum...
Herkeste bu kanida zaten....


TSİ benzinli turbo araçlar arasında en verimli motorlardan birisi. 1500-3700 devir arasında sabit tork sunuyor ki bu da normal kullanımda sana her devirde aynı çekiş hissini yaratıyor.Sana yansıyon o hiç torkun yavaştan azalmaya başladığında oluşuyor bunun sebebide hacmin küçük olması ve "fındık turbonun" artık nefesinin yetmemeye başlaması bu da basıncının düşük olduğndan kaynaklanıyor.120 den sonra yavaş ilerlemenin bir çok sebebi var.Birincsi büyüyen dişli oranları.En basitinden bisitletten yola çıkalım.Arka vites 1deyken mi daha rahat pedal çevirirsin yoksa 6 da iken mi? Bu da aynı mantıkla çalışıyor hacim ve güç düşük geldiğinden dolayı ivmelenme belli bir süreden sonra düşüyor:ok:

İvmelenme sürekli sabit kalsın istiyorsan benzinlide şuan pek mümkün değil ama yeni nesil elektrikli araçlarda 0 devirden çıkabileceği en yükse devire hıza kadar ivmelenmesi yani torku sabittir.

Örnek:

https://www.youtube.com/watch?v=LpaLgF1uLB8

Bu arada hacim candır :gaz::D


Çevrimdışı erhandemir

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Bende her zaman hacimden yanayim 1.2 motor ne kadar turbolu olsada k8mse birsey beklemesin 1.4 yine iyi isler yapabilir
Bu arada yazdiklarim yanlis anlasilmasin bende Honda Civic 2014 1.6 i vtec sahibiyim....


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
https://www.youtube.com/watch?v=RC97V3BLJfY  mesela cc ile denk gelmiştik 1.4 tsi 160 lık veya 2.0 tdı orasını tam bilmiyorum ama kalkışı arkadan yaptığımız için mesafemiz hep aynı kaldı ve buda 1.4 octavianın bana fazlasıyla yetmesini sağladı :)


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
2.0 tdi olsa boy boy ayırırdı. 2011 modeli yakın arkadaşımda var çok denedik.


Çevrimdışı octavia7_

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 469
    • Profili Görüntüle
2.0 tdi 177 ise ayırırdı ama 2.0 tdi 140 lık geride kalıyor verileri düşük benden bunun. 177 liğin ise 0-100 verimiz aynı ama belli hızdan sonra farkını konuştururdu dediğiniz gibi


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octavia7_;500456
https://www.youtube.com/watch?v=RC97V3BLJfY  mesela cc ile denk gelmiştik 1.4 tsi 160 lık veya 2.0 tdı orasını tam bilmiyorum ama kalkışı arkadan yaptığımız için mesafemiz hep aynı kaldı ve buda 1.4 octavianın bana fazlasıyla yetmesini sağladı :)


160lık CC 0-100 8,5
177lik CC 0-100 8,4

140lık Octi 0-100 8,5



Aynı anda bassanız büyük ihtimal 100-120'ye kadar kafa kafaya giderdiniz:) Uzunda da güçlü olan kazanırdı.