škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

FAVORİTin İLGİNÇ ÇALIŞMAMA SORUNU

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı metetuna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba.6 ay önce 1994 model bir favo aldım.çok ama çok masraf ettim kısaca şöyle. aldığım gün egzos düştü yeni egzos taktırdım.lastikler balon yaptı 4 kış lastiği aldım,distribitör burçları dağıldı onu değiştirdim.Buji buji kabloları komple değişti.hem ışıklarda stop etmeye hemde çalışmamaya başlayınca lpg tesisatını komple değiştirdim, conta yanmış dediler contayı değiştirdim,sorunlar devam edince gittim bu conta olmamış yine su kaçırıyor komple motor yapılacak dediler üst kapak dahil yenisiyle değiştirerek sekman gömlek kol ne varsa motoru yeniledim,triger zinciri tüm kayışlar yağı suyu herşeyi tam tekmil. lakin gel gelelim eskisi kadar sık olmasada halen çalışmamazlık edebiliyor. marş basıyor ses falan geliyor ama motor çalışmıyor.haftada 7-8 kere yapıyor bunu ve çok ilginçtir örneğin 5 kere bastım çalışmadı kaput açma mandalını çekip kaputu hafif kaldırınca araba çalışıyor.gitmediğim usta kalmadı sizin fikriniz nedir.elektrik tesisatında şase falan mı var acaba.kaput mandalını çekince nasıl sorunsuz çalışır ki araba? teşekkür ederim.


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Hocam siz ustanızı bulamamışsınız gibi geldi bana ya da aldığınız araç artık miadını iyice doldurmuş. Conta yenilenirken hiç mi farkedememişler üst kapağın değişmesi gerektiğini. Herşeyi topladın sonradan mı gelmiş akıllarına zinciri değiştirmek..

Lpg tesisatı yeni, motor neredeyse yenilenmiş. Buji buji kablosu yeni. Aklıma bobin veya ateşleme beyni geliyor zaten başka da bir şey yok. Ha birde distribütör elden geçmiş ama tevzi makarası ve distribütör kapağı ne durumda?


Çevrimdışı metetuna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
distribitör komple kapağıyla beraber değişti. elektrikçiye gittim akün çok iyi durumda dedi. yalnız dediğiniz gibi ateşleme beyninde sorun olabilir. ustaya götürdüm değiştirelim bunu diye yenisi 50 tl zaten. yok değiştirme üzerindeki orjinal,  çin malı alsan 3 ayda bozulur zaten bunda sorun yok dedi.artık neresine ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim.birde motoru yaptıralı 1500 km oldu. usta 5000 km sonra değiştir yağı dedi.şu anda da yağ çok iyi durumda.ne yağ nede su eksiltmiyor.ancak bir çok forumda demir talaşından falan bahsediliyor 5000 km den öncemi değiştirmeliyim yağını.


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Evet yağı biraz önce değiştirebilirsiniz. 3000-3500 gibi olabilir. Yaz geliyor zaten 20w50 castrol. Yeni tarihli bulabilirseniz mobil öneririm. Mobil bulabilirseniz en düşük 2012-2013 tarihli olmasına dikkat edin. Ateşleme beyni üzerindeki orijinal olabilir ama işini yapmıyorsa size bir faydası olmaz. Nart marka olanı tercih edin alacaksanız. Bir de bobinden de emin olun. Zaten o iki parça harici bir şey kalmamış. Bir de eskişehirdeki ustanızı bana özelden yazabilir misiniz?


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Aklıma gelmişken, motor toplandıktan sonra tekrar saplamaları torklatmaya gittiniz mi? Gittikten sonra subap ayarı yapıldı mı? Bir de avans ayarına bakıldı mı?


Çevrimdışı metetuna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
evet motor yapıldı. usta bana 500 km sonra gel subap ayarı yapacağız dedi ama ben 1500 km sonra gittim.torklama nedir bilmiyorum öyle birşey yapmadı sibop ayarı ve avansını kontrol etti.rölantiyi falan düzenledi.ben günlük kısa mesafelerde kullanıyorum.günde 4 kere eve gidip geliyorum öğle yemekleri içinde 3 er km gidip duruyorum yani motor daha ısınmadan duruyorum.buda problemlerimi arttırıyor olabilir.


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Saplamalar hatırladığım kadarıyla tekrar tork anahtarıyla sıkılıyor. Yanlış hatırlıyor da olabilirim biraz bakayım onun için. Sübap, avans filan yaptıysa sorun yoktur. Çalışmakta güçlük çekmesi ilginç geliyor. Marşa basarken hafif gaza dokunuyorsunuz değil mi? Genelde soğuk motorda dokunmak gerekiyor. Ben de aynı şekilde çalıştırıyorum. Yoksa marş motorunu yeriz. Araç sıcaksa gaza hiç dokunmadan çalıştırıyorum.


Çevrimdışı metetuna

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
evet gaza dokunuyoum tabiki.bana asıl enteresan gelen bas bas çalışmıyo gaza al benzine al ne yaparsan çalışmıyor. ancak kaput kaldırma mandalını elimle çekince araba çalışıyor.sonra arabadan inip kaputu tekrar kapatıyorum yoluma devam ediyorum. daha önce böyle bir problem yaşayanda olmamıştır diye düşünüyorum.tahminim elektrik tesisatında bir şase olabileceği.bugun 4-5 kere dur kalk yaptım tek kontakta çalıştı gerçi ama maşallah nazar değmesin böyle devam eder umarım.)


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Kaput mandalını çekince biraz sarsılıyor araç. Burada bir temassızlık olabileceği söz konusu o zaman ya da bobin ve/veya ateşleme beyninde sarsıntıda bir müddet iş yapıyor olabilir. Bobin ve ateşleme beynine gelen giden kabloları ve kablo başlarını kontrol etmekte de fayda var. Oksitlenme de ateşlemeye direnç yapıp sıkıntı yaratıyor olabilir. İşini düzgün yapan bir elektrikçi çözer bence..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Araci benzinde birakin lpg donuyor olabilir bu havalarda.
Blauzahn hocam saplamalarin torklanmasi gerekiyor.
Karburatorunuzde bir sikinti olabilir. Ya da ateslemenin sase aldigi (beynin) yerleri kontrol edin.

Blauzahn hocam vallahi siz varken favorite birsey yazmama gerek kalmiyor. Benden once herseyi harfiyen yazmis oluyorsunuz. Foruma katkinizdan oturu tesekkur ederim :)


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Doğukan saplamaları ben de öyle hatırlıyorum. Doğruymuş demek ki. Estağfurullah aklıma gelenleri yazıyorum. :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Hatta yanlis hatirlamiyodam favoritinki 10kgN la sikiliyordu ya da 8.5 muydu hatirlayamadim simdi


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Olabilir ben de tam bilmiyorum ama boşluk var mı diye bakıp kademe kademe yapıyorlardı herhalde. Rusça bir doküman var elimde onda da göremedim biraz hızlı baktım herhalde.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Takilirken 8.5 ya da 10 (motordan motora degisiyor) ayarlanip karsilikli olarak tane tane sikiliyor. En son torka gelinceye kadar abaniliyor hepsine.

Kontrol icinse yine karsilikli olarak tork koluyla sikiliyor hepsi kontrol ediliyor. Sanrm favoritinki 8.5 tu


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Dokümanları hızlı geçtim o yüzden göremedim ama dokümandan bir başkasının aldığı bilgiye göre saplamalar 20nm ile sıkılıyor sonra iki kademede 90 ar derece daha sıkılıyor. Sonra kalan 4 somun 26nm ile sıkılıyor. Yinede tekrar conta masrafı açmasına karşın değişimi daha önce yapmış bir ustaya yaptırmak en güzeli :)