škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda felicia 2000 model glxi ilk marşta çalişmama sorunu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustafasari1986

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba skoda felicia 2000 model enjeksiyonlu arabam var araci yeni aldim sabahlari araç ilk marşta çalişmiyor ikinci marşta ise dinamo baya çeviriyor öyle çalişiyor ustaya götürdüm önce lpg yi vanasindan kapadim 200 km kadar böle bindim durum ayni sonra hararet müşürü değişti benzin pompasi iyi dedi usta ama hala neden geç çaliştiğini bulamadik bu sorunla karşilaşan varmi aklima gelen enjektörlerden veya buji kablosu ama bilemedim konyada tavsiye edeceğiniz usta varmi herkese kolay gelsin..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle



Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Bu sorun sadece feliciaya özel bir sorun değil, tüm araçlarda oluyor. Sebebi gaza alışan ecu benzinde sapıtıyor. O yüzden obd2 li sistemler kullanılmaya başlandı. Öncelikle aracın bir müddet (en azından çeyrek depo veya durum düzelene kadar) sadece benzinde kullanılması gerekiyor ve ardından düzgün bir şekilde gaz ayarı yapılması gerekiyor. Enjeksiyon zamanlarını ince ince ayarlayacak birisine ayarlatmanız sorunu tekrar yaşamanızın önüne geçecektir. Bir de araçtaki benzini her zaman çeyrek deponun üstüne tutmaya özen gösterin. Ayrıca araçta orijinal müşür kullanmaya özen gösterin.
« Son Düzenleme: 13 Mart 2015, 20:51:34 Gönderen: blauzahn »


Çevrimdışı mustafasari1986

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Hocam bujileri temizlettim ama sorun hala devam ediyor ve usta sabah araca baktığında bujiler islanmış dedi ona göre bujileri temizlettim ve subap ayarı yapıldı ama sorun aynı çözemedik gitti


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Hocam bujiler ıslanmış ama ne ile ıslanmış? Yağ mı, yakıt mı veya su mu? Bujilerin marka modeli nedir? Islanan buji temizlenince genelde tekrar ıslanır sorunun kaynağını çözmek gerekir. Subap ayarı yapıldıysa ve buji hala ıslanıyorsa yakıt ıslaması olmayabilir. Tabi doğru subap ayarı yapıldığını varsayıyorum bu durumda. Detaylı bilgi verirseniz mutlaka yardım eden çıkar. Çok genel yazıyorsunuz.


Çevrimdışı mustafasari1986

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Hocam sizin sıkıntı subap ayarından sonra düzelmiyorsa enjektörlerde problem vardır. Fazla benzin atıyordur. Birde yakıt artışı vardır mutlaka..


Çevrimdışı mustafasari1986

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
hocam peki enjektörleride temizlettik nasıl olacak yani bide bu enjektörlerin zaman ayarlamasından da olabilir mi sorun enjetörler çok pahalı


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle
Enjektörün temizlenmesi sorunu çözmez. Hatta daha da artırır. Büyük ihtimal enjektör memelerinde problem vardır. Buradan şu diyemiyoruz. Güzel bir şekilde incelenmesi lazım.