Selamlar,
Uzunca uğraş ve aramalarım sonunda istediğim egzoz uçlarını bulmuştum. Detaylar için şu sayfalara bakabilirsiniz.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=29889http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=29983&page=4bugün dayanamadım ve sanayi yolunu tuttum. Yaklaşık 2,5 saat süren bir çalışmanın sonuncunda egzozlar takıldı.
Adım adım resimlerle gidecek olursak:
aracımızın altı şu şekilde. Hem sağ hem de solda lastiklerden difizöre kadar uzana kapaklar yapmışlar. Kesmemek için bu kapakları vidalarından söküp çıkardık.
Egzoz kazanı ise resimde görüldüğü gibi yatay duruyor. Kazanın sağ tarafını delip oradan bir çıkış almak mümkün. ancak bu çözüm orjinal kazana zarar vereceğinden ayrıca ses seviyesini de artıracağından bu şekilde olmasını istemedik.
Sonrasında egzoz ölçülerine göre difizör işaretleniyor ve işaretlendiği yerden en ince uç ile taşlama makinası ile kesiliyor.
Soldaki çıkışın ağzı araç dizel olduğu için aşağıya doğru verilmiş. Ucu kaynakla kesip düz hale getirmek gerekti
Hidrolik ayak ile egzoz ucunun tam oturacağı yer ayarlandı.
Egzozun yeri hazır, kaynak da bitmek üzere
Vee sol çıkış tamamdır
Sıra geldi sağ tarafa. Öncelikle alt kapak söküldü. Sonrasında yine alınan ölçülere göre difizör kesildi.
Daha sonra sağ tarafın çıkışı bahsettiğim nedenlerden kazandan sonra alındı. Bunun için sağ tarafın kazandan sonraki borusu kaynakla açıldı.
Görülen bağlantı yerine bir egzoz borusu kaynatıldı ve sağ tarafa çekildi.
Bundan sonra dikkatimi çeken iki nokta oldu. Egzozlar boyutları irtibarı ile difizörün alt hizasından biraz taşıyor. Bunun için taşlama sırasında difizör üstten kesilmeli veya daha uzun bir difizör alınmalı ama difizöre entegre park sensörleri her iki çözümü de çok zor kılıyor.
Diğer bir nokta ise egzozların içlerinin çok krom olması. Biraz daha koyu renk olsa daha iyi görünürdü. Bir süre içlerinin kurum bağlayıp kararmasını bekleyeceğim. Baktım olmadı iç taraflarını boyatacağım.
Son resimleri internetimin sürekli kopması yüzünden yükleyemiyorum. Onları da en kısa zamanda ekleyeceğim